Olettakos kokeilleet mitään poppas konstia synnytyksen käynnistämiselle?
Mulla on mennyt kaikki yli n. viikon yks meni 2,5v yli lopulta käynnistivät.
Kommentit (8)
mut saunominen, seksi, liikunta (portaiden nousu esim) siivoaminen reipas sellainen.
ja kun sul yliaiaiskontrolli niin pyydä kalvojen puhkaisua. lähtee homma etenemään...
oli et tuo siivous, sauna, seksi yhdistelmä oli aika tehokas. Ihan siis vahingossa sattu kaikki samalle päivälle ja seuraavana aamuna käynnisty synnytys rv 49+4 ilman mitään ennakkovaroitusta. Vauva ei ollu edes laskeutunu/kiinnittynyt kun mentiin synnärille, mut niin vaan synty 9 tunnissa.
Nyt oon koittanu vähän vältellä, ettei kaikki kasaannu samalle päivälle kun meneillään rv 35 ja tosi napakoita supistuksia tulee aika tiuhaan.
Mut siis näihin " poppakonsteihin" kannattaa suhtautua tietty pilke silmäkulmassa :)
Toivottavasti pääset pian tositoimiin!
Tositoimiin tietysti vielä sellanen rajoitus et nyt huomasin, etteihän viestistäs käyny ees ilmi et oisit nyt raskaana :)
Taitaa mun pää olla jo ihan sekasin tästä raskaudesta ja flunssasta.
Kyllä tuli kaikkea yritettyä... pesin saunassa mattoa, seksia tuli harrastettuu, muuttoa tehtiin hissittömään taloon... eli tavaraa tuli kannettua, jopa sohvaa!! Mutta kun ei niin EI!! Poika syntyi 2 viikkoa lasketunajan yli, kun käynnistettiin!! Noh... saatiinpahan koko muutto hoidettuu ja uuden kämpän seinät tapetoituu.. heh!! :)
Kaikkea olen kans kokeillut, saunat, siivoilut ja seksi, ja reipas rappujen nousu... ja vyöhyketerapia ja vaikka mikä vaan mieleen tulee.
41+2 viikkoja ja huomenna kontrolliin. Mitä siellä pitäis niinku sanoa että puhkaisisivat kalvot???????? Auki ollaan ja pehmeenä ja kaikki kiinnittyneenä ja vaikka mitä, mutta kun ei lähde lapsi syntymään niin minkä voit?
Ainakin jätän kontrollireissulla valokynän laittamatta että oikein mustat silmänaluset paistaa ja muutenkin turha pirteys pois. Toivotaan että uskovat että tää äiti ei enää halua kotiin lähteä...
Itselläni vielä esikon synnytys edessä, mutta äitini on antanut hyviä vihjeitä... Tosiaan siivous (kuulemma ikkunoiden pesu parasta vaikka talvipakkasillakin), reipas kävelylenkki (mieluiten ylämäkeen) ja hurja saunominen ovat hyviä keinoja, mutta lisäksi äiti tuppasi valmistamaan erittäin raskaita makkararuokia kun tahtoi synnytyksen käynnistyvän. Me kaikki kolme sisarusta olemmekin sitten syntyneet hieman " ennenaikaisina" kun äiti on kyllästynyt odottamaan...
Kätilötätini taas vannoo siemennesteen nimiin, hänen kokemuksensa mukaan seksi siis parhaita käynnistäjiä. Mitäpä sitä ei tekisi... ;)
Suhni
Tuli kokeiltu siivousta, seksiä ja saunaa. Kävin saunassa edellisenä iltana ja supistukset alkoivat seuraavana aamuna. Vauva syntyikin sitten rv 39+4.