Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin talon, joka ei tietääkseni ole myynnissä; voinko ilmaista kiinnostukseni? ov

Vierailija
26.01.2006 |

Eli olen ihastunut omakotitaloon, joka on kauppamatkan varrella. Olen huomannut, että talossa asuu jo eläkeiässä oleva pariskunta. Talo kiinnostaa minua kovasti, ja jos se olisi myös sisältä ok, voisin jopa haluta ostaa sen.

Ongelma onkin, että olisinko ihan moukka ja kamala ihminen, jos joskus ohi kävellessäni lyöttäytyisin talon asukkaiden juttusille, ja kyselisin heidän tulevaisuuden suunnitelmistaan samalla ilmaisten ihastukseni taloa kohtaan? En haluaisi loukata ketään, enkä olla liian tungetteleva, mutta haluaisin todella tietää, ovatko talon omistajat kenties lähitulevaisuudessa harkinneet talon mymistä...

Olen jo nähnyt uniakin talosta =o). Mitä mieltä olette? Jos kuvittelisitte itsenne vanhuksiksi ihanaan omakotitaloon, harmistuisitteko ystävällisestä lähestymisyrityksestä, jos vaikka ette olisi talosta luopumassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun näet omistajia pihassa, niin jääpä juttusille. Kerro, että kuljet talon ohitse usein ja aina ihastelet sitä.

Voit lopuksi sanoa vaikka puolittain vitsiksi sen verhoten, että sitten kun olette luopumassa talosta niin soitelkaa, ja hymyilet ystävällisesti päälle.

Ei mielestäni liian tungettelevaa kun hoidat asian nätisti.

Vierailija
2/6 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkihan on myynnissä, kun hinnasta sovitaan. Vanhukset voivat kyllä ajatella toisin.

Juttelemaan kyllä voit mennä, mutta ostoaikeita ei kannata heti kertoa. Ihaile taloa ja pihaa, imartele. Älä nuoleskele kuitenkaan :) Kun tunnet asukkaat paremmin, niin ehkä sitten keksit parhaan keinon kertoa kiinnostuksesta ostaa heidän talonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä sitten vaikka yrittää aloittaa hienovarainen tutustuminen. Sitten kai sen näkee, millaisia ihmisiä asukkaat ovat, ja kannattaako talon myymistä edes ottaa puheeksi. ap

Vierailija
4/6 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille talo on muutakin kuin omistuskohde. Minä olisin siis hyvinkin " varovainen" kysellessäni tällaista asiaa.

Taustatietoa: Olen asunut koko lapsuuteni ihanassa vanhassa puutalossa, joka oli enemmän kuin asunto tai koti - se oli perheenjäsen, joka edusti hirveän monia eri asioita. Olimme menettää talon vanhempieni erotessa, ja vaikka olin jo muuttanut kotoa, itkin monet itkut, kun taloa kävivät vieraat katsomassa ja halusivat ostaakin. ONNEKSI talo jäi meille. Jos joku tulisi juttelmaan sen ostamisesta - siis ihan noin vaan huvikseen - en tosiaan tiedä, millaisia tunteita se herättäisi; ei positiivisia ainakaan. Tuntuisi, että meidän vahvaa tunnesidettämme taloon vähäteltäisiin, kun siitä tehtäisiin kauppatavara...

Vierailija
5/6 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään et menetä, jos kysyt. Kadut, jos ET kysy.

Vierailija
6/6 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja esittäisin itseni ja asiani suoraan, ystävällisesti ja painostamatta. Kertoisin vain että jos he joskus harkitsevat myyntiä, olisin kiinnostunut. Kiertely ja " hienovarainen vihjailu" on minusta tökeröä. Ei kukaan suutu rehellisyydestä tälläisissä asioissa jos se oikein esitetään.

Tiedän tapauksen jossa ihminen teki näin, meni muutama vuosi ja hän sai talonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi