Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, jolla on useampi akateeminen tutkinto?

Vierailija
25.01.2006 |

Mulla on melko tuoreet VTM:n paperit, mutta jotenkin tuo opiskelu tuntuisi jääneen elämäntavaksi. Nyt olen pyöritellyt mielessäni, josko sitä hakisi kauppakorkeakouluun.

Mitään täysipäiväistä opiskelijaa minusta ei enää tule, viihdyn työssäni hyvin, mutta iltapuhteinani voisin kyllä opiskella. Olen aina ihmetellyt niitä, jotka suorittavat useita tutkintoja muutamassa vuodessa, kuinka se on mahdollista? En siis tarkoita työn määrää, istumalihaksia ja sitkeyttähän se vaatii, mutta miten se on käytännössä mahdollista?

Saako aiemmista tutkinnoista hyväksiluetteua opintoja, esim. menetelmä opinnot, kielet, tvt-opinnot ym. ja käyvätkö nämä nopeasti tutkinnon suorittavat vain joka ikisessä tentissä, eikä lainkaan opetuksessa? Jotkut proseminaarit ja caseworktunnithan vie aivan jumalattomasti aikaa, miten kaikki ne ehtii muka suorittaa vuodessa tai kahdessa? Joku kurssi on syksyllä ja ennen kuin se on suoritettu, ei voi taas osallistua toiselle kurssille, mikä taas vastaavasti toteutuu taas vasta seuraavana syksynä... Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Siis suorittavatko nämä nopeasti valmistuvat opintoviikot vain tiedekuntatenteissä vai miten se käytännössä on mahdollista?

Miten te, joilla on useampi tutkinto, olette opiskelunne hoitaneet? Täysipäiväisesti vai silloin tällöin tenttien?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattia täydentävä tutkinto.

Akateemiset tutkinnot humanistisesta ja teologisesta. Kieliopinnot, tieteenfilosofian kurssit ja olikohan se sosiaalipsykologian kurssit sain käytettyä hyväksi toiseen tutkintoon. Mutta eihän siitä opintoviikkoja tullut kuin ehkä kymmenisen. Mutta sain pyynnöstä kirjoitella aika paljon esseitä (olen tosi nopea kirjoittamaan) kun toiset istuivat pakollisilla luennoilla. Kaikilla kursseilla se ei tietenkään käynyt. Teologisessa on niin paljon soveltavia opintoja, harjoittelu yms. että ei sitä ainakaan olisi pystynyt alle 3 vuoden tekemään millään.

Vierailija
2/2 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nyt töissä, mutta opiskelen vielä samalla. Olen opiskellut kun olen ollut kotiäitinä, mutta olen myös tehnyt keikkatöitä samalla. Kyllä se vaan jotenkin on onnistunut... Niin ja alat ovat psykologia ja kauppatiede, molemmat graduvaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme