Huomenta Suomen parisuhdevinkit..
Vähän särähti korvaan kun joku nainen sanoi, että jokainen on itse vastuussa omasta onnestaan. Kumppaniaan ei voi valtuuttaa tekemään sinua onnelliseksi.
Mielestäni se on yksi suhteen peruspilareita, että ensinnäkin on oma vapaa tahto ja halu pyrkiä tekemään kumppaninsa onnelliseksi, sekä myös olettaa kumppanin tekevän sinut onnelliseksi. Miksi muuten ryhtyä koko suhteeseen?
Toinen ohje oli, että lomalla kannattaa heti aluksi nukkua lapsiperheen univelat pois. Meillä ainakin on ne lapset myös loman aikana, eikä heillä mitään arjesta poikkeavaa lomarytmiä ole, pieniä kun ovat. Aina meillä pitää herätä aikaisin. Eikähän kotiäidillä ole edes koko lomaa..
Kommentit (23)
Eihän siinä sanottukaan että toista ei pidä pyrkiä tekemään onnelliseksi vaan nimenomaan ettei omaa onnellisuutta voi laittaa sen kumppanin VASTUULLE.
itse asiassa olen vasta pikku hiljaa toipumassa siitä. Enkä väitä että mieheni olisi vastuussa minun onnellisuudestani. Mielestäni puolisoitten tehtävä on kuitenkin edesauttaa ja ylläpitää onnea. Sekä omaa että toisen. ap
että kumppanisi on onnesi seppä. Toki haluamme hyvää toiselle, mutta onni lähtee sisältä päin.
parisuhde voi hyvin jos molemmat haluaa tehdätoisensa onnelliseksi, mutta jos olettaa että se oma onnellisuus on sen toisen puolison vastuulla, että on hänen tehtävänsä pitää minut onnellisena niin metsään menee. Luultavasti tämmöinen ihminen ei ole onnellinen vaikka toinen tekisi mitä. Tai sitten se toinen ei ole onnellinen kun hänen harteillaan on yksin toisen hyvinvointi.