Mitä mieltä nimestä Ronja?
Kommentit (35)
Mitä väliä sillä on mitä ihmiset nimestä ajattelevat, kun kerrran sekin on ihan sama onko nimi suosittu vai ei? Mitä muuta nimestä pitäisi oikein ajatella?
Vierailija:
Mitä väliä sillä on mitä ihmiset nimestä ajattelevat, kun kerrran sekin on ihan sama onko nimi suosittu vai ei? Mitä muuta nimestä pitäisi oikein ajatella?
Vaikka lapseni nimi ei olisi/ olisi suosittu, kai mua nyt vähän kiinnostaa, ettei lapsi kärsi nimestään. Suosioaste ei liity tähän mitenkään. Ehkä itse valitset top 10 kolmen joukosta sitten...?
ap
Itse tiedän monta 2000-luvulla syntynyttä Ronjaa (siis ainakin kolme...). Minusta se on ihan kaunis nimi.
Noista muotinimistä vielä. En usko että kukaan haluaa antaa lapselleen juuri " muotinimeä" . Jotenkin se vaan aina menee niin että tiettynä aikakautena tietyt nimet tuntuvat TOSI IHANILTA. Joistakin vanhemmista sattumalta juuri ne suosituimmat nimet tuntuvat niin ehdottoman hyviltä, ettei niiden yleisyys haittaa. Tai sitten niiden yleisyys yllättää vähän myöhemmin. Itselleni nimen yleisyys on suuri miinus, ja jossain määrin muotinimet myös ärsyttävät (kun joka toinen vauva tuntuu olevan esim Iida tai Leevi), vaikka muuten nuo nimet olisivatkin hyviä. Mutta toisaalta taas olisin valmis antamaan (joskus ehkä tulevalle) lapselle nimeksi Oona, joka on myös suosituimpia nimiä. Mutta se vaan ei tunnu sellaiselta " muotinimeltä" minusta. En tiedä, sekavaa tekstiä!
Tämä on vaan niin paljon makuasia
t. Essin äiti (tästäkin nimestä on varmasti monta mielipidettä, eikä sekään ihan harvinaisemmasta päästä ole)
20 kirjoitti aivan kuten itsekin olisin kirjoittanut. Eli oma tyttöni on myös Ronja, päivääkään en ole katunut kaunista nimivalintaa - ja paljon olemme saaneet positiivisia reaktioita, kun nimi on tullut esille. Aluksi ajattelin, että onko Ronja kovantuntuinen nimi " suuhun" , mutta ei ole - itse asiassa vaikka siinä on kova R edessä, se kuulostaa yllättävän pehmeältä! Sitä paitsi - mitään muuta nimeä en voisi nyt enää kuvitella tytölleni. Ja ihanaa kuulla, että muille tulee niin positiivisia mielleyhtymiä, luonteenpiirteitä tästä nimestä mieleen. Soisin ne kaikki tietenkin omalleni ;) Tämä nimi ei ole yleinen, muttei harvinainenkaan enkä usko että lapsi joutuu tästä nimestä kärsimään.
Ja siihen on helppo yhdistää vaikka mitä muita nimiä.
Tiesittekö muuten, että Ronja sai nimipäivänsä suomalaiseen kalenteriin vasta v. 2002.
Ristiäiset lauantaina =)
Toiseksi nimeksi tulee Katariina =)
ap
Vierailija:
Vierailija:
Mitä väliä sillä on mitä ihmiset nimestä ajattelevat, kun kerrran sekin on ihan sama onko nimi suosittu vai ei? Mitä muuta nimestä pitäisi oikein ajatella?Vaikka lapseni nimi ei olisi/ olisi suosittu, kai mua nyt vähän kiinnostaa, ettei lapsi kärsi nimestään. Suosioaste ei liity tähän mitenkään. Ehkä itse valitset top 10 kolmen joukosta sitten...?
ap
Jaa, no av-palstako sulle osaa ennustaa kärsiikö lapsi nimestä vai ei. Jos nimi on suosittu, niin etkö muka itsekin osaa päätellä juuri SIITÄ jotain...? (idiootti)
mutta väite että Ronja Ryövärintytärtä ei kukaan muista 15 vuoden kuluttua on kyllä puppua. Astrid Lingreniä luetaan vielä sadankin vuoden kuluttua.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Mitä väliä sillä on mitä ihmiset nimestä ajattelevat, kun kerrran sekin on ihan sama onko nimi suosittu vai ei? Mitä muuta nimestä pitäisi oikein ajatella?Vaikka lapseni nimi ei olisi/ olisi suosittu, kai mua nyt vähän kiinnostaa, ettei lapsi kärsi nimestään. Suosioaste ei liity tähän mitenkään. Ehkä itse valitset top 10 kolmen joukosta sitten...?
apJaa, no av-palstako sulle osaa ennustaa kärsiikö lapsi nimestä vai ei. Jos nimi on suosittu, niin etkö muka itsekin osaa päätellä juuri SIITÄ jotain...? (idiootti)
Ja ikää oli...??
ap
Vierailija:
mutta väite että Ronja Ryövärintytärtä ei kukaan muista 15 vuoden kuluttua on kyllä puppua. Astrid Lingreniä luetaan vielä sadankin vuoden kuluttua.
Ap:n lapsi saa täysin saman nimen kuin ihana lastemme serkku.
Joskus kaupassa olen kuullut kutsuttavan muita Ronjia. Tosin muista: nomen est omen eli nimi on enne, siis meidän neitimme on luonteeltaankin räväkkä... :)
Tyttäreni nimi on Ronja Katarina, olen aina rakastanut Ronja nimeä.Pidän todella paljon Astrid Lingrenin kirjoista, ja luulen kyllä että vielä sadankin vuoden kuluttua ihmiset tuntevat kirjan Ronja ryövärin tytär, ihana kirja!
tosin itselläkin Ronja-tytär, joten olen puolueellinen;)
Mun mielikuvat nimestä on: rohkea, itsepäinen, sympaattinen ja uskaltaa kulkea omaa tietään/ olla erimieltä kuin enemmistö (en yhtään tiedä mistä tuo vika tulee..)
Tyttäreni on tosi rohkea ja reipas, varsinainen ilopilleri. Itsepäinen ei tosin ole. Silloin kun annoin nimen, en olisi uskonut että nimestä tulisi näinkin suosittu. Tunnen useammankin Ronjan nykyisin. Mutta mitäpä tuo haittaa. Kiva nimi joka tapauksessa. Itse oon aatellu niin, että olisiko nykyisten pikkulasten vanhemmat juuri sitä polvea, jotka ovat lukeneet Ronja Ryövärintytärtä ja sieltä sitten tulisi nykyinen " Ronja-buumi" ?!
En hyväksy välitä kommenteista joissa nimen väitetään olevan liian yleinen tai blaa blaa blaa...
Kiinnostaa enemmän se ensireaktio jota itse nimestä ihmisille tulee (Ronja Ryövärintytär ei ole itselleni negatiivinen mielleyhtymä ja se keille on, sanottakoon, että 15v päästä kukaan ei edes tiedä kuka oli R. R.
ap