ELOHIIRET torsrtaina
Kommentit (36)
Tänään olen vaan ollu ja tehny vaan välttämättömät lasten ruokinnat ja kerhoon/eskariin kuskailut...ja lueskellu nettikeskusteluja. Meillä oli eilen 5v juhlat ja päivän aikana kävi 18 lasta ja niiden äipät/isit. Juhlia edelsi kolmen päivän leipominen, mikä tuntui viikolta kun itteä yökötti ja väsytti. Huono-olo alkaa onneksi hellittää. Koti on kuin hurikaanin jäljiltä ja keittiössä odottaa suunnaton tiskivuori....voih! Meidän 2v2kk vanha astianpesukone syttyi 1½ viikkoa sitten palaman ja laski vedet lattialle (onneksi oli hälytin). Tämä 1½ viikkoa ilman ap-konetta 5 henkisessä perheessä synttärikutsujen aikaan on TODELLA saanut arvostamaan astianpesukonetta!
Meillä ensimmäinen raskaus lähti " yrittämättä" hääyönä! Toinen ensimmäisellä. Kolmas neljännestä... ja tämä viimeinen vaati reilut reilun vuoden enemmän tai vähemmän aktiivita yritystä... halutiin haluttiin karsia muutamia ns. ei toivottuja synttärikuukausia, kuten joulu ja huhti-toukokuun synttäriisuma pois - taktikointia. Me kun hyvä uskoisina ajateltiin että voidaan ite nää tallaiset päättää kun aiemmin oli ollu niin helppoa.
kretukka; tänään alkoi rv13
Siitä veren rhesuksesta. Mulla on negatiivinen veriryhmä ja sen kanssa ollaan tarkkana, ettei äidin keho ala tuottaa vasta-aineita, jos vauvalla onkin positiivinen veri. Saattaa tämäkin olla vähän vailinnaista tietoa. Mutta mulla esikoisella on positiivinen veri ja hänen jälkeensä sain vasta-ainepiikin seuraavan raskauden varalta. Onneksi kaksi seuraavaa ovat negatiivisia. Kahtotaan, miten tällä kertaa käy... Mutta multa siis otetaan verinäyte muistaakseni vähintään kolmesti sen yhden asemasta raskauden aikana.
Moi!
Me on kyllä hölppäsuina kerrottu vauvasta jo vähän joka ilmansuuntaan, kun näkeehän sen jo naamastakin, että se on tulossa! Yksikin työkaveri kysyi suoraan, että miten sä olet noin onnellisen näköinen.
Eikä kertomisesta ole keskenmenoa siunaantunut (kop, kop). Mutta kukin taaplaa tyylillään ja kertoo silloin kun hyvältä tuntuu.
Sen sijaan mitään tavaroita vauvalle en ole uskaltanut/halunnut vielä ruveta ajattelemaan, mutta nyt ultran jälkeen sekin alkaa jo tuntua mahdolliselta eikä pahan onnen lietsomiselta...
Hyviä vointeja kaikille elokuisille äideille ja vauvoille!
t. Picapica, joka on tunnetusti järki-ihmisiä, mutta lukee jo valmiiksi vauvankin horoskoopit lehdistä!!
ja vielä yks jäljellä. Viime yönä oli niin rauhallista töissä,et sain vähän huilia ja meni hieman helpommin kuin edellinen yö. Olo on kuitenkin aika raukea,mut silti pitäis jaksaa käydä pakkaamaan. Lähetään viikonlopuks reissuun mm. Disneyn jääshow:ta katsomaan. Kivaa,vaikka varmaan oonkin huomenna aika sippi. Toivottavasti saan autossa vähän nukutuks.
Nukkumisesta tulikin mieleen,et oli keskustelua unista. Miekii oon nähny tosi tedentuntusia unia,jossa millon mies joutuu sotaan ja millon muuten vaan sitä uhkaillaan aseella ym. Jonkun verran oon nähny myös raskauteen liittyviä unia lähinnä siitä,et joku tuttu on saanu jostain tietää asiasta,vaikkei olla vielä kerrottu ku ihan muutamille ystäville. Kovasti ootan ens ke np-ultraa. Jos siinä on kaikki hyvin,ni sit oon päättäny " heittäytyä" raskaaks ja kertoa lapsille ja lopuille tutuille. Sen jälkeen en aio koko ajan pelätä mahd. keskenmenoa vaan tapahtukoon mitä on tapahtuakseen.
Tärppigalluppi. Meillä esikoinen sai alkunsa heti,vaikka kuviteltiin et menee ainakin puol vuotta. Kuopus sai alkunsa parin kuukauden yrittämisen jälkeen. Kolmas raskaus alko heti kierukan poiston jälkeen ja neljäs heti kohdunulkoisen tähystysleikkauksen jälkeen. Tää raskaus alko niin,et pillereitten lopetuksen jälkeen ehti olla yhet kunnon menkat. Aina on siis tärpänny nopsasti,mut muuten on ollu ongelmia tän kolmannen suhteen.
Omituista miten housut alkaa jo jäämään pieniks vaikka paino ei oo noussu ja masukaan ei näytä ihmeemmin kasvaneen! Makasin herättyäni selälläni ja tunnustelin masua. Kohtu on selvästi kasvanu,mut ei vielä selällään pömpötä yhtään. Eilen kokeilin viikonlopun reissua varten kaapista kaikki farkkuni. Yhet vanhat suht reilut farkut mahtu ja toiset sellaset tosi matalavyötäröiset. Pakko kai ostaa Hesasta jotkut mammahousut. Haluisin sellaset masun alle jäävät farkut. Ne ei pitkän paidan kanssa näytä heti niin äippähousuille. En vaan tiedä,miten onnistun shoppaamaan,kun muksut on mukana eikä ne siis tiedä vielä vauvasta. Esikoinen on aika tarkkasilmäinen ja kyllä tajuaa,jos mammahousuja sovittelen. Pitää kai eksyttää muksut isän kanssa johonkin lelukauppaan! Kävin katsastamssa kotikaupunkini äippävaatetarjontaa ja oli todella olematon. Ainoastaan Kap' ahlissa oli kahdet erilaiset housut. Lindexissä ja H&M:ssa ei ollu mitään! Pakko siis katella sieltä Hesasta,vaikka periaatteessa en haluiskaan hankkia mitään ennen sitä np-ultraa.
Kirppu kyseli,miten kolme muksua aiotaan mahduttaa takapenkille. Meillä ainakin on haaveissa jonkin sortin tila-auto. Eniten on mietitty Chysler Voyageria (kirjotinkohan ihan pieleen?),mut ne on vaan käytettynäkin aika kalliita ja myös kamalia bensarosvoja. Kesällä kuitenkin ois tarkotus autoa vaihtaa. Kyllähän kolme muksua mahtuu takapenkille,mut vöitten kiinni laittaminen on aika hankalaa.
Karmiini ja Pepper mie oon kade,kun teillä saa säästää koko loman äitiysloman jälkeen pidettäväks. Miekin mieluusti säästäsin,et tosiaan sais kunnon tilin ennen hoitovapaata,mut meillä on pakko pitää 15 päivää jo ennen äitiyslomaa. Positiivista on et saa olla lasten kanssa lähes koko kesän kotona. Toivottavasti ois lämmin kesä,mut ei toivota isojen masujen kera kaameeta hellettä kuitenkaan. Meilläkin onneks työnantaja maksaa kolmen kuukauden palkan äitiysloman alussa.
Tulipas taas romaani! Nyt on pakko mennä pakkaamaan. Seuraavan kerran pääsen koneelle vasta su-iltana tai maanantaina,joten oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Hipsuhiiri rv n. 11+5
TÄRPPI: Ööh, meillä ei ole kumpaakaan raskautta yritetty, molemmat ovat vaan alkaneet :), mutta tää kakkonen oli kyllä extra super hyper hyvä säkä... eli kerta seksiä ilman kumia (ja mulla viel kierto 16-45 päivää) ja meikä paukahti paksuks. Taidan olla sorttia joka raskautuu helposti tai sitten nuo meidän isukin siittiöt on oikein pitkä ikäsiä ja sitkeitä kavereita (näin mies tämän asian on selittänyt). Tosin molemmat raskaudet on alkanu sillon kun minä olen tehnyt seksin suhteen aloitteen, eli ilmeisesti ovulaatio saa tän tytön hormoonit hyrräämään sillä tasolla että...... ;)
PAHAA OLOA mulla on vieläkin aamuisin :(, etenkin jos joutuu heräämään tosi aikaseen, niin kuin tänään, klo 10 olo sitten helpottaa, mut arvatkaas onko kiva olla yrjö kurkussa lääkärinkierrolla.
MAHAN PÖMPÖTYS: kyllä minusta pömpöttää (esikoisen aikaan ei pömpöttäny), mutta pärjään ihan normi vaatteila, eli silleen ei ahista.
KUMPI TULEE???????? Onko teillä itsellänne jo nyt mitään tunnetta siitä et kumpi ois tulossa? Mie ajattelin kokoajan et tääkin on tyttö (kerran se ekakin oli), mutta ultrassa mulle tuli sit ihan hassun varma olo siitä et poika se taitaakin olla......... nähtäväksi jää. Olen kuullut joskus sanottavan et poikalapsesta äiti on yleensä melko varma, mutta tyttöä jos odottaa ei äidillä ole niin varmaa oloa aavistuksestaan.... Esikoista ootellessa mulla vaihtu mielipiteet jatkuvasti tytöstä poikaan, vähän sen mukaan mitä sukulaiset povas, mut kokoajan mulla kyl oli semmonen tunne että tyttö se on, ja kaikki vanhanajan uskomuksetkin viittasi siihen. Eli kun tulee viikkoja vielä reilusti lisää niin sitten alan taas noita uskomuksia lueskella ja katotaan mitä ne kertoo..
hanneli ja masukki
Tultiin pojan kanssa moikkaamaan mummua ja pappaa, joten päätin piipahtaa täällä vielä.
On ollut juttua noista tärppiajoista. Ennen esikoista koin keskenmenon, jonka jälkeen kesti kymmenen kuukautta ennen kuin tärppäsi. Nyt oltiin vähän sillä meiningillä, että hyvä jos kesällä tärppää. No kolmannesta kierrosta pärähti ja loppukesän vauva tulossa:)
Sitten Hanneli kyseli noista sukupuolijutuista. Esikoista odottaessa 1. kolmanneksen aikana mun ajatukset poukkoili niin tytöstä poikaan kuin pojasta tyttöön. Avokki oli koko ajan sitä mieltä, että poika tulee. Jotenkin hänen juttuihin tuli mentyä mukaan, ja loppu ajan uskoin poikaan.... ja poika tuli.
Nyt ollaan ihan alussa, mutta jotenkin tuntuu erilaiselta kuin esikoisen odotuksessa. Esikoinen ei aiheuttanut mitään pahaaoloa tai muutakaan väsymystä, nyt kärsitään molemmista. Mutta kuten Hannelikin sanoi, niin täytyy odotella mahan kasvua, mulla kun esikoinen oli niin poikamaha kun olla kun voi, lisäksi löytyi se pystysuora " poikaviiva"
Anu
Mites muilla miehet jaksaa " passailla" teitä väsyneitä oksentelevia tupla-ihmisiä? :) Meillä mies tehny lähes tulkoon kaiken kun oon ollu niin kuitti ja huonovointinen, mutta tänäaamuna tais silläkin olla unihiekkaa silmässä kun anelinsitä tuomaan mulle jääkylmää vettä sänkyyn että pääsen ylös ja saan oksennuksen kääntymään takasin vatsaan ku se kovasti pelotteli tulollaan, niin mies tokaisi että " Nouse ylös ja hae ite vetes" ja nousi sitten ylös ja toi kiltisti lasin vettä :) Mutta että piti päästää vähän höyryjä.. ;) Ymmärtäähän sen että sillä ollu tosi raskasta kun oon ite ollu nyt ihan useless vaikka yleensä hoidan lähes kaikki kotihommat.
Masun kasvamisesta:
Ostin just tänään taas kolmet uudet (käytetyt) äippä-housut, ennestään oli yhet housut (ja tietysti aerobichousuja ja olo-pöksyt) ja yks hame sekä toppi ja t-paita, ja edellisestä raskaudesta pari paitaa ja kaverilta saanu pari paitaa lainaks.Vielä ainakin paitoja ja alushousuja joutuu ostamaan, tässä raskaudessa en jaksa enää kiusata itseäni tavallisilla vaatteilla kun ei ne oikeasti istu päälle vaikka ostaiski vaa isomman koon.
Kertomisesta:
Me kerrottiin lähimmille sukulaisille jo jouluna, kun n. viikkoennen saatiin tietää, olihan se aikasta ja mietin että jos menee kesken niin kamalaa kun kaikki kyselee että mites voit jne..mutta se oli olosuhteiden pakosta kun anoppi oli tulossa ruotsista tänne meille joulunviettoon ja kun se edellisestä raskaudesta veti hirveät herneet nenäänsä ja oli niin kamalan inhottava, että nyt haluttiin ajoissa sanoa että kun ois se tajunnu sen sillon muutenkin. Hyvin onneksi otti nyt kaikki isovanhemmat ja muut.
Tärpistä:
Meillä esikoista ruvettiin oottamaan kesken mun mini-pillereiden syönnin, olin jonkun ottanu myöhässä ja mies sillo intissä ja nähtiin siinä kuussa vaan yks viikonloppu ja heti tärppäs. Oltiin toki puhuttu että lapsia halutaan mutta että ei oltu ihan sillä sekunnilla ajateltu.. vähän oli sopeutumista itsellä ja etenkin anopilla mutta ei kyllä kaduta.
Tämän toisenkanssa tilanne oli se, kun mulle ei kans pillerit (tai muut hormonaaliset) sovi ja kierukka-ajatus ei houkuta, niin ei sitten tytön jälkeen juuri olla ehkäisynä käytetty muuta kun keskeytettyä yhdyntää, ts. ei tule sisään. Mentiin lokakuun lopulla kihloihin ja siinä onnellisuudessamme sitten mentiin loppuun asti oikein antaumuksella ja heti tärppäs. Nyt oli kyllä selvää että toki on toinen tervetullut ja taas oltiin puhuttu että ei hurjaa ikäeroa...mutta mitään varsinaista yritystä tähän ei siis vaadittu.
Ootteko pistäny merkille että useen käy niin että kun oikein yrittää niin ei meinaa tärpätä, ja kun jo luopuu toivosta niin heti onnistuu? Tai sitten jos ei oikein yritäkään tai ei odota että heti tulee, eli kun ei stressaa asiasta niin menee helpommin?
Nukutus:
Nukutuksesta kiitokset hänelle joka kirjoitti pitkän viestin mulle, tämä on juuri sitä mitä me ollaan tässä nyt joulusta asti tehty, vaan ei tunnu tehoavan. Kun puhuin että silitykset jne ei auta tai jos heti menee takasin huoneeseen, niin tarkoitin että näistä tulee sellainen kiva leikki vaan että jee, pompotetaan äitiä! Eli kyllä ollaan kovapäistä ja asennoitunutta luonnetta molemmat ja yhdessä ollaan tätä unirumbaa pyöritettykin, mutta niin tuntuu olevan tyttökin lujatahtoinen kun ei se vaan taivu vaikka aikaa on menny jo kuukaus. Täytyy vissiin vaan ruveta jättään päiväunia pois kun ei muu auta..
Tätä olen pohtinut itsekkin kaksi ensimmäistä oli poikia raskauspahoinvointiakin oli yökötti ja närästi, mutta sitten tuli kolmas raskaus joka oli ihan erilainen. Heti 5 viikosta alkoi huono olo ja viikot 7,8,9 makasin sairaslomalla kotisohvalla ja oksensin, vesikään ei pysynyt sisällä. Olin kuullut että sellaistakin voi olla ja jotku on joutunut tiputukseenkin, mutta en voinut uskoa joutuvani kokemaan sellaista kun ei aiemminkaan ollut. Terve tomera tyttö tuli! Nyt neljättä odotellessa on ollu huono olo ja ääretön väsymys, mutta en ole oksentanut kertaakaan. Kuitenkin sanoisin että olo on huonompi kahdessa ensimäisessä raskaudessa.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia... odottelenko jälleen poikaa vai onko raskauspahoinvointi vain sattumaa ja omasta fysiikasta kiinni?
Tänään olin koko päivän töissä jälleen (normaalisti siis opiskelen). Meni päivä paljon nopeammin kuin luennoilla istuessa. Siinä kun istuu ja kuuntelee puhujaa, niin mä vaan mietin sitä omaa pahaa oloa ja oksetuksen tunnetta. Mutta nyt kun puuhasteli koko päivän, niin ei ollut kuin vähäsen aikaa iltapäivästä paha olo. Mä kylläkin kanniskelin tuoleja ja kaikkea painavaa niin, että alkoi selvästi supistelemaan. Päätin sitten kertoa työkavereilleni tästä raskaudesta, jotta osaavat miettiä kesää sitten vähän uudelleen. Toivoisin, että voisin olla mahdollisimman pitkään töissä, kun tuolla työpaikassa on yleensä vaan viikonlopputöitä ja parin tunnin keikkahommia. Luulisin, että sen verran jaksaa vielä ison mahankin kanssa... Toisessa työpaikassa olen jo kertonut, kun en haluaisi sinne enää ensi kesänä töihin, joten ajattelin, että nyt heillä on aikaa etsiä uutta sijaista ihan rauhassa.
Muutamalle kaverille olen kertonut, lähinnä opiskelukavereille, jotta eivät ihmettele mun poissaoloa ja pahaa oloa yms. Isovanhemmille ei olla vielä kerrottu, eikä kerrotakaan pitkään aikaan, jos minusta on kiinni! Vanhempi meidän lapsista tietää, nuorempi vielä ei, se kun ei osaa pitää salaisuuksia.
Jamssa rv11+5
Täällä yks totaalisessa väsymyksen kourissa oleva... kolmas päivä peräkkäin väsyttänyt ihan hirveesti. Viime viikolla ei ollut kuin yhtenä päivänä niin nyt on varmasti senkin eestä. Onneksi töissä oli tänään paljon tekemistä niin ei ehtinyt miettiä väsymystä sen enempää...
Tällä viikolla hajutkin on saaneet yökkimään ihan urakalla ja ruokakin on aika valikoitavaa... tuntuu kuin ois takaisin eka viikoissa, blaah!
Onneksi huomenna on jo perjantai ja saa nukkua pitkään. Kotipuoleenkin aaattelin mennä valmiiseen pöytään =)
Niki 10+4
..tulin kurkkasee pikaseen,heräilin tossa " päikäreiltä" ,mies on sairiksella joten se touhuu tyttösen kanssa. ihanaa saada nukkua tuntuu että sitä ois ihana koko ajan tehä :).
mä kävin eilen kaupassa ja jouduin ostaa kuppikokoa isommat rintsikat :O en kyllä muista että esikoista oottaessa moista ois joutunu tekee,on varmaan megatupla ö:t kun vaavi syntyy :D. masu pömpöttää iltasin ehkä se alkaa siitä kasvaa.tilasin missymomista housut jotka oli kokoa xs mut musta ne oli valtavan kokoset varsinki reisien kohalta... noh pitänee kattoa että jos kävis ompelijalla pienennyttää ne jos kauheen lödöiltä tuntuu..
nyt syömään,joten hauskaa iltaa kaikille :)
Ekaa kertaa taidan piiphataa täällä näinkin myöhään, siis ekaa kertaa koko päivänä näin myöhään. KYMYSYS: kuinka moni hiiri käy täällä vielä iltaisin lukemassa vai luetteko seuravana päivänä edellispäivän pinon? Itse käyn yleensä ennen nukkumaanmenoa lukasemassa.
PUBU: kyselit eilen vielä siitä sängystä. Me ostettiin ihan sellanen perus jatkettava sänky, jossa on vähän laitaa. En tiedä edes merkkiä, kun ostimme vanhana veljenpojan käytössä olleen, halvalla kun saimme. Siis ei tullut vertailtua eri malleja, mutta kuulemma tohonkin olis saanu extrareunan. Ei kuitenkaan tarvittu. Alkuun pidin patjaa sängyn vieressä, mutta ylläripylläri, levottomasti pyörinyt poika ei tippunutkaan kertaakaan uudesta sängystä.
TÄRPEISTÄ: Meillä ekaa tehtiin melkein vuosi. Mulla ei ollut pillereiden jälkeen minkäänlaista kiertoa, joten kauan kesti. Toka tuli tjot-meinigillä ja esikoinen oli vasta 6kk tullessani uudestaan raskaaksi. Tämä kolmas oli kyllä melkoinen pikatoimitus, sillä multa poistettiin hormoonikierukka lokakuun lopussa ja kk myöhemmin tein positiivisen testin.
SUKUPUOLESTA: POika tulee. Syyt: miehen sukuun syntyy vain poikia ja ihan samanlainen raskaus on kuin kaksi edellistä poikaraskauttakin. Toisaalta en osaa ees yhtään aatella, että olis tyttö, kun miehen sukuun ei tosiaan ole 35 vuoteen syntynyt kuin poikia, silloin aikanaa syntyi 1 tyttö ja taas sitä ennen pelkkiä poikia ties kuinka monta vuosikymmentä.
Mistäs vielä oli puhetta? Pömppis on täälläkin, se pamahtaa heti +testin jälkeen tuo maha tohon. Oon käyttänyt jo monta viikkoa äippähousuja. Ja nämä pojathan tulevat eteen, lisäks mulla on kohtu eteen kallellaan.
Niin ja huippujuttu, nyt se verikoe on takanpäin! Selvisin siitäkin.
Nyt ei pää jaksa muista muita juttuja, täytyy palata perheen pariin. Hirmu hauska käydä täällä teitin kanssa jutustelemassa päivittäin ;-)
AINIIN NE TURVAISTUIMET! Meillä mahtuu 5-hengen tila-autoon takapenkille 3 istuinta, 2 siellä onkin jo, Britax ja joku toinen. Mies on tosin juuri noita Hipsuhiiren mainitsemia tila-autoja katsellut, joissa olis 7 hngelle paikat. Vievät vaan tosiaan tolkuttomasti bensaa...
Nyt lopettelen, huomiseen!
Pumpuli 13+1
Hei taas pitkästä aikaa!! Heti asiaan eli omaan napaan:) Maanantaina oli np-ultra yksityisellä ja kaikki oli ok, ei niskaturvotusta ja mitat vastasivat hyvin näitä viikkoja. Tänään olin neuvolassa ja kuunneltiin ensimmäistä kertaa sydänäänet ja hyvin kuului. Ihanaa, nyt alkaa vihdoinkin hellittää stressi ja pelko, kyllä tämä varmasti hyvin menee loppuun asti!!:D
Millaiset neuvolalääkärit teillä muilla on? Mä en voi sille mitään mutta jostain syystä meidän neuvolalääkäri ällöttää mua ihan suunnattomasti... tiedättehän, joku ihminen vain on jotenkin ulkonäkönsä perusteella niin vastenmielinen, eikä sille voi mitään että ei vain pidä kyseisestä henkilöstä vaikka kuinka yrittäisi. Luojan kiitos se ei alkanut tekemään mulle sisätutkimusta, kun just maanantaina se tehtiin ultrassa. Onneksi seuraava käynti on vasta 3-4kk päästä...
Nyt alan lukea tästä pinosta muiden kuulumisisa, on ollut niin monta päivää palstailutaukoa!!
Pantoufle 13+3
Täällä kivan rauhallinen päivä ja ilta takana. Taisi tuo paoika huudoillaan vaan testailla hieman ja tänään on käynyt nätisti nukkumaan. Hyvä vaan, koska aina, kun kurotan pinnikseen laittamaan kättä selälle tulee aivan ällö olo.
Meidän pojasta mulla oli koko ajan poikaolo. vatsa oli JUST poikavatsa. pahoinvointi alkoi vaan myöhemmin ja kesti sitten aika kauan, mutta ei niin rajuna, kuten nyt. Eikä väsymyskään ollut niin totaalinen. En ainakaan vielä osaa sano, että kumpi voisi olla tulossa, mutta ehkäpä se tunne tulee myöhemmin sitten. Ja piti vielä sanoa, että tokassa ultrassa meidän poika esitteli ylpeenä ja ronskisti sukukalleuksiaan ;)
Täällä vatsa kans pömpöttää, mutta kun ei ole missään kauheesti tullut käytyä, eipä noita housujakaan tarvi vvielä vaihtaa. Kotona verkkareissa ja puistossa sitten toppahousuissa, kun palelen tosi herkästi.
Pinojen lukemisesta, niin mä kun olen aina suht vika kirjottaja, niin tulee siinä lukastua sitten ensin muiden kuulumiset. Seuraavana päivänäkin vielä vilkasen pikasesti, että jos joku on vielä kirjoitellut.
Niin ja mies on kyllä ollut ihanan avulias tän alkuraskauden ajan. Touhuu pojan kanssa tosi paljon iltasin, kun mun toooosi huono olo iskee just silloin. Nyt on siis joka ilta iltapalat käyty palauttamassa...
Että tällaista!
Air+poika12/04+masu 8+4
Pitkästä aikaa!Oon aina lueskellu jos oon jaksanu, mutta kirjottaminen on jääny.Mulla oli ultra kans tiistaina ja tänään neuvolalääkäri.Esikoinen oli ultrassa ja mukana ja oli hellyyttävää, ku pkkuinen huiskutteli monitorissa ja esikoinen huiskutteli takas ja nauro!:)
Ultrassa kaikki siis ok, LA aikaistu päivällä, joskin sillä nyt ei sinällään oo mitään merkitystä, mutta viikot nyt siis vaihtuuki päivää aiemmin!:)
Nyt siis LA 11.8 ja viikkoja 11+6.
Mullaki se lääkärikäynti jotenki vastenmielinen.Se mun lääkäri on niin tyly ja vähäsanainen, ettei siihen saa mitään kontaktia.Ihan tympeetä oli käydä sen luona!Kuunteli sydänäänetki ja ne kuulu tosi hyvin, ni se vaan otti sen anturin ihan yhtäkkiä mahalta ja sano " Kiva!" Muutenkaan siltä ei tullu ku korkeintaan kaks sanaa kerrallaan!Grr!
Neuvolatätit on aina niin symppiksiä ja tuntuu, että huolehtivat ihan oikeesti voinnista.Aion antaa palautetta ens kerralla tosta lääkäristä, ei kai ne koskaan saa mitään palautetta, nyt saa!
Paino ei ollu nytr tippunu ku puol kiloo joten viel jatketaan olon kohentelua ihan kotona.Alan ehkä käyttämään sitä pahoinvointilääkettä, oliko se nyt Postafen?!Onko kellään kokemusta?
Että tämmöstä...
Voimia kaikille!!!
Ollaan kerrottu kaikille tän ultran jälkeen ja suurimmalle osalle jo aiemmin!:D
Eihän täältä malta pysyä pois, vaikka aamulla kävin jo viestiä jättämässä.
Meillä esikoista tehtiin kaksi vuotta. Oltiin jo menossa syksyllä tutkimuksiin, kesällä mittailin lämpöjä, mutta niin sitten kävi, ettei tutkimuksia tarvittukaan. =)
Kakkonen tuli puolivahingossa heti perään. Esikoinen oli puolivuotias, kun puhuttiin, ettei monen vuoden ikäeroa haluta lapsille ja jätettiin ehkäisy pois. Pelkona oli siis taas kahden vuoden yritys. Onnellisia oltiin, kun tärppäsikin heti. 1v ja 3kk piti tulla ikäeroksi, mutta poju päättikin tulla maailmaan kolmisen viikkoa etukäteen. Tämä poikamme menetettiin siis viime kesänä 7-vuotiaana.
Kolmonen tuli myöskin heti ekalla yrittämällä, joten tällä (neljännellä) kertaa laskettiin tarkkaan, koska halutaan vauva. Kauhea edes ajatella näin, koska eihän kaikki aina mene suunnitelmien mukaan. Mutta toistaiseksi näyttää hyvältä.
Kyllä se vatsa näköjään pullahtaa esiin aina vaan aiemmin. Ei nimittäin ihan kauheasti enää peitellä mahaa... Tai isot villapaidat ovat suuressa huudossa ;)
Johannamamma