Onko totta, että tutista pitäisi vierottaa ennen 1v?
Kaksplussa lehdessä oli tällainen pieni juttu, jossa oli, että tutti tulisi ottaa pois viimeistään 1-vuotiaalta. Onko tämä totta? Olen luullut, että se on 2v, jolloin siitä alkaisi olla haittaa purennalle. Miksi nykyään lapsien ei anneta olla lapsia? Tuntuu, että tämän päivän yksi vuotiaan tulisi osata jo vaikka mitä, eikä saa rauhassa kasvaa ja kehittyä!
Kommentit (25)
voi voi 22 kun tietäisit totuuden, kuinka paljon nautin siitä js lapset ovat minusta riippuvaisia ;)
Mutta kulje sinä vaan tuttia lussuttavan lapsesi kanssa. Onhan se niiiiiin söpöä ja sehän voisi vaikka kasvaa " isoksi" ilman tuttia....
nro 18
Lapseni ei ole imenyt päivääkään tuttia, koska ei huolinut. Mutta ymmärrän hyvin niitä joiden lapset imevät. Mutta sinua en ymmärrä.
vauvahan se tosiaan itse jättää tutin pois imemistarpeen loputtua... Hohhoijaa, ihan niinkuin aikuinenkin jättää kaikki paheet ja asiat, joita ei tarvitsisi tehdä!
Kyllä osa äideistä on niin valtavan fiksuja, että tietävät todellakin lapsista kaiken, riippumatta sitä onko asiasta tehty tutkimuksia...
vaikka missä lukisi esim. että lapselta täytyy jättää tutti pois viim. yksi vuotiaana, niin se ei vaan tiettyihin mammoihin tehoa!
Laiskuutta, sanon minä!!
voisitkohan tarkentaa, millainen epäonnistuminen paistaa läpi viesteistäni? Itseasiassa tunnen päinvastoin itseni erittäin onnistuneeksi kun sain vieroitettua ensimmäisen lapseni 6,5kk ja toisen 8kk irti tutista. Nyt minulla on reippaat ja iloiset miehenalut täällä, jotka eivät enää tiedä tuteista tuon taivaallista =) kaikissa asioissa en ole ollut aina ehkä yhtä tehokas, mutta nyt olikin kyse VAIN tutin vieroittamisesta.
Omat lapset on syöneet tuttia noin kaksi vuotiaiksi. Kenestäkään ei näy päällepäin sitä onko syönyt tuttia koskaan tai söikö sitä kenties 1 vai 5 vuotta!
Antaa kaikkien kukkien kukkia! Ei kai se ole sulta pois jos mun lapsi syö tuttia yli 1-vuotiaana.