Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain äidin syli kelpaa?

25.01.2006 |

Onko muilla samaa ongelmaa, että vauva rauhoittuu vain äidin syliin? Meillä poika lähestyy neljän kuukauden ikää ja alkanut nyt viikon sisällä saada aina iltaisin saada kauheita raivareita, jos iskä yrittää nukuttaa tai pitää sylissä. Yleensä sitten äidin syliin rauhoittuu rauhoittuu huudettuaan isän sylissä ensin äänensä käheäksi. Kurjaa sekä äidille että isälle: äiti kun haluaisi pitkän päivän jälkeen vähän levätä vauvatta ja iskällä on töissä ollut kova ikävä pikkuista.

Onko muilla samanlaista menoa ja osaatteko sanoa että onko vain ohimenevä vaihe vai onko tälle luvassa pidempääkin jatkoa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisua ongelmaan en osaa antaa, mutta meillä sama juttu! Tosin tyttö vasta 4 vkoa ja tätä on jatkunut nyt 4 päivää. Ensimmäisenä päivänä riitti, että antoi pulurätin mukaan isin syliin, ja hiljentyi siten. Ilmeisesti kuitenkin huomasi tulleensa huijatuksi, koska tuo keino ei enää tepsi!

Isi on ihmeissään, että mikä hänessä on vikana. Äiti taas välillä haluis lepuuttaa syliään illan aikana, mutta nyt viime päivinä se on ollut hyvinkin varattu.. Onhan se kyllä kiva tuntea itsensä tarvituksi, mutta kun tuo isikin haluaisi tyttöä pitää!

Äsken sain tytön nukahtamaan, ja päivittäinen hengähdystauko on meneillään (olen päättänyt, että tytön nukahdettua tunnin verran olen vaan; seikkailen netissä, lueskelen tms., mutta en tee mitään kotihommia!).. Ois vaan aika mennä taas koisimaan, että jaksaa kohta heräillä (arvioitu heräämisaika pikkutylleröllä ~klo 02, kun nukahti klo 22:30). Nukkuu onneksi tuollaisia suht järkeviä pätkiä, että ehtii äitikin vähän levätä.

Mutta jos kellä keinoja siihen miten isinkin syli saadaan kelpaamaan, niin ilolla täälläkin ne vinkit otetaan vastaan!

Niin, ja tosiaan siitä ei ole kyse, että äidin sylissä aina ruokaa hamutaan. Riittää vaan kun sylkkyyn pääsee.

Vierailija
2/3 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin on jaksoja, jolloin vain äidin syli kelpaa(tytär 1v.) Emme keksineet (=yrittäneet keksiä) mitään ratkaisua, usein isän syli kelpasi kuitenkin siinä vaiheessa, kun poistuin kokonaan paikalta esim. kauppaan, jumppaan tms. Koskaan ei tyttö itkenyt kauaa isän sylissä, kun huomasi ettei muuta ollut tarjolla;). Silloin kun olen kotona ja tyttö kelpuuttaa minut ainoastaan, niin sitten minä pidän sylissä. Isä touhuaa tytön kanssa sitten kun tämä on paremmalla tuulella. Toimii meillä ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli piti vielä jatkaa kysymyksellä, että onko joku keksinyt ongelmaan jotain ratkaisua tai helpotusta???