Meillä kotona HÄMÄHÄKKEJÄ!
Kommentit (39)
Saa ihan tavarataloista, (ainakin cittarista), ei haise ollenkaan. Sitä voi suihkuttaa esim ovenpieliin, seinännurkkiin ym paikkoihin joista hämpit tulee sisään. Se jättää kuivuttuaan sellaisen " haju" jäljen josta hämpit ei tykkää, ainakin meillä lakkasi hämähäkit tulemasta kellarin pesutiloihin kun suhautin ovenpielet ja lattian ovensuusta josta niitä ennen tuli. Käsittely pitää uusia ajoittain.
Ne on semmoisia karvakasoja:) Joskus jossain ohjelmassa näytettiin, miten ne tykkää yli kaiken kun niitä rapsutetaan mahan alta. Huom. en ole kuitenkaan koskaan ollut semmoisen lähellä, joten voi olla että hellät tunteet katoaisivat nopeasti, jos sellaisen kanssa joutuisin tekemisiin!
Sama, jolta lukit vie järjen:)
Lukit muuten tulevat paitsi valon houkuttelemina, myös nestemäisen makean houkuttelemina. Sitämaitsi lukit jättävät hajujäljen toisilleen, jota sitten muut seuraavat. Jos on yksi lukki, pian siinä on niitä lisää, vaikka sin yhden tappaisi.
Meillä ei onneksi lukkeja ole sisällä, mutta alkerrassa on sellaisia ISOJA, mustia pirun nopeita paskiaisia, jotka on aivan karmeita...
se biokillisti
suurimmat inhokit ovat taas HIRVIKÄRPÄSET!!!!!! niihin ei tehoa MIKÄÄN. Vaikka liiskaat sellaisen, se ampaisee vieläkin juoksuun.
Sisko oli tullut metsästä ja jutteli jonkun miehen kanssa sen jälkeen. Tämä mies sitten kysyi siskoltani yhtäkkiä, että " mitä sulla on tuossa" ja näytti nenänsä alle. Sisko sitten nappasi nenänsä alla olevasta " roskasta" kiinni. Se olikin sätkyttelevä lukki!!! Lukki lensi komean kirkaisun saattelemana! Sisko vielä juoksi hysteerisenä karkuun ja kiljui vaan :D! Miestä alkoi naurattaa, tietenkin... Ollaan jälkeenpäin naureskeltu näille " lukkiviiksille" :D! Puistattaa ajatus, miten lukki on kiivennyt siihen nenän alle ja ollut siinä vaanimassa...
Ja se on tuttu juttu, mistä joku tässä kertoi, että jos näkee sängyssä lukin, niin siinä ei nukuta ennen kuin se on löytynyt! Vaikka ei sitten nukuttaisi koko yönä! Ja mieshän se aina saa olla, joka sitä etsii... ;)
Joskus olen vetäissyt sängyn irti seinästä keskelle lattiaa, ettei lukit kiipeä sinne seinää pitkin. Mutta sitten kerran huomasin, että ne pystyvät kävelemään katossakin!!! Ja sieltä ne saattavat sitten pudota niskaan, kun pitkät koivet menettävät otteensa! Karmivaa!
Ja tuo hajuvanajuttu oli todella ällö... ei mikään ihme, että lukkeja aina tuntuu kuhisevan, jos ne kerran tulevat toistensa perässä hajuja seuraten! Voi kun niitä turhia otuksia ei olisi olemassakaan! Mitä hyötyä niistä muka on!? Muuta kun miehille sankaritekoja, kun pelastavat naisensa lukkien kostoilta?
Asun vanhassa puutalossa ja täällä kuhisee vaikka mitä ötököitä ja olen armottoman lukki- ja hämähäkkipelkoinen... Onneksi lukkeja ei vielä ole niin paljon mutta syysiltoina ne kerääntyvät kuistille ihan kuhisemalla.
Ja mun mies ei alkuunkaan ymmärrä tätä kammoa. Jos herätän hänet yöllä metsästämään hämppistä niin riita siitä kyllä seuraa.
Ja pahinta että olen vielä tartuttamassa pelkoni lapsiinikin. 3v. poikani kirkuu nähdessään muurahaisen tai hämähäkin :( Ja minä kun olin suunnitellut että hänestä tulisi minun pelastajani tukalista tilanteista ;)
Englannissa on muuten ihan uskomattoman suuria hämähäkkejä. En ollut uskoa silmiäni kun siellä joskus asuin. Yksi livisti sänkyynikin ja vuokranantajani (vanha mummo jo) joutui etsimään sitä ties kuinka kauan yöllä ennen kuin se löytyi ja pääsin nukkumaan... Tällainen fobia saa ihmisen kyllä ihan järjettömäksi!0
ja viime kesänä kun nukuin niin heräsin siihen että jotain putosi poskelleni, sellanen tosi iso ällöttävä lukki :(( Mulla on kamala hämähäkkikammo, koppakuoriaiset toinen paha.
olinkohan 44
Se on hyvä jos talossa on hämähäkkejä. Hämikset tuhoaa noita pieniä tuholaisia taloista ja ne tuholaiset eivät sitten tuhoa taloa. Meillä on ihan mielettömästi hämiksiä kotona, ja kuntotarkastaja sanoi että se on hyvä merkki. Ottakaa niitä purkkiin ja tuokaa meille:)
Inhottaa mennä lähelle. Mies aina kätisee siitä, kun en anna imuroida niitä, vaan mies joutuu ne tappamaan ja kuskaamaan vessanpönttöön. Eihän ne ällötykset meinaa edes kuolla, vaikka niitä kuinka hutkii, joten ei todellakaan kuole imuroitaessa. Hyi helkatti, jos imurinpussia vaihtaessa sieltä hyökkäisi satoja hämähäkkejä.
meillä on kanssa paljon lukkeja oon nähnyt nyt elokuussa ihan hitosti niitä enkä mä niistä tykkää haluaisin päästä niist eroon mut en tiedä miteen...???AUTTAKAAAA!!!!!!!!!!!!!!
eikö niitä ole melkein kaikissa kodeissa, varsinkin jos asuu maanrajassa.
Meilläkin on jonkun verran, kun asutaan tässä ekassa kerroksessa, ja samaten meillä on kirjaskorpioneja ja ne vasta vekkulin näköisiä ovat :)
Mulla on itikkakammo ja kutittaa pelkkä ajatuskin hämähäkeistä ja muista!!! Tänään törmänny kellarissa yhteen, toiseen vessassa ja verkkoon keittiössä -maustehyllyssä! ..Se oli jo liikaa!
Ap
Mutta kelaappa tätä: Olin eilen koiran kanssa lenkillä ja näin lumihangessa kaksi HÄMÄHÄKKIÄ jotka tallustelivat ihan virkeinä!!! Katsoin silmät pyöreinä ja juoksin pois paikalta, kun tuli mieleen, että puustako näitä sataa?!?!?!?! Ihan sairasta, ihan sairasta!
Ne oli jo aika sissejä hämähäkeiks! Ettei ne oo mutatoitumassa ja kohta hämähäkeillä on tapana lähteä ulkoileen talvella.. ;)
Toivottavasti ne vaan kävi saunasta äkkiä tuulettumassa!
Ap
ja talo muka kunnossa jos siellä viihtyy hämähäkit?
Meidän leikkimökki täynnä niitä vaikka on homeessa..
Kammo on niin hirveä että en voi kesäsin olla meidän takapihalla koska siellä kuhisee niitä. Ei siinä vielä mitään, mut kun niitä on ollu myös SISÄLLÄ kaks kertaa. helvetti että inhottaa, monta kertaa nähny untakin niistä ällötyksistä.