Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väestöliitosta ja inssistä kysyttävää

26.01.2006 |

Hei!

Ensi maanantaina on eka käynti väestöliittoon lääkärille suunnittelemaan hoitoja. Pikkukakkosta ollaan yritetty ja toivottu jo pian kaksi vuotta. Esikoistakin tehtiin melkein kaksi vuotta. Koko ajan olen luullut, että vika on minussa, mutta kun mies nyt lopulta vei näytteensä tutkittavaksi, niin järkytys oli melkoinen, kun vika löytyi sieltä. Vähän kaikki on pielessä:(

No, toivotaan kovasti, että päästäisiin kokeilemaan inssiä pestyillä siittiöillä, vielä en ole valmis rankkoihin pistoshoitoihin. Miten väestöliitossa toimitaan? Minua on kuitenkin jo tutkittu aika paljon muualla (kierron kartoitus, joitakin horminikokeita otettu), joten päästäänkö suoraan ilman sen suurempia tutkimuksia kokeilemaan inssiä? Millaisia kokemuksia teillä on väestöliitosta ja insseistä? Olen kovin kiitollinen, jos joku osaa vastata ja kertoa kokemuksiaan!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pömppö79:

Miten väestöliitossa toimitaan? Minua on kuitenkin jo tutkittu aika paljon muualla (kierron kartoitus, joitakin horminikokeita otettu), joten päästäänkö suoraan ilman sen suurempia tutkimuksia kokeilemaan inssiä? Millaisia kokemuksia teillä on väestöliitosta ja insseistä? Olen kovin kiitollinen, jos joku osaa vastata ja kertoa kokemuksiaan!

En osaa paljonkaan kertoa, mutta toivottavasti tästä on jotain apua. Eli mut tutkittiin alunperin YTHS:llä (Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö tms.) ja siellä myös verikokein todettiin, etten ovuloinut ollenkaan. Samalla sain YTHS:ltä lähetteen miehen simppatutkimusta varten, joka tehtiin Felicitaksessa. Lääkäri halusi varmuuden vuoksi tutkia simpat samalla, etten vain söisi turhaan hormoneja. No, niinhän siinä kävi, että simpat liikkui huonosti ja oli epämuodotuneita, joten me siirryttiin ammattilaisten hoitoon Helsingin Väestöliittoon.

Siellä oli mun mielestä tosi asiallista toimintaa. Molemmilta otettiin vain pakolliset verikokeet (HIV yms. testit) ja mulle tehtiin tavallinen sisätutkimus ultralla. Koska YTHS:llä oli jo todettu, että en ovuloinut ilman lääkkeitä, odotettiin vain, että menossa oleva kierto loppui ja sitten heti seuraavassa kierrossa mulle tehtiinkin jo inssi clomiavusteiseen kiertoon.

Eli lyhyesti sanottuna, ei turhia ja ylimääräisiä testejä ja vetkuttelua, vaan aikaisempiin tutkimuksiin luotettiin, kun niistä oli todiste mustaa valkoisella. Palvelu oli myös ystävällistä, joten suosittelen. Plussaonnea teille!!!!!

-Q-

Vierailija
2/2 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lääkäri itsekin monta kertaa sanoi, että turha on tehdä uudelleen samoja testejä, jotka on muualla jo tehty, koska siitä olisi tullut meille vaan turhaan kuluja.

Eli positiivista meidän mielestä oli myös se, että lääkärikin tiedosti, että hoidot on kalliita, ja että se on monelle vaikea juttu järjestää jo noin taloudellisestikin.

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä