Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä pottailuun kaivataan

27.01.2006 |

Poikani on nyt 9 kk ikäinen. Olen yrittänyt reilun kuukauden ajan aloittaa hänen kanssaan pottailua. Poika on hyvin omapäinen tapaus ja jaksaa vastustaa alkuun kaikkia uudistuksia. Potta on niin pitkään mukava, kun siihen ei tarvitse istua. Poika heittäytyy jäykäksi kuin rautakanki, kun tajuaa, että pitäisi istua potalle. Yritänkö suosiolla pitää esim. puoli vuotta taukoa koko hommassa ja kokeilla kesällä uudestaan? Onhan tuo poika vielä pieni pottailemaan. Pissarytmi vaan on niin säännöllinen, että päivän mittaan saisin monet pissat kalasteltua pottaan, jos saisin pojan kiinnostumaan pottailusta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos koettaisit seisaaltaan, se onnistuu pojan kanssa hyvin. tai roikotat vessanpöntön päällä? Potalla istumista voi harjoitella myös esim. näin: istut itse lattialla potta jalkojen välissä ja koetat houkutella lapsen siihen syliisi esim. kirjalla tai loruilla/leikeillä. Lempeän itsepäisesti tarjoilet pottaa pissapaikaksi niin eiköhän se siitä, numeroa asiasta ei kannata tehdä.

Vierailija
2/7 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole yhtään etuajassa liikkeellä......=) Tuli mieleen, etä oletko kokeillut pöntönpienetäjää ? Meillä poika ihan yhtä sujuvasti kakkasi siinä kuin potallakin kun supistajan joskus 6kk ikäisenä hankin.

Siinä voisi olla paljon mukavampikin istua ja siinähän saa olla kuin aikuiset ikään =) Potassa voi se pissa suihkuta peppuun ja se saattaa tuntua ikävältä.. siinä kun on se pohja niin lähellä.

Täällä on myös vinkkejä pottailuunjuuri tuon ikäisen kanssa (vaikkakin sivustolla puhutaan vaipattomuudesta) mutta pottailuvinkit ovat minusta ihan hyviä.

http://www.latteria.biz/vvv/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen kanssaan aloitin 2 pv iässä... eli et ole liian aikaisessa...

Meillä poika ei istu itse potalla vaan potta on lattiaalla kylppärissä ja poika on mun sylissä jalkojen välissä ja minä kyykyssä lattian tasossa... usein osuu pottaan, joskus osuu lattialle, mutta kun ollaan kylppärissä, niin lattia on sitten pissahommien jälkeen helppo suihkuttaa puhtaaks, jos osuma ei ollu ihan täys kymppi;-) hehheh... Reissunpäällä usein käydään lavuaaripissalla. Siitä poika tykkää.

Myös ns sylipotta on meillä käytössä eli poika istuu sylissä ja sitten soikean malliseen entiseen perunasalaattikuppiin pissaa. Se onnistuu jo ihan kätevästi isinkin kanssa. Kuva tuosta on sivulla www.kestovaippa.fi. Onnea matkaan, on hyvä että olet " ajoissa" liikkeellä, pari vuotiaan uhmaikäisen kanssa se on varmaankin paljon hankalampaa.

Vierailija
4/7 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavuaariin poika ei jostain syystä suostu pissaamaan. Sitä on kokeiltu monet kerrat. Pienempänä pissasi kyllä, melkein poikkeuksetta. Vanhemmiten ei ole enää suostunut, kun ei kuitenkaan mitenkään aktiivisesti tuota vaipattomuutta olla harjoiteltu. Tuo meidän pikkumies vastustelee aina kaikkea uutta. En usko, että Wc-pytyn pienentäjä toimisi pottaa paremmin. Täytyy varmaan alkaa itse istumaan potalla " malliksi" . Poika kun tuntuu olevan kiinnostunut kaikista " aikuistan jutuista" . Tässä taitaa auttaa parhaiten aika ja kärsivällisyys. Kiitos vastauksista ja linkkivinkeista!

Vierailija
5/7 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös mukavampi pojasta istua wc-pöntön pienentäjällä. Ihan alkuun potalla istumista tehtiin aina välillä olohuoneessa(kin) kirjaa lukien eli vähän pojasta riippuen. Yksi aivan ihana kirja, joka innosti poikaani pottailuun oli Kirjaliton Nalle oppii potalle. Sitä katsellessa tuli pottaan monta kertaa pissa, kun malttoi istua vähän pidempään.

Nyt kun poika on jo 2,5-vuotias, tykkää hän pissata seisovilteen pönttöön korokkeelta. Pottaan tykkää tehdä lähinnä vain kakat.

Vierailija
6/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meillä on pian 10-kuukautinen tyttö, jonka kanssa ollaan nyt kolmen päivän ajan kokeiltu pottailua. Toissapäivänä ja eilen saaliiksi tuli yhdet pissat per päivä, ja tänään yksi kakka. Kysymykseni voi olla hassu, mutta sitä mietin kumminkin: mistä tiedän juuri sen oikean hetken viedä tyttö potalle? Miten olette tämän mysteerin selvittäneet ja ehtineet asemiin ennen pissan tuloa? Kannattaisiko pitää " testipäivä" ja istuskella tytön kanssa vessassa pidempiä jaksoja kerrallaan esim. syömisen tai päikkäreiden jälkeen, vai tuleeko asiasta tehtyä sillä tavalla liian suuri numero? Tyttömme on onneksi aina ilahtunut uusista jutuista, joten ainakin toistaiseksi potalla istuskelu on ollut hänen mielestään kivaa.

Vinkeistä etukäteen kiitollisena,

Sanna

Vierailija
7/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. minä olen tosiaan toiminut aitona esimerkkinä tytöllemme ja käynyt omilla pissa-asioillani samalla, kun hän istuu potalla. Sitten siinä kertoilen, mitä äiti milloinkin tekee.. : ) En tiedä onko merkitys suuri, mutta ihan luontevalta se ainakin tuntuu.

Sanna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan