Tervehdys ja kysymys uudelta palstalaiselta :-)
Minulle tehtiin -03 IVF, josta syntyi pikkuinen poika. Niihin aikoihin vierailin täällä päivittäin :-). Näyttää siltä, että porukka on vaihtunut, mikä tarkoittaa TOIVOTTAVASTI sitä että hoidot ovat purreet :-).
Mieheni kanssa alkaa mieli kokeilla uutta IVF' ää ja sen tiimoilta olisi kysymys. 03 multa puktiotiin 30 folikkelia, mutta munasoluja tuli vain 5. Onko joku kokenut vastaavaa? Gynekin odotti reilua saalista, mutta eipä ollutkaan. Miten seuraavassa IVF' ssä, voiko tulokseen (=munasolujen määrään) vaikuttaa? Minä olen ulkomailla ja täällä on sellainen sääntö, että pakkaseen saadaan soluja vain jos hedelmöittyy yli 5 kpl. Eli Meille ei tullut pakkaseen mitään vaikka 4 hedelmittöittyi (2x1lk. ja 2x2lk.). Olisi niin kiva jos saisi edes pari pakkaseen...
Kokemuksia?
Kommentit (2)
Mulla oli todellakin ihan tyhjiä folikkeleita ja solut jotka saatiin oli kypsiä. Se " hassu" sääntö tulee siitä, että täällä ei saa jakautuneita soluja pakastaa (ne tulkitaan jo " lapsiksi" ) joten jakautumaan jätetään aina 5 hedelmöittynyttä solua ja loput hedelmöittyneet saa pakastaa.
Onpas outo sääntö. Mulle sanottiin, että osa munasoluista ei ollut vielä kypsiä, eli jos olisi ollut mahdollista, olisi ollut parempi odottaa vielä yksi päivä. Mullakin soluja oli paljon, mutta vain osa kypsiä.