Maalismammat taas vauhdissa..Z-sus!!
Joskus täällä olikin aikaisemmiin päivittelyä maalismammojen (tai mitä he nyt ovatkaan)typeristä pinoutumisista,eikä näytä meno muuttuneen mitenkään!Yksi kerjää sääliä ja huomiota kun on saanut lähetteen sokerirasitukseen,ja sisaret kilvat voivottelevat neuvolan typeryyttä tai kehottavat jättämään rasituksen väliin.HEI HALOO.Miksi nämä tulevat äidit luulevat että se sokerirasitus tehdään,ilkeilymielessä,vahingoittamistarkoituksessa..vai?Jotenkin tuntuu niin käsittämättömän typerältä,että terveydenhoitohenkilökuntaa syyllisestetään heidän ja vauvan parhaan ajattelmisesta.Tämä mamma,jolle rasitus on tarkoitus tehdä,on aivan julmistuneena kun joutuu olemaan syömättä niin monta tuntia (ei se edes ole montaa tuntia ja itsekin siitä selvisin).Karmivaa,että prioriteetit ovat näillä ihmisillä NOIN HUKASSA jo ennen lapsen syntymää,mites sitten syntymän jälkeen??
Ja toinen itkee että pelkää kun " dinnerit" ja golfailut saattavat tosiaan jäädä paitsoon vauvan tieltä,ja mitenkä siitä sitten selviää.Tietysti tuollaisia tulee mieleen,mutta eikö tuota olisi kannattanut miettiä ennen lapsentekoa,jos ei nyt yllätysvauva ole tulossa.Toinen mamma lohdutteli että " dinnerit" voi järjestää kotonakin sitten.Heh,hauskaa kun amerikkalaisita tv-sarjoista napataan sanontoja,illallinen toki kuulostaa hienommalta kun sanotaan oikein kansainvälisesti " dinner" .Heh.
Kommentit (33)
Miten voi aikuiset(?) ihmiset olla näin lapsellisia? Ei tässä voi muuta kuin nauraa ja olla onnellinen ettei omaan ystäväpiiriin kuulu yhtään näin ahdistunutta ja " täydellistä" äitiä :) no onneksi ei näitä juttuja tarvitse lukea ja tämä olikin ensimmäinen ja taatusti viimeinen kerta (vaikka hyvät naurut sainkin!)
Entäs jos nuo mammat vaatii sektion? Siinä pitää olla syömättä ja juomatta vielä pidempään -kauhistus :D
On ilmeisesti väärin että jotkut ovat innoissaan tulevista vauvoistaan ja pohtivat niitä asioita joista neuvolassakin puhutaan ja joihin kannustetaan. Kyllä jokainen saa olla huolissaan miten elämänmuutos vaikuttaa parisuhteeseen ja muuhun elämiseen. Lapsen tulo on kuitenkin aika iso asia. Ja mikäli ette itse noille palstoille kuulu älkää sinne siis menkö. Sama koskee isien, nuorten, sateenkaarten ym palstoja. Minä uskon että mielipiteiden jakaminen on eri asia kun niihin sinisilmäisesti uskominen, ja luulen että jokainen maaliskuinenkin sen ymmärtää. Antakaa siis jo olla ja menkää vaikka ulos pomppimaan ja purkamaan liiat energianne, ei tarvitse muiden elämää ja ratkaisuja täällä ruotia!
haluaisivat olla töissä ainakin sinne äitiysloman alkuun asti mutta se ei vain onnistu jos haluaa vauvan hyvinvointia ajatella. Eli suomeksi sanottuna toiset jäävät vasten tahtoaan sairaslomalle ennen äloman alkua.
on luonnollista olla kiinnostunut tulevasta vauvasta ja elämänmuutoksesta,mutta kun ah-niin-suuret huolet DINNEREISTÄ ja golfinpeluusta vaivaavat mieltä tulee tietysti ajatelleeksi että miksi lasta on sitten päätetty tehdä?
Tuo dinneri on kyllä sinänsä tosi hauska juttu,kirjoittajan vielä painottaa että kyse ei ole mistään baaritouhuista (no herranjestas,ei tietenkään!) vaan monen tunnin illallisesta.
Itse olen akateemisesti kouluttautuva ja ajan hegessä mukana,enkä ole koskaan kuullut tästä DINNERIstä käytettynä puhekielessä.Naurattaa!
Onko sinun miehesi myös akateemisesti kouluttautuva? oottexte niinq kumpikin akateemisii? siis waude! *tippuu tuolilta*
raskaana olevat naiset laitetaan sokerirasitukseen. Samoin ne, joilla aiemmin ollut raskausdiabetes, syntynyt iso vauva tms. Jotkut laitetaan myös ihan pistokokeina. Itse olen ollut 2 kertaa. Ei ole kamalaa. Ainakaan nyt niin kamalaa, etteikö kestäisi.
Itse odottaessani kolmatta lasta ja ollessani noin pari kk ennen laskettua aikaa äitiyspolilla niin kätilö aloitti juttelun; että oletkos sairauslomalla vai muuten vaan kotona??!! Siis mitä?? Sanoin, että töissä, johon kätilö ihmettteli, että nykyään kaikki jäävät noin kuukautta ennen äitiyslomaa sairauslomalle...
minäkin kerrankin ihan pinon alkupäässä! aamusta oli neuvola, kaikki ihan hyvin, ärsyttää vaan jo valmiiksi kun sokerirasitukseen laitettiin labralähete vaikka muuta syytä ei ole kuin sukurasite (ei liiallista painonnousua, sokeria pissassa, turvotusta, mitään). kammottaa ajatuskin olla niin kauan syömättä/ juomatta! juon varmaan nelisen litraa vettä päivässä, ainakin ja aamulla pitäisi vielä puuro jättää väliin:( saa nähdä mille päivälle ajan otan.
vai mitä tässä jäljelläolevan ajan tekisi? mulla on nyt viikonlopun aikana tullut ekan kerran fiilis että apua, meille on vauva tulossa - ollaankohan sittenkään valmiita? jotenkin tajuaa että periaatteessa vauva voi syntyä jo neljän-viiden viikon päästä ja olisi silloinkin ihan täysiaikainen. miten käy yhteisten juttujen, ravintolailtojen (ja puhun nyt ihan kahdenkeskisistä pitkistä dinnereistä, en baari-illoista), matkailun, golfin, hiihdon, kulttuurin..? ONKO ensisynnyttäjillä samanlaisia ajatuksia tai voiko tois/ useampilapsiset kertoa oliko fiiliksiä silloin aiemin ja miten niistä on selvitty? mieskin vielä reissussa joten tuntuu kärjistetysti että tässä vielä ihan yksin ollaan:( ajattlin jo jutella neuvolassa mutta jotenkin niin herkkänä etten avannut suuta, olisi vaan itkusilmässä saanut selittää.
eli siis ravintolassa syödään ainakin joka viikonloppu (pe tai la-ilta) varastoon;), oopperassa pitää käydä kerran, joku vkonloppureissu olisi paikallaan.. kotihommista sitten vaatekaappi pitäisi siivota (eli perata kirpparikamat pois ja järjestää uusiksi), meidän pikkuvarasto kämpässä tyhjätä ja järjestää järkevästi (nyt sinne on vaan nakattu turhaa ja tarpeellista tavaraa pinoon; mitään ei saa ettei päällimmäiset tipu ja kaikki on sekaisin), ja sitten vauvakamat laittaa kuntoon. mitään suursiivoja tai laatikkosiivoja en muuten tee.
vähän negasävytteinen tämä aamu? se on nyt tänään tätä..
" yhdessä kaverin lehdessä oli juttua tosi trendikkäistä vanhemmista ja sit mä aattelin et mäkin haluun olla tollanen ja sit me tehtiin vauva,niin baby,ja sillee.Nyt mä vaan oon niinku ihan panic,kun meidän dinnerit saattaa sit joskus niinku jäädä väliin.." ja sit mä oon lukenu etä tosi hienot tyypit pelaa golffii,ja sit mä ostin välineet,ja nyt mä voin niinku joka paikkaan ohimennen sanoo et mä pelaan golffii ja mä luulen et kaikki aattelee et mä oon tosi niinku cool"
olisi oikeasti kannattanut neuvolassa kysellä,että miten he hoitavat dinnerit ja kulttuurin ja hiihdon kun vauva tulee :D:D
olisi siinä ollut neuvolantädilläkin hauskaa!
Kaikkea sitä näkeekin, mutta elämä on!
Vai mitä ap?