Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te orjallisesti pelien ja elokuvien ikärajoja noudattavat mammat!

Vierailija
08.06.2012 |

Kuinka tarkkoja te olette, annatteko esim. 11,5v pelata jo k-12 pelejä, vai vasta sinä päivänä kun täyttää 12v?

Tulipa vain eteen tälläinen tilanne, kun lapsen kaveri oli meillä pelaamassa, pelin ikäraja 12v, lapsen kaveri täyttää kolmen kuukauden kuluttua 12v.

Ja hänen äitinsä soitti minulle tuohtuneena, kun olen antanut pelata kyseistä peliä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden lasten asioista en päätä minä vaan noudatan heidän vanhempiensa ohjetta. Oman lapsen kohdalla otan selvää jokaisesta pelistä ja elokuvasta erikseen. Viimeksi juuri katselin Subnautica-pelistä tehtyjä videoita ja päätin, että ei se vielä 10-vuotiaalle sovellu. Ensi vuonna voin harkita uudestaan.

Elokuvia katsomme yhdessä, joten niissä en ole niin tarkka. Lapsi ei näe painajaisia. Toisaalta ei hän edes tykkää mistään väkivaltajutuista. Mieluiten valitsee Super Marion.

Vierailija
42/43 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin vähän kinkkinen juttu kun meidänkin 8v. jotkut luokkakaverit pelailee k18 pelejä eikä vanhemmat piittaa ollenkaan. Mutta meitä on moneen junaan 🙄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei 2000-luvulla ollut todellakaan tarkka ikärajoista, vuokrasi esim. K-18 leffoja mitä sitten yhdessä katsottiin. Olin 11-12 vuotias. Tosin seksistä ainoastaan oli tarkka, jos leffat sisälsivät niitä kohtauksia, katselu loppui siihen. Veljelleni pyytäessä osti mukisematta minkä tahansa pelin, mitä sitten pelasin veljeni kanssa.Lisäksi kavereiden luona katsottiin kauhuleffoja. 

Nuo pelit, vaikka sisälsivätkin raakaa väkivaltaa, eivät vaikuttaneet muhun mitenkään. Jotenkin tajusin ne vain peleiksi, koska hahmot eivät olleet todellisia.

Varsinkin niistä kauhuleffoista tuli pelkotiloja, en ole 15 vuoteen ko. kategorian leffoja tai edes trillereitä katsonut. Alkaa inhottaa, jos edes mietin niitä lapsuudessa ja nuoruudessa katsottuja leffoja. Myös ne äitini vuokraamat  leffat olivat sellaisia jotka silloin aiheuttivat pelkotiloja. Nyt katson itse samankaltaisia leffoja ja eivät ne enää mitään pelkoa aiheuta, aivoni siis nyt pystyvät ne käsittelemään.

Oman lapsen kohdalla katsoisin itse elokuvan ensin, jos kyse on vuodesta tai kahdesta mitä vaikka K-12 elokuva tai pelin ikäraja suositus on. Toisen lapsen vanhemmalta varmistaisin ensin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi