Vanhoja ja harvinaisia miesten nimiä?
Olisiko teillä takataskussa vanhoja suomalaisia miesten nimiä? Sellaisia, jotka eivät ole nyt muodissa? Tyyliin Vaito (365m), Valtti (66m)... Voi alkaa toki muullakin kirjaimella! Keräisin näitä, jos sattuisimme sen kolmannen saamaan...
Kommentit (34)
Noopeli:
...On ainakin Alpi. Viime vuonna (2005) annettu ainoastaan 4:lle pojalle. Miltä kuulostaa?
--hmmm.. Hieman pehmeä, muuten ok!
Tupasvilla:
Tuhtoja (2 v-80-99 ja 1 -05) ja Ohtoja (123kpl). Ohtohan näistä on varsinaisesti vanha nimi. Tuhtoja ei aiemmin olekaan kastettu väestörekisterin mukaan.
Ohto on kiva! On vain kovin lähellä hyvin suosittua Ottoa.
on itse asiassa samaa taustaa kuin Otso. Entäs:
Tiera (28/9)
Teuri (8)
Kauto (5)
Launo (125) (olisko kalenterissa Klausin päivänä?)
Tuuri (13)
Oras (95)
Kaarne (2)
Roine (160)
Jyry, vahva ja voimakas, ukkosen jyry. muistaakseni noin satakunta merkittyä ja vanha nimi....
Mekin ajattelimme, että harvinainen nimi, mutta tiedän 4 alle 3-vuotiasta Aarnia! Sattuuko vaan lähipiiriin...? Koska n. 50 Aarnia nimetty viime vuosina/vuosi, eli ei kovin yleinen.
n1979:
on itse asiassa samaa taustaa kuin Otso. Entäs: *** juu, mutta kuulostaa Otolta:)Tiera (28/9) -ei
Teuri (8) -ei
Kauto (5) -ei
Launo (125) (olisko kalenterissa Klausin päivänä?) -ei
Tuuri (13) -kyläkauppa
Oras (95) -tynkkynen...
Kaarne (2) -tämä on kiva!
Roine (160) -ei
pösse:
Jyry, vahva ja voimakas, ukkosen jyry. muistaakseni noin satakunta merkittyä ja vanha nimi....
Oikein kiva! On vain lyhyt makuuni...
Assam-tee:
Mekin ajattelimme, että harvinainen nimi, mutta tiedän 4 alle 3-vuotiasta Aarnia! Sattuuko vaan lähipiiriin...? Koska n. 50 Aarnia nimetty viime vuosina/vuosi, eli ei kovin yleinen.
Olen miettinyt, että mahtaisiko nimi olla nousussa..? Komea nimi ja ykkössuosikkeja:)
Jos olet kansallispukuinen, niin silloinhan nuo nimet mallaavat hyvin.
Jos et, ehdotan seuraavia:
Valtteri, Anton/Anttoni, Arttu.
Johan, Karl, Vilho, Viljo, Taisto, Armas, Ilmari, Veikko, Toivo
Tuhtoja (2 v-80-99 ja 1 -05) ja Ohtoja (123kpl). Ohtohan näistä on varsinaisesti vanha nimi. Tuhtoja ei aiemmin olekaan kastettu väestörekisterin mukaan.