Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkeen SYYSpaaperot-04 ja äiskät

23.01.2006 |

...hmmm tarkistaa taas ensin onko pinoa ilmestynyt....

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lyhkäsesti nyt aamusta.Esikko menee kouluun 8,kesk.klo 8.30 eskariin.Kakkonen kouluun klo 9.Ja minä ja pojat pikkasen astmalääkäriin klo 10.20.

Mun pää särkee taitaa olla poskiontelot tukossa,tän nuhan takia.

Kauppaankin pitäis mennä ,kaappi ammottaa tyhjyyttään.

Ihanaa ,ei ole kun -5 astetta enää.Voi taas elää=)HRRR-siltikin riittävän kylmä=)

Mutta nyt moi,L+5

Vierailija
2/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna olikin ollut nopeampi. On niin historiallinen hetki, että oli pakko tulla heti tänne. Kello on 8, kyse vois olla siitä, että yö oli syvältä ja Onni on jo päikyillä. MUTTA, Onni nukkuu edelleen, yö oli sellainen kuin sen pitääkin olla (tosin itse hikoilin ja pyörin) ja mikä ihmeellisintä - kävin äsken suihkussa! Aamusuihkua ilman miehen läsnäoloa ei ole tapahtunut kuukausiin. Ei sen jälkeen kun Onni oppi lähtemään istuma-asennosta itse pois.

Ihanaa! Olis kaiken kaikkiaan hieno homma, jos meillä alettais nukkua pidempään, kun se vaikuttaa mun unenmäärään ja sitä kautta aika paljoon. Mutta en tietenkään odota yhden aamun perusteella mitään. Hyvä sekin jo, että yöllä nukutaan eikä kukuta.

Mieskin tekee 3kk jotain projektia tuossa 4km päässä olevilla tehtailla, eli työmatka lyheni 30km. Kiva, ei senkään tarvi herätä ku vasta 7 aikaan. Ja pääsee kävellen töihin joten mulla auto yleensä, paitsi tänään. Ihana mennäkin neuvolaan kävellen, kun pakkasta on 4 astetta.

Ihanaa päivää kaikille!

Nyt kuuluu kolinaa. PItää mennä.

T-P yltiöpositiivisena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko, uudet kujeen. Anoppi vei esikoisen tarhaan ja meinasi hakeakin tytön sieltä. Sanoin, että vie saman tien sitten kotiinsa iltapäiväksi, kun menevät illalla kuitenkin muskariin. Sitten keksin, että minähän saan vaikka nukkua päikkärit iltapäivällä, kun pikkurinsessa nukkuu!!!

Sydänasioista on pitänyt kysyä. Appiukolla ilmeni yhtäkkiä pari viikkoa kestänyt eteisvärinä, vai mikä se nyt onkaan. Oireili tosi alhaisella verenpaineella. Sai Marevania ja kai jotain muutakin lääkettä, mutta tilanne on kai silti ihan sama edelleen. On syönyt ainakin viikon, vai kaksikin lääkkeitä. Edessä mahdollisesti seuraavaksi jossain vaiheessa nukutus ja sähkö??? Sanat hukkuu mielestä. Tarkoitus ois siis tahdistaa sydän sähköisesti oikeaan rytmiin. Onko tossa toimenpiteessä jotain riskejä ja toimiiko se yleensä? Voiko käydä niin, ettei se autakaan? Miestä huolettaa isänsä toipuminen. Lila on ainakin jotain osannut kommentoida sydänjuttuihin, joten sen takia kyselen teiltä, armaat ystävät:)

T: Ynis

Ja perjantaihan tulee ennen kuin huomaankaan, eikö vain? :)

Vierailija
4/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jatkossakin!!!!

Ja Yniäiselle vakuutan että perjantai on ovella ennenkuin huomaatkaan=)=)

Kupposen kahvia istuin tähän vielä juomaan ja kohta starttaan kohti keskustaa.

Anoppi lupasi pitää nelkkua ettei tervettä poikaa tarvitse viedä mukana lääkäriasemalle,kun sieltä jos mistä niitä pöpöjä tulee!

L

Vierailija
5/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukkuu vielä, mutta hetkenä m nä hyvänsä voi herätä. Joten pikapikaa tänne!

Hyvä yö takana, syötin Neitin noin klo 23 ja siitäpä sitten intoutui nukkumaan puoli seiskaan asti. Siis ihan ihmeellistä! Tiedän ettei ole pysyvää, mutta ihana kun väliin mahtuu tällaisiakin öitä.

Yniskö se kyseli siitä pitkään jatkuneesta flimmeristä = eteisvärinästä. Jos rytmihäiriö on kestänyt yli 48 tuntia, silloin aloitetaan Marevan- niminen lääkitys, joka on siis kansankielellä verenohennuslääkettä. Viikottain (tai ainaskin tiheästi) seurataan veren hyytymistekijöitä INR nimisellä verikokeella. Marevania syödään useita viikkoja ja kun hyytymistekijät on kunnossa ja hoitotasolla, (sori, en muista viitearvoja) tehdään sitten rytminsiirto. Eli käännetään sähköllä. Nukutetaan ja " jysäytetään" , paikalla nukutuslääkäri, hoitavalääkäri ja useampi sairaanhoitaja (ainakin meillä päin näin). Yleensä toimenpide ja siitä herääminen kestää noin puoli tuntia, jonka jälkeen potilasta tarkkaillaan monitoriseurannassa useamman tunnin. Nukutus tehdään sellaisella lääkkeellä, jonka vaikutus häviää elimistöstä tosi nopeasti eikä tee tokkuraista oloa. Ja mikäli toimenpiteen aikana ei ole ilmennyt mitään poikkeavaa ja potilas on hyvävointinen, pääsee kotiin samana päivänä. Näin se tapahtuu ainakin polikliinisesti, ja sairaalakohtaisia erojakin varmasti löytyy. Ainahan nukutukseen liittyy riskejä, niin kuin yleensäkin kaikkiin toimenpiteisiin, mutta käsittääkseni tämä tapa on turvallisempi kuin esimerkiksi lääkkellinen kääntäminen. Lila, Tea tai joku fiksumpi varmaan tietää paremmin. Korjatkaa jos olen väärässä.

T nousi tapansa mukaan jo seiskan jälkeen. Hyvin söi puurot ja nyt sitten innokkasti leikkii. Kävi jo sotkemassa akvaariotakin, joten olen joutunut putsaamaan ja vaihtamaan vettä siitäkin tälle aamulle. No joo, elämäähän tämä vain on.

Mutta nyt alkaa kuulua makkarista liikehdintää, sinne siis suunnistaa tämä meijeriauto.

Mimmu + kaksi pientä (isot menneet jo töihin/kouluun)

Vierailija
6/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni...pe iltana mies valtasi koneen,la oltii itiksessä ja illal saunassa-olisin ennen lähtöö ehtiny koneelle,mut sit ois mies jämähtäny tänne ja lähtö viivästyny vieläkin(kuuletteko ärtymyksen äänessäni),eilen aamulla jumppa,sit leipomista ja vieraita...Typy myös häiritsee nettailua,kiipeilee niin kauheesti ja on myös saanu päähänsä et äiti vois leikkii hänen kanssaa-kumma lapsi ;-)

Nyt painaa unettomat yöt..öitä häirinny lapset,traktorit,lumikolat ja sit en vaa saanu unta!!!Eilen otin napin ku pelotti jo valmiiks et pyörin vaa sängys!!

Kerppu:Teretulemast takasin!

Meki käytii muinoin hiihtolomil Kanarial ja se oli varmaa aurinkoo ja kuumaa!!!Nyt viikonlopul kateltii matka videoita Thaimaasta!!Kyllä tekis mieli lähtee!!!!Voih....Sillon poika oli 1v4kk ja minä olin siellä bikineissä enkä oikeestaa edes ollu laihuttanu.Nyt oon muka laihuttanu vuoden ja mitää ei ole tapahtunu!Kyllä se 30 muuttaa elimistön täysin!

Kukkuu:Ihanaa potkuja :-)

Kuvittelenko vai onko totta että kannat Kukkasta ergossa...Onko se sulla ihan takin päällä ja Kukkanen toppapuvussa?Mietin et jos typy tykkäis tos patapumis ku niin hankala vetää pulkkaa ja työntää rattaita ku tarhaa mennää..

Simam:Afro oli ihanata!!!!Mul ei kyl saunaa ja suihkuu tarvoin kotii välillä umpihangessa..pe oli pyry!!!Mut tanssi on nii ihana ku löytyy ihan uusia käyttämättömiä lihaksia...varsinki reidet aikas kipiät!!!!Eilinen jumppa oli hankalaa!!

Poika 5½v nukkuu 10-11tuntii...Päikit jätti pois joskus alle3v:nä eikä tarhassakaa alkanu nukkuu..

Ynikselle yh tsempit!!!!!

Nää on tälläsiä ihan irrallisia juttuja mitä jäi pinosta mielee...

Jatkan kohta...puheripuli on :-)

jatu

Vierailija
7/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä onkin jo odotettu. Pulkka esiin ja tytön kanssa ulkoilemaan. Kyllä sitä ollaan kaivattu, niin tyttö (luulisin) ja minä. Kirjastoon mennään käymään ja ajattelin ilahduttaa itseäni tulppaani-kimpulla (itse täytyy kukat itselleen täällä ostaa :) )

Ynis, laitan vähän lusikkaani tähän rytmihäiriö-hommaan (maallikkotekstiä tulee, täällä toki muita jotka osaavat laittaa asiantuntevamman tekstin). Mun miehellänihän oli niitä pari viikkoa sitten ja " jysäytettiin" nukutuksessa rytmi takaisin. Oli tarkkailussa ja kun kaikki meni sen jälkeen hyvin, pääsi kotiin (oli sairaalassa alkuillasta seuraavaan aamuun). Maallikkona tuntuu tietysti hurjalta kun puhutaan nukutuksesta ja sähköstä (ainakin mä mielsin sen heti sydänkohtaukseen) mutta hyvin kaikki miehelläni meni eikä mitään ongelmia syntynyt! Miehelläni ei ole ollut mitään lääkitystä (ei ennen eikä jälkeen) että niistä en tiedä. Nämä häiriöt olivat nyt ensimmäinen kerta, ei ole aiemmin niistä kärsinyt. Ja ei lääkärit ainakaan hänen kohdallaan osanneet tarkemmin määritellä mistä johtui ... Nyt on mennyt hyvin tämän toimenpiteen jälkeen. Tilannetta tietenkin täytyy tarkkailla. Kyllä varmasti kaikki menee hyvin appesikin kohdalla! Onhan hän hyvässä hoidossa,varmasti.

EIpä muuta tällä erää. Tyttö tyhjentää TAAS kaappeja joten täytyy mennä ennenkuin tavarat ovat enimmäkseen lattialla. Ehkä kaikkein eniten väsyn täällä ollessa tähän jatkuvaan tavaroiden takaisin paikoilleen asettamiseen. Meillä ainakin asuu varsinainen pyörremyrsky jonka jälkeen kaikki on tosiaan sekaisin!

Alli

Vierailija
8/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen elämä...hmm...Minä vien ja haen pojan ja typy nukkuu vain omassa sängyssä ja autoa ei ole,jotan tykkään pyytää äiti kaveraita meille.Nyt itiksessä typy nukku sen½tuntii ja sitli ei ollu ihan kamala ilta,joten jos ois kyläily paikka missä pojalleki kamu ni voisin joskus vaikka lähteä...mut ne kamut on muuttanu pois.

Me saatii poika sillee et meidän kaverit oli oikeestaa sinkkuja..nytkin vielä lapsettomia.Helpompi pyytää meille ku lähteä lapsettomaan kotiin..typyn kans on hankalaa ja poika pitkästyy.Lisäks päästää lähtee vast ku typy nukkunu päikit koska kylää en lähe väsyn kanssa ja sit ei ole sitä autoo ni on nii hankalaa....

Vklna tehdää vähä eriruokaa,koska arkena teen sellasen ruuan minkä mies voi ottaa töihin mukaa,lämmittää mikros ni sit vklna tahtoo jotain muuta..ei kummempaa esim.keittoja.

Typy hermostuu,mennää kauppaa...Kypsyttää pukeminen!!!!!!

jatu

Vierailija
9/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroaako sen kummemmin viikonlopusta... Ruuan puolesta ei välttämättä ainakaan. Eli heti mietin Pilen heittämää kyssäriä. Meillä syödään sen mukaan miten minä jaksan tai mua huvittaa keittiössä touhuta ja miten käydään kaupassa. Koitetaan käydä yhdessä kerran viikossa ja sitten vaan pikku täydennyksiä, kuten maitotuotteita ym kun on tarpeen. Viime aikoina olen yllättävän paljon leiponut itse sämpylöitä, joten uusia ohjeita kehiin :-)

T-P: kyllä uni on ihmeellistä! Allekirjoitan täysin sen, että kunhan on saanut nukuttua hyvin tai edes tarpeeksi, niin kaikki, koko elämä sujuu helpommin. Kiva myös, että sun mies on lähimaisemissa jonkun aikaa.

Mua kammoksuttaa, kun miehen pitkät työreissut uhkaavat lähestyä. Hän on kymmenisen päivää poissa helmikuussa ja maaliskuussa. Nytkin on loppuviikon reissussa, mutta on pyydellyt meitä lähtemään mukaan. Taidetaan mennä niin nähdään samalla Typyn kummeja ja miehen vanhempia.

Viimeinen kahvitippa viel pannussa ja Typy tyhjentää keittiössä kaappia... Palailen,

Keilin & Typy

Vierailija
10/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palstailua on alkanut rajoittaa koneen kiinni pito kotona. pakko pit' ää kiinni, kun se kiinnostaa Vilhoa ihan mahdottomasti ja muutoin on nappuloimassa konetta koko ajan. ärsyttää kun ollaan totuttu että miehen siskoon joka myös on kotona lasten kanssa on ollut jatkuva mns-uhteys päivittäin : (

Siispä olen taas hieman pihalla kuvioista.

Flimmeristä vielä pikkuisen edeltäviin lisään. Sähköllä moni saa hyvän avun, rytmi palautuu normaaliksi ja pysyy rytmissään. joskus vaivalla on ikävä taipumus uusia ja jos joudutaan rytminsiirtoon usein taikka flimmeri tulee niin vähäisillä oireilla ettei sitä itse huomaa, saatetaan tyytyä flimmeriin ihan pysyvänä rytminä, tällöin rauhoitetaan sydämen rytmiä vain lääkityksellä ja tarvitaan pysyvä marevan hoito. mutta Nuorilla ihmisillä kyllä usein rytmi saadaan pysymään normaalissa rytminsiirron jälkeen ja siihen toki aina ensisijaisesti pyritään.

Mä olen töissä, vilholle järjestyi hoitaja. Toivottavasti menee hyvin, vähän kyllä stressaa kun tuli näitä hoitajien vaihdoksia, onneksi poju saa kuitenkin olla kotona. ja eihän tässä ole kuin pari päivää.

Nyt lounaalle : )

tiivii ja Vilho

Vierailija
11/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että vain töistä ehtii kirjoittelemaan teille, kotona ei toivoakaan... Eilen lueskelin pinoja typy sylissäni ja pienet muovihevoset ratsastivat kiivaasti näppiksellä koppotikoppotikoppoti :) Harmittaa, haluaisin enemmän jutella kanssanne kun ootte niin kivoja!

Tänään päivystystä ilta, ad 24. Hohhoijjaa. Mutta viikonloppu oli sentään vapaa ja ihana olikin. La oli vanhempani ja veljeni vaimoineen kylässä ja eilen vaan olla möllöiltiin kolmistaan. Ulkoiltiin paukkupakkastista huolimatta kahdesti päivässä ja sain myös siivottua kunnolla ja sulatettua pakastimen. Hyvä mieli. Voi naiseutta kun on hyvä mieli jos on ollut tehokas - miksi ei voisi olla hyvä mieli jos on vaan ollut? Muutenkin on ollut positiivisuutta liikkeellä; vkonloppuna todettiin miehen kanssa, että eikö silloin ole onnellinen jos ei haluaisi olla missään muualla eikä kenenkään muun kanssa kun sillä hetkellä on?

SOSIAALISESTA ELÄMÄSTÄ: tapaan viikottain omia ystäviä. Hyvä ystävä asuu ihan naapurissa ja yritetään käväistä kahvilla tai kävelyllä ainakin kerran viikossa. Enemmän näin kavereita kun olin kotona, töitten jälkeen ei tahdo jaksaa mitään erikoista tehdä, haluaa vaan olla typyn kanssa. Vkonloppuisin kutsutaan usein kavereita kylään, lapsineen tai ilman. Usein mulla tosin päivystyksiä, silloin ollaan loppuaika ihan keskenämme vain. Mies näkee omia kavereita urheiluharrastuksissaan. Ihan ok tilanne meille, balanssissa keskenäänolo ja sosiaalisuus. Kaveripiiri on aika lailla sama kuin ennen lastakin, toki kosteat illanvietot on jääneet lähes täysin mutta en pidä sitä pahana asiana. Silloin tällöin kun pääsee irrottelemaan, ehkä pari krt vuodessa - riittää ihan hyvin mulle.

PRESIDENTEISTÄ: oon nyt 2. kierroksella seurannut aktiivisesti tenttejä yms. Olen kallistumassa oikealle. Mietin paljon sitä, että Halonen tietänee työn realiteetit paremmin eikä lupaile liikoja. Toisaalta monet asiat on alkaneet ärsyttää. Eniten ärsytti se, kun luetteli nimeltä suurvaltajohtajia joita on tavannut ja kuinka monta kertaa... Vaikea päättää, mutta tällä hetkellä ehkä Sale. :)

RUUISTA: viikonloppuisin tehdään usein juhlavampaa ruokaa. Suurinta herkkua on pihvit ja vs-perunat. Minä hoidan kaiken ruuanlaiton. Mies on tosin yllättänyt iloisesti ja alkanut tehdä typylle perunamuusia ja sen kanssa lihapullia/nakkeja tms.

Eteisvärinästä tulikin jo paljon asiaa. Rytminsiirto sähköisesti voidaan tehdä jos häiriön alku tiedetään tarkkaan ja on alle 24 h ollut (vai onkohan 48h nykyään?). Vanhemmat tai alultaan epäselvät Marevanisoidaan, koska värisevään eteiseen saattaa kasautua verihyytymiä jotka rytminsiirrossa voivat lähteä liikkeelle aiheuttaen esim. aivoveritulpan. Samasta syystä, mikäli eteisvärinä jätetään pysyväksi rytmiksi, käytetään Marevania: pienentämään veritulppariskiä.

Nyt minäkin meen lounaalle.

- tea -

Vierailija
12/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttaa.

Käytiin ekaa kertaa muuton jälkeen uudella " omalääkärillämme" , no oli taas niin kädetön pojankloppi että! Lillillä kuulemma ei voi olla allergioita kun kerta niitä ei verikokeessa näy, sitä vastoin Lillillä saattaa olla laktoosi-intoleranssi kun tuo maito kerta laittaa mahan sekaisin. ???? Äidinmaidossahan on laktoosia, miksi se sitten sopii? Entä omena, onko Lillillä myös omenaintoleranssi? Putket kuulemma ovat hyvin paikoillaan Lillin korvissa, vaikka korvalääkäri jo on todennut toisen irronneeksi.

Voi kun olisi paljon rahaa niin Lilli kävisi kunnon lääkärillä! Vaikka Tealla ;-) tai sitten yksityisellä. No saatiin me lähete Jorviin allergioitten jatkoselvittelyä varten, ehkä siellä olisi ammattitaitoisempaa väkeä. Mutta taidan kyllä anoa omalääkärin vaihtoa minulle ja lapsille, meillähän on onneksi tuo kieli jolla voi perustella että me tarvitaan toinen lääkäri.

Lilli on ihan kunnon räkätaudin kourissa, yöt ovat olleet risaisia nuhan takia ja päivisin meillä asuu Kärttylilli. Toivottavasti ei tarvii mennä lääkäriin. Kiitos paranemistoivotuksista Tuttis!

No mutta iloisempii asioihin: Meillä on keittiön yläkaapit paikoillaan melkein kaikki, ja uunin saan ylihuomenna. Jihuu! Niin Tuttis, asuntomme on rivitalonpääty vuodelta -75 ja kylppäriä lukuunottamatta alkuperäiskunnossa eli hommaa on. Vessa uusittiin kokonaan, samoin kaikki pinnat, keittiön jäkeen on vielä jäljellä poikien ja Lillin huoneet ja sitten pikkuhommia kuten listojen ym. laittoa. Aika pitkälle ollaan siis päästy.

Tiivii, kiva että päivähoitoasia järjestyi!

G: Viikonloppuruoat. No joo jos olis keittiö jossa laittaa ruokaa... Kyllä meillä viikonloppuisin syödään vähän paremmin kuin muulloin, saatetaan paistaa pihvit tai jotain ja usein me aikuiset otetaan vähän viiniä ruoan kanssa. Viikolla on aina niin hoppu kun on lasten harrastukset, viikonloppuna syödään kiireettömämmin ja katetaan kauniisti. Yritän lisäksi laittaa viikonloppuna niin paljon että sitä voi sitten lämmittää vielä viikolla niin se helpottaa arjen kiirettä.

Nyt Lillillä menee hermot, gotta go

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
13/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on luopuneet toivosta, ei se äiti koskaan leiki kenenkään kanssa... Ap meni työpuheluissa ja nyt vähän mummoja, ihan pikkasen vaan.

RuokaG: viikonloppuna parempaa, niin sitä aikuistuu. Perjantaina yleensä jo jotain herkkua, sunnuntai ei välttämättä kummempaa, koska kaapit jo siinä vaiheessa tyhjät. Fajitaksia itsetehdyllä salsalla, pizzaa, pihviä tai supersalaattia voi olla meijän ruokalistalla. Sunnuntaina ehkä haudutettuja ruokia, lihapataa. Mies on oppinut tekemään ruokia, kovalla kannustuksella. Pizza on bravuuri, ennen osasi väsätä munakkaan.

Kukkanen kävi höpöttelemässä tuossa, tikka, titikka oli asiana. Multa puuttuu vielä välillä simultaanitulkkaus, joskus kyllä ihan ymmärrettäviä juttuja. Ehkä se oli, äiti mua väsyttää, pääseekö nukkumaan?

Jatu: ergo lainassa, kannan siinä kun välillä illat vaikeita. Poikasen kerhosta kotiin olen pariin otteeseen kantanut. Laitoin Kukkaselle villaverhoilun varpaista hiustupsuun ja vetäsin oman (eikun miehen) takin päälle. Kuvittelen, että niin ei tule varpaisiin kylmä, sillä minä olen lämpöpatterina koko matkalla eikä tuuli tule läpi takistani. Suosittelen.

Nyt ylös ulos ja lenkille,

Kukkuu, Poikanen ja Kukkanen, sekä Ihmevauva 16+

Vierailija
14/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu, kupissa kahvia ja kivaa seuraa. Ihanaa.

Me olimme tänänä kirkon kerhossa, kun " kaikki" muutkin meni sinne ja puistossa ei olis ollut pojalle (äidille) kavereita. Nooh, aika hulinahan siellä oli ja tytöt selkesti olivat levottomia. Poika tykkäs. Mulla on kyllä siellä vähän sellainen olo, että olen varkaissa. Minä kun en kuulu kirkkoon. En oikeen kehtaa mitään syödäkkään, vaikka on siellä sellainen kahvikassa erikseen. Muistan kuinka tälläkin palstalla on käyty kiivasta keskustelua aiheesta. Pakko on näin teillekin tunnustaa :).

Ankkis: täytyy sanoa, että aika kummallinen lääkäri teillä, ainakin noiden allergioiden suhteen. Mutta sinä olet onneksi niin järkevä, ettet usko häntä. Laktoosi-intoleranssi on muuten todella harvinainen pikkulapsilla. Toivottavasti saatte vaihdettu lääkäriä.

Voimia yksinhuoltaja arkeen, Ynis. Vaikka olenkin samaamieltä, että tavallaan yh-aika menee paremmin, kun tietää olevansa yksin ja just järkkään niin, että joku tulee auttamaan. Meillä kun voi olla niin, että yllättäen tuleekin jotain, ja sitten mies on koko illan pois.

Nyt ei tule muuta. Moi.

PL

Vierailija
15/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli:Kurjaa tuo Nean iltaelämä!tuli vaan mieleen kun meillä on nämä kaksi iltavirkkua lapsosta et jos Neallaki on enempi isin rytmi?Lomalla typy kääntää rytmiä ku ei herätellä ja joululoman lopussa valvo jo 11asti illalla..En osaa muuta sanoa ku et kokeile herättää aamul esim.kasilta ja päikeille aikasemmin ja ei sais sit sitä aamun herätystä antaa päiväl nukkuu vaa herättää päikeiltäki...Typyllä su illan nukahtaminen vaikeeta ku sillon päikit myöhemmin mut ma aamuna pakko herätä ja päikeille yheltä ja viim.kolmelta ylös..yleensä ku käy aiemmin päikeille ni ne on lyhyemmät automaattisesti..sit saa ysin jälkee yöunille!Se herättäminen on kurjaa kun ois kiva antaa nukkua,mut sillee ehkä sais sitä rytmiä aikasemmaks..

Typyllä on vaa yks tutti,jos sen heittää ni ei heti saa takas...Lisää tutteja laitan sänkyy ku on nukahtanu..Nythän typy menee patjan alle jos uni ei tule heti :-/

Saadaa se mikki tähän koneesee ehkä vko-kahen päästä..jos osataa asentaa....

Ankkis:Tyhmää tollanen lääkäri.Me vaihettii omaa.Ylilääkärille vaa kirjotettii et ei mennä sille...ei osannu käsitellä lapsia ja lisäks lekurilla huono suomi.

Äiti taas yrittää soitella-tietty uniaikaan!!!

jatu

Vierailija
16/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vaivautua internetin syövereihin etsimään tietoa. Riittää, kun tulee ihanien ihmisten seuraan ja kysyy. Ihqua!

Appiukolla siis sellainen tilanne, että syö verenpainelääkkeitä ja sen takia seuraa paineitaan. Muuten ei ois huomannut koko eteisvärinää. Kesti 2 viikkoa, että meni lääkäriin ja silloinkin ensin soitti tk-lääkärille eikä saanut kuin puhelinajan ja puhelimessa lääkäri käski vain vähentää verenpainelääkitystä noin vaan tutkimatta, vaikka paineet oli tosi alhaiset. Sitten appiukko meni päivystykseen jossa oli tuntien jono eikä jäänyt sinne odottelemaan, vaan meni seuraavana aamuna heti aikaisin sinne ja pääsi tutkimuksiin ja eteisvärinä todettiin. Se oli siis kestänyt sen pari viikkoa jo silloin. Oiskohan kyse siitä siis nyt, että veriarvot pitäis normalisoitua, että vois sähköllä korjata rytmiä. Lääkitystä jatketaan, vaikka arvot ei kai ole parantuneet ollenkaan ja värinäkin kaiketi vaan jatkuu. En ole ihan varma yksityiskohdista.

Marevan on sikäli jo tuttu lääke, että veljeni syö sitä veritulpan jälkiseurauksena loppuelämänsä. Meillä veljelläni, mulla ja ainakin pikkurinsessalla (isompaa ei olla testattu) on perinnöllinen taipumus veritulppaan. Minä piikittelin Fragminia raskausaikana ja synnytyksen jälkeen pikkurinsessan aikana.

Isorinesssa on mummolassa, joten mulla on tilaisuus mennä päikkäreille. Jatq myöhemmin...

T: Ynis

Vierailija
17/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetin sain just laitettua päikkäreille. Siellä kuulostaa vielä itsekseen juttelevan, mutta eiköhän kohta nukahda.

Miten ootte saanut oma lääkärin vaihdettua? Mä haluan myös vaihtaa mun ja Veetin lääkärin. Se osaa niin huonosti suomea etten siitä saa mitään selvää ja se ei osaa Veetiä tutkia ollenkaan. On määrännyt vääriä lääkkeitä yms. En todellakaan oo suostunu yksin Veetin kanssa kyseisen lääkärin luona käymään. Aina oon ottanu miehen tai äitini mukaan.

Ihanaa kun ulkona ei oo enään niin kova pakkanen. Veeti kun herää päikkäreiltä ja mies tulee töistä niin patistan äijät pihalle tai puistoon leikkimään. Saisin siivota rauhassa. Veetin leluja on ympäri asuntoa, tykkää kantaa lelukorinsa olkkariin ja kaataa kaikki lelut lattialle.

Nyt ruokaa tekemään.

Öttis, Veeti ja masutoukka rv8+3

Vierailija
18/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päivän paras ja odotetuin hetki. Lapsonen unilla ja itse sain syötävää. Nälkä oli jo kova kun aamulla söin vaan muroja, yleensä leipää. Mutta piti saada poika ensin untenmaille, että saa rauhassa syödä. Meni siis noin tunnin myöhemmin, jopa kaks, unille, ku yleensä.

Käytiin neuvolassa. Voi, meillä se on todellakin neuvola, eikä mittala. Ekat reilu puoli tuntia vaan juteltiin ja sitten punnittiin ja mitattiin vaikka kyseessä oli nimenomaan painokontrollikäynti. Toista tuntia siellä meni. Ihanasti sai raikasta ilmaa kun kävellen mentiin (n. 20min suuntaansa) ja sitten käytiin vielä puistossa ekaa kertaa viikkoon.

Painoa ei ollut tullut reilussa kuukaudessa ku vajaa 200g mutta pituutta kylläkin kolmisen senttiä. Mutta onpa tuo alkanut liikkua enemmän ja ollut juuri sairaana. Kuitenkin ylöspäin menee tuo paino, sehän on hyvä se. Tietysti käyrät menee miten menee mutta niistä en välitä.

Kylläpä on jotenkin ihana mieli, kun on päässyt ulos ja nukuttu hyvin. Pitäs vielä soittaa korville kontrolli aika. Yritin käydä paikanpäällä luukulta varaan mutta ei ollut tädit paikalla. Ajattelin vähän sanoa tuosta torstaista, kun täti teki diagnoosin puhelimessa (= se on vain flunssaa, pitää pitkittyä viikon kaks, ennen kuin lääkäri ottaa kantaa asiaan).. Kun samana iltana sitten löytyi korvatulehdus. Ai että otti aivoon. Ensin tuntui kun mentiin päivystykseen, että turhaan varmaan tultiin, Onni viiletti ku heikkopää käytävillä. Tuli semmonen olo, että ihmiset katsoo, että mitä nuo täällä tekee terveen lapsen kanssa. Nämä on näitä mun mietteitä juu. Mutta eihän korvatulehdus viekään virtaa lapsesta.

Tässä viikonloppuun linkki, eihän sitä vielä ollut..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6225032&p=3&tmode=1&smode…

Vierailija
19/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä sitä nyt vietän teidän kanssa.

PiLe srk kerhosta, mun mielestä siellä voi käydä vaikkei kuulu kirkkoon. Ainakaan meijän srk kerhossa ei ole mitään mainintaa, että vain kirkon jäsenille. En ole siellä kyllä ollut, huonoon aikaan meille.

Ankkis varmaan ihan hyvä päätös vaihtaa lääkäriä. Meillä on tosi hyvä omalääkäri, hän vaan opiskelee vähän väliä ja silloin on tuuraamassa jos jonkun näköstä viheltäjää. Onneksi ei ole tarvinnut lääkärissä käydä kuin harvoin.

Öttis juu älä häviä kokonaan sinne odotuspuolelle :) voi kun sulla helpottais jo pahoinvointi.

Kukkuu, mä olen kyllä niin paatunut telkkarin orja, että en osaisi olla ilman... ainakaan vapaaehtoisesti. Maalle muuttoa voisin harkitakin ja mieskin varmaan suostuisi, jos löytyy tarpeeksi iso autotalli missä voi ropata autoja.

Ynis tulkaa vaan ens viikolla kylään. Jos teillä ei väliä kellonajasta, niin tulkaa iltapäivällä päikkien jälkeen. Torstai ei käy, muuten mikä päivä vaan ?

Hilu

Vierailija
20/42 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kiire pakkailemaan tavaroita. Äiti tänään itki puhelimessa, oli jotain sydänoireitakin ollut kaiken murheen takia ja pyyteli meitä luokseen. Lähdetään nyt sitten huomenna ajelemaan Kouvolaa kohti ja Nekun kans ainakin tää viikko ollaan siellä. Äiti toivoi, et oltais ensi viikkokin, mut pitää katella, et miten menee siellä elo. Mies ei kyllä haluis olla meistä niin kauaa erossa.

Mekin oltii aamulla srk:n perhekerhossa. Pile, mukaan vaan, kyllä sinne voi mennä. Näitä kerhoja ei oo jaoteltu, että kuka saa sinne tulla. Ihan oikeasti voin näin srk:n työntekijänä sanoa! :-) Ei todella tartte potea huonoa omaatuntoa asiasta!

Kiitos kaikille unipohdinnoista. Eilen tutti lens 3krt ku mies nukutti, piti pitkät välit ennen ku anto. Tulos:hysteerinen huuto tutti suussa siihen asti, kun äiti saapui paikalle, pisti tytön pitkälleen ja jutteli hetken ja sit nukahti. Rytminsiirto tuntuu hankalalta, kun välillä menee vasta klo14 nukkuu, vaik olis klo8 heränny.. Saa nähdä miten nukkuu Kouvolassa..

Äh, yhtään ei jaksais pakata, nyt kun tuli tällänen äkkilähtö niin piti kiireesti alkaa pesemään pyykkiä jne. Tänään mennään äänestämään, Niinistöä. Valinta oli tehtävä nyt, kun su ei sit enää olla täällä ja tänään siis pakko äänestää.

Jatu, yritin soittaa sulle! Meille tarjottiin asuntoa teidän läheltä! Voi olla et kaikki kaatuu siihen, et siel ei oo kai hissiä. :-( Pohjapiirros oli kyl loistava..

Mut nyt mentävä..palaan joskus ens viikolla, apua, tulee teitä ikävä!! Hyviä vointeja kaikille!

Enkeli1 ja Nea