Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 02:11"]
Tomaatti on kasvitieteellisesti ajateltuna marja. Höh. Tämä on ainaki mulle selvinny vasta aikuisiällä.
[/quote]
Niin myös banaani on marja! Kiehtovaa!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 01:29"]
Luulin, että kaikki aikuiset ovat viisaita, hyväntahtoisia, järkeviä. Eivätkä varsinkaan kiusaa toisiaan.
[/quote]
Voi ku olisikin noin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 21:36"]
Luulin vielä jokunen kuukausi sitten, että koko Afrikassa ei asu yhtään vaaleaihoisia/vaaleahiuksisia ihmisiä. Siis ainakaan syntyperäisiä. N27
[/quote]
hahaha, naurattaa koska olen syntyperäinen afrikkalainen ja mun kaikki lähimmät kaverit ja perhepiiri on kaikki vaaleaihoisia. Koulussani kuitenkin oli pari tummaihoista työntekijää ja oppilasta ja itse luulin (vain about kahdeksan vuotiaaksi, onneksi) heidän olevan selvä vähemmistö...
Lisäksi luulin että Eurooppa on vähintään yhtä siisti kun Star Wars. Suomea tosin luulin kokonaan joulupukin maaksi, vähän kuin Joulupukki ja noitarumpu lastenelokuvassa. Ja siis äitini on suomalainen...
Luulin myös (onneksi vain lapsena) että etelä-amerikka ja pohjois-amerikka on kokonaan Usaa. Meillä koulussa opiskeltiin Eurooppaa paljon enenmään kuin mitään muita maanosia...
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 02:29"]Luulin että Tove Jansson ja Astrid Lindgren ovat miehiä. [/quote] Tästä tuli mieleen, että itse luulin Enid Blytonin olleen mies. Jotenkin Enid vain kuulosti miehen nimeltä. En tosin muista, kuinka vanhana käsitykseni korjaantui, ehkä ennen aikuisikää kuitenkin.
[/quote]
Minäkin luulin noin Enid Blytonista, samoin J.K. Rowlingista. Astridin taisin aina tietää olevan nainen, ja Tovenkin sukupuoli selvisi minulle jo melko pienenä, kun jossain nimitettiin häntä "muumien äidiksi".
Olin aina luullut, että viittomakieli on maailmanlaajuinen yhteinen oma kielensä. Vasta pari vuotta sitten selvisi, että joka maalla on oma viittomakielen sanasto. Tosin on käsimerkkejä, jotka taidetaan tuntea melkein ympäri maailmaa. N30
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:27"]
Olin aina luullut, että viittomakieli on maailmanlaajuinen yhteinen oma kielensä. Vasta pari vuotta sitten selvisi, että joka maalla on oma viittomakielen sanasto. Tosin on käsimerkkejä, jotka taidetaan tuntea melkein ympäri maailmaa. N30
[/quote]
Mitääääää, mä luulin tähän viestiin saakka että kaikki viittomankieliset käyttää samoja käsimerkkejä...
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:05"]Luulin että ihmiset asuu maapallon sisällä kunnes kaverini kanssa keskustelimme avaruudesta ja jossakin kohtaa tajusin että olinpa tyhmä mehän ollaan siinä pinnalla..
[/quote]
Et oo tosissas.. ethän?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:27"]Olin aina luullut, että viittomakieli on maailmanlaajuinen yhteinen oma kielensä. Vasta pari vuotta sitten selvisi, että joka maalla on oma viittomakielen sanasto. Tosin on käsimerkkejä, jotka taidetaan tuntea melkein ympäri maailmaa. N30
[/quote]
Erikseen on viittomakieli ja esim viitottu suomi, viitottu ruotsi, viitottu englanti jne.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 02:50"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 02:11"]
Tomaatti on kasvitieteellisesti ajateltuna marja. Höh. Tämä on ainaki mulle selvinny vasta aikuisiällä.
[/quote]
Banaani on ruohokasvi, sen tiesin, mutta en tiennyt että ruohokasvissa voi kasvaa marja.
Niin myös banaani on marja! Kiehtovaa!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 01:03"]
Luulin 17-vuotiaaksi asti, että matikka ja matematiikka on kaksi eri asiaa
[/quote]
matikka = kala
matikka = lyhenne matematiikasta
Minä luulin, että urheilijat ovat raittiita.
Ulkonevat häpyhuulet johtuvat liiallisesta seksistä tai itsetyydytyksestä. Olin tosi H. Moilanen kun kuulin että näin ei olekaan ;-D
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:27"]Olin aina luullut, että viittomakieli on maailmanlaajuinen yhteinen oma kielensä. Vasta pari vuotta sitten selvisi, että joka maalla on oma viittomakielen sanasto. Tosin on käsimerkkejä, jotka taidetaan tuntea melkein ympäri maailmaa. N30
[/quote]
Ja mä luulin pienenä että se on viittomaankieli :D
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:42"]
Luulin että mikroaaltouuni oon mikroautouuni. Mä epäilen että tässä taustalla on mun humoristi-isäni jolla on tapana väännellä sanoja: peruna -> perna jne.
[/quote]
mulla aivan sama juttu! Ja uskon, että johtuu vielä samasta syystäkin. Outo sattuma!!
Luulin, että Peru sijaitsee jossain Aasiassa, ennenkuin satuin törmäämään perulaiseen ulkomaalaisessa hostellissa.
Paljon olen aikuisena oppinut myös näistä hedelmä-, marja-, vihannes-, pähkinä- vai sittenkin jotain muuta-asioista, myös tämän ketjun ansiosta :D (Siis esim. mansikka, maapähkinä, tomaatti, vesimeloni...)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:31"]
Minulle selvisi vuonna 2007 että Nightwish, Stratovarius(?) ja Sentenced ovat eri bändejä :D örinää kaikki -30v-
[/quote]
Paitsi että mikään noista bändeistä ei ole örinähevibändi.
[/quote] Sentencedin ensimmäinen levy "Shadows of the Past" ja sitä edeltävät demot ovat kyllä ihan death metallia, siis juuri sitä örinää.
Tajusin vasta synnytyksessä että virtsa tulee virtsaputkesta eikä sieltä mihin penis työnnetään.
ei nyt aikuisuuteen asti, mutta siihen asti, kun itsellä alkoi menkat; luulin, että side laitetaan teippipuoli ylöspäin ja mietin, kuinka se tuntuu epämiellyttävälle, kun sen ottaa pois :D
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 02:23"]Luulin n.30v asti, että maantiekiitäjä on piirroshahmo (roadrunner), ei ole.
[/quote]
Onhan se sitäkin, vai mitä meinaat?