Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oOo Lokakuiset vko20 oOo

12.05.2008 |

Jokohan joku nopeampi kerkesi ensin aloittaa uuden viikon :)

Mahtava kuva Angel eyes!! On siinä masulla jo kokoa :) Itse oon pyöristynyt joka suuntaan, joten maha ei pääse niin hyvin esille.. Niinkuin tuossa viime viikon pinossa kysyinkin, niin kukas toinen olikaan, kenellä paino noussut jo 10kg.. Onko neuvolassa sanottu mitään? Mulla kans on 10kg mennyt jo nyt rikki ja ylihuomenna saan varmasti kuulla siitä th:lta..

Ja tosiaan, viikonloppuna tunsin ensimmäiset liikkeet :) Oikia pulpahtelujen sarja, eli jotain siellä kasvaa ja kovaa vauhtia :)

Aurinkoista uutta viikkoa kaikille!

Fanny 18+1

viime viikon jutustelut:

[http://http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.va…]

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen tuli kertomaan myöhäisen äitienpäivätervehdyksen, kun herätti mut klo 5 aamulla toistuvilla pikku tömäytyksillä. Kohdun vasenta puolta myös vihloi ikävästi, taitaa olla kasvukipuja.

Angel eysilla on kyllä mahtava maha! Itse saan vielä hyvin jakun alle piiloon ja toivottavasti onnistuu vielä muutaman viikon. Paino ei juurikaan ole noussut.

Viiru 16+1

Vierailija
2/46 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla alkaa olla jo kokoa, mutta neljättä odottelenkin niin nopsaan tulee maha. Kauhistuttaa ajatella millanen se on sit kesällä.

Miullakaan ei ole paino vielä noussut, mutta oli kyllä mistä lähteekkin joten ihan hyvä. Edellisessä raskaudessa miulla nousi suunnillen tuon 10 kiloa puoleen väliin mennessä, mutta muistelisin että ei siellä neuvolassa mitään kummallista asiasta sanottu, kun kerroin että ihan tavallisesti syön ja liikun.

AngelEyes ja masukki 17+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elimet tallessa ja oikeilla paikoilla. Kokoa arvioi olevan n. 380 g. Sukupuolikin selvisi. Todella eläväinen kaveri huitoi ja potki ultralaitetta. :)

G rv 21

Vierailija
4/46 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sitten päivitellä tuota mein esittelypinoa tänne mutta ei onnistunut ollenkaan. X-( Muka liian pitkä viesti.

Geleelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :)

AngelEyes ja masukki 17+6

Vierailija
5/46 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NP-ultrassa oli vielä niin pikkuinen. Odotan kovasti rakenneultraa. Se on kyllä vasta ennen juhannusta. Aikaa on siis odotella. No ensi viikolla neuvola.

Onko muilla noussut paino kovasti? Ihmettelen kun ei oikeastaan ole ollenkaan noussut vaikka masu pöyristyykin...

Viiru 16+2

Vierailija
6/46 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, tänään esimies tuli itse kysymään, onko meille mahdollisesti tulossa perheenlisäystä :) Sillä tuli kyyneleet silmiin, kun vastasin myöntävästi ! Ihana reaktio, olin pelännyt, ettei hän ilahdu tms. Mutta mitä huluja, näytti olevan oikein ihana uutinen. Päivitteli vaín, että pitää kesälomien jälkeen alkaa etsimään tosissaan mulle sijaista, ellei ennemminkin. Kyseli myös kovasti, että miten oon jaksellut! Ihan älytöntä, en ois uskonut, että käy näin hyvin. Eikä tarvinnu ite mennä lakki kourassa sen toimistoon koputtelemaan. En ajatellut itse vielä paljastaa raskautta, mutta maha näkyy jo vähän työvaatteidenkin alta :)

Työnantajani on siis nainen, pian eläkeiässä ja ihan pian kaksinkertainen isoäiti, joten ehkä ymmärtää tällaisia työntekijöiden uutisia paremmin kuin esim.samanikäinen mies..

Työkavereille en aio vielä kertoa, saavat huomata sitten joskus. Odotan kolmatta, olen monen työkaverin mielestä tosi nuori äiti (29v), yhdellä työkaverilla on lapsi, jostain syystä meidän työpaikalla on suurin osa sellaisia jotka on tietoisesti valinnut lapsettoman elämän. Ja kaikki naisia. Tuskin mitään vauvakutsujakaan saan :D

Liikkeitä, taisin eilenillalla tuntea ihan ensimmäisen potkun :) Oli hätkähdyttävää..liikuttavaakin!

Nyt lopetan jorinat, mua tarvitaan askarteluavuksi,

mukavaa viikonjatkoa

Hh 17+2

Vierailija
7/46 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitäkin syystä kun kesäloma lähenee (jippii) ja yht`äkkiä sitä huomaakin, että ilmoittaa olisi pitänyt jo kun äitiysloma häämöttää.. Ja aika moni työkaverikin tietää joten nyt sitten on kerrottu.

Aika seesteistä on muutenkin olo ja elämä ja vähän aina liikkeitäkin tuntuu, hentoisia potkuja. Enemmänkin toivoisi, varsinkin kun olen tällainen murehtija tyyppi...Iltaisin olen aina jäänyt odottelemaan "kuulumisia" mutta sitten nukahdan niin äkkiä, että jää kuuntelut vähän kesken. Syömisiä olen vahdannut mutta sitten tulee aina repsahduksia ja tuota painoa minulle tuppaa herkästi tulemaan, huoh. Ja juurikaan ylimääräistä ei tässä kaipaisi...Sitten vaan kova palautus kuuri päälle ja viimeksi ainakin imetys aika hyvänä apuna siinä oli. Mutta sellaista tänne. On hivenen opettelua näissä uusissa sivuissa...

susasana 19+6

Vierailija
8/46 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla elelen etuajassa...siis piti olla

rv 18+6 :D

Vierailija
9/46 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin toimii nämä odotus-sivutkin...

Paha olo on lientynyt ja kohta on kaksi viikkoa sujunut oksentamatta. Lapsetkin totesi että äiti ei enää oksenna! Liikkeitä tunnen harvakseltaan, toivoisin toki että enemmänkin. Seksuaaliset halutkin on uudelleen heränneet pitkän pahoinvointijakson jälkeen.

Mitään ihmeitä ei kuulu, tasaista eloa ja viimeisiä viikkoja töissä ennen ansaittua kesälomaa....

Meillä ei kunta tarjoa rakenneultraa joten oon vähän kahden vaiheilla meniskö yksityiselle vai ei.

Tämmöistä eloa tänne.

Tanni 17+4

Vierailija
10/46 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa kyllä hermot mennä tämän kanssa, kun suostuu viestiketjut näkymään milloin huvittaa..

Ihana gelee, että rakenneultrassa oli kaikki hyvin :) Itsellä vasta noin kuukauden päästä.. en malta odottaa, että nään taas pikkuisen. Ja tällä kertaa mieskin (ehkä) pääsee mukaan. Eka ultrassa sain iloita ja jännittää yksin.

Nyt kovat selkäkivut vaivaa, alaselkä nimenomaa.. johtuuko painonnoususta vai jostain muusta. Töissä olen jotenkuten voinut olla, mutta pakko jäädä saikulle, jos ei ala parantua.

Itse kerroin töissä osalle jo aikaisessa vaiheessa, ja luulenpa että parin päivän sisällä koko työmaa tiesi :) Mutta hyvin ovat esittäneet yllättynyttä, kun asiasta olen kertonut.. Pomotkin ottivat tosi hyvin, vaikka ovat miehisiä miehiä :) Siihen suuntaan on vihjailtu, että parin vuoden päästä olisin auttamattomasti liian vanha tuoreeksi äidiksi :D no ei se haittaa..

Fanny 18+2

Vierailija
11/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopsaan tulin kirjottaman ennen töihin lähtöä. Nyt liikkeet tuntuu kyllä niin selvästi ja aamusta asti siellä on meno päällä. Välillä sattuu tuonne vatsaan oikealle puolelle, sillai vihlasee ja alapäässä tuntu eilen outoa painetta ja jomotusta. Huomenna menen neuvolaan mittauttamaan hemoglobiinin ja kyselen noista supistuksista että voisko mahdollisesti olla niitä, kun vatsa menee ihan pinkeäksi ja tulee sellne raskas olo. Näitä on kyllä useesti päivän aikana, mut en ole varma onko supistuksista kyse. Kesää odotan kovasti ja vielä en tiedä minkä verran otan lastenhoito toimeksiantoja vastaan, riippuu ihan omata voinnista. Mukavaa päivää kaikille:)

äitykkäinen 17+6

Vierailija
12/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi laiska kirjoittelija. Käyn kyllä viestit lukemassa lähes päivittäin, mutta oma vointi on pysynyt niin ennallaan ja hyvänä, että meinaa kyllä jutunaiheet loppua kesken. Vauva potkii ja möyrii masussa kyllä tosi ahkerasti ja melkein jo huolestuu jos on pidempi aika niin ettei tunnu mitään. Eilen oikein kellosta otin aikaa, että en ole tuntenut 14 tuntiin mitään liikettä. Mies siihen tokaisi sitten, että taidan tulla hulluksi ennenku saadaan vauva edes ulos:) Meillä on rakenneultra ensi viikon tiistaina ja sitä kyllä innolla ja jännityksellä jo odotetaan.Mulla alkaa kesätyöt kesäkuun alussa ja ihan elokuun loppuun mun sopimus kestää. Tällä hetkellä fyysinenkin vointi on niin hyvä, että uskon kropan tuosta selviävän. Tokihan sitä voi yhtäkkiä tulla mitä tahansa vaivaa, mutta niitä murehditaan sitten ajallaan.Onkos teillä jo tullut paljon kiloja lisää? Mulla ei tullut ensimmäiseen 18 viikkoon yhtään. Itseasiassa laihduin n. kilon. No nyt on sitten kahden viikon sisällä tullut 3 kiloa vaikka en ole muuttanut ruokavaliossa tai liikkumisessa mitään. Oikein huolestuin, että miksi yhtäkkiä tulee kiloja noin rytinällä, mutta sitten luin jostakin että viikoilla 17-24 tulee kiloja hurjaan tahtiin. Muistaakseni artikkelissa luki, että jopa 200-800g päivässä. Tiedossahan se on, että paino nousee, kun sisällä kasvaa ihminen, mutta mulla on viitisen kiloa ylimääräistä niin koitan sen vuoksi vähän tarkkailla, ettei turhia kiloja tulisi.Hyviä vointeja kaikille! Erica 19+5

Vierailija
13/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli vastasi tasan viikkoja 20. Oli ultraajalla vaikeuksia saada mittoja, kun kaveri jumppasi, heilui ja huitoi kovasti. Ei ihmekään, että maha nytkähtelee jatkuvasti... Mitat olivat "komeat" n. 25 cm ja 320g. Mikä tärkeintä kaikki näytti olevan hyvin. Sukupuoltakin yritettiin tiirailla, mutta näkymät olivat huonot. Olo on ollut hyvä, ei enää pahoinvointia eikä väsymystä. Nivuskipu vaivaa pitkiä matkoja kävellessä. Ja painoa on valitettavasti tullut jo 7 kiloa=(.Ja seksi ei maistu jostain syystä....

Vierailija
14/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soiliina, eihän 7kg ole paha noille viikoille :) Itsellä tullut 10kg.. Yritän ajatella järjellä, että ennen raskautta olin laihiksella ja tosi pienellä ruokavaliolla.. totta kai noita kiloja tulee nyt enemmän, kun pelkällä salaatilla ja tonnikalalla ei vauvelia elätetä. Mutta pelottaa kyllä, jos päädytään 30 lisäkiloon.. pääseekö niistä sitten koskaan eroon? Ja seksi, joo voisin olla hyvinkin jonkin aikaa ilman sitä! Oikeastaan ei nyt voisi vähempää kiinnostaa!

Vierailija
15/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiip täältäkin! Eli mulle siis on se 10kg jo kertynyt ja kaikki mahassa, aivan selvä raskausmaha, muualta en oo lihonut (tai ainakaan en huomaa). Mutta ei tuo terkkari viime viikolla siitä paljon sanonut, vähän vaan tiedusteli, josko on tullut syötyä kahden edestä... :/AngelEyes, ihana masukuva! :) Hetken jo ehdin lohduttautua sillä, kun oma maha samaa kokoa, mutta sulla jo neljäs tulossa ja mulla vasta eka!!!!Nyt on tullut kamalia liitoskipuja, hyvä kun pystyn portaita kävelemään kun niin alamahasta nipistää. Ja kamalan pitkät päivät on nyt töissä, tänään konsertti illalla ja se pitäisi jaksaa juontaa ja kävellä portaita ylös ja alas jne. Puuh! Kunhan tästä selviän niin sitten helpottaa! Ja kohta alkaa loma, vielä 13 työpäivää...Onnea ultrakuulumisista! Meillä ensi maanantaina, jännittää kamalasti!!! Saneline 18+6

Vierailija
16/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitkästä aikaa, en ole viitsinyt edes kokeilla kun on niin tökkinyt nää uudet sivut.Vatsa on kasvanut paljon tässä noin parin viikon aikana, vauva taitaa kasvaa kovaa vauhtia! Ens viikon torstaina on ultra, sitä odotellaan tosi kovin. Sukupuolta ei haluta tietää. Mahassa tuntuu vähän väliä pieniä liikkeitä, ei oikein potkuiksi voi sanoa vielä. Mutta ihanalta tuntuu!! Tänään soitin neuvolaan oudon kylkikivun takia. Oikealta puolelta kylkeä/vatsaa vihloo kovin välillä, ihan kuin rasituskipu kun olisi juossut oikein pitkän lenkin tms. Mutta en tosiaan ole:) Onko muilla ollut vastaavaa? Se kohta on myös välillä kosketusarka. Neuvolatäti pyysi soittamaan aamulla uudestaan ja varaa mulle lääkäriajan jos ei lopu.Tää netissä pyöriminen ja kaikkien raskausjuttujen lukeminen ei taida olla mitenkään järkevää..vähänkin kun lukee näillä viikoilla tulleista keskenmenoista tms. tulee kauhee paniikki ja alkaa miettimään että onkohan tuo masukki liikkunut tarpeeksi tai ollenkaan... Mä en "löytänyt" mistään tota AngelEyesin masukuvaa (joo, olen blondi:) missä se oikein on?! katjaäippä ja masukki 19+1

Vierailija
17/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pateillaan nyt oikein kunnolla, eli tein tuonne nettiin meille uuden esittelypinon, kun sitä ei tänne saanut näkymään. Löytyy osoitteesta [http://personal.inet.fi/koti/pupu]AngelEyes ja masukki

Vierailija
18/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuolla edellisessä pinossa mut laitanpa nyt tähänkin. :)AngelEyes
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=95e0ec2d-21ac-11dd-9aa8-…!

Vierailija
19/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaltahan tuo maha näyttää täälläkin:) Mitenköhän suuria ollaan tossa loppukesästä?!

Vierailija
20/46 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itsekkin oon miettiny että jos tätä vauhtia kasvaa niin voipi olla aika tukalat oltavat kuumilla ilmoilla.