Pinkeä ja kipeä kohtu
Olen rv 17+ 2 ja olen tuntenut lapseni liikkeet jo viikon verran. Olen saanut yhden keskenmenon ennen tätä raskautta joka voi olla syynä siihen että tunnen jo nyt lapseni liikkeet. Olen myös erittäin hoikka, mikä voi olla osasyyynä asiaan. En ole vielä saanut yhtään kiloa raskauden aikana, päinvastoin.
Tällä hetkellä tuntuu että kohtuni kasvaa aivan toispuoleisesti oikealla ja vauva potkii ja pyörii tuossa oiekalla puolella. Onko kenelläkään muulla todella kiristävää oloa kohdussa joka sattuu todella paljon? Tulee mieleen että eikö se kohtu anna tarpeeksi periksi vai mikä on ongelmana. Tietääklö joku onko kohdun toispuolisuudessa haittaa? Tuntuu myös että lapsi on hereillä jatkuvasti ja möyrii ja pyörii äitinsä iloksi. Onkohan tuollainen " riehuminen" noilla viikoilla ihan normaalia?
Kellä on kokemuksia joistain mainitsemistani oireista?
Kommentit (2)
ku edellisellä kirjoittajalla et jos sulla vastalihakset kirraa,kuten mulla teki olen myös hoikka ja suurinpiirtein noilla viikoilla alkoi vatsan tiukkuus ja kirraaminen.Aloin rasvaamaan joka päivä vatsaa 2-4 krtaa/päivässä.Sain rasvauksesta hieman helpotusta kiristykseen.Mulla oli sellainen niinku olis ollut 2 numeroo liiaan pieni jakkupuku päällä.
En tiä oliko tästä yhtään helpotusta.
Lettis ja tytteli 5vkoo ja 1 pvä ;)
Tuli nimittäin ihan ekana mieleen ettei vaan ois supistuksia????? Mulla esikoisen aikaan alko rv 20 supistukset, ja ne oli just toispuoleisia (sen kyllä huomaa hyvin vatsanmuodosta jos oot esim selällään niin mulla supisti aina oikeeta puolta niin et se meni semmoseks pötkyläks, vaikee selittää) ja kiristäviä. Toinen ajatus tuli mieleen et onko sun vatsalihakset miten kireet ja tiukat eli hyvin treenattu? Ne ei nimittäin välttämättä tahdo antaa periks kohdun kasvulle ja voi siksi aiheuttaa pinkeyttä...
Tässä mun ajatuksia asiasta, kannattaa ottaa neuvolaan yhteyttä ja mennä näytille jos huolestuttaa. Sikiön liikkeet on ihan yksilöllisiä, toiset on vilkkaampia mitä toiset, toiset sätkii vaan toisel puolel vatsaa ja toiset ympäriinsä... siitä en ois huolissaan!
hanneli