Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys Terolutista!

25.01.2006 |

Olen nyt kolmen kierron ajan syönyt Teroluteja. Kävin ihan tavallisella terveyskeskuslääkärillä. Aloin syömään niitä, kun menkat jäivät pois 5 kk:n ajaksi. Söin niitä heti 10 pv, että saisin ensinnäkin kuukautiset tulemaan. Kuukautiset tulivat kp 22 syönnin ekasta päivästä alkaen (jos sitä ekaa päivää ajatellaan kierron 1. päiväksi)... Oon sitten syönyt Teroluteja 15. päivästä eteenpäin, kuten niitä yleensä otetaan kuukautishäiriöiden korjaamiseen.

MUTTA kierto on nyt kaksi kertaa ollut VAAN 21-23 pv ja en edes ehdi syödä niitä sinne 25. saakka. Menkat ehtivät tulla ensin. Vai jatkanko niiden syömistä edelleen sen 10 pv ajan, vaikka onkin menkat? Tähän mennessä olen lopettanut kun kuukautiset tulevat.

Raskautumismahikset eivät taida olla kovin hyvät, kun on noin lyhyt kierto, vai? Oviksen ajankohdasta en ole tietoinen. En ole mittaillut lämpöjä. Tunnen sen muista merkeistä, että on suunilleen sillä viikolla mm. selkäsärystä.

Mutta taustatietona, meillä on yksi 3- vuotias lapsi ja hänenkin alulle saataminen kesti pitkään. Silloin kävimme lapsettomuustutkimuksissa ja ei löytynyt selvää vikaa kummastakaan, silloin minulla oli hormonipitoisuudet suht ok, mitä nyt ei joka kierrossa ovulaatiota tapahtunut (silloin oli aina superpitkä kierto). Sen takia söin Clomifenia puoli vuotta. Kun lopetin sen syönnin, tulin heti seuraavalla " luomukierrolla" raskaaksi. Synnytyksen jälkeen hormonitoiminta on enemmän sekoittunut. Mulla on kyllä ollut aina pitkä ja heittelehtivä kierto, yli 30 pv. Mutta nyt on ollut välillä 60 pv ja järjestään yli 35 pv. Kunnes lakkasivat kokonaan, kuten alussa jo kirjoitinkin. Ikinä en ole omistanut alle 30 pv kiertoja ja tämä tilanne onkin ihan uutta...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla