Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aletaan maistattamaan perunaa...

27.01.2006 |

Jos tekee pottusosetta isomman annoksen kerralla, voiko sitä pakastaa minigrip pusseissa???

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee rakeista pakastettaessa.Muita kasviksia kylläkin voi hyvin pakastaa. Tarkistin aian neuvolassa. Perunan soseuttamisessa ei myöskään kannata käyttää sauvasekoitinta, kun tulee yököttävää venyvää liisteriä. Keittää oikein pehmeäksi (hieman ylikeitetty) ja sitten vaan haarukalla. Meidän neiti on ainakin erittäin tarkka, että tasaista pitää olla. Vastiketta olen laittanut sekaan ja aluksi tein tosi löysää.

Peruna oli meillä Nam!

Vierailija
2/4 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä aluksi kannata joka päivä yhtä perunaa keittää, kun syötävät määrät ovat tyyliin yksi teelusikallinen. (Siis jos itse, että syö joka päivä perunaa.)

Meillä peruna on kyllä ihan hyvää pakastuksen jälkeenkin. Pakastanut olen jääpalakuutioina. Napsutellut sitten kuutiot pussiin ja sieltä ottanut yhden aina syötölle ja lämmittänyt mikrossa. Sitten korviketta joukkoon ja hyvin on uponnut :) Ja näin neuvoivat neuvolassakin.

Eli ei kun pakastamaan!

Laurukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä saattaa tulla hiukan rakeisen oloista kun sen sulattaa, mutta laita sulatetun soseen joukkoon tilkka vettä tai maitoa ja " muusaa" haarukalla, niin jo on taas hienoa sosetta! :) Ja tuosta ylikypsäksi keittämisestä, niin mä ainakin luin jostain esitteistä tai vastaavista että vauvalle annettavia kasviksia EI saa missään nimessä keittää ylikypsäksi. Ja mä olen pakastanu soseet ihan pilttipurkeissa, mutta voihan ne nyt pakastaa missä vaan mikä pakastuksen kestää.

Vierailija
4/4 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi sitten murtaa pieniä määriä kerrallaan sulatettavaksi. Itselläni on nyt aina pakkasessa kasvissoseita minigripeissä, esim. bataattia, porkkanaa, peruna-hernettä, peruna-kukkakaalia tms. Niistä murran palasia kippoon ja sulatan mikrossa. Syötän joko sellaisenaan, erilaisina sekoituksina tai jatkan esim. lounaalta jäänytttä kasvis-lihasosetta porkkanalla tms.