raskas työ, nostot?
olen kaupassa töissä ja olen miettinyt onko lapselle haittaa maitokorien nostoista tai ylipäätänsä painavien esineiden siirroista. rasitanko vain itseäi ja selkääni. kun ei oikein voisi olla mitään tekemättäkään. olen viikolla 21.
Kommentit (2)
Olen itse myös ollut työssä missä pitää koko ajan nostella paljon. Jouduin jäämään sairaslomalle rv:15+3 ennenaikaisten suppareiden takia. Nämä kuulemma tulivat lähinnä juuri siitä että jouduin nostelemaan todella paljon. Nyt en ole enää sen jälkeen palannut töihin ja tuskin menenkään ennen mammalomaa. Mulle ainakin sanotiin,että jos nostaa liian paljon kerralla voi istukka irrota ja vauva tulla liian aikaisin. Sinuna en nostelisi enää! Tai pyydä ainakin apua että teitä nostaisi kaksikerralla yhtä laatikkoa. Työntakia ei kannata riskeerata vaavin terveyttä. Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä lisäohjeita.Ja muutenkin työnatajan voi siirtää sinut toisiin tehtäviin,jossa et vaaranna vauvasi tai omaa terveyttäsi.
Lilli81 21+5
7.6.06:
olen kaupassa töissä ja olen miettinyt onko lapselle haittaa maitokorien nostoista tai ylipäätänsä painavien esineiden siirroista. rasitanko vain itseäi ja selkääni. kun ei oikein voisi olla mitään tekemättäkään. olen viikolla 21.
Terve!
Itse jäin juuri sairaslomalle vanhusten hoitotyöstä. Meillä ei suoranaisia nostoja, mutta neuvolassa kyllä kyselivät joka kerta jaksamista. Mulla käsitys, että kunhan viimeinen kolmannes alkaa, pitäs painavien nostelu ja muu jättää vähemmälle tai lopettaa. Neuvolasta varmaankin antavat sulle oikeat neuvot. Kaikki varmaan ihan ok vielä, muista pitää huoli ergonomiasta!
t: ~cadavera&muru~ rv31+2