Kuinka usein teillä on ystävien tai sukulaisten lapsia yöhoidossa?
Meillä on yhden ystäväperheen 2 lasta noin kerran kuukaudessa yökylässä ja omat lapset on sitten kerran kuukaudessa heillä.
Kommentit (9)
Mulla on muutakin tekemistä duunipäivän/-viikon jälkeen kuin leikkiä lastentarhaa!
Mummolat & sisarukset on sitä varten!
Ja juu, meidän lapsi ei myöskään ole kavereillamme yökylässä!
Kavereiden lapsilla on omat mummolat yms. hoitopaikat, eivätkä lapset vielä pyydä yökylään toistensa luo.
Siskoni 2 lasta ovat meillä yökylässä n.1krt/1-2kk.
Ja vastavuoroisesti meidän lapset niillä...
Ja kyllä lapsilla on silloin hauskaa, sallin heidän leikkiä illalla hieman pidempään ja kaikki nukkuvat lattialla makuupusseissa...
Eräänlainen arjesta irrottautuminen se on lapsillekkin hyväksi!!
(joku kun ihmetteli että miksi pitäisi?)
Lasten iät: 3,4,5 ja 6
Varmaan siksi kun oma lapsi on vasta 2v eikä ole yökylässä ollut kuin mummolassa. Ehkä sitten kun ovat vähän isompia niin on serkkuja ja kavereita toisinaan.
noin 2 kertaa kuussa. Välillä vuorokauden, toisinaan muutaman tunnin. Välillä kysyy sisko ottaisinko hoitoon, toisinaan itse pyydän pikkuisen meille hoitoon.
Omani on mummollaan hoidossa silloin tällöin, aika harvoin kuitenkin.
Niin ja tarvitsemmehan me aikuisetkin joskus ihan kahdenkeskistä aikaa että parisuhde pysyy kunnossa!
On kiva kun voi pyytää siskoa ottamaan lapsia yökylään jos on jotain aikuisten menoa... ja taas vastavuoroisesti antaa siskolle omaa aikaa!
Lähinnä ihan siksi, että kukaan ei ole koskaan pyytänyt.
Olen ollut pari kertaa viimeisen parin vuoden aikana yötä itse lapsiperheessä lapsenvahtina.