Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhesauna - mihin ikään asti??

Vierailija
11.06.2012 |

Mieheni kanssa mietimme missä iässä ei enää ole tyttöjen"sopivaa" saunoa isän kans ja pojan äidin kans, miten teillä?

Itse taisin lopettaa perhesaunat noin 10 v...

Ja entäs minkä ikäiset lapset (eri perheiden pojat ja tytöt) voi saunoa samaa aikaa?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2012 klo 03:19"]

Kyllä mä käyn yhä saunassa perheeni kanssa. Just saunoin 19 v veljeni kanssa, itse olen 23. Musta oli ihan ok mennä saunaan äidin uuden miesystävän kanssa kun olin 14 ja veljeni käy saunassa äitini kanssa. Onko tässä sun mielestä jotain väärää?

Eihän siinä mitään, koska olet mies ja veljesi on vielä sen ikäinen, että menee äidin kanssa saunaan.

[/quote]

Vierailija
22/54 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kun olin itse 13v ja kaverini isoveli 16 ja meni äitinsä kanssa saunaan, minusta se tuntui oudolta, en tiedä miksi, vähän jopa ällötti, vaikka nyt aikuisena mulle ihan sama mitä muut  sen saunomisen tekee jos ei siihen liity mitenkään seksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käyn yhä saunassa perheeni kanssa. Just saunoin 19 v veljeni kanssa, itse olen 23. Musta oli ihan ok mennä saunaan äidin uuden miesystävän kanssa kun olin 14 ja veljeni käy saunassa äitini kanssa. Onko tässä sun mielestä jotain väärää?

Vierailija
24/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole pystynyt enää menemään veljeni kanssa saunaan sen jälkeen kun minulle tuli murrosikä. Ajatus tuntui iljettävältä ja tuntuu yhä kun veljeni on nyt vuorostaan murrosikäinen. Ei siinä mitään väärää ole jos joku siihen pystyy, itse en koe vain mukavaksi.

Kuitenkaan sekasaunominen tuttujen tai vieraiden ei ole mielestäni paha jos vaan häveliäisyys antaa periksi.

Vierailija
25/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, kun itse en oo vaan koskaan voinut tajuta tuota joidenkin estottomuutta ja vapautuneisuutta, jotka ovat kyllä hienoja ja kadehdittavia ominaisuuksia!

Esim. protuleirillä silloin 15-vuotiaina pari tyttöä oleskeli vaan alastomana siinä ennen ja jälkeen saunan ja jutusteli meille muille leirimökissämme muina tyttöinä, vaikka poikiakin siinä oli. Ja oli siellä poikiakin, jotka vaan saattoivat tallustella alasti. Olin ihan puulla päähän lyöty. :-D He olivat vaan sellaisia luonnonlapsia.

Ite oon vaan aina ollu "pidättyväinen", en tosiaan olisi voinut esim. jossain leirillä teininä tallustella alasti. En myöskään saunonut kenenkään miespuolisten kanssa perhepiiristäkään. Ja ite oon siis 25v, mutta en mitä ilmeisemmin villi ja vapautunut uuden sukupolven edustaja. :-D

Vierailija
26/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin isäni kanssa saunassa ja pesin selän niin teininä kuin aikuisenakin.

Vierailija
27/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden (miehet ja naiset) kanssa voin kyllä saunoa, mutta omaa isääni en kyllä haluaisi nähdä alasti. Yöks :D

Vierailija
28/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa siinä vaiheessa, kun alkaa tuntua kiusalliselta. Mä lopetin perhesaunomisen (myös äidin kanssa) joskus 11-vuotiaana. Pikkuveljen kaverin perheessä on saunottu yhdessä silloin kun lapset ovat olleet teini-iässä, saattaa olla, että saunotaan vieläkin.

Vierailija
29/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 vuotiaana, en tarkalleen muista, mutta ihan itse sanoin äitille että hei, mentäiskö ihan kahestaan saunaan.

Vierailija
30/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti: 61

isä: 62

poika: 35

vielä käyvät yhdessä kaikki kolme saunassa

yleensä olemme kolmestaan; mieheni, anoppi ja minä

Vierailija
31/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nuorelle helpoksi jättäytyä omaan saunavuoroon, kun sen aika tulee. Älä tee päätöstä hänen puolestaan mutta huolehdi, ettei mitään esteitä erikseen saunomiselle ole. Esimerkiksi jos nuori jättäytyy pois saunasta tai tulee myöhässä kotiin, silloin on aika kysyä, jätetäänkö sauna päälle häntä varten. Älä vain ala vaahdota, miten nuori on myöhässä tai miten paljon sähköä kuluu.

Vierailija
32/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo lapset saunovat aikuisten kanssa tai eivät ainakaan mitenkään sitä karta. Tytär on 20 ja poika19. Alkaa kuitenkin olla niin paljon omat aikataulut että "ongelma" poistuu väkisin.

Ei ole tullut mieleenkään että tuollainen olisi jotenkin ongelmallista.

Vierailija
33/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan kuin se lapsista tuntuu luontevalta. Minä ja siskoni taidettiin olla 11 -ja 12-vuotiaita kun alettiin käydä kahdestaan saunassa.

Vierailija
34/54 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina kun naapurin rouva 40v saunoo veljensä 42v vieläkin, musta se on outoa... itse en halua nähdä veljeäni alasti enkä että veljeni näkee minua.

Vierailija
35/54 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat lapset ja sukulaiset (myös perhetuttuja) olleet aina mukana saunassa ilman ongelmia, niin kotona kuin mökillä. Yli 30v lapset tulevat yksin ollessaan vieläkin meidän kanssa saunaan ja mökillä tietysti uimaan. Meillä ei myöskään käytetä mökillä uimapukuja. On paljon mukavampi porukassa kuin yksin. Ketään ei ole pakotettu tai yllytetty, vaan vapaaehtoisuus ja miten mukavalta tuntuu on kaiken perusta.

Vierailija
36/54 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat lapset ja sukulaiset (myös perhetuttuja) olleet aina mukana saunassa ilman ongelmia, niin kotona kuin mökillä. Yli 30v lapset tulevat yksin ollessaan vieläkin meidän kanssa saunaan ja mökillä tietysti uimaan. Meillä ei myöskään käytetä mökillä uimapukuja. On paljon mukavampi porukassa kuin yksin. Ketään ei ole pakotettu tai yllytetty, vaan vapaaehtoisuus ja miten mukavalta tuntuu on kaiken perusta.

Vierailija
37/54 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen tätä sekasaunomista, sillä omassa perhe- ja tuttavapiirissäni ei ole tällaisia sekasaunojia ja lapset ovat jossain 10 vuoden paikkeilla lähteneet kuin luonnostaan sen sukupuolen mukaan saunaan, kumpaan itsekin kuuluu. Pikkulapset ovat useimmiten olleet naisväen ja tyttöjen kanssa saunassa ja miesväki isompien poikien kanssa. Alasti en ole tuttava- tai sukulaispiireissä kenenkään nähnyt kuljeksivan saunaan tai sieltä pois, uimaan kylläkin mökin rantasaunasta, miehet miesten vuorolla ja naiset naisten vuorolla, tosin useilla naisilla ja tytöillä on silloinkin uikkarit päällä! Pidän outona sekasaunomista, itse en menisi, enkä oikein tykkäisi, jos aviosiippanikaan menisi nuorten tyttöjen kanssa sekasaunaan, kun emme sellaiseen ole todellakaan tottuneet kumpikaan! Voisi olla toinen juttu, jos olisimme eläneet sellaisessa perhepiirissä, mutta perinteemme on toisenlainen ja vaikea oisi enää eläkeiässä alkaa toisin toimimaan. Koko asenne saunomiseen on jo kotoa lähtien molemmilla sekasaunoja kohtaan hieman oudoksuva, vaikka ymmärrän perhesaunomisen. Aikuisten kaveripiirisekasaunomisia en oikein sulata ... Sama, jos menis jo sänkyyn niitten kavereitten kanssa ...

Vierailija
38/54 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhesaunassa olen aina viihtynyt, kuten myös sekasaunassa lähimpien sukulaisten kanssa. Kavereiden kanssa sen sijaan en osaa sekasaunoa, jotenkin omanikäisten kanssa alan helposti verrata omaa kroppaani muihin...

Vierailija
39/54 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
40/54 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä käydään vieläkin yhdessä saunassa. Ainoa, mikä rajoittaa, on saunan koko, siis kovin paljoa ei porukkaa mahdu yhtäaikaa. Mutta esimerkiksi mökillä olemme kaikki yhtäaikaa.

Minun aikuinen poikani tulee minun-äitinsä-kanssa saunaan edelleen. Tullut aina. Me olemme äiti ka poika eikä alastomuus ole meille epänormaalia. Monien muiden mielestä tämä on niin kummallista, miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan