°SYYSäitien TIIStai°
Kommentit (30)
Esikoinen viety tarhaan, aamutoimet tehty ja tarhareissulla kävin kaupassakin. Kohta vois alkaa kai harkita ulos lähtöä. Tää päivä onkin aika lailla ohjelmaa täynnä. Huomenna pääsen Stokkalle sovittelemaan niitä hääjuhlavaatteita pukeutumisneuvojan kanssa:)
Toivottavasti ei tule kauheita pakkasia. Meidän auton sähkötolpassa ei taida olla sähköä tällä hetkellä. Tänä aamuna se ei ollut suuri ongelma, kun oli näin lämmin.
Nyt alkoi väsyttää, kun istahdin tähän koneelle...
T: Ynis
Yöllä taas typy parit vesihörpyt halusi...aamu alko seittemän aikaa!Väsy kamala!!!!!!
Kukkuun rohkasemana vietii poika typy patapumissa ja ihan hyvin meni.Typy ei huutanu,ei itkeny..pari kertaa sano po,po=pois!!Mulle tuli todella kuuma..11kg kannettavana ja toisee suuntaa 20kg pulkassa.TAkastullessa juteltii siinä naamat vastakkain ja typy opetteli sanomaa " tuulee" ..voi ku sulosta :-) Selkä oli jo valmiiks kipee,ni nyt tuntuu alaselässä ja vähän hartioissa-kai sitä sen verran jännitti..
Nyt puurolle,jos sitä kahvi lukemista sais..jooko???
Ai nii Kerppu:Pojan hoitajat kehittyvät ensvkon pe (3.2)..Tarha kiinni.Näin alustavasti saisko teistä seuraa???En muista teiän kerhopäiviä....
jatu
kaapissa odottaa puoli pakettia Digestiveja :-) Huomistako?
Meidän astianpesukone on ostettu juuri ennen Typyn syntymää. Electrolux, hiljainen ja hyvä. Erityisen tyytyväinen olen 30 minuutin pikaohjelmaan, puhtaaksi tulee ja nopeasti.
Oonkin jo täällä kehunut meidän omalääkäriä, mutta kehun taas. Ihana ihminen, valitettavasti jäämässä pian äitiyslomalle. Kaikenlaista vipeltäjää on siinäkin hommassa jo ollut: edellinen oli ihan ok, mutta sitä edellinen oli hirviö. Kohteli todella epäystävällisesti ja oli tympeä kuin mikä. Kaksi kertaa jouduin olemaan hänen kanssaan tekemiksissä ja aina tuli paha mieli.
Marionette: taisi olla 28. viikko, kun sai lentää ilman lääkärintodistusta. Pari yötä lapsi pärjää mainiosti isän kanssa ja pikku reissusta saa yllättävän paljon voimaa - tai näin ainakin meillä toimi :-)
Typy kantoi kissakiijan luettavaksi. Hetkinen vain.
Keilin
Kiitos kaikille Nöösän ihoreaktioista tuumailleille avusta selkeyttää ajatuksia. Olen kovasti kaikkea tuuminut ja tutkaillut ja miehen kanssa pohtinut. Kyse todella saattaa olla ihan viattomasta (?) pikkutekijöiden summasta (raksa pölyineen + kylmä ilma + herkkä iho + hampaiden tulo? + vatsan toimimattomuus jne.). Nyt siis on menossa ihon rauhoittaminen ja tuttujen ruokien syöminen. Testataan sitten tuo purjo ja kala vielä uusista, kun ollaan selvemmillä vesillä. Minä olen kyllä välillä liiankin hysteerikko näitten ihoreaktioiden tarkastelemisten kanssa. Minun pitäisi muistaa, että vaikka noita allergiaoireita tuottavia ruoka-aineita onkin Nöösällä jo vino pino, niin ei hän nyt ihan kaikelle kuitenkaan todennäköisesti ole allerginen. Onhan noita ruokia nyt kuitenkin jo kivasti ruokavaliossa.
Sunnuntaina tosiaan vietin ihanan rentouttavan kolmituntisen rakennuksella ihan yksin töpöttäen maalia Nöösän huoneen seiniin. Oli melkein kuin terapiaa, kun kuuntelin radiota, lauloin, tanssinkin ja töpöttelin innolla. Maalaaminen on aivan ihanaa, kun saa aikaan jotain näkyvää ihan omin käsin. Ensi viikonloppuna loput huoneet saavat värin pintaansa. Nöösää ei onneksi tartte ottaa raksalle mukaan, kun kummit tulevat hänelle seuraksi meille kotiin. Saamme miehen kanssa molemmat keskittyä täpöllä hommiin.
Ankkis: Kyllä minua kiukutti puolestanne nuo lääkärin kommentit. Tuntuu, että näissä lasten allergioissa jokaiselle tulee vastaan ainakin yksi, joka ei tiedä allergioista mitään ja tokaisee, ettei mitään allergioita olekaan. Inhimillistähän se on, mutta niin harmillista asiakkaan puolesta. Jaksua!
Kodinkoneet on meilläkin tosiaan etsinnän alla. Tarjouksia on pyydetty. On ollut mukava lukea kokemuksistanne. Meillä tiskikoneen tärkein vaatimus on hiljainen ääni. Electroluxin koneista on tällä hetkellä paras tarjous. Päätöstä ei kuitenkaan olla vielä tehty.
Lempolle lähtee täältä haleja ja voimia ja jaksua!
Nyt ei pää pelitä, joten muikkista.
-Mimmuli ja Nöösä
Kinkkupihvit
4 dl löysää peruna- tai bataattisosetta
1 pieni parsakaali (n. 200g)
200 g keittokinkkua tai kalkkunaa silputtuna
½dl riisijauhoja
2rkl perunajauhoja tai maissitärkkelystä
2rkl öljyä
Valmista peruna- tai bataattisose. Sekoita jäähtyneen survoksen joukkoon jauhot ja öljy. Lisää raaka parsakaali pieniksi palasiksi pilkottuna. Lisää kinkkupalat. Mausta halutessasi. Paista pihvejä uunissa pellillä 200 asteessa 20-30 min. Käännä pihvejä välillä.
Kasvisohukaiset
2 dl peruna- tai bataattisosetta
2dl vettä
2dl maissijauhoja
1dl kasvisraastetta (esim. kesäkurpitsa, porkkana, purjo)
½dl maissitärkkelystä
paistamiseen öljyä
mausteita maun mukaan
Raasta kasvikset ja lisää ne soseen joukkoon. Lisää vesi ja jauhot. sekoita hyvin. Anna taikinan turvota jääkaapissa puoli tuntia. Paista taikinasta pieniä ohukaisia pannulla öljyssä.
-M
Tarkistin, meidän kone on Cylinda md 31. Olikohan md.. Ostettiin joskus, tais olla ennen Onnin syntymää. On hyvä ja hiljainen. Hiljaisuus oli meilläkin yks kriteeri. Meidän vanhemmillakin on uus kone mutta voi hirveä mikä meteli siitä lähtee. Myyjät suositteli, että sisus olis hyvä olla muuta kuin muovia. Näin kai meillä onkin.
Tänään herättiin sitten seiskalta. Tai vähän jälkeen. No, ei se mitään, ehdittiin aikaisin kaverin luo. Kyllä oli kiva käydä. Onni käveli siellä koko ajan, eli nyt kai on menty sen pisteen ohi, että konttaus olis ykköskulkukeino. Ihanan näköistä kun pojat leikki kukkuu -leikkejä ja söivät samalta lautaselta rusinoita, ihan sulassa sovussa olivat.
Nyt sitten Onni nukahtikin heti sänkyyn. Ensin mietin, että mitenkä sen kotiintulon ajoittaa, ettei Onni vaan nukahda autoon. Sitten tajusin, että vaikka päiväuniaikaan maha täynnä ruokaa ja maitoa nukahtaa aikaisintaan puolen tunnin ajon jälkeen, kun ajellaan mummuloihin, niin ei kai voi käydä niin huonosti, että nyt nukahtaa autoon. Ja kun tuttiakaan ei ollut mukana.
Tänään alkaa mun uus elämä. Joo-o. Tänään en mene salille vaan johonkin kuntopiirityyppiseen hommaan. Nyt on tavoitteena vähintään 3 kertaa viikossa tehdä jotain. Pitää tällä viikolla laittaa nuo sukset kuntoon niin pääsee hiihtämäänkin. Uimahalliremppakin taitaa olla ohi, joten päästään Onnin kanssa uimaankin! Äitee vois vaikka vesijuosta.
Mullapa ei muuta. Paitsi yhdyn siihen, mitä T@hti sanoi: jos Saamuska 15 kertaa on JO takana, olette kyllä melkoisia:) Jokohan meillä on tuo määrä saavutettuna sitten Onnin syntymän...
Jepulista jee.
T-P
Kylläpä on kiva olla taas kotona!!! käytiin seurakunnan kerhossa ja nyt oli kyllä tosi kiva kun ehdittiin ajoissa aamuhartauteen,oli ihana laulaa " ystävä sä lapsien" ja " Jumalan kämmenellä" Muutenkin musta on jotenkin ihana kun oman lapsen myötä pääsee palaamaan lapsuuteen takaisin pienissä hetkissä,ensi kesänä ääsen korkeasaareen jippii!!! ja vanhat lasuuden virret ja lastenlaulut löytyvät ilokseni tämän äivän kerhoista ja lastenlaulukirjoista!!
Mimmuli ja muutkin,olisiko kivoja vinkkejä lastenhuoneen seiniin,tapetteja taikka maalia???? Saako udella millainen huone Nöösälle tulee?
Olen yrittänyt suunnitella seiniä Vilhon tulevaan huoneeseen Jyväskylään,huone on aika iso,ja ainoa lastenhuone asunnosssamme joten jos joskus meillä on toinen lapsi, niin lapset jakavat huoneen pikkulapsiaikana,elikkäs jos Vilholla joskus on sisko niin värien pitäisi sopia sekä tytölle ja pojalle.
Olen suunnitellut että yhdelle seinälle voisi laittaa puulistan,jonka voisi maalata ja siihen koukkuja tms. joihin voi laittaa tavaroita roikkumaan. en osaa päättää laittaisko tapettia vai maalia,jotain kivaa oilsi mukava keksiä. JOs vaan maalaa,niin joku sabloona juttu ois kiva taikka jos maalais alaosan ja sit yläosaan joku kiva tapetti. jos jostain löytäis vaikka jotain nukkumattitapettia .....
Oiskos kellään kivoja iseoita???
Puoli kuukautta oon syönyt cerazette minipilereitä ja tekis jo mieli mieheltä tivata että lopetettaisko jo : ),mähän oon joustanut jo tosi paljon,eika vaan... pari kertaa pillerin otto on unohtunut ja oon yöllä herännyt ja ottanut,ei oikein sovi noin tarkka aikataulu mulle.
höh,lueskelen vielä eilisiä ja sit kotihommiin
tiivii ja Vilho tasan 1 v 4 kk
Täällä parempana jo sekä äityli että poikuli. Taisin hätäillä eilen tilannetta, nyt pullottelu sujuu taas jotenkuten. Voipi olla, että suutaudin sijasta vain kulmahampaat kiusaavat. Käytiin illalla ystävillä kylässä ja olo on heti virkumpi.
Kiitos, Kuukkelis, lämpöisestä kutsusta ja tuesta. Voit tosin olla varma, että jos Porgåseen ja teille pääsen, niin jään sinun luo...:) En kaupungille hurvittelemaan. Joku tärkeysjärjestys se olla pitää.
Ihanaa, Mimmuli, että teillä esitytään silminnähtävästi ja käsinkosketeltavasti. Maalaustanssi kuulosti hauskalta. Kiitos ohjeista.
Täytyisi vissiin ottaa itseä niskasta kiinni ja soittaa MLL:oon. Hoitsukuviota pitäisi järkätä, jotta keväällä saisin opiskeltua. Tekee vähän liian tiukkaa nuo yöopinnot kuitenkin. Mutta tulostakin on tullut: G palautuu lopullisesti viikonloppuna. Väliin mietin, että nyt pillit pussiin ja paperit hetipaikalla pois (kun ei pakollista enää), mutta toisaalta pidän opiskelusta, ja kun olen kotona kevään, voisi olla mukava lukea/täydentää vielä jotain...
Lempparille kuitenkin isot onnittelut Geen johdosta!
Ankkis
" Kaupungilla" käyty. Miehellä ei taas tänään aivoja.. Järkevää raahata meitä mukana tulostin yms. ostoksilla.. Niin ilmankos lähti mukaan neuvolareissulle. En kyllä kuvitellut että se ottaa 4h aikaa, kun mieskin tulee mukaan.. Huoh. Olin sen verran poikki että sanoin että hän saa kantaa nukkuvan Sinin autosta sänkyyn (yleensä ollut minun heiniä). Fiksuna miehenä oli sitten riisuttanut Sinin istuallaan pinniksen vieressä.. Arvatkaa heräsikö Sini. No heräsi tietenkin. Päikkärit oli sitten siinä. Tuumin että minä menen nettiin ja lepäämään, tee mitä lystäät Sinin kanssa. Sitä kun aina kuvittelee, että mies ymmärtää tehdä tietyt asiat tietyllä tavallla, eikä häntä tarvitse erikseen ohjeistaa. Eikä se koskaan ymmärrä. No joo, ollaan siis yhtä tyhmiä molemmat. Toinen ei ymmärrä ohjeistaa ja toinen ei ymmärrä kysyä. Oho, tulipas vuodatus! Mutta mittalaan, hemppa oli onneksi noussut. Olen sen tuntenutkin voinissani, nyt hb oli 107. Lisää rauta vaan kurkusta alas niin eikö tämä tästä. :-)
Ynis, luin siis väärin rivien välistä! ;-) Marevanista vielä, että se on todella potilasta työllistävä lääkitys. Marevania täytyy ola veressä juuri sopiva määrä ja se sopiva määrä heittää helposti yli tai ali, jos syö vähänkin poikkeavia määriä kasviksia ja hedelmiä (niiden syöminen on kuitenkin suositeltavaa). Marevania syövien täytyy siis käydä verikokeissa määrittämässä veren Marevan-pitoisuus n. 1-2kk välein. Silloin kun hoito aloitetaan niin jopa kerran tai kaksi viikossa ja tietenkin silloin jos arvot heittelevät. Vain niin lääkäri pystyy määrätä tarvittavan Marevan-annoksen. Marevanilla ihmisiä hoidetaan useimmiten kuukausia. Veritulpissa joskus riittää 3kk lääkehoito, mutta olisiko veljelläsi lääkäri katsonut että veljesi on parempi syödä koko loppuelämänsä ajan Marevania? Voipi olla. Hyvä että veljesi käy laboratoriossa. Joillakin nuorilla miehillä kun on tapana jättää käymättä ja arvot olevat aivan mitä sattuu, mutta se ei heitä tunnu haittaavan.. :-(
En nyt huomannut katsoa mikä pesukone meillä on. Kaikenlaista turhaa muoviosaa siellä kuitenkin on. Astioiden kun täytyy mielestäni mennä koneeseen heittämällä. Mitä sitten, jos se on vähän vajaa. Meillä tiskiä tulee loppujen lopuksi niin vähän, että hyvä kun tulee pyöritettyä vajaanpana vähän useammin. Mies taas saa survottua ja järjestettyä sinne koko komppanjan, kuukauden astiat.. Minä en jaksa vaivautua moiseen puuhaan. Wau, jollakin oli pikapesuohjelma! Meilläkin oli vanhasssa. Uusissa koneissa ne on energiansäästöllisistä syistä jätetty pois (liikkeen mukaan). En ymmärrä että mitä säästöä se on, että kone pesee 2h yhdellä ohjelmalla, pikaohjelman n. ½h sijaan??? No tässä maailmassa on paljon sellaista mitä en ymmärrä! Jokatapauksessa Kukkuu onnea konepesuun pääsystä ja hyvästi käsitiskit! :-)
Kait lepotuokio on ohi... Höh!
Lila75
Olen sitkeästi täällä, vaikka tuntuu ettei ole ajatuksia ollenkaan. Kertoisiko se siitä, että olen kaiken ammentanut opiskeluihin ja saan hyvän palautteen?;)
Lempo, tämän pieni poikuli tekee kulmiksia ja pulloilu on tökkinyt, niin kyllä muukin syömäpuoli....Yleensä pulloilu on kerrassaan hirmu tärkeää.
Marioneten ja muiden pohdintoihin voisin sanoa, että minä viihdyn kotona hyvin niin kauan kun saan tehdä jotain minulle tärkeää. Siis minulle tärkeää ja tavoitteellista muutenkin kuin äitinä. Joskus riittää vaatekaapin siivoaminen, toisinaan tarvitaan sata vatsalihasliikettä ja toisinaan ei auta muu kuin monen tunnin uppoutuminen opiskeuiden pariin. Luulen, että moni miettii välillä noita samoja asioita, että ei jaksa olla kotona, mutta minun mielestäni onkin tärkeää tehdä jotain välillä ihan itselleen. Toivottavasti Marionette pääset reissuun!
Öhh...niin, minulla on hiukan matala äiti fiilis tänään. Tuntuu etten oikein aina ole selvillä tuon pienin kiharatukkaisen hurmurin aivoituksista. " Ongelma" on se, että kotona meillä asuu reipas, railakas, hyvän mielikuvituksen omaava, hellä ja välillä kovin temperamenttinen poika. Mutta sitten sosiaaliset kontaktit aiheuttavat päänvaivaa, Motti on niin arka ja minussa kiinni, varsinkin kerhoilu on jotenkin vaikeaa ja yhtä huutamista. Huutamista jopa niin paljon että sen voisi ajatella jo häiritsevän muita ja joudumme lähtemään kotiin. Sitten taas esim. viikonloppuna Motti viihtyi yhdessä kyläpaikassa poikakolmikon jatkona niin hyvin ja innoissaan, että välillä piti salaa kurkistaa lastenhuoneeseen, että mitä siellä tapahtuu. Kunpa vain ymmärtäisin miksi jotkut sosiaaliset tilanteet saavat lapsessani aikaan niin vahvan reaktion, vaikka koskaan ei Motti ole mikään kovin " avoin" ollutkaan.
Nyt muihin hommiin, Voimia kaikille, nautitaan suloisista syyslapsista!
Aavis ja Motti
Ihmettelin ku on niin kamala makean himo..tekis mieli suklaata,karkkia,pullaa,keksiä..,mitä vaa!!Menkat alkaa vklna!!!Sehän tän taas tekee :-/
Eilen kuulin pojan tarhakamun äidiltä et hänel on kromitabletit auttanu tosi hyvin makeen himoo..Onko kukaa kokeillu??Kannattaako maksaa niistä???
Tänää muskarissa oli typy eka ihmeissää,oli koko ryhmä 12lasta paikalla,harvoin on ollu..Mutta opella oli maskottina pupu ja typy on ihan hulluna pehmo pupuihin ni se ois tahtonu sitä koko ajan!!Vaelti siellä ja hoki pupu,pupu ja sit se lelu aina kiertää nii et saa hetken pitää sylissä ni siitähän se itku tuli.Eihän tuon ikänen vielä tajuu et saat sen hetlkeks ja annat pois ja sit toi täti leikkii sillä..Typy itki niin surkeena :-((
Olis illalla viel tällänen ilma,siis ei satas ni mentäs vihdoin pulkkamäkee.Miehelleki soitin et varautuu henkisesti et kaikki lähetää..Ei yleensä talvela illalla ulos mennä,ku ei sitä pukemista jaksa ja pimeeki on.
Täytys kaappien siivousta taas alotella..
meillä tiskakone Husqvarna..muuten hyvä,mut kova ääni!!!!Helpot korit on..meil kyl pyörii ainaki 5kertaa viikos vaik kuin tiukkaa laittas astiat.
jatu
Molemmat lastenhuoneet olen tehnyt maaleilla samoilla tekniikoilla. Toinen huone on ensin työhuone ja myöhemmin toivottavasti toisen lapsen huone. Työhuoneen väritys on turkoosi. Ajattelin, että se menee sekä tytöllä että pojalla. Verhoilla sun muilla tekstiileillä ja boordilla voi sitten korostaa lapsen mieliasioita. Ensin siis pohjamaalin päälle telasin hyvin vaalean turkoosin maalin (tikkurilan symphony väri F 366). Sitten päälle töpötin luonnonsienellä kaikki seinät selvästi tummemmalla sävyllä (H 366). Nöösän huone samalla tyylillä, mutta alusmaalin väri on lila F 342 ja töpötyssävy H 342. En vielä tiedä laitanko jonkin boordin seinään katonrajaan vai annanko olla ilman. Nuo valitsemani sävyt löytyy Tikkurilan sivuilta värisuunnitteluohjelmasta. Tässä on myös yksi linkki töpötettyyn malliseinään (ei paras mahdollinen kuva, mutta saa siitä idean hahmotettua):
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/index.jsp?cid=kuvio_sienitopotys&h…
Huonekalut ja muut yksityiskohdat ovat Nöösän huoneen kohdalla vielä auki. Siihen asiaan pureudutaan pikku hiljaa.
Lastenhuoneisiin löytyy kivoja valmiita erilaisia tapettiyhdistelmiä alan kaupoissa nähtävillä olevista kirjoista. Niistä on helppo valita mieleisensä.
Tiiviin ideat kuulostivat kivoilta. Kiertelemällä sisustusliikkeissä, selailemalla kirjaston sisustuslehtiä ja -kirjoja, surffailemalla netissä jne. löytyy ne ideat ja tavat, jotka itselle tuntuu mukavimmilta ja parhaimmilta toteuttaa. Mahdollisuuksia on paljon.
Tähän vielä laitan linkin yhteen sivustoon, jossa on erilaisia vauvanhuoneita (rullatessa sivua alaspäin). Sieltä voi löytyä kivoja yksityiskohtia tai ideoita, jotka voi tuntua omilta.
http://www.somethingspecial.info/html/nursery.html
Iloa Tiiviille suunnitteluun!
Lempo: Onnea Geen johdosta!!!! *onnitteluhalaus*
-M
O on myöhäisillä päiväunilla. Olimme ystäväni luona käymässä ja O:n unet hieman myöhästyivät, mutta onneksi sain pojan pysymään hereillä kotiin asti! Välillä olen ehtinyt käydä teidän pinoja lukemassa, mutta ihan liian harvoin saan mitään kirjoiteltua...Nyt kuitenkin päätin taas ryhdistäytyä : )
Kiitos kaikille meitä kylmäallergia-asiassa muistaneille!! Onneksi kyse oli todellakin Tean epäilemästä (tod.näk.viruksen aiheuttamasta) ohimenvästä reaktiosta. Nyt olemme jo voineet ulkoilla ilman minkäänlaisia allergia oireita. Kyllä ollaan kaikki nautittu talvi leikeistä!! Onneksi kovat pakkasetkin ovat toistaiseksi ohi.
Olemme olleet hieman flunssaisia, mutta tällä hetkellä koko perhe on terveenä *kop kop*. Harrastuksetkin ovat pyörähtäneet käyntiin. Minulla on jumppa x2 / vko ja O:lla liikkari kerran viikossa. Muuten vietämme aikaa ulkoillen ja ystäviä nähden. Minä olen menossa kesällä takaisin töihin ja yritän nyt ottaa kaikki irti tästä kotiäitydestä kun vielä voin!
O on todella puuhakas vintiö, joka keksii joka päivä uusia tempauksia. Etenkin tietokone, streot, videot ja puhelimet, sekä siivousvälineet ovat tällä hetkellä in. Omat lelut eivät juurikaan kiinnosta. Sen verran vain että kun ne levitetty pitkin asuntoa, ne voi unohtaa...Lauluista O tykkää kovasti. Musiikki maku pojalla on kovin laaja. Kaikki käy lastenlauluista hip hoppiin : ) Sanastoon kuuluu tällä hetkellä lähinnä " kakka kakka" , joka voi tarkoittaa ihan mitä vain tai sitten ihan sitä itseään. Kyllä O muitakin sanoja osaa, mutta ei niitä tällä hetkellä juuri käytä. O syö itse, silloin kuin sattuu huvittamaan, tai sitten pitää syöttää...joskus ruoka ei maistu ollenkaan....Nukkumiset ovat sujuneet viime aikoina niin hienosti, että niistä ei uskalla ääneen hiiskua, koska muuten voi taas tapahtua käännös huonompaan. Tälläisiä meillä...
Kovasti piti kaikkea kommentoida, mutta nyt lyö ihan tyhjää. Niinpä toivotan vain kaikille teille oikein paljon voimia lasten (ja osalle miehen) kanssa. Muistakaa hoitaa myös itseänne!! Ihanaa kun päivät muuttuvat yhä valoisimmiksi ja kevät lähestyy kovaa vauhtia.
Muikkelis!
@iti ja O 1v 4kk
Kiitos tiskikonekommenteista! Jännityksellä odotan, toimiiko vanha kone sittenkin, vaiko ei. Selvinnee tänään.
Lempi: Onnea! Voihan video, minkä teit. Oletko oikeasti ehtinyt nukkua viimeisen vuoden aikana ollenkaan? :)
Kivalta kuullostaa Mimmulin töpö-tanssi :) Onko se vähän niinkuin tipu-tanssi?
Tuli mieleen, kun viime viikolla olin äidin kanssa mankeloimassa (meidän lakanoita) sellainen kröhöm, olisiko melkein kolmekymmentä vuotta vanha tapahtuma. Perheemme pienehkö tytär (minä) suoritti tutkimuksellisen kokeen: mitä tapahtuu lauantaimakkarasiivulle mankelissa? Rasvatahra mankelin kankaasta ei lähtenyt koskaan.
Huomenna minulla olisi auto, mutta en uskalla mennä mihinkään kun pelkään Väkkärän sairastuvan - menisi se ensi viikon ab-altistus sivu suun. On tämäkin pähkähullua lukkiutua karanteeniin.... ... ... Torstaina on pakkomeno, Pyörskyn neurologi. Sinne en ota Väkkyräistä mukaan, vaan vien isovanhemmille hoitoon.
Siitä lauantaimakkarasta vielä, jos jotakuta kiinnostaa: Levisi käsittämättömän laajaksi ja ohueksi :)
Tuli mieleen, kun viime viikolla olin äidin kanssa mankeloimassa (meidän lakanoita) sellainen kröhöm, olisiko melkein kolmekymmentä vuotta vanha tapahtuma. Perheemme pienehkö tytär (minä) suoritti tutkimuksellisen kokeen: mitä tapahtuu lauantaimakkarasiivulle mankelissa? Rasvatahra mankelin kankaasta ei lähtenyt koskaan.
Siitä lauantaimakkarasta vielä, jos jotakuta kiinnostaa: Levisi käsittämättömän laajaksi ja ohueksi :)
[/quote]
Kiitos!Sain hyvät naurut,masentavaan päivään!!
Tuli omat lapsuuden muistot mankelista mieleen.Miten me pikkuveljen kanssa aina raahattiin meidän lakanat(jotka äiti työllä mankeloinut)koko pihan lasten iloksi pihalle.Siellä ne sidottiin puuhun ja saatiin TARZAN-keinut=)
Ja äiti iloitsi kun tuli kotiin...
Olenkohan tulossa oikeen kunnolla kipeäksi??Lämpö nousemassa...
Mies vei 2 tyttäristä balettiin ja otti pikkasen mukaan keskustaan jotta saisin siivous rauhan ja mistä löydänkään itseni...Netistä.
Ei saa mitään aikaiseksi tänään,ei!
L+5
Päivä meni arkissa touhuissa. Hoitolapsi nukahti jo rattaisiin (klo 11) ja heräsi sitten puolestaan ajoissa, joten oma aika (aika teidän kanssa) jäi päivällä vähiin. Iltapäivällä käytiin omien kanssa Stockalla rakentelemassa legoilla (siellä kun on se Lego-tapahtuma). Tyttökin leikki ihanasti. En malttanut olla ostamassa legopaketteja lapsilla, vaikka kukaa ei edes pyytänyt mitään. Nyt sitten seuraavana ohjelmassa legopoliisiauton rakennus.
Lempii: onnea hienosta saavutuksesta! Mun gradu valmistui ennen lapsia, mutta silti (tai just siksi) se oli mulle raskas (ja ahdistava)kokopäivätyö.
Ayap: en enää ihmettele, mistä Pyörsky on perinyt taidoin kokeilevaan ruuanvalmistukseen (vrt. popparit leivänpaahtimessa) :)
Jatu: haluatko kuulla mun kantani kromiin? Kerron kuitenkin. Tuskin on merkittävää hyötyä. Mutta voithan kokeilla, psykologista vaikutusta ei voi koskaan vähätellä.
Nyt rakentelemaan. Legot on musta ehkä kivoin lelu. Ja junaratakin on aika kiva. Mitä/millä te tykkäätte leikkiä lasten kanssa? Mä olen huono leikkijä, mutta edellä mainituilla mut voi houkutella.
Pilette
Kaveri kummipojan kanssa päivällä, syötiin ja juotiin kahvetta eli puoli päivää meni. Kukkanen keinutti vauvaa hellähkösti ja muutenkin oli oikein kiinnostunut lapsesta. Mikä voisi olla ihan hyvä merkki koska meillä on pian samanlainen nyytti kotona. Tai sitten saattaa olla, ettei omat nyytit Kukkasta paljon kiinnosta.
Onnea Lempille gradusta. Hienoa työtä kaiken muun hienon työn joukossa.
Selkään sattuu ja kivistää, mä oon ihan onneton nukkumaan nykyisin. Heräsin kuuden aikaan, vaikka nukkumaanmeno venyi myöhään. Huoh. Eihän tää ole huono merkki vauvan nukkumisen kannalta?
LeikkiG: legoilla jaksan vähän leikkiä, ukkeleilla joskus, ulkona enemmän, pulkalla taiturointia, lumileikkejä etc.
Kukkuu
Vai leikkejä:) Minä tykkään kai eniten kaikenlaisista kutitushömpötysleikeistä. Tavaroilla leikkiminen ei ehkä ole mun bravuuri, paitsi niistäkin kehitetyt kikatusta aiheuttavat versiot. Jonkin sortin riehuminen kai. Olen huono leikkimään ja olen huono askartelemaan tms. Tykkäisin muuten vaan olla lasten kanssa, vaikka makoilla vaan vierekkäin, mutta lapset harvoin jaksaa sellaista läheisyyttä:)
Ayap, mun mielestä on erittäin ymmärrettävää pysyä pois bakteereiden luota, kun on latistus tiedossa. Ei noita asioita kannata mutkistaa sen enempää kuin on pakko. Koita olla tulematta mökkihöperöksi!
Menisköhän laittamaan lapsille iltapalaa, niin pääsee vähän viettämään omaa aikaa loppuillasta:) Tämäkin päivä on kulunut nopeasti! Huomenna omaa shoppailuaikaa, kipii! Sitten onkin jo torstai ja perjantaina mies tulee jo päivällä (aikaero- ja matkarasituksissaan).
Kivaa iltaa kaikille!
T: Ynis
Täti teki yllätys hyökkäyksen viikkoa liian aikaisin...
Meillä kaikki kodinkoneet keittiössä(tiskari jääkaappi,uuni, liesitaso, mikro)
on Boschin ja en ihan oo tyytväinen.Kun teimme keittiö remontin kaikki laitettiin uusiksi ja samaa sarjaa.utta esm liesi on jo monaasti reistaillut sekä jääkaappi....
Pyykinpesukone ja kuivatusrumpu on asea scandia ja ne on loistavat vehkeet!!!!!!!!!!!!!
Vahasin viikon loppuna parketin ja lapset on nyt jos saaneet sen aivan naarmuille.Ihmekkö tuo kun pojat pelaavat mailojen ja maalin kanssa jääkiekkoa olohuoneen parketilla=)
No on lattia niin huonossa kunnossa etten oo kieltänyt.Sitten kun kasvavat isommiksi vaihdetaan koko hela hoito!
L+5