Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaaksi kuparikierukan jälkeen?

24.01.2006 |

Onko kokemuksia? Kuinka nopeasti kierto ja vuoto palautuu taas normaaliksi vaiko heti? Mun pitäisi mennä poistamaan tuo kierukka ja mietin vaan sopivaa ajankohtaa kun tarkoitus olisi saada pikkuinen alulle vasta aikaisintaan huhtikuussa? Niin ja voiko tuon kierukan poistaa milloin tahansa ja tarviiko siihen lääkärin vai voiko esim. sairaanhoitaja poistaa sen? Kertokaa jos tiedätte...neuvolasta kun ei saa ketään kiinni!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrukka poistetaan kuukautisten aikana ja lääkäri tekee sen. niin mulle on kerrottu, kun otin kierrukan

Vierailija
2/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mullekin sanottiin, mutta silloin puhuttiin lähinnä siitä tilanteesta kun se vaihdetaan uuteen kierukkaan, kun silloin pitää olla varma ettei ole raskaana! No ehkä joku osaa kertoa miten käytännössä on ollut! Kiitos joka tapauksessa =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan poisti ehkäisyneuvolan terkkari ja silloin oli muistaakseni kp 10. Ajankohdalla ei ollut terkkarin mukaan tässä tapauksessa väliä, kun toiveena on raskautuminen. Toki asia on toinen, jos on vaihtamassa ehkäisykeinoa, eikä halua " siirtymäaikaa" ehkäisyyn.

Poisto ei sattunut lainkaan. Terkkari vain nykäisi kierukan pois. Jälkikäteen kohtu supisteli jonkin aikaa ja minulla taisi olla pari päivää pientä tuhruvuotoa. Se kuulemma on tavallista, olettaisin, että kohdunsuulle tuli pieni naarmu.

Raskautumisesta en tiedä. Minulla on menossa kp 45/28-46 ja ajattelin testata huomenna. Kaksi viivaa on haaveissa, ja toiveet melko korkealla :) Kuparikierukallahan ei ole mitään vaikutusta itse kiertoon, eli raskautuminen on mahdollista heti, kun kierukka on pois kohdusta.

Vierailija
4/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotuksena raskautuminen. Poisto tapahtui th:n toimesta(ehkäsyneuvolassa) kp.4. Sanottiin, että ennen kp.10, koska kohdun suu on hieman auki tuon 10päivää, eikä se sitten satu, kun ei joudu vetämään umpinaisesta kolosta ;)

En tullut raskaaksi ekasta kierrosta, joka oli sen 29päivää(eli aik normaali(en ole laskenut kiertoa)

Nyt toinen yrityskierto menossa.

Vierailija
5/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinkas kävikään, tulin samantien raskaaksi.. Nyt vauva jo syntynyt.

Vierailija
6/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin hampain tosin, ei kuulemma oikein kuulu toimenkuvaan.. ;)

Vierailija
7/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuparikierukkaa ei poistettu kuukautisten aikana, vaan vähän ennen niitä. Kyselin aikaa varatessani täytyy olla kuukautisten aikaan, mutta vastaus oli ei. Yksityisellä gynellä poistatin, ei tuntunut miltään.

Tässäpä sitten kuudetta kiertoa yritetään lasta :/ Eka lapseni sai alkunsa puolivahingossa kertalaakista.

Vierailija
8/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä pinossa teitä on niin monta, että koitan kysyä teiltä..

kokemuksia kuparikierukasta??

olet sellaista nyt itse ottamassa, ja kuulisin mieluusti kokemuksianne.

t:Tuuni

p.s. pahoitteluni, että olen näin väärällä palstalla..

Vierailija
9/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin siis varata ajan milloin tahansa ja ilmeisesti meilläkin se menee tuonne ehkäisyneuvolan terkkarille, täytyy vaan yrittää nyt sitten puhelinaikana pommittaa sitä, jotta saisi ajan varattua! Kiitos teille!

Niin ja sinulle joka kyselit kuparikierukasta, voin suositella kyllä sen puolesta että on hyvin huomaamaton ja helppo huonomuistiselle, mutta ainakin minulla on ollut ihan megavuodot eli tuntuu että pari päivää vuotaa niin paljon ettei kerkiä vessassa käydä tarpeeksi usein, mutta tähänkin tottuu ja on hyvinkin yksilöllistä. Laittaminen ei juuri tunnu ja sen jälkeen muistaakseni meni pari viikkoa tiputtelun merkeissä. Niin ja minulla on myöskin ollut tuota jatkuvaa tiputtelua jonkin verran ja nyt olen tullut itse siihen päätökseen että seuraavan lapsen jälkeen laitan kyllä hormoonikierukan.

Vierailija
10/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kuparikierukka marraskuun lopussa kierron puolivälissä. Toimenpide, joka yleensä on yksinkertainen ja kivuton ei aivan sitä ollut. Syy oli se että kierukan langat eivät olleet löydettävissä vaan se piti kaivella kierukkakoukulla ulos ja tuo kesti tovin ja tuntuikin aika epämiellyttävältä. Langat olivat sitten kohtisuoraan ylöspäin joten siksi eivät olleet koskaan tunnettavissa/löydettävissä. Gyne ihmetteli että missä vuoristoradassa olen ollut. Verta tuli samana päivänä aika runsaasti.

Yhdet kuukautiset ehti olla joulukuussa ja ne palautuivat samantein normaaleiksi ( aikaa ennen kierukkaa ). Toisesta kierrosta tulinkin sitten raskaaksi.

Sinänsä kuparikierukka ehkäisynä mielestäni ok mutta vuotoja tosiaan lisäsi ja henkkoht epämiellyttävintä oli se vähän väliä tuleva suttuvuoto mitä se aiheutti. Loppui samantien kun kierukka lähti.

Kaikissa on tietysti aina ne hyvät ja huonot puolet mutta ensi kerralla itse kokeilen hormonikierukkaa.