Voiko vauvan laittaa ulos nukkumaan jos on lämpöä?
Vauveli 7kk ja lämpöä 38,4. Ulkona lämpötila nollassa. Voinko laittaa ulos terassille tuon tyttösen koisimaan? Kun nukkuu parhaiten aina ulkona ja sisällä ei ollenkaan.
Sarjassa uusavuttomat kysymykset, mutta kysynpä kuitenkin;)
Kommentit (10)
Kyllä minusta voit laittaa ulos nukkumaan. Jos vaavi ei vaikuta erityisen sairaalta ja jos kuume laskee supolla hyvin, niin ei mielestäni ole syytä siihen, ettei ulos voisi laittaa. Jos on nuhainen, ulkona on vauvallekin kaikista mielyttävin nukkua. Ja kakkonen, kyllä vauvaa voi tarkkailla, vaikka hän nukkuisikin vaunuissa..
Kannattaa miettiä, mitä haluaisi ja miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa olipa tilanne mikä tahansa. Tykkäisitkö itse mennä loikoilemaan ulos fällyn alle, kun aurinko ihanasti paistaa ja keväthanget hohtaa - jos olet kipeänä????? !!!
Minun vastus on että sairaan lapsen ja aikuisenkin paikka on sisällä, myös päiväunilla.
Mikähän toi kommentti oli että aina ulos vaik 30 pakkasta? 15 on minulla ollut raja, jos on yli ei ulos.
Sen sijaan nuhanenulle tekee hyvää olla ulkona. Hengitys kulkee ulkona paremmin nuhaisella lapsella. Vaikka lämpöä on vain 38 ja risat, en laittaisi ulos. Kuumehan nouseen lämmössä ja sinä tietenkin pukisit lapsen villahaalariin, toppahaalariin, 2 myssyyn, ehkä 2 hanskoihin ja villasukkiin+ kenkiin ja ehkä laittaisit jopa lämpöiseen pussiin vaunuun nukkumaan => liikaa vaatetta kuumeiselle ja kuume nousisi takuuvarmasti.
kuumeinen lapsi voi kyllä nukkua unensa myös pihalla. Miksi ei? Pihaleikit on siteen erkseen.
Kuumehan nouseen lämmössä ja sinä tietenkin pukisit lapsen villahaalariin, toppahaalariin, 2 myssyyn, ehkä 2 hanskoihin ja villasukkiin+ kenkiin ja ehkä laittaisit jopa lämpöiseen pussiin vaunuun nukkumaan => liikaa vaatetta kuumeiselle ja kuume nousisi takuuvarmasti.
Vaikutinko todella niin uusavuttomalta, että pukisin näin? En pue normaalistikaan edes 10 asteen pakkasilla tollaisiin releisiin jos nukutan ulkona.
AP
Itse pelkään kuumekouristuksia (kerran ollut), joten haluan tarkkailla kuumeista lastani koko ajan.
Jos vauvalla on vaikeuksia nukahtaa sisälle, " huijaa" häntä. Laita alulakki päähän ja vaunuihin makuupussiin vaikka eteiseen. Vähennä sitten vaatetta kun nukahtaa.
Jos lapsi on kuumeinen, lepo on tärkeää..jos lapsi ei nuku sisällä, mutta nukkuu hyvin ulkona, laittaisin kyllä ulos nukkumaan. Sopivasti päälle ja sitten äiti käy väliin tarkistamassa, että lapsella ei ole kylmä eikä kuuma.
Ja kuka sitä nyt kysyikään, niin kyllä, itse nukkuisin mieluusti raikkaassa viileässä ilmassa, myös kipeänä.
Meille lastenlääkäri sanoi aikoinaan, kun esikoisella oli korvatulehdus ja kuumetta siitä johtuen, että ulkona voi nukuttaa, muttei reuhata..
Minä ainakin haluan tarkkailla lasta silloin, kun hän on sairaana, siksi nukutan sisällä.