Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****SYYSKEIJUT PERJANTAIHIN*****

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensinnäkin toivon tarrasukkia kaikille tuhrutteleville, sekä myös muille odottajille!

Tervetuloa uudet mm._kathy_ sinut pongasin, teet varmaan aika samantyyppistä työtä kuin minäkin.

Täällä välillä olo tuntuu epätoivoiselta, kun ei ole vielä päässyt neuvolaan, mutta ensi viikolla se olisi 2.2. pitää yrittää jaksaa odotella sinne asti. Vaikka on kuitenkin oireitakin, väsymys (onneksi sain viime yönä nukuttua kunnolla, nukuin n.11h), rintojen arkuus, ilmavaivat, nippailuja aina toisinaan, lisääntynyt valkovuoto ja jotenkin koko raskauden ajan on tuntunut, että tuo emättimen ph olisi jotenkin muuttunut, onko muilla vastaavaa? Ja sitten välillä tulee hirvittäviä mielitekoja yhtenä päivänä teki todella paljon mieli lohta, toisena mansikka pehmistä ja sitten Omar karkkeja, enkä edes oikein ole niitä aiemmin pahmmin syönyt. Ja erikoista on myös se, että aiemmin söin karkkia joka päivä erityisesti salmiakkia, nyt ei ole tehnyt mieli ollenkaan lukuunottamatta Omar karkkeja, joita ennen en oikeastaan ole edes syönyt.

vauva06 rv6+4

Vierailija
2/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuhrut sekä kivut ovat nyt ainakin tältä erää loppu, ja eilenhän kävin yksityisellä tarkistuttamassa sikiön tilanteen joka oli myös ok. Mieli on jo paljon parempi, vaikka mennyt viikko koko ajan kummitteleekin mielessä. Jotenkin haluan ajatella että kaikki on ja tulee menemään hyvin, mutta nyt en uskalla vielä tulevaa ajatella, yritän nauttia tästä hetkestä kun kaikki on ok.

Pahoinvointikin tosiaan on vähän hellittänyt, oksetuksia ja yökkäyksiä tulee vielä pitkin päivää, mutta pahin selvästi ohi. Väsyttää kyllä vielä.

Maanataina olisi ensimmäinen neuvolakin, saa nähdä joko sydänäänet saisi kuuluviin.

Toivottavasti muilla tuhruttelijoilla on tilanne myös ok, ja varsinkin syksyäodotellen; miten voit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinah 8+4 (ultra 8+5)

Vierailija
4/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt viikko sairasteluihin, mutta nyt alkaa helpottaa. Mahatauti iski kaikkiin muihin paitsi allekirjoittaneeseen. Tosin tänään olisi vielä mahdollista sairastua, mutta toivottavasti tämä sisäinen antibioottikuuri estää moisen. Pyykkikone on pyörinyt yhtä mittaa, olkkarin mattokin meni pesuun.

Oma vointi on ihan jees, tosin väsyttää ja oksettaa, mutta siinä ei ole mitään uutta :D Eilen oli eka neuvola, toistaiseksi la on 21.8. mutta pitkän kierron takia olen itse sitä mieltä, että lähempänä totuutta on suunnilleen 4.9. tai sinne päin. Rakenneultrassa sitten selviää.

Olen siis vähän pihalla jutuistanne, kun en ole aikoihin pinossa käynyt. Mutta tuhruilijoille tsemppiä, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Jospa yrittäisi saada taas työt pyörimään. Kuopus löi hetki sitten naamansa yhteen hyllyyn, poskipäässä mustelma ja haava, joten enpä vielä otakaan yksivuotiskuvaa.

Porenn ja Pimpula rv 8+4 (vaikka kortissa toistaiseksi 10+4)

Vierailija
5/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys

Varovaisesti uskallan tänne ilmoitttautua. Tänään tasan rv 5. Jännittää ja pelottaa samalla. Toinen olisi nyt tulossa, esikko tällä hetkellä 8kk, ikäeroa siis tulossa noin 1v ja 4kk. Keskenmenon pelko kovasti takaraivossa jyskyttää. Ensimmäistä yritettiin lähemmäs viisi vuotta ja neljä keskenmenoa sinä aikana. Nyt tärppäsi aivan vahingossa ja toivomme että tämä pysyy kyydissä mukana loppuun asti. olemme aina halunneet lapset pienellä ikäerolla, mutta taustastamme johtuen emme uskoneet sen olevan kovinkaan todennäköistä.

Pitäkää peukkuja

La olisi laskurin mukaan 29.9

t.ansida ja toukka rv5

Vierailija
6/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lämpimät onnittelut plussasta! Toivon sinunkin maha-asukille jarrusukkia kuin kaikkien muidenkin!

vauva06 rv6+4

Vierailija
7/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on muuten ihan hyvä, mutta pyörryttää ja väsyttää. Poika valvotti taas viime yönä. Heräs siinä kolmen aikaan ja neljään asti tais valvoa, varma en ole kun itse taisin nukahtaa ennen poikaa :D Nyt se tuossa sitten nukkuu :)

Meillä olis ikäeroa tulossa puoltoista vuotta. Ja tosiaan mua pelottaa vähän toi, kun poika ei vielä mitenkään liiku vaikka on jo 10kk. Mitäs mä sitten teen kun raskaus on pidemmällä ja pitäis herraa nostella täällä? No, toivotaan että lähtis nyt ite liikkumaan.

Neuvolaan en ole vielä soittanut. On tosin tässä nyt pitänyt soittaa sinne ja pojalle aikaa fysioterapeutille, mutta mä olen jotenkin taas tosi saamaton.

Mites muuten sit kun jää äitiyslomalle, miten kotihoidontuen käy? Mua vaan mietityttää, kun nyt saatais neliö, mutta se vuokra tuppaa olemaan aika korkee.

Mutta nyt pakko mennä suihkuun, kun vielä ehtii rauhassa käydä.

Tisha ja masukki rv 6

Vierailija
8/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri pojan nukkumaan, joten tulin heti koneelle lukemaan kuulumisianne.Minulla on ollut tänää oikein hyvä aamu,ei ole ollut tietoakaan pahastaolosta,mahtavaa ;)On alkanut hirmuisesti nyt jännittämään että onko kaikki hyvin...No pitää vaan yrittää luottaa siihen että on ja odottaa sitä ensimmäistä ultraa!Ei minulla kyllä ole ollut mitään oireita mutta silti vaan pelottaaa,mutta niin kyllä varmaan meitä kaikkia hieman jännittää.

No mutta nyt menen syömään että pahaolo ei vaan yllätä:)

Nirpukka ja toukka 9+0

Vierailija
9/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistun tältä puolelta. Tänään oli 5+2 ja armoton vuoto alkoi viime yönä. Itkettää ja masentaa...En tiedä mitä tehdä???

Tuleeko yleensä keskenmenossa hyytymiä? mulla vuoto on todella runsasta ja kirkasta vuotoa. Tää oli 3 km 8kk aikana..

Vierailija
10/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestasi! Ja vielä kolmas noin lyhyen ajan sisällä. Nyt sinulla on ainakin mahdollisuus päästä tutkimuksiin mistä toistuvat keskenmenot johtuvat.

Toukokuisessa keskenmenossani tuli kyllä jotain hyytymiä/palasia, ja kivut olivat niin kovat ettei kyllä ollut epäilystäkään mitä on tapahtumassa.

Toivotan sinulle voimia!

Vierailija
11/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipsu-79:Ensiksi paljon lohtu-haleja sinulle!!!Olen myös kokenut kekskenmenon pariin kertaan ja minulla on niissä aina tullut hyytymiä.Oletko ottanut yhtetyttä johonki sairaalaan ja kysynyt mitä mieltä he ovat asiasta?Kannattaa ainakin soittaa ja kysyä jos jokin askarruttaa,itse olen aina soittanut (kättärille) ja olen myös päässyt siellä käymään vastaavanlaisessa tilanteessa.

Paljon voimia sinulle!!!!!

-Nirpukka-

Vierailija
12/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa, kun kaiken täytyy aina olla niin vaikeeta ja monimutkasta, olen todella pahoillani tapahtuneesta. Paljon voimia sinulle nipsu, kyllä se elämä alkaa vielä hymyilemään, vaikka nyt se varmasti tuntuu toivottomalta. Olen kuullut, että kissat voivat myös levittää jotain, joka aiheuttaa keskenmenoja, joten kannattaa pysytellä kissojen ulosteista etenkin erossa raskaana ollessa. Mutta eihän sitä useasti tiedä mistä ne johtuvat, :(

Vierailija
13/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia sulle! Oon ite kokenu saman, itselläni oli 5 keskenmenoa 7 kk:n sisällä. Tutkittiin, et mistä johtuu, mut ei löydetty mitään syytä. Nyt kuitenkin meillä on terve 8kk:n ikäinen tyttö. Ota yhteyttä sairaalaan naisten poliklinikalle, niin pääset tutkimuksiin. Välttämättä syytä ei löydy, mutta saa ainakin varmuuden ettei ole mitään kunnossa. Ja nykyään on hyviä hoitoja toistuvien keskenmenojen hoitoon. Haleja sulle!!!!

Itselläni on mennyt nyt ihan hyvin, huonoa oloa ollut jonkin verran ja palelee sekä väsyttää, mutta muuten ok. Kävin eilen vesijumpassa ja tuli kyllä mahtava olo sen jälkeen. Oon nyt yrittäny käydä pari kertaa viikossa siellä, viime raskauden aikana en uskaltanut oikein tehdä juurikaan mitään kun pelkäsin keskenmenoa. Nyt päätin, että ei saa kilot päästä kovin valloilleen...=) Täytyis alkaa siivoamaan ja pesemään pyykkiä, on päässyt paikat vähän repsahtamaan.

Toivottavasti kaikilla menee hyvin ja vuodot ois loppuneet! Hyviä vointeja kaikille!

Mutsi-82, neito 8kk ja masuasukki 5+4

Vierailija
14/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on typeriä ihmisiä töissä. äsken eräs vanhempi naisihminen (ei edes läheinen työkaveri) uteli töissä että oletko raskaana kun olen ollut sairaslomalla flunssan takia. No varmaampa sitä hänelle kerroin, viikkoja on kyllä 7+0 mutta viikko sitten ultrassa lääkäri epäili vahvasti tuulimunaa enkä uskalla tästä edes itse mitään toivoa ennen kuin ensi viikolla katsotaan uudelleen ultralla. Eli mitään varmuutta ei ole ja aikaisemminkin on mennyt kesken paljon myöhäisemmilläkin viikoilla. ehkäpä en ala täällä mitään vielä julistamaan, on omassa huolessa ihan tarpeeksi. Ja maha ei vielä todellakaan näy!!!

Karpalo

Vierailija
15/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuolloin vasta suunnittelimme lasta, emme edes yrittäneet, niin töissä muutamat kyseli olenko raskaana, myös pomo. Vaikkei vatsanikaan ole edes ollut iso, koska olen hoikka ruumiinrakenteeltani. Outoja ihmisiä kyllä riittää, itse en kyllä menis kysymään.

Vierailija
16/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en todellakaan halua asiaa vielä kertoa, jos asiat on pielessä siinä on surua ihan tarpeeksi..

Itsekään en todellakaan utele vasta kun vatsa selvästi näkyy.

Vierailija
17/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomolle ja muutamille työntekijöille, vaikken olisi halunnut, mutta vain siten vältän hoitotilanteet, jotka saattaisivat olla vaarallisia sikiölle, kuten väkivaltaiset tilanteet ja painavien nostelut. ja varmaan pomikin on asiasta eteenpäin kertonut, sillä hänellä ei tahdo asiat omana tietona pysyä.

Vierailija
18/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi Nipsu-79!

Uteliaista ihmisistä: olen itse myös törmännyt ihmisiin, jotka alkavat välittömästi kyselemään mahdollisesta raskaudesta mitä ihmeellisempien syiden takia. Syiksi on riittänyt esim. se, etten ole lähtenyt syömään tietynlaisia ruokia tai että en ole asiakastilaisuudessa juonut lounaalla (!) viiniä. Tuntuu myös, että vatsanseutua tarkkaillaan jatkuvasti (niin on tosin tehty jo vuosia). Onneksi osa ihmisistä ei uskalla enää kysyä, kun ovat pari kertaa suurinpiirtein onnitelleet raskaudesta, vaikka sellaista ei ole ollut näköpiirissäkään (tullut vain syötyä vähän enemmän kuin tarpeeksi...). Luulisi, että ihmiset - ennen kaikkea ne joilla itsellään on lapsia - ymmärtäisivät, että kyllä asiasta kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa ja halutaan kertoa. Valitettavasti kaikki eivät sitä tunnu ymmärtävän...

Oma vointini on ollut taas pari päivää kohtalaisen hyvä; alkuviikko meni aikamoisen pahoinvoinnin merkeissä. Väsymys ja saamattomuus eivät kuitenkaan ole kadonneet mihinkään...

Toukka06 (rv 8+0)

Vierailija
19/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto nipsu-79!

Tänään tein positiivisen raskaustestin, vaikka menkat jo 2 viikkoa myöhässä. Hieman on ailahteleva mieliala. Toisaalta en olisi uskonut olevani raskaana, vaikka oireita on ja toisaalta tiesin. Mieltä askarruttaa myös keskenmeno ja selviäminen kahden pienen lapsen kanssa (esikko 10kk). Muillakin näkyi olevan pieniä lapsia, joten laittakaahan mietteitä asiasta :)

Raskaus on myös pieni ylläri siinä mielessä, että mulla on PCO ja edelliseen raskauteen tarvittiin terolut+clomifen yhdistelmä.

Oona ja sintti 5+5? la tod.näk 14 tai 15.9

Vierailija
20/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Elämä ei ole reilua, mutta soita tosissaan neuvolaan ja kysele jatkon suhteen ohjeita yms. Tuntuu niin pahalle puolestasi.. *voimarutistus*

Ja Oonalle onnittelut, aika mahtavaa tulla noin luomusti raskaaksi :) Ja muitakin uusia, onnea, itsekin eilisestä lähtien uusi joten nikit ihan hakusessa. Annettakoon se anteeksi..

Ja Vauva 2006, jep hoitotyötä, mutta meillä ei ole nostettavia yms. että itse kävelet ym, ollaan kyllä autettu asuntola. Mutta psyyke puolella kun ongelmia on, on välillä turvatonta olla yksin töissä. Mutta työniloa ja turvallisia työpäiviä :)

Tänne vaihtelevaa oloa, yön ollut selkö tulessa ja aamusta sitten soitin neuvolaan kun rupesin epäilee virtsatieinfektiota... no sain lähetteen labraan maanantaille. Toivon että tein väärän diagnoosin koska viiikonlopun päivystysjonot ei houkuta. Mutta pissattaa koko ajan ja tosiaan tuo hullu selkäsärky..

Vuoto pysynyt samana, välillä ei mitään ja sitten taas hyytymiä, mutta sinnitellen menen ensi perjaihin saakka että pääsen sinne ultraan.

Mutta nyt ruuan laittoon, tulee lapsipuolet viikonlopuksi " kylään" joten pitänee ryhdistäytyä äitipuolena :)

Aurinkoista viikonvaihdetta kaikille!!!!

Terkuin Kathy ja sintti rv 7+3