MAALISMASUT ma-ti touhut ja turinat
Kommentit (44)
Meillä ei tulokkaan sukupuolesta ole oikeasti harmainta hajua :) Ukko tuli samana päivänä tekonimeksi kun tein plussatestin, se oli ensimmäinen nimitys joka tuli miehen suusta (kysyin just että mistä se tuli ja se on tuolla ihan öönä, on unohtanut koko homman jo, enkä itsekään muista mikä juttu siihen liittyi). Poikaa kaikki ovat veikanneet näiden luotettavien ennusmerkkien perusteella, mutta tosiaan ei oo ultrassa kyselty sukupuolta ja yritän pitää oman mieleni avoimena myös tytölle...
-Aranja ja sukupuolineutraali pikku-Ukko ;) -
Tänään oli sitten viimeinen, eli kolmas lääkärin tarkistus. Meillä lääkärikäynnillä ei katsota painoa eikä verenpainetta, pissan tarkistin itse -> puhdas oli. Turvotus on hieman lisääntynyt, mutta ei ole vielä " pulla-olo" . Sf-mitta oli 32 ja syke 160. Lääkäri totesi vauvan olevan tukevasti raivotarjonnassa, ei kuitenkaan vielä kiinnittynyt. Kohdun suu oli kiinni ja kiinteä, kaulaa 2cm jäljellä. Esikoinenhan syntyi rv 37+4, nyt lääkäri sanoi ettei ainakaan tällä viikolla synny:) Eteenpäin on paha sanoa mitä tapahtuu... Olisi kuulemma hyvä että 37 viikkoa tulisi täyteen niin olisi täysiaikainen.
Viikon päästä on sitten seurava neuvola.
-Santtu ja Valttu 34+6
NAVAN KOHDALTA OLI 118 CM!!!!!! OON IHAN JÄRKYTTYNY siitä kuinka suuri!!!! Eipä siis mikään ihme että fundus menee yläkäyrien yläpuolella ja meille tulossa jättiläinen ; )
Tänään on sitten ollu oikein " paikkojen avautumis päivä" sen tuntee kropassaan että jotain tapahtuu. Lantion seutua jurppii niinkuin menkkojen aikana samaten alaselkää ja supistellu napakasti ja vaativasti jopa kipeesti välillä. Yms kaikki muut mukavat repimis ja liitoskivut. Näistä tiedän jo kokemuksella että nopea synnytys on taas edessä kun nyt alkaa jo kohdun sisäsuu aukeen : ) KÄÄKS SILTI. Ei ihan vielä toivottavasti tuu lähtöä..Mutta jos mua ei näy eikä kuuku niin tiedätte sitten missä ollaan ; ) Mutta tällästä mulla oli edellisessakin odotuksessa muutamia viikkoja ennen vauvan syntymää joten en usko lähteväni vielä minnekään moneen viikkoon. Nyt siis vasta 32+3 viikko. Vauva onneks jo reilut kaksi kiloa joten sen puolesta kaikki menisi ihan hyvin mutta eipä nuo keuhkot taida vielä ihan " kypsät" olla. Viikko sittenhän vauvan painoarvio oli 2,1 kg ja nyt taas tullu se n 200g lisää painoa joten..Mutta nyt koitan mennä huilaan jotta nää supistukset laantuis. MOIKS!
Hei!
Päivän työt pulkassa ja jotenkin harvinaisen pirteä fiilis minulla. Soitin miehelle äsken töihin, että koska hän tulee. Mun tekis mieli lähteä kaupungille ihmettelemään, shoppailemaan ja syömään. :) Mies lupasi tulla viiteen mennessä, joten mun toive totetuu. Jes!! Kyllä silti tämä raskaus tuntuu jatkuvasti töitä tehdessä. Onneksi mun työssä ei oo juurikaan kumartelua, mutta kurkottelua sitäkin enemmän. Mä oon omasta mielestäni aika pätkä (165 cm) ja useimmat lääkkeet pitää kurkotella pään yläpuolelta. Aikaisemmin ei koskaan häirinnyt, mutta nyt kun muutenkin on vaikea olla, niin kurkottelu ei tunnu ollenkaan mukavalta. Ei riitä, että sattuu joka paikkaan, mutta kun joka kerta alkaa supistamaankin ja jotkut asiakkaat menevät ihan vaikeiksi, kun heidän takiaan " joudun" kurkottelemaan ja kiusaamaan itseäni. Minä en tietenkään asiaa noin ajattele. Teen vain työtäni ja aina olisi voinut hakea sairaslomaa, jos siltä olisi tuntunut, mutta päätin, että teen loppuun asti töitä, jos vaan kuinkaan jaksan. Ja onhan tämä nyt kohtalaisen hyvin mennyt. Tasan viikon päästä viimeinen työpäivä ja edelleen tarkoituksena on sinne asti jaksaa, jos ei ihmeempiä satu.
( . ) ei uutta. Supistelee, särkee ja liitokset repeilee. Siinäpä ne. Tänään on taas närästänyt pikkuisen, mutta se meni ohi, kun kävelin töistä kotiin. Turvottaa sekä käsiä että jalkoja, mutta vielä ainakin sormukset mahtuu. Kenkien nauhoja olen joutunut löysäämään ihan alhaalta pikkuisen, kun tuntuu, että kiristää, mutta kyllä ne nyt jalkaan silti mahtuvat. Kenkien laittaminen ei vaan oo mitään mukavaa puuhaa. Miehen mielestä se on suunnilleen maailman hauskin huvi, kun katselee mun ähkimistä ja puhkimista. Muutaman kerran olen tokaissut, että näkis vaan kuinka herra itse ähkis, jos olisi samassa tilanteessa. :)
Toin tänään töistä ison purkin perusvoidetta ja d-vitamiinitkin valmiiksi odottelemaan vauvelia. Eipähän tartte sitten niitäkään miettiä enää.
Jahas.. Mä voisin vähän siistiä tätä kämppää ennen kuin mies tulee, kun sitten varmaan lähdetäänkin heti liikenteeseen. Oikein mukavaa tiistain jatkoa kaikille!
Lily & Nappo 34+6