mikä on oudoin sukunimi jonka olette kuulleet
Kommentit (205)
Koriseva
Tölli
Happo
Patti
Juppi
Iik
Isohätä
Jukuri
Kaistopää
Kankaansyrjä
Ketara
Lärppä
Läksy
Löllö
Piri
Kuopus
Ukonmurto
Tukala
Tienhaara
Röpelinen
Rättyä
Räävi
Rytky
mutta ei ollukaan :-)
Maailman rumin sukunimi on oikein savolainen ja naukuen pitkästi väännettävä TIIIIKKKKAENEN - viidellä iillä ja neljällä koolla. Nolo nimi. Samoin muut savolaeset kovankuuloiset K-KIRJAINTA sisältävät nimet,kuten Katainen, Kärkkäinen, Laukkanen, Tikkanen,josta venytetty versio Tiiiikkkainen on siis säälittävin.
Paksujalka, oikeesti tunnetaankohan sama
on outo nimi. Naisihmisellä vähän nolo, itse vaihtaisin. En ollut edes aiemmin törmännyt koko nimeen, kunnes näin naisjalkapalloilijan selässä nimensä.
Kärpänen herättää myös ei-niin-positiivisia mielikuvia.
ettei mun tai miehen nimiä ole vielä mainittu. Niistä kun on molemmat monesti saatu kuulla heittoja ihmisiltä.
On kyllä aika harvinaiset, että sattuuko täällä olemaan ketään paikalla kuka olis kuullut ne.
Mulle on jäänyt mieleen Jäkärä-Lättilä. Laitan sen nyt tänne mukaan vaikka on yhdysnimi ja tuskin on muita kuin tuo yksi suomessa.
Mutta koitappa sanoa ulkomaalaiselle tuo nimi :D Vois kuulostaa hauskalle kun se yrittää toistaa perässä :D
(itse en siis pidä sukunimeäni erikoisena, mutta moni muu on pitänyt. Harvinainen se kyllä on, mutta on erikoisempiakin)
Omaan korvaani erikoisimmat ovat olleet tähän mennessä Saba sekä Slutbäck.
Olet törmännyt mun sukulaisiin, koska kaikki slutbäckit ovat mulle sukua :)
Eli tuolla nimellä on vain yksi suku Suomessa.
Piti muuten pyytää toistamaan muutamaankin otteeseen tuo teidän sukunimi, luulin pari kertaa kuulleeni väärin. =)
Jäi edellisestä pois, että kun etunimissä pyritään karttamaan näitä kaksoismerkityksiä, niin sukunimissä me vielä ovat vahvasti läsnä.
Sama koskee paikkojen ja teiden nimityksiä:
matosuontie
kanankuja
liiterinpääntie
perävainionkuja
ylikorventie
kapustakuja
mustasuontie
hajusentie
Mäntynenä
tavannut sukulaisiani, kenties minut?
Finnilä, Laukka-Kattainen, Junttila.
ja Piivek. Ensimmäinen on karmea, toka vain erikoinen.
Jussi-Pekka
Väkiparta
Rinta-Tassi