pullosta vieroittaminen
Heissan. Nyt tarttis vinkkejä kuinka saada 1v3kk poika vierotettuu pullosta. Tarkotus olisi vain päivävieroittaa, sillä öisin herää vielä kerran syömään nälkäänsä.
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (5)
mielestä ois kuulemma nyt hyvä vierottaa, en ollu itse tullut edes ajatelleeksi moista.
Minulle ei tulisi mieleenkään juottaa enää tuttipullosta mitään?
Me vaan lopetettiin se kerrasta, ei enää annettu niin johan alkoi juoda mukista ja nokkamukista hyvin!
Syöminenkin parantui todella reippaasti.
Meillä tyttö siis rakasti tuttipulloa eikä olisi halunnut muusta syödä mitään. Kiinteiden syöminen oli tosi hankalaa, kun olisi halunnut syödä vain pullosta.
Hampaidenkaan takia ei suositella tuttipulloa, ja meille neuvolasta sanottiin että yösyötöt olisi lopetettava puolen vuoden iässä, kun ei öisin ole mitään syytä ruokkia, kun ei tarvitse sitä kasvuun enää.
Ja happohyökkäyksien takia yö-,ilta yms. maidot eivät ole hyväksi lapselle.
Meillä oppi kyllä heti juomaan maitoa nokkamukista, kun oli pullo jätetty pois. Aiemmin ei edes huolinut nokkamukia. Mukista joi kyllä ensin, vaikka vaatteet kastuivat niin nehän saa aina vaihdettua ja sillä tavalla oppi juomaan. Minusta syöminen ja juominen saa sotkea, ja sitä siis alettiin harjoittelemaan 9kk iässä. Nyt tyttö 1v2kk ja syö itse lusikalla ruokansa. Joskus kaiken, joskus joutuu auttamaan ja sotkuista se edelleen on, mutta aina vaan paranee.
Samoin kuin juominen.
Jätätte vaan tuttipullon pois ja tarjoatte juomat mukista, kyllä oppii juomaan.
Näin jälkikäteen ajatellen minusta meille vanhemmille oli tuttipullon pois jättö vaikeampaa kuin tytölle sitten loppujen lopuksi :)
samoilla linjoilla olen amma83:n kanssa. yli 6kk ikäinen ei yleensä tarvi ruokaa yöllä, jos on perusterve ja syö normaalisti. minä lopetin yösyötöt tuolloin. aluksi poika pisti vastaan, koska syömisestä oli tullut niin luja tapa. ja jouduin leikkimään elävää tuttia öisin.. mut 1-2 viikossa loppui viimeinenkin heräily. aiemmin niitä oli ainakin 6yössä! mut nälästä ei ollut kyse. sen jälkeen on nukkunut 12h putkeen. opetin vauvan nukahtamaan itsekseen ja nyt voi vain laskea sänkyyn ja sinne jää unirievun kans.
ja tuo hammasjuttu on todella tärkeä. maito on erittäin huono hampaille, koska siinä on maitosokeria. jos on kuuma ilma ja vauva herää öisin, niin anna vain vettä. meillä poika nyt 1v1kk. voimia vieroitukseen! onnistuu varmasti kun on päättäväinen! ;)
kuin amma93 ja Choco.
Esikoisella pullo jätettiin pois n.1v1kk. Nokkamukista oltiin harjoiteltu juomista jo pidempään ja sitten se pullo vaan jotenkin jäi pois.. Yösyötät neiti lopetti itse 5kk iässä, tutti jäi pois joskus 1v3kk..
Molemmat lapset olleet pullovauvoja, mutta tämän kuopuksen 1v1kk kanssa on ollut yösyötöt harmina.
Nyt ollaan juotu ruuan kanssa nokkamukista, mutta ruuan kanssa maito ei oikein mene. Olen nyt ostanut erilaisia juomapulloja joista poika sitten saa maitonsa. Mam:min pulloihin on kans niitä nokkaosia mutta poika tykkää sotkea maidon sit joka puolelle joten venttiilipullot on parempia.. Tuttia ei ole oikein ikinä syönyt mutta peukkua senkin edestä.. :/
Yösyönnit jäi vihdoin unikoululla pois n.9kk iässä, nyt nukkuu 12h heräämättä. Tai jos herää jatkaa heti uniaan. :) Samoin kuin Chocolla, poika viedään rätin kanssa sänkyynsä ja nukahtaa sinne..
Mä en ihan ymmärrä kyllä, miksi pitäisi vierottaa jo nyt. Meillä siis poika 1v2kk enkä ole edes ajatellut asiaa.
Ruoan kanssa harjoitellaan juomista lasista, äidin opastuksella, muuten on juomat sylissä.
Lisäksi pojalle on reissupullona semmoinen urheilujuomapullo, josta voi spruitata vettä suuhun. Ei mene niin helposti väärään henkeen.
Paljon juo kuitenkin itse pullosta. Meillä Nuk-tuttipulloja, joissa käsikahvat. Niihin saa myös ja on olemassa meilläkin semmoinen nokkamukitutti. Meillä poika ei kuitenkaan vielä ymmärrä nokkamukin ideaa saati sitten osaa juoda esim. pillimaitoa. Toi urheilupullo on helppo. (Samoin esim. Ärrä-vettä saa semmoisella suuosalla)