Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea kokemus lääkkeelisestä tyhjennyksestä!!!

26.01.2006 |

Raskaus viikkoja oli 13+5. sikiö vastasi viikkoja 11+5.

Koko tuon raskauden ajan oli tiputtelua,neuvolassa sanoivat asian olevan ok ja normaalia.

Ultrassakin sikiö eli viellä viikolla 11.

Sitten alkoi tulemaan vuotoa kuukautisten lailla ja menin uudestaan ultraan.Sikiö oli kuollut.Lähete sairaalaan lääkkeelisen tyhjenykseen.

Olin siellä koko päivän ja sikiö poistui kohdusta mutta istukka jouduttiin ottamaan mekaanisesti kohdusta.NS nykästiin.

Pääsin kotiin samana iltana kun ultrassa kohtu näytti tyhjältä.

Tasan 3vkoa meni niin kotona alkoi kauheat vuodot.

Vuotoa tuli kuin ämpäristä.

Menin terveyskeskukseen jossa vuotoa tuli niin että joutuivat soittamaan ambulanssin.

Kiireellinen kaavinta.Kohtuun oli jäänny jotain hyytymiä.

hb laski hurjaa vauhtia.Normaalisti oli 150 ja nukutukseen mennessä 109.

Niin kauheat pelot ja epävarmuus.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtui myöskin....

Omana syntymäpäivänäni jouduin ambulanssilla sairaalaan kun oli hirveetä verenvuotoa ja kamalia kipuja, eilen. En voinut olla oikein mitenkään. Panadolia otin mut ei mitään vaikutusta, verenpainekin oli aika alhaalla kun ensihoitajat sitä mittasivat. Liekkö siitä johtunut etten oikein pysynyt pystössä. Mulla oli rv 8+3 ja lääkkeellisesti avustettiin ja tätä ennen oli keskenmeno.. Tosi pahalta tuntuu vaikka mulla oli näin alussa nämä mut eipä se tee siitä helppoa.

Onko muilla liittynyt ripulia tuohon keskenmenoon? Mulla oli ja mistähän se johtuu?

Vierailija
2/5 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama stoori eli np-ultrassa 12+6 todettiin että sikiö kuollut 9+6. Pari päivää myöhemmin lääkkeellinen tyhjennys joka oli nopea ja kivuton.Lähdin kotiin välittömästi kun sikiö oli valunut ulos (reilun vuodon kera). Bussissa meinasin pyörtyä ja kotiin päästyäni vuodin kuin seula,järkyttäviä istukan kokoisia hyytymiä.

Illalla takaisin sairaalaan jossa edelleen kivuton mutta vuoto jatkui. Tällaista sitten koko yön ja hb tipahti 74 asti.

Kaavittiin seuraavana päivänä vasta,tämän jälkeen vuoto loppui kokonaan.Olisinpa tiennyt niin olisin valinnut kaavinnan!

Jos sinulla on tuollaisia kipuja niin käy tutkituttamassa tilanne!! Sinne on ehkä kuitenkin jäänyt jotain.

Synnytys on ' piece of cake' tähän verrattuna..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei siis ollut kipuja mutta kamalaa vuotoa, se oli minunkin mielestäni kamalan pelottavaa. Konttasin kotona lopulta polvillani ,onneksi anoppi oli hoitamassa lapsiamme! Sain kaksi pussia punasoluja ja tästä huolimatta hb kotiutuessa 90. Kävin viiden viikon kuluttua jälkitarkastuksessa jossa hb edelleen vain 94..

Yritä parannella itseäsi ja kohentaa tunnelmaa.Testasin tänään erittäin haalean plussan,jospa meille tulisikin sitten lokavauva..

Vierailija
4/5 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen saanut kaksi keskenmenoa,2000 ja 2001. ja eka alkoi spontaanisti,kauheet vuodot ja kivut. ensiavussa juoksin koko ajan vessassa ripuloimassa,ja vuoto oli todellakin kauheaa,samoin supistelut. oli uuden vuoden yö joten sairaalassa oli vain yksi kätilö joka oli hätäsektiossa tekemässä. jouduin odottamaan kauheissa kivuissa monta tuntia. hoitajat eivät kuulemma saaneet antaa mitään kipulääkettä ennen kuin kätilö toteaa keskenmenon ultralla. odottelu oli kamalaa,ja sanoin että antakaa kätilön nyt hoitaa se tärkeämpi juttu siellä toisaalla ja antakaa mulle jotain lääkettä vaan.eiköhän se ole selvää että kaikki ei ole hyvin kun vauva on pöntössä... olin ihan sekaisin! mutta loppu meni sitten tilanteseen nähden hyvin,pääsin kotiin aamuyöllä ilotulitusten räiskeessä. toinen kmeno ei ollut onneksi kivuiltaan yhtä pahaa,vaikka suru siinä aina tulee. voimia kaikille! t:kahden enkeli vauvan äiti

Vierailija
5/5 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten iso istukka on noilla viikoilla?

Minullahan tehtiin myös lääkkeellinen tyhjennys ja olin aika lailla samoilla viikolla, piti olla rv 13 mutta sikiö kooltaan rv 11. Minulla tyhjennys käynnistettiin viikko sitten torstaina, luultavasti sikiö tuli ulos perjantaina kun tuli sellainen isompi *plops* pönttöön, ehdin vain nähdä jonkin ison tummemman klontin. Ja kovia kipuja ja kovempaa vuotoa oli neljä päivää. Sen jälkeen on tiputellut niin että on kuitenkin side pitänyt olla, lauantaina ja eilen tuli vähän enemmän jo tummempaa vuotoa. Välillä tuli hyytymiä mutta ne oli mielestäni aika pieniä. Vuotoa ollut vielä hieman mutta kipuja ei enää ole, paitsi joskus vessassa ponnistaessa hieman vihloo.

Nyt huolestuttaakin että onko kaikki kuten istukka tullut ulos, miltä se näyttää? Hyytymiä on tullut ja kerran sellainen " rihmasto" , mutta mielestäni se oli aika pieni.

Olen kyllä päättänyt mennä ultraan, muuten en saa mielenrauhaa onko jotain mahdollisesti jäänyt.