Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
381/1649 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin aikuiseksi että Enid Blyton on mies.Jotenkin se nimi vain tuntui miehen nimeltä.No en koskaan ole luullut Astridia mieheksi ja pikkukoululaisena selvisi että Tove Jansson on myös nainen.Ihmettelen tässä,mitä te minua vuosikymmenet nuoremmat ihmiset olette tehneet koulussa.Ei ole selvinnyt,että Afrikka koostuu maista,ja kaiken lisäksi on pohjoinen ja eteläinen Afrikka,joiden kulttuurit ja menneisyys ovat ihan erilaisia.Ja anjovis on mielletty kasviksi,voi bilsan tunteja.Ja maailma ennen mustavalkoinen....Jos nämä on tosia aikuisilta ihmisiltä,niin "hyvää päivää".Minä pikkulapsena kuvittelin,että kaikki ihmiset puhuvat oikeasti suomen kieltä.Että he vain hienostellessaan puhuvat vieraita kieliä.Mutta tämä tieto oli korjautunut jo kouluun mennessä.

Vierailija
382/1649 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aiheon väärät luulot, ja heti pitää joidenkin tulla pätemään että MINÄ en ole ainakaan koskaan luullut mitään, olettepa tyhmiä...

Anjovis oli minullakin. Ja ananaspuut. Lisäksi olen luullut pitkän aikaa, että ihmiset tekevät töitä unelmiensa eteen. Esim. jos joku ei pidä työstään, hän yrittää löytää toisen työpaikan. Tai jos haluaa vaikka muotialalle, ottaa selville missä sitä voisi opiskella, miettii missä haluaisi työskennellä ja miten sinne pääsisi. (Oikeastihan monet, ehkä jopa useimmat, eivät tee mitään asioidensa edistämiseksi, ja ruikuttavat sitten katkerana, kun toiset saa kaiken, ja itse eivät saa mitään.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1649 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 18v kuulla että maailman 7 ihmettä oli oikeasti :D

Vierailija
384/1649 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että sosialismi on sairaus josta voi parantua. Olen myöhemmin huomannut että se on terminaalinen. 

Vierailija
385/1649 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:28"]Olen joskus ennenkin kirjoittanut tämän eli luulin vielä aikuisena, että sedan on automerkki, kuten Volvo tai Toyota.
[/quote]

Mikö Se sitten on? :D
t.30v

Vierailija
386/1649 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa..noloa..Luulin tosi pitkään, ehkä yläasteikään saakka, että eläimet on "tarkoitettu" ihmisten syötäväksi. Luulin että niissä on erikseen lihaa, joka vain odottaa syömistä. En voinut uskoa, että syömme lihaksia! Siis lihaksia, joita tarvitaan juoksemiseen yms.
(Ja että ihmisessäkin on lihakset verrannolliset suoraan eläinten lihaksiin..lihaskudosta)
Ja bilsannumeroni on aina ollut todella hyvä...

Vierailija
387/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:49"]

Luulin pitkään, että tieteellisillä lähteillä ja asioiden huolellisella analyysillä pystyy vakuuttamaan ihmisiä siitä, että näiden nolot ja väärät luulot ovat roskaa. Nykyään tiedän, että naistenlehdet ja peruskoulun opettajien höpinät ja yleisesti toistetty hyminä ovat kovaa kamaa monien tyyppien maailmankuvassa.

[/quote]

Tämä.

Luulin myös, että tämä pätee erityisesti työelämässä. Oikeasti provojen toistelu (vaikka valheiden) iskee työntekijöihin kuin häkä.

En siltikään käytä itse tuota menetelmää.

Vierailija
388/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"] Luulin, että ambulanssit lähtee liikkeelle sairaalalta. [/quote]   Ja minä luulin, että ambulanssit vain heittää potilaan sairaalaan ja lähtee kiireellä hakemaan seuraavaa potilasta. Ei, ne ottaa vuoronumeron ja jäävät koko jengi hengaamaan sinne tien tukoksi siihen asti kunnes heidän vuoronumeronsa tulee. (Pitäisi olla ambulansseille oma jononsa. Eipä ihme, ettei tarvitsevat saa lanssia, kun henkilökunta seisoo enimmät ajat tyhjän panttina sairaalan vastaanotossa). Ja tämän olen nähnyt Helsingin Meilahden sairaalan vastaanotossa, jonne itse nilkutin kipeän koipeni kanssa 40 asteen kuumeessa. [/quote] Ne ambulanssit jotka jää potilaan kanssa venaamaan on HUS-kuljetuksen autoja. Ambulansseja, joissa on ensihoitohenkilökuntaa ja täysi varustus, mutta ne tekee vaan sairaalasiirtoja, vie osastohoidossa olevia poliklinikoille, kiireettömiä kuljetuksia sekä D- ja C-luokan tehtäviä. Ne ambulanssit jotka normaali nenänkaivaja soittaa hätäkeskuksesta on taas eri autoja eri yksiköstä.

[/quote]

Mitä sitten? Paskaa logistiikkaa ja auton ajan haaskausta silti.

Vierailija
389/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin arviolta 17-18-vuotiaaksi asti, että aikuiset kerta kaikkiaan tietää hirveästi asioita ja osaavat luonnostaan tehdä "aikuisten juttuja", kuten hakea töitä, maksaa veroja, asioida Kelassa tai apteekissa jne. Kun aloin täysi-ikäisenä huolehtia itse vaikka hammaslääkärissä käymisestä, raha-asioista ja myöhemmin ensimmäisestä omasta kodista, tajusin, ettei kukaan meistä osaa tai tiedä luonnostaan tuollaisia. Ihmettelin, miten äiti tai isä aina tiesivät, miten kussakin tilanteessa pitää toimia. Tajusin, etteivät he aina tienneetkään. Aina tulee eka kerta, kun pitää soittaa jonnekin tai allekirjoittaa työsopimus tai arvioida oma veroprosenttinsa. Toisin sanoen: meistä ei tule aikuisia yhdessä yössä, vaan tekemällä oppii :)

Vierailija
390/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin noin parikymppiseksi asti, että Peugeot on suomalainen automerkki, kun siinä on se leijona...

Vierailija
391/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin että köykäinen tarkoittaa jäykkää ja kömpelöä

Vierailija
392/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, etteivät tytöt ja naiset kakkaa, eikä pierevää

Vierailija
393/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:28"]Olen joskus ennenkin kirjoittanut tämän eli luulin vielä aikuisena, että sedan on automerkki, kuten Volvo tai Toyota.
[/quote] Mikä se sitten on, jos ei ole auto?

Vierailija
394/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin hyvin pitkään, että perenna on kukkalaji. Ja että Tove Jansson on ruotsalainen.

Vierailija
395/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:20"]

Sain 18v kuulla että maailman 7 ihmettä oli oikeasti :D

[/quote]

Maailman seitsemän ihmettä onkin ihmeellisiä, koska ne ei oo vakiot. Ne eivät siis ole virallisesti tietyt seitsemän, koska ne on välillä muuttuneet. Joten jos sanot, että haluat nähdä maailman seitsemän ihmettä, joku voi kysyä sinulta, että mitkä niistä. Tämäkin selvisi mulle aika vastikään.

Vierailija
396/1649 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:28"]Olen joskus ennenkin kirjoittanut tämän eli luulin vielä aikuisena, että sedan on automerkki, kuten Volvo tai Toyota. [/quote] Mikä se sitten on, jos ei ole auto?

[/quote]

Sedan tarkoittaa porrasperäistä auton korimallia. https://fi.wikipedia.org/wiki/Sedan

Toinen yleinen korimalli on hatchback. Siinä on tilavampi takakontti ja taittuvat takaistuimet.

(Hiphei, hienoa osata vastata autoaiheiseen kyssäriin. T. Blondi)

Vierailija
397/1649 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:02"]

Toi kivespussi homma on varmaan siksi niin hämäävä, koska toinen kives roikkuu alempana, kuin toinen (yleensä vasen). Tulee vaikutelma kahdesta erillisestä pussista.

[/quote]

Niinpä, ja joskus puhutaan kasseista, vaikka kyseessä onkin siis yksi kassi :) Pallit tai munat on tietty sama kuin kivekset, mutta sitten taas se muna = penis, mikä musta ei ole ollenkaan kuvaava nimi. Eihän penis ole munan muotoinen eikä näköinen.

Vierailija
398/1649 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain alta parikymppisenä opiskelijana ekaan omaan kotiin äitiltä "itsekastelevan kukkaruukun". Ihmettelin sitten, että eipä ole kovin häävi keksintö, kun kukka kuivahti alta aikayksikön. Sitten hitusen aloin tarkemmin tuumia, että mistä se oikeasti veden sinne ruukkuunsa muka saa? Ja hokasin että hitsi, munhan se on itse sinne kaadettava.

Ja kyllä, olin yliopistossa.. :D

Vierailija
399/1649 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:12"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:59"]Mulle selvis vasta pari vuotta sitten, että ananas ei kasva puussa. [/quote] Missä sit?:,D [/quote] Ne kasvaa maasta,ensin tulee se tiitti esiin ja sitten itse hedelmä.Taisin oppia tämän Farmvilleä pelaamalla :D [/quote] Tiitti? Eikös se ole lyhenne transvestiitistä?

[/quote]

Mulle kaikki kasvin ennen syöntiä poistettavat osat on tiittejä.Jäin miettimään mkä se ananaksen ensin esiin tuleva osa oikeasti on, ilmeisesti ananaksen "kruunu". 

[/quote]

Joo, se lehtirykelmä ananaksen päällä on nimeltään juurikin kruunu. Tuo "tiitti" taitaa olla sun ikioma keksintö, ainakaan kielitoimiston sanakirja ei tuollaista sanaa tunne.

Vierailija
400/1649 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti tiennyt vähän aikaa sitten erilaisten nautaeläinten eroa ja uskon, että moni muukaan ei tiedä. Lehmä on siis nimitys eläimestä, jolla on utareet ja josta saadaan maitoa. Härkä on miespuolinen kuohittu lehmä, jolla ei ole palleja ja sonni on se panokone joka jatkaa sukua. Oon itse aina luullu noista härkätaisteluista ja rodeoista tms. et härkä olis se semmone vihane badass mut kaveri kerto, et härät ovat useis semmosia pienehköjä ja hiljaisempia kuin sonnit, jotka laittaa menemään palliensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan