Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä kotona HÄMÄHÄKKEJÄ!

Vierailija
27.01.2006 |

MITEN niistä pääsee eroon?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MitaVierailija:

Meilläkin on jonkun verran, kun asutaan tässä ekassa kerroksessa, ja samaten meillä on kirjaskorpioneja ja ne vasta vekkulin näköisiä ovat :)

Meilla on jotain pikku otokoita kirjoissa ja muissa paperituotteissa..

Vierailija
2/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämähäkkikammoisena olen ajatellut, että se hyvä puoli talvessa on, ettei hämäreitä näy...

kaikkein kamalimpia on ne pitkäkoipiset LUKIT!!!!!! sellaisen kun näen, juoksen kovaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hämähäkkikammoisena olen ajatellut, että se hyvä puoli talvessa on, ettei hämäreitä näy...

kaikkein kamalimpia on ne pitkäkoipiset LUKIT!!!!!! sellaisen kun näen, juoksen kovaa!

mutta tosi älöjä silti. Mulla oli sellainen kerran olkapäällä, näin kun vilkaisin olkani yli keittiöön päin, kyllä sai kyytiä ja kiljumiseni kuului varmaan kauas. Vieläkin puistattaa kun muistelee niitä nousevia ohuita jalkoja vain parin sentin päässä naamasta... Hrrrh!

Vierailija
4/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikö niitä ole melkein kaikissa kodeissa, varsinkin jos asuu maanrajassa.

Olen ollut siinä tyytyväinen nykyiseen kämppään, ettei keskustassa ylimmässä kerroksessa hämyjä ole näkynyt. Nyt vissiin muuttuu tilanne. Voi ei, mitä jos se uusi odotettu parvekekin on ihan hämisloukku kesäisin!

Vierailija
5/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puupinossa lukkeja valtavasti. Joka puusatsissa joko lukki tai sellaisten jalkoja. Hyi. Kellarin sisäänkäynnissä oli kerran niin paljon lukkeja, että kun astui lattialle tallasi monta kuoliaaksi. Ne raiditin ja imuroin. Kellarikerroksessa on paljon lukkeja ja ne ovat iljettäviä.

Miehini ei kammoa ymmärrä, vaan alkaa raivota minulle moisesta turhanpäiväisestä. Syksyllä oli lukki autossa. Auto jäi siihen, sillä en enää löytänyt sitä. Taksilla kotiin. Mies löysi myöhemmin. Vein auton sisäpuhdistukseen.

Vierailija
6/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hämähäkkieläimiä, niinkuin esim.punkit. Pelkään lukkeja ihan kamalasti... en voi edes vadelmia poimia, kun tunnetusti lukit vaanivat siellä vattupuskissa... :(

Vierailija
7/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukit ilmestyvät ulkoseinillä elokuussa ja häipyvät ekojen pakkasten tultua. Sisällä niihin voi törmätä muullostikin. Hämyt viihtyvät hieman kosteissa tiloissa, mm.saunassa.

Ne syövät mm. sokeritoukkia yms, joten sinänsä ovat hyödyllisiä, mutta todellakin vastenmielisiä.

Vierailija
8/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miehini ei kammoa ymmärrä, vaan alkaa raivota minulle moisesta turhanpäiväisestä. Syksyllä oli lukki autossa. Auto jäi siihen, sillä en enää löytänyt sitä. Taksilla kotiin. Mies löysi myöhemmin. Vein auton sisäpuhdistukseen."

Mulle kävis ihan sama juttu varmasti :D! Kun olin teini ja istuin isäni kyydissä autossa, niin yhtäkkiä ilmestyi luki jalkoihini! Kuljuin niin kovaa, että isä säikähti ja jarrutti! Luuli että hirvi oli hyppäämässä auton eteen eikä hän huomannut sitä... oli isä pikkuisen vihainen...

Vierailija
9/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin luonnottomia, ihme pikku pallo keskellä, josta lähtee järkkyjä lankajalkoja kaikkiin ilmansuuntiin ja sitten ne vaanii ovien sivustoissa ja missä vaan mä kuljenkin ja liikkuu sillä tavalla hypähdellen...

Ymmärrän sinua täysin, joka jätit auton, kun siellä lukki. Itse sain kerran itkukohtauksen kun makkariin katosi lukki. Onneksi mies löysi.

Vihaan hämppyjä yli kaiken, mutta lukit vie multa järjen, näin on.

Vierailija
10/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten hämikset on mun kauhun kohde nro 1! Kun muutettiin tähän kämppään, niitä löytyi päivittäin 1 tai 2, listin niitä joka päivä ja nyt ei ole näkynyt enää moneen kuukauteen hämiksen hämistä. Toivottavasti tajusivat vihjeen.

Vierailija
11/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin luulin että niitä tulee polttopuiden mukana liiteristä mutta eikai sentään ne talvella sieltä tule? Eli varmaan sisällä jossain pikkukolossa asustelevat.

Vierailija
12/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottavia ole, kun kyhjöttävät nurkassa vaan (vaikka niitäkin pelkään). Mutta kun ne lukit juoksee niin kovaa, ettei niitä jalkoja edes näe! Pelkkä pallo kiitää kovaa vauhtia pitkin lattiaa!!! Ne vie multakin järjen... en ole onneksi ainoa...

t.se yksi lukkikammoinen, joka kiljui isänsä autossa

Vierailija
13/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoin pihalle kerran yhden, seuraavan kerran kun tulin tupakalle oli sen päällä toinen syömässä sitä. Tapoin nekin kerrokseen ja sama juttu tunnin päästä. Sitä kerrosta en enää viitsinyt tappaa, kun aattelin että mitä mä niitä suotte ruokin. Aamulla oli vain kasa jalkoja paikalla.

Ihana käydä tupakalla syysehtoisin, kun saa varustautua turvasaappailla ja siltikin hyppiä koko ajan, ettei ne vaan iske kimppuun.

Vierailija
14/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin kerran vessassa, kun yhtäkkiä pöntön takaa juoksi lukki, joka kantoi suussaan toista sätkivää lukkia!!

Vierailija
15/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos illalla tuulettaa valot päällä pitkään, niin varmasti tulee lukkeja, jos niitä lähistöllä on. Kävin kerran yhdessä uskovaisessa kerrostalokodissa, jossa ei lukkeja tapettu eikä viety ulos, vaan ne saivat olla. Siellä tuuleteltiin juuri valot päällä. En mennyt sinne toista kertaa. Ei edes etukäteen moisesta varotettu. Siellä oli joka puolella lukkeja.

Inhoan myös kuolleita lukkeja ja niiden osia. Kerran raiditin lukin seinässä ja se ennen kuolemaansa irrotti kaikki jalkansa paitsi yhden. Luonnotonta ja iljettävää. Inhottava ajatus keskiruumiista ilman jalkoja. Vadelmia en pysty minäkään poimimaan. Ihan ekoina vadelmapäivinä niitä ei ole, mutta sitten niitä on paljon. Mieheni poimimat vadelmat tarkastan tarkkaan ja hylkään sellaiset, jotka näyttävät imetyilta osittain. Joskus on tullut hänen vadelmiensa mukana kokonaisia lukkeja tai yksittäisiä jalkoja. Yäk.

Syksyisin on oven lähellä lukkeja ja välissäkin. Avaan syksyllä oven kepillä, ettei putoa lukki päälle. (Kerran on pudonnut puusta päälleni.)

Että tällainen kammo mulla, ja vielä niin turha.

Vierailija
16/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auttanut minua ollenkaan. Hän todella yritti parhaansa. Ei ole mukava olla kesällä ulkona, kun koko ajan saa vahdata, ettei lukit lähesty. Esimerkiksi puutarhatuolissa istuminen on aika hankalaa.

Vierailija
17/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu psykiatri sanoi, että irrationaaliset pelot ovat siirrettyjä. Siis kanavoin hämähäkkeihin jotain muuta pelkoa. (en kyllä ihan ymmärrä, mitä sinne kanavoisin.) Haluaisin kyllä kanavoida hämähäkkipelkoni vaikka käärmepeloksi. Siinä olisi sentään jotain järkeä.

Vierailija
18/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme vanhassa puutalossa ja arvaatte varmaan että noita iljettäviä pirullisia pitkäjalkaluikeroita hiipii joka nurkassa ja oven takana!

Kellariin kun menen niin kuljen portaat kumarassa, avaan ovet sormenpäillä ja varon koskemasta seiniin olkapäilläni. Saunassa tarkistan pyyhkeen ennen kuivaamista ja saunan lauteet ennenkuin istun niille. Kerran vuosia sitten saunasta poistuessani huomasin että olen kokoajan istunut lukin päällä paljaalla perseellä!!!!

Lapset ja mies vaan nauravat tälle mun fobialle, mutta en voi sille mitään.

En pelkää rottia, hiiriä toukkia enkä mitään muita örkkejä, mutta lukit on KAMALIA!!!!!

Kuvitelkaa tilanne, että olette menossa nukkumaan ja yölampun valossa olette näkevinänne lukin sängyn päällä. Ukko vetää jo sikeitä vieressä. Silmän räpäys ja lukki on kadonnut, ettekä löydä sitä enää mistään. Eikö ole itsestään selvyys että mies herätetään etsimään lukkia keskellä yötä ja nukkua ei saa ennenkuin se on löytynyt ja kuollut?

Nyt muuten alkoi joka paikkaa kutittaa ja katse harhailee hämärissä nurkissa. Parempi alkaa laittaa lapsille ruokaa että saa muuta ajateltavaa. :)

Vierailija
19/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille hykerryttävistä jutuista, mua ihan kutittaa kamalasti kun luin niitä! :)

Imuroittin verkkoja äskön pois, katostakin lähti niitä! Lähetään pian miehen kanssa kauppaan niin ostan vähän Raidiakin..

Mua oikein puistattaa kun ajattelen että hämähäkki hyökkäis meijän vauvan pinnikseen! -Pitäiskö ehdottaa miehelle semmostä itikkakarkotteen polttamista? ..Ei se varmaan suostu..

Inhaa et ne lukit syö toisiaan, en oo niin kauaa seurannu niitten puuhia!

Ap

Vierailija
20/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi päälle ja kortti hivutetaan lasin alta lukin alle ja sitten koko komeus ulos. Itse en pysty menemään niin lähelle.

Vai menee ap raid-ostoksille. Älä käytä sitä. Haisee kämpässä sitten. Olen se autonsa hylännyt. Vielä kaiken jälkeen raiditin autoni oikein kunnolla. Haisi raidilta pitkään. Kokemuksesta kerron, että lukit kuolevat raidista hyvin helposti, jos vaan ihan ilmaan ruiskuttaa, mutta muut, ainakin suuremmat, eivät kuole niin helposti. Tapettua olen kuitenkin aina saanut. Yritän välttää raidia.

Kerran raiditin mökillä ja haisi niin, että mies vaati meidät lähtemään kotiin.