Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syytän vanhempiani avioerostani.

Vierailija
26.01.2006 |

Lapsuuden kotonani oli pieni yritys, jossa äiti ja isä tekivät yhdessä työtä. Kotityöt teki se kumpi tuli kotiin ensin, isäni laittoi, jopa parempaa ruokaa kuin äitini. Raskaat siivoukset esim.mattojen ravistelu jäi yleensä aina isälleni, koska äitini selkä " hajosi" jo nuorena.

Oikeastaan kotitöistä ei koskaan kotona edes puhuttu ne vaan tehtiin. Meidät lapset kasvattettiin samaan, tiskiharja käteen, kun se siinä pysyi.

Lasten hoito ja kasvatus kuului myös molemmille vanhemmille, jos elämä murjoi voi puhua tai itkeä sen sylissä kumpi sattui olemaan paikalla.

Kuvittelin tietenkin, että " normaalit" perheet ovat samanlaisia kuin oma lapsuuden perheeni.

Tapasin sitten miehen, menimme nuorina naimisiin ja mitä riitoja kotitöistä. Minusta oli käsittämätöntä, ettei aikuinen ihminen saanut ruokaa kaapista. Miehestä olin laiska, kun en kaikkea tehnyt ja kulkenut pölyrätti oikeassa kädessä niinkuin hänen kotiäitinsä.

Lasten (2kpl) ollessa pieniä olin kotona, mies töissä, olisin kaivannut joskus aikuista asennetta kotitöihin mieheltä, mutta ei, minulla oli kolme poikaa.

Kun lähdin töihin nuorimman ollessa 3v tilanne ei muuttunut, mutta mies oli löytänyt uuden kodinkoneen.

Nyt minulla on kaksi poikaa, jotka kyllä saavat ottaa mallia ukista, miten kotitöitä tehdään!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki lapset osaavat tehdä kotitöitä. Pienestä pitäen olen opettanut siivoamaan jäljet, leikin päätyttyä kerätään lelut, astiat viedään pöydästä, voi ja muut tykötarpeet pistetään omille paikoilleen, kun on tehty välipalaa jne. Ei kannata opettaa lapsiaan siihen, että talossa on joku joka tekee kaiken. Vaikka päävastuu kotitöistä usein on kotiäidillä.

Näin ehkä meidän pojista ei tule niitä työajan päätyttyä oman ajan aloittavia loisia, jotka eivät mihinkään osallistu.

Vierailija
2/3 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ukko tekee suurimman osan kotitöistä ihan luonnollisesti omasta tahdostaan, ja niin se kuuluu olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin menee nyt omassa perheessänikin. Kaikki tekee mitä ehtii.