poistun monikoista,a menehtyi
eli olen sairaalassa,kirjoitellut tänne nimimerkillä valtsu04 mutta piti vaihtaa tunnukset kun en muista niitä tähän hätään,eli to olin 26 viikon kontrolli ultrassa jossa todettiin a menehtyneen varmaaan pari päivää sitten b voi hyvin ja painaakin jo melkein kilon tilannetta seurataan jos kaikki menee hyvin annetaan b.n kasvaa vielä,meillähän on vain yhteinen istukka joten molemmat leikataan kerralla,sitten kun tilanne vaatii ,olo aika sekava ollaanhan jo näin pitkällä mutta ei auta kun nyt toivoa b.lle paljon voimia,kirjoittelen vieläkin tänne kuulumisia miten käy,oliko täällä muita joille käynyt vastaavasti?oikeen kiitollisena kuuntelisin vastaavia tapauksia terv valtsu04
Kommentit (14)
..mutta pakko on oikein paljon jaksamisia toivottaa teille!
Tällaiset tilanteet tahtovat aina pistää sanattomaksi, eikä osaa oikein sanoa muuta kuin niitä kuluneita kliseitä, mutta silti: Osanotot menetyksestänne ja toivotaan, ettei enempää vastoinkäymisiä tule teidän kohdalle. Voimia!!
Vielä semmoinen juttu, että tosiaan olet varmasti aina monikoihin tervetullut tragediasta huolimatta. Jos joskus tuntuu, että haluat purkaa tunteita, niin tämä palsta pelaa siihen varmasti.
*Dummy*
Voimia sinulle kaiken surun ja epävarmuuden keskellä. Meidän A:mme menehtyi fetofetaalisesta transfuusiosta heikentyneenä yli puolen vuoden tehohoidon jälkeen. Suru on yhä suuri.
Toivon, että B:si ja sinä jaksatte sinnitellä!!Meidän B:mme painoi n 1000g syntyessään ja on nyt 1.5-vuotias reipas napero, joka kotiutui ilman lisähappea tai lääkityksiä.
Jos haluat jossain vaiheessa kirjoitella niin ilmoita tällä tai keskospalstalla.
Yritä jaksaa!!!
Mulla ei ole samanlaista kokemusta, vaikka lähellä oli. Meidän B-vauvalla todettiin syntyessään erittäin vakava sydänvika, joka täytyi leikata heti, koska toivoa ei ollut... mutta vauva selviytyi...
vuotta myöhemmin sain keskenmenon (tälläkertaa yksi vauva), mikä vieläkin tuntuu pahalta... joten voin kuvitella, miten paha olo sulla on!!! Täytyy muistaa että aika parantaa haavat, ennemmin tai myöhemmin... voimia ja halaus!!!
..kokemusta ei ole mutta monikkoäitihän sinä olet ja sellaisena pysyt, olet varmasti tervetullut tänne jatkossakin!
Voimia ja haleja oikein paljon!
Iloitkaa B-vauvasta!
JInx
oikein paljon suojelusenkeleitä pikku b:n loppuraskauteen.
T. Eerikanäiti ja vauvelit
Tuntuu pahalle mutta älä poistu monikoista, olet silti monikkoäiti vaikka noin ikävän uutisen kerroitkin. Iso voimahali koko perheelle.
ja voimia sulle ja b:lle, jotta jaksaa sinnitellä masussasi mahdollisimman pitkään.
Monikkoäiti olet ja aina tulet olemaan.
Tsemppiä
ajattelin laittaa kuulumisia eli pääsin viikonlopuksi kotiin huilaamaan,aamulla meen takaks sairaalaan neiti b voi perjantaina hyvin mutta ei ikinä voi tietää mikä on edessä,vaarana kun on yhteinen istukka niin voi kuolleesta sikiöstä lähteä tukoksia tai muuta liikkeelle mutta lääkärit kuopiossa sitä mieltä että jos vain kaikki toisella hyvin jatketaan masussa niin kauan kuin mahdollista nyt viikkoja 27.1T.idajulia
jaksamista ja voimia. Toivottavasti kaikki päättyy b:n osalta onnellisesti.
Iso hali
t. Katsu ja identtiset pojat 6kk
Olit huhuillut minua tuolla keskenmenopalstalla. Itse olen tosiaan kokenut saman, minkä olit varmasti huomannutkin noista viesteistäni aiemmin.
Kerron tännekin vielä sähköpostiosoitteeni, jotta toivottavasti voisimme jatkaa tätä keskustelua kahden kesken: iituli1970@luukku.com. Olen kyllä huomannut ongelmia tuon Luukun kanssa, joten laita meiliosoitteesi myös tuonne vastaukseen keskenmenopalstalle, jos haluat vaihtaa ajatuksia kanssani.
Sanon vielä täälläkin, että olen todella pahoillani tapahtuneesta. Elät totisesti vaikeita ja epävarmoja aikoja. Meillähän kaikki päättyi hyvin, sillä saimme pitää A-poikamme. Toivotan teille kovasti voimia ja onnea! Toivon hartaasti, että saatte pitää toisen vauvanne!
Toivon yhä, että jaksatte sinnitellä B:n kanssa. Onneksi viikkoja on jo hyvin. Meidän lapset syntyivät vk:lla 28.
Olette ajatuksissani.
kotosalla ollaan saatu olla kerran viikkoon käydään ultrassa ,neiti jaksaa hyvin masussa ,hieman aivokammioissa turvotusta,komplikaatioita siis menehtyneestä,mutta ei pitäisi olla vakvaa,huomenna viikkoja 29,lastentehon lääkäri sanoi tänään että toiveita jopa 35 viikolle jos kaikki menee hyvin !
...surunne on varmaan hirvittävä. Ja olo kovin sekava. En voi edes kuvitella suruasi. Toivotaan että kaikki menee nyt parhaalla mahdollisella tavalla päätökseen.
Ja olisi ihanaa kuulla vielä teistä! Ja olethan sinä siltikin monikkomamma, vaikka toisen näin ikävällä tavalla menetittekin.
Kaikille teille jaksua,
teitä muistaen, tupl@mamm@.