Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotias tahtoo isälleen asumaan joka toiseksi viikoksi

Vierailija
26.01.2006 |

Mitähän tästäkin pitäisi ajatella? Ovat tavanneet tähän asti hyvin vähän, nyt on ollut yhden viikonlopun isänsä luona. Ja joka päivä puhuu, että tahtoisi asua joka toinen viikko isillä ja joka toinen viikko kotona...

Ei siinä mitään, minulle kävisi JOS isin luona elettäisiin ihmisiksi. Että syötäisiin muutakin kuin mikropizzaa, ulkoiltaisiin joskus, ei pelattaisi puolta päivää pleikkarilla ja loppupäivää tietokoneella jne.

Jos niin kävisi, että isä innostuisi vaatimaan poikaa luokseen 50% ajasta, niin olisiko hänen mahdollista saada näin tapahtumaan, vaikka lapsella ei ole siellä omaa huonetta, isä on työtön, mielenterveyskuntoutuja ja alko-ongelmainen?

Terveisin: Hyvin, hyvin huolestunut äiti...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä saa koko ajan pelata -> ei ole liian tiukkoja rajoja, joita

tuon ikäinen lapsi kuitenkin tarvitsee.

7-vuotias on liian pieni tekemään tuollaista päätöstä itse.

Mikäli ex-miehesi alkaa vaatimaan 50/50 sopimusta, kerro minkälainen prosessi huoltajuusriidoista alkaa. Siellä kaivetaan kaikki luurangot kaapista ja lisäksi vielä lasta kuullaan sosiaaliviranomaisten toimesta.

Riita saattaa kestää vuodenkin ja hävinnyt osapuoli maksaa kaikki kulut.

Näitä asioita selvittelin just kuukausi sitten, kun mun ex-mies alkoi sanomaan, että haluaa lapsen 2vk systeemillä.

Lapsella pitää olla yksi koti, ns. turvapaikka, jossa arki pyörii entiseen ja turvalliseen tapaan.

Meillä toimii homma nyt siten, että lapsi on isällään joka toinen viikonloppu, lisäksi arkisin 1-2 krt/viikko isä hakee pojan luokseen, mutta tuo kotiin nukkumaan.

Koita jaksaa, nämä ei aina ole niin helppoja juttuja, mutta yleensä niistä selviää rauhallisella keskustelulla exän kanssa, jos muuten välit ovat sellaiset, että pystytään ylipäätään puhumaan mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi