*****SYYSKEIJUT MAANATAIHIN*****
Kommentit (44)
No niin,olo on olut suht hyvä tässä jo jonkin aikaa.Toivotaan että se pahoinvointi olisi minun kohdaltani nyt suurimmaksi osaksi ohi =)Nälkä on kyllä koko ajan ja pitää oikein hillitä tuota syömistä kun muuten tulle taas painoa niin samperisti ;)Hieman harmitta kun piti olla tänään ensimmäinen neuvola, mutta nyt sitä pitikin siirtää viikolla kun meidän neuvola-täti oli kipeä =(No Nopeasti kyllä aika menee eteenpäin =)
Tinah:uskon että tuhruttelu on melko vaaratonta, minulla oli myös sitä viime raskaudessa alkumetreillä ja silti kaikki oli hyvin.Minulta myös ultrattiin varmuuden vuoksi ja se antoi kyllä sitten mielenrauhan, toivotaan että sinullakin se olisi aivan harmitonta!!Paljon tsemppiä sekä myös voimia!!!!!
Täytyy tästä lähteä taas hieman puputtamaan jotain =)
Nirpukka 8+3
Nyt olen sitten työpaikassa pomolle raskaudesta kertonut! Näin jälkikäteen huokaisen helpotuksesta, että se on tehty ja huomaan, että olin aika äreä koko viikonloput, kun tapaamista jännitin. Kerroin siis näin aikaisin, koska olen jo sairaslomalla, enkä tule enää töihin palaamaan, joten pomon tuli tietää syy miksi tilanne on mikä on. Asianajaja kehoitti kertomaan kaiken niin kuin asiat on. Ihan hyvin se pomo suhtautui, tietenkin valitteli sitä, että menettää hyvän työntekijän :) ja että joutuu maksamaan 6vkoa palkkaa tyhjästä. Kiusallisen asiasta tekee se, että olen vasta n.2kk ollut yrityksessä töissä... Mutta nyt se on hoidettu!
Mulla on viimeiset 13v ollut aamupahoinvointia, eli kun olen aikaisin noussut, niin on ollut tosi heikko olo ja on pitänyt yrittää syödä jotakin vaikkei mieli edes tee mitään ja silti olen silloin tällöin oksennellut. Olin siksi ihan varma, että raskaana ollessani tilanne on vielä pahempi. Mutta vieläkään ei ole minkäänlaista pahoinvointia! Jopa tuo normaali aamupahoinvointi on poissa! Kuulostaa tietenkin varmaan niiden korvissa pahalta, jotka itse viettää päivät pöntön raunalla, että joku valittaa kun ei pääse oksentamaan. Mutta se on kanssa hirveää, kun on epätietoisuus mitä tuolla alhaalla oikein on menossa, tai onko siellä ylipäätänsä enää mitään... Ultrassahan olin viikko sitten ja kaikki oli kyllä ok, mutta olisi ihana jotenkiin raskaus tuntea. Vatsakipujakaan ei ole sitten minkäänlaisia. Odotan jo kovasti, että vatsa kasvaa! Niin, ja keskiviikkona saan äitipassin!
Aamulla, kun heräsin oli taas aivan hirvee kuvotus ja yökötti, mutta kun sain jotain suuhun meni ohi. Jaksoin jopa lähteä tytön(1v 8kk) kanssa ulos, kun ei olla moneen päivään päästy pakkasten takia. Ihan pakko sanoa, että nyt nautin jopa olostani, kun ei ole sitä 24h oksentelua ja pahoinvointia jota oli esikoisen kanssa! Ei kai tää voi pahentua, kun oon jo rv 8+. Torstaina olis neuvola. Miten on ultraako ne ja kuunteleeko sydänääniä? Muistaako kukaan?
Hyvää maanantain jatkoo kaikille!
Mami 8+2
Ihanaa kun ei oo tänään niin kauhea pakkanen. Ehkä tänään pääsis jopa ulos poitsun kanssa leikkimään.
Oma olo jatkuu edelleen samanlaisena kuin muinakin päivinä. En saa aamusin nukkuttua enään sen jälkeen kun mies lähtee töihin. Silloin jo iskee kauhea pahoinvointi ja jään vaan sänkyyn pyörimään.
Ens maanatina ois eka neuvola ja viikkoja silloin kasassa 9+3. Pitää keskustella neuvolatädin kanssa oma lääkärin vaihdosta. Sen lääkärin luona en suostu raskuden ajan tutkimuksissa käymään. Jos joudun sen luokse niin sit meen yksityiselle lääkärin tutkimuksiin maksoi mitä maksoi.
Nyt meen ruokaa tekemään.
Öttis, Poistu ja masutoukka rv 8+3
Edellisessä kirjoituksessani unohdin kokonaan mainita, mitä esimieheni minulta kysyi... Eli kuultuaan, että olen raskaana, hän aivan vakavissaan kysyi, että oliko raskaus suunniteltu?
En tiedä kuinka yleistä tuon kysyminen on, mutta jotenkin se töksähti hieman...
Seirana rv6+5
Edellisessä kirjoituksessani unohdin kokonaan mainita, mitä esimieheni minulta kysyi... Eli kuultuaan, että olen raskaana, hän aivan vakavissaan kysyi, että oliko raskaus suunniteltu?
En tiedä kuinka yleistä tuon kysyminen on, mutta jotenkin se töksähti hieman...
Seirana rv6+5
Eli minulle kuuluu kaiken hermorääkin jälkeen oikein hyvää!! :)
Tänään kävin nimittäin terkkarilla labratesteissä ja plussaa näytti!
Olen NIIIIIIIIIIIIN onnellinen, että kun kuulin tuloksen -purskahdin itkemään. Paine mielessä oli kauhee lauantaista lähtien ja helpotus siis sitäkin suurempi.
Kiitos siis kaikielle teille rohkaisuista ja positiivisen ajatusmaailman luomisesta. Se tuli tarpeeseen ja auttoi suunnattomasti! Kiitos. :)
Ja kaikille uusille keijuille: lämpimästi tervetuloa joukkoomme kasvavaan! Meitä on keijujen pinossa jo 90!!! Upeeta!!
Huomenna pitäis mennä käymään työpaikalla juttelemassa pomon kanssa, kun miun työnkuva pitäis saada pikaisesti muutettua tän raskauden turvaamiseksi. Jännittää kertoa töissä jo näin alkuvaiheessa, mutta en halua riskeerata mitään..
Voinnista sen verran, että pahaa oloa ei ole vielä ollut yhtään, mahaa nippailee hieman ja nälkä tulee tasaisesti kolmen tunnin välein,.. Mutta koska lisäenergian tarve kun on kuulema vaan se 5% normaalia suurempi, niin pyrin syömään silleen hillitysti/hallitusti ja monipuolisesti.
Ihanaista odotusaikaa kaikille keijuille tälle viikolle ja kuulumisiin!
Tintti rv5+3
Muistan, että viime vuonna tähän aikaan mulla oli niin äklö olo, että olin poissa töistäkin melkein pari kuukautta. Paha olo helpotti vasta viikoilla 24! Ja poika tuli, vaikka olin 100% varma, että tyttö tulee.
itsekin, tyttöä nukkuttaessa. Mutta sitte tietysti soi puhelin. :/
Mielelläni oisin nukkunu vaikka kuinka pitkään. Pitää iltakin jaksaa yksinään ku mies ilmoitti olevansa ainakin yhden yön poissa (työkeikalla) :(
Viihdyttiin aamulla melkee kolme tuntia pihalla. Tai no, tyttö viihty, äiti kyllä yritti lähtä moneen otteeseen sisälle. Ja nyt on vieläkin varpaat ihan kylmät vaikka jo puoltoista tuntii oon ollu sisällä.
*haukottelee* Kaipa sitä vois yrittää kömpiä vielä tytön viereen ja koittaa jos se uni vielä saapuis uudestaan. Ja jos vaikka sais jalat lämpimäks.
Pidän sulle peukkuja, että se on vain pelkkää nk. haamumenkkojen lopputihruja, joka kuulema normaalia näin alussa, kun hormoonit hyrrää, miten sattuu.
Itselläkin kun lauantaina alkoi sellanen ruskee töhnä ilmestyy vessassa käynnin yhteydessä paperiin niin sydän hyppäs kurkkuun, mutta olen tuudittautunut siihen totuuteen, että jos menkat ois niin ois nyt ne vikat päivät menossa.
Joten pää pystyyn!!
Jos sitten alkaa oikeen oikeeta verta tulemaan ja enemmälti, niin soita ihmeessä neuvolaan.
Tintti rv5+3
.. kaikki rohkaisevat kommetit ovat nyt enemmän kuin tervetulleita!
Tilanne on vieläkin ihan sama, pientä " pyyhkäisytuhrua" on, mutta edes pöksyihin ei mitään tipu. Pientä jomotusta tunnen alavatsassa ja välillä selässä kyllä, mutta niitä jomotuksia ja kipuja on tässä ollut aiemminkin ja ihan asiaankuuluvia, joten en kyllä osaa niistä nyt sanoa. Ei auta kun odottaa ja katsoa. Ultrassakin olen käynyt n. puolitoista viikkoa sitten, syke näkyi ja koko vastasi viikkoja.
Toukokuussa minulla oli km, ihan alkuraskaudesta (4+jotain) ja silloin kyllä alkoivat kovat kivut ja vuoto ihan yht' äkkiä eikä ollut epäilystäkään mitä on tapahtumassa, nyt ei ole mitään niin rajua. Tosin pelottaa että tämä on vasta lämmittelyä ja keskeytyminen alkaa koska tahansa.
Neuvola on ensi maanantaina, katsotaan jos sijoittaisi rahaa vielä toiseen ultraan ennen sitä, varsinkin jos tämä vaan jatkuu.
Olen muuten todella iloinen puolestasi syksyäodotellen että kaikki kääntyi hyvin, tälläisen pelästyksen jälkeen sitä osaa itsekin taas paremmin asettua toisen asemaan ja ymmärtää mikä hätä tulee kun kaikki näyttää menevän reisille.
Onko teillä muilla ollu huippaamista/pyörryttämistä raskaudessa? mulla ei ikinä. Nyt välillä on niin hutera olo että jalat meinaa lähteä tai ainakin tasapaino pettää. pahoinvointia ei ole mut rinnat on arat kuin mitkä ja nälkä koko ajan. Syön aika useasti ja vähän kerrallaan. Huippaamisesta vielä. mulla on kotona verenpaine mittari ja se näyttää 90/60 tai vähän vähemmän. Onko normaali?? Neuvolaan en ole ottanu vielä yhteyttä. tarviiko olla huolissaan vai jatkanko normaalia elämää? Itseäni tämä asia haittaa kun välillä ei meinaa uskaltaa lähteä auton rattiin kun tuntuu että taju lähtee.
Tinah:PIdän sinulle bdbdbbd ja toivon kaiken kääntyvän parhainpäin!
SyksyäOdotellen:Mukava kuulla, että sait asiaan varmuuden ja voit taas jatkaa odotusajan nauttimisesta, jännäsin todella puolestasi, mutta onneksi kaikki on taas hyvin! :)
Minäkin kerroin viime maanantaina asiasta töissä, pomo sanoi vaan että arvasinhan minä, vähän omituinen vastaus, mutta kyllä se onnittelikin. Asiasta tekee kiusallisen, koska esimieheni on lesbo ja käsittääkseni häntä hieman kuvottaa ajatus lapsenteosta ym. ainakin pikkuhiljaa hivuttautui pöydän toiselle puolelle " turvaan" , sikäli varsin hauska tapaus.
vauva06 rv6+0
Täälläkin ovat peukut pystyssä Tinahin puolesta! Uskoisin, että kaikki menee hyvin, mutta osaan itse hermoilemisen sen verran hyvin, että tiedän miltä tuo tuntuu. Viimeksi meinasin saada slaagin eilen illalla, kun tuntui aika voimakkaita menkkamaisia kipuja, mutta ne menivät onneksi ohi.
Kävin tänään alku-ultrassa ja oli todellakin joka sentin väärti; hermoileminen väheni ainakin 50 % ja odotuksen iloa tuli vähintään vastaava määrä lisää! Ultrassa näkyi viikkoja vastaava sikiö, jolla sydän sykki. Lasketuksi ajaksi ultran perusteella arvioitiin 7.9. Hyvältä näyttää siis toistaiseksi ja toivottavasti sama meno jatkuu aina sinne syyskuulle asti!
Toukka06 (rv 7+3)
Mää oon täällä ihan hämilläni, tarjottiin nimittäin yhtä niistä asunnoista joita mies jo ehti hakemaan. Hyvä homma, mutta meillä olis keskiviikkoon asti aikaa päättää! Mä kyllä haluan nähdä sen ensin, tiedä mahtuuko toi keittiön pöytä, kun tuli joskus aika isonkokonen ostettua ja muutenkin se on niin pieni kolmio.
Joku oli verenpaineestaan huolissaan. Mä en nyt varma ole, mutta muistaakseni yläpaineen pitäis olla jotain yli 100, varmaan jotain 110-120 on aika normaali yläpaine. Alapaine ihan ok. No joo, taitaa olla liian kauan aikaa kun jäin koulusta pois, muista enää mitään.. älä nyt mene mua uskomaan, soita sinne neuvolaan. Ihme tarinoita mäkin kirjottelen..
Tisha rv5+?
varmasti vielä tänään ultrassa. Näkyi vain jokin pieni möykky, josta gyne ei osannut sanoa vielä mitään. Sain uuden ajan viikon pääksi, joten piinailua jatkuu vielä viikko. Ruskea tuhruvuoto jatkuu edelleen. Tänään ensimmäisen kerran tuntui pientä pyörrytystä, joka meni saman tien ohi. Eli tällaista napailua täältä.
Tinah: toivotaan, että tuhruilu on ihan vaaratonta. Gyneni sanoi, että sitä on paljon alkuraskaudessa, ja se voi olla ihan normaalia.
SyksyäOdotellen: Mukava uutinen sinulla oli. Hyvä, että kävit terkkarilla, ja sait rauhoittavaa tietoa sieltä. : )
Myttö " 6+3"
ei pitäs mennä kehuskelemaan meikäläisen olollaan, heti kostautuu :) eli koko päivän kulkenu palakurkussa huonovointisena, housut ei mahdu kiinni ja tirsatkin tuli vetästyä työpäivän päälle sohvalla, kun muksut katso lasten ohjelmia. Ja eilen illalla menin nukkumaan heti ysiltä. Eli väsymys ja ellotus on tavoittanut minutkin.
Miten sitä vielä tämän kolmannenkin kanssa onkin näin malttamaton? Tekis mieli kailottaa koko maailmalle odotusesta ja kuitenkaan ei ihan uskaltas, vaikka lääkäri kyllä anto hyvät ennusteet ultrassa raskauden jatkumiselle...ja en malttas millään odottaa, että masu näkyy ihan oikeesti. Ja sitä että sais ihan rauhallisin mielin olla, 7+vko on kuitenkin vielä melko paniikkiherkkää aikaa.
Kiva kuulla että SyksyäOdotellen selvisi tuherruksistaan ja sai testiinkin oikean tuloksen, olen iloinen ja huojentunut puolestasi!
Ja tuhruilijoille tsemppiä ja voimia, toivon kovasti että se on vaan sitä normaalia tuherrusta. Vaatii hermoja hitosti! Mulla suhrasuta kesti melkein 2viikkoa, olipa pinnassa pitämistä ja silti siellä vaan sydän pompotti.
Pikkasen jänskättääpi jo keskiviikko...eli uusi ultra edessä. Tarkistetaan onko siellä kaksi vai yksi, kun siellä kuitenkin kaksi raskauspussukkaa on. Todennäköisesti yksi (mihin olen ihan tyytyväinen) kun ei se löytäny sieltä elon merkkejä, mutta haluaa tarkistaa. Melkein toivon, ettei siellä oliskaan mitään. Siis tarkotan, ettei voi harmitella mitään sellasta, mikä ei ole alkuaan saanukaan. Kurjaa olis jos siellä nyt olisikin kaksi ja toisen menettäs tai että toinen olis menehtynyt jo.
MInjuska, edelleen pihalla viikoista (selviää kai ke), mutta jotain siellä 7+1 ja 7+6 välillä
Ihanaa kuulla että " syksyäOdotellen" on vielä kanssamme!!!! =D
Onneksi tuo sää lauhtui, päästiin muksujen kanssa pitkästä aikaa uloskin ja huomaa heti lapsista miten ne rauhoittui!
Itselläni on jatkuvaa närästystä! Kaikki rasvainen ruoka on stop sekä kahvi... teekin hieman närästää...Rennietä menee mukavasti, paljonkohan sitä saa syödä päivässä? pitää käydä lukasemassa selosteesta. Äklöä oloa on myös piisannut, mutta oksulla saakka ei ole onneksi tarvinnut käydä. Tilasin muuten ekat äitiyshousutkin jo H&M:stä!! =D olen varmaan liian innokas, mutta omat pökät ei kohta mahu enää kiinni ja kiloja on tullut jo 2 lisää.
Tänään oli ihan hilkulla etten kertonut raskaudesta siskolleni..mutta sain pidettyä vielä suuni kiinni. Paljastetaan vasta ekan ultran jälkeen tai sitten huomaavat itse ;)
Uusi oirekin on tullut!! Nimittäin olen itkuherkkä... jotain lehtiä kun lukee tai kattelee teeveetä, niin saa välillä pyyhkiä silmänurkkia.
Mutta nyt syömään iltapalaa
*tiitiäinen79, rv. 6+5 *
minut saa poistaa syyskeijuista, vuoto alkoi ihan yllättäen ja ultrassa ei sitten näkynyt enää mitään..
poistuu ja toivottaa muille parempaa onnea!
eka-vekara (olisi ollut tänään 7+1)
Suvelan lastentalossahan minä ja Ulpu se taitaa mulla olla taaskin.
Viime vuonna se jakoi asiakkaat toisen kanssa ja silloin kävin sillä toisella (nimeä en muista). Nyt en vielä tiedä, eka neuvola on 8.2.
Täytyy tästä laittaa tyttö päikkäreille, jatkan siten pinon lueskelua.