***NELIAPILOITTEN alkuviikko***
Huomenta vaan, kylläpäs oli muhkea pino... meni pitkä tovi sitä lukiessa. Mutta kun te muut kukutte täällä yötämyöden, minä lueskelen pinoa aikaseen aamusta, heräsin tänään puoli viideltä, näin pahaa unta, eikä uni enää tullut, ja viiden jälkeen nousin sitten ylös, ja koneelle. Sähköpostit, vauvapinot jne... Kyllähän siinä aikansa saa kulumaan, muutenkin mä usein olen tässä koneella aamusta, silloin se on meillä vapaana, ja kuopus yleensä nukkuu liki yhdeksään, ni saa sitten kahvikupin kera ihan rauhassa istuskella.
Viikonloput meillä on usein niin haipakkaa, etten juuri ehdi kirjoitella, lueskelemassa vaan jossain välissä äkkiä käyn.
++++++ uutisiakin täällä voisi olla odotettavissa ainakin helmiini ja riina oireilee lupaavasti, bd bd-pystyyn teille ja kaikille muillekkin:))Mulla tää JUUPAS-EIPÄS vaihe senkun jatkuu, no katsotaan mihin se sitten lopulta johtaa... ainakaan kovasti uhoamani painonpudotus ei oo saanut toivottua kipinää tuekseen, mutta nyt on taas maanantai, hyvä päivä TAAS aloittaa...
Mukavaa päivää kaikille...
Kommentit (50)
Pikkasen saattaa olla vaikea selkoista mun teksti, mutta yrittäkää ottaa jotain tolkkua :)
Mun piti siis kirjoittaa että " mainitsin miehellekin..." eikä niin että tönö olisi maininnut miehellensä...
No nyt se vasta sotkunen selitys tuli !!!
Ehkä mulle tekis jo ihan hyvää mennä unille, kun sekoilen vaan.
Älkää antako mun hölinöiden häiritä :)
Ja oon ihan selvin päinkin vielä...takuulla.
Hullunkurista ajatella Chicky, että teillä siellä vasta päivä menossa. Teillä kun menee porukka unille, niin täällä alkaa aikasimmat jo heräillä. Ooteko jo pitkään siellä asustellu?
Voitte olle varmoja että ilmotan ku alan testaileen...jos ei sitten se yksi akka tuu enne sitä kyläileen.
Tänään ollu kyllä sellanen olo ettei mitään tietoa mistään raskautumisesta. No ei se aina tunnukaan. Parempi näin. Eipähän leiju niin pilvissä koko ajan. Pudotus vähän matalampi.
Kauniita unia Neliapilat. Tää mamma lähtee treffeille sen hiekka-hihhulin kanssa :)
Huomiseen :)
Luulis jo nukuttavan kun oon kukonlaulun aikaan noussut, mut ei... Lapset on jo nukkumassa, ja miehelläni on päivystys ja on vielä töissä, on ihana rauha talossa.
Mulla ei oikeestaan kunnolla oo pahoinvointia ollu missään raskaudessa, ihan muutaman kerran ellottava´olo, mut ei muuta.
Meillä on kanssa kaikilla lapsilla tilit, joihin laitetaan 15 euroa kuussa, sanon aina isommille, ett äiti säästää teiän ajokortteja varten, kerrallaan maksettuna se on sellanen rahareikä ettei varmaan onnistuisi muuten.
Mörmelö: Koitahan nyt juoda kuumaa, ja pistä villasukat jalkaan, kyllä se flunssa toivon mukaan sit hellittää. Meillä kanssa esikoinen (13v) ei millään malttaisi käydä nukkumaan, ja varsinkin viikonlopun jälkeen se on niiiiin vaikeaa. Ihan hetki sitten vielä kävin sanomassa ett, nyt telkkari kiinni ja käyt nukkumaan... Monesti käy kyllä niin ett oon taatusti itse jo ennemmin unten mailla.
Chicky: Hassua tosiaan, kun teillä vasta perheen yhteinen aika alkaa, ja täällä viimeiset yökyöpelit suunnittelee nukkumaan menoa, saanko kysyä, ett missä maassa te asuittekaan, ja ootteko kauan asunu siellä?
Miestä ei näy eikä kuulu, kiirettä riittää, joten taidanpa tästä minäkin lähteä huhuilemaan Helmiinin kanssa samaa sininuttua,
HYVÄÄ YÖTÄ!
kylläpä kuulostaa joillakin olo siltä kun olisivat raskaana ;)
minä istun koneella 4kk.ikäisen tytön ähertäessä kakkaa sylissä..ja kuume on valtava..tyttö on niin kiltti et neuvolan tätikin tuumas et ei ihme jos on vauva kuume..
mies on kuumeillut autosta jo monta vuotta..halunnut ostaa chevrolet chevy van.in..(kirjotetaankohan edes noin..)
no pari viikkoa sit se kävi semmosen sit hakemassa..on 1+9 paikkanen :)
eli ootettavissa on iso perhe..tuumasin ukolle sit et -sä sait auton,ni mä haluan vauvan- tausta peilistä kahto ja naureskeli..
hyvällä tuurilla yritys voi alkaa jo loppukesästä..
mutta nyt pitää mennä tytön pylly pesemään..
plussa onnea kaikille sitä tarvitseville+++++++
äippäli& tytöt
Täällä täti-fiilikset. Ihan sellaselta tuntuu, että täti jo matkalla. Outo " puutunut" olo alavatsassa. Kp27/29-31 menossa. Kaikista aikaisemmista raskauksista on masu menny aina sekasin muutama päivä ennen oletettuja menkkoja. Nyt ei oo mitään sellasta tuntemusta. Eli eiköhän se täti tännekin vielä löydä. Toivottavasti hukkaa mun osoitteen matkalla.
Heipsis Äippäli81. Teillähän kuulostaa lupaavalta haaveilun suhteen. Ei tarvii ainakaan autoasiaa enään murehtia. Kaikki mahtuu mukaan. Kylläpä on lokoisaa matkata, kun on tilaa.
Meillä hiukan ahtaan oloista, kun ihan tavallisella, 15 vuotta vanhalla henkilöautolla körötellään. Siinä on kuulkaan tunnelmaa kesäloma reissuilla...huh huh. Ilmastoinnista ei oo tietoakaan. Ripirinnan nökötetään. Jospa ens kesään menessä olis meilläkin tilavampi menopeli :)
Pikaista paranemista toivon Mörmelölle. Villaista päälle ja hörpihän nesteitä, niin kaikki limat pysyy notkeina :)
Etköhän kohta ole taas kunnosa.
Arkiset askareet rönsyilee pitkin poikin. Kai pitäisi vähän nurkkia oikoa. Aikamoinen räjähdys täällä ollu.
Kai se on TAAS aloiteltava pyykkirumballa :)
Pirteää päivää kaikille :)
Tiistai tervehdys siis! :)
Mies lähti aamulla töihin, ja lähtee työpäivän aikana ulkomaan reissulle, ja palaa ke-to yönä, ja minä siis täällä kotona kolmen lapsen kanssa, ikävissäni jo nyt ;O
Esikoinen (15 v) on flunssan kourissa, ja nyt vaan sopii toivoa, ettei muhun ja pienempiin iske tuo tauti, tai muuten en jaksa tätä touhua ;O
Mies tulee vaan piipahtamaan kotona (ke-to yönä), ja lähtee torstaina toiselle ulkomaan reissulle, ja tulee vasta su-ma yönä takaisin, joten pärjättävä tässä on, vaikka pää kainalossa ;O
Eniten harmittaa se, että hedelmäiset päivät ovat " käsillä" (kp 13), ja mies kaukana ;O
Mutta...jos vanhoihin " perinteisiin" on luottaminen, niin tämä kaivattu neljäs tärppäisi kanssa nyt, sillä pojatkin ovat saaneet alkunsa miehen työreissujen aikoihin (ei siis aikana ;D ), vaikka mies on ollut kaukana kotoa ;O
Kunpa nyttenkin onnistaisi, niin alkaisin jo uskoa tuohon " taikavoimaan" ;)
Meillä on kaikilla lapsilla omat tilit, joihin laitetaan kuukausittain pienet summat säästöön.
Itse tykkäisin myös tuosta ideasta, että sukulaiset voisivat jotkut lahjat " korvata" rahalla (sen ainaisen lelun ja krääsänkin sijaan), mutta ovat aina halunneet tavara-lahjoja antaa...ja niitä sitten riittääkin, enemmän kuin tarpeeksi, leluja nimittäin.
Poikien huone suorastaan tursuaa leluja, aivan järjettömiä määriä ;/
Kestovaippailu kiinnostaisi muakin, jos se neljäs lapsi saadaan, niin ajattelin, että kokeiltais alusta asti kestoja.
Pojilla on ollut muutamat kestot " kuorihousut" (joissa sisällä harsoa ja froteeimut), mutta eivät ole niistä tykänneet.
Kuivaksiopetteluhousujakin on tullut kokeiltua noille, mutta eivät tykänneet niistäkään ;O
Joku kyseli uhmaikäisen kanssa " väännöstä" : jaa-a, meillä tuo esikoinen (joka nyt siis jo 15 v) on ollut pienestä pitäen varsin itsepäinen, ja muistan kyllä kerran jos toisenkin väitelleeni ja vääntäneeni hänen kanssaan tahtojen taistoa, mutta...ei se ole helpottanut vieläkään, se vaan on vaihtunut murrosiäksi ;D
Ihana ja mukava tyttö, mutta niin äärettömän itsepäinen ;O
Vaan niin ovat nämä veljensäkin, molemmat, joten geeniperimä taitaa olla vahva ;)
En osaa sanoa mitään " helppoa" konstia, säännönmukaisuutta sovittuihin käytäntöihin, neuvottelutaitoa ja äärettömän pitkää pinnaa, siinä kait nuo tärkeimmät " neuvoni" .
Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän, helposti tulee välillä annettua periksi, kun ei aina jaksa/viitsi jankata kaikesta.
Joku kyseli myös tuosta raskaudesta kertomisesta: jaa-a, saas nähdä kuinka se aikanaan tullaan kertomaan ;O
Kovasti tuota asiaa itsekkin pähkäillyt, ja miettinyt että kuinka tuo iloinen viesti tullaan kertomaan, ja etenkin, kun meidän kohdallamme se tulee luultavammin olemaan viimeinen aihetta liippaava viesti ;O
Paljastettakoon, että olen ostanut pienen pienet söpöt töppöset, jemmannut ne kaapin uumeniin (niitä ei ole nähnyt kukaan muu ;) ), ja kun kaivattu plussa pamahtaa testiin, niin pläjäytän nuo töppöset pöytään, ja saa siitä sitten mies päätellä, että mistä ovatkaan viestinä ;D
Oi, kunpa ne töppöset saisi pian nostaa pöytään ;)
Me ollaan mieheni kanssa puhuttu, että raskaudesta ei kerrottaisi ihan heti kelleen, sillä haluaisimme käydä ainakin ensimmäisen ultran, ja sitten vasta kertoa ilosanomaa, mutta...tiedän toisekseen senkin, että olen niin iloinen ja onnellinen, että se varmasti näkyy ja kuuluu kauaskin, joten pysyisköhän salassa niin pitkään ;O
Kun maltan tuskin nytkään olla kertomatta, että vauvaa yritellään ;O
*nolona myöntää*
Onneksi tässä vauvakuumeen kourissa on näitä pieniä syliteltäviä täällä kotona, joten aika usein huomaan, että " unohdan" vauvahaaveet hetkeksi, ja keskityn näihin olemassa oleviin lapsiin, mutta sitten taas joinakin hetkinä vaivun ruusunpunaisiin haaveisiini, jossa näen nämä pikkuiset hoivaamassa vielä pienempää vauvaa ;)
Ihana on haaveilla, mutta vielä ihanampi olisi tietty saada se kaivattu plussa, kasvatella sitä pientä rakkauden hedelmää sisuksissani ja paijailla mahaa ;O
Täytyy myöntää, että vastasyntyneen vauvan ihon tuoksu on mielestäni niin hurmaava, että maltan tuskin odottaa sitä aikaa, että pääsen nuuskimaan vauvaa ;O
Olenkohan ihan vinksahtanut? ;D
Näihin haaveiluihini on hyvä lopettaa, ja herätä tähän hetkeen, ja mennä laittamaan tuota kuopusta päikkäreille :)
Mun tiistai taitaa olla oikea haaveilupäivä :)
Nostetaan samalla meidän pino, kun se oli joutunu 2. sivulle...
Meillä vauhdikas päivä, joka vielä jatkuupi minun " kokouksen" merkeissä. Tuntuu taas, että kotona ollessa tekemistä on paljon enemmän ja koko ajan lennosa. Tosin tulee tehtyä enemmän lastenkin kanssa ja nyt ei oo tarvinnu jakaa ja organisoida viemisiä ja tuomisia. Siis kun hoitaa kaikki itse niin homma pelaa... Noh, itsepähän tästä tykkää, touhuamisesta. Tosin jo heti kysyttiin töihin , lauantaiksi tietty, mutta oli oikeesti oman firman juttuja sovittu, niin ei käyny. Harmi ;).
Rupee jo jännäämään testaajien puolesta. Onko oireet jatkunu??? Minä ilostuin, kun mun ystäväkin rupee lämpeemään vauva-ajatukseen, (siis heille 3.). Itseasiassa se oiskin jo toinen ystäväni. Terkut Riin@llekin =). Katsotaan saanko vielä muitakin innostettua. Tosin sen laajemmin en oo kuumeesta puhunu. Aina parille bestikselle on pakko purkaa. Olen semmonen, että jonkun kanssa pitää ajatuksia saada jakaa.
Eli mahd. raskauttakaan me ei hirveen pitkälle lähipiirissä piilotella. No sen verran, että on varma. Mullahan 12/05 km vk.8...
Illan jatkoja
Meillä on täällä vähän muuttopuuhat menossa ja kuun vaihteessa sitten varsinainen asunnon vaihto tapahtuu.
Menkat pitäisi alkaa tänään tai huomenna, mutta mitään tuntemuksia ei ole. Viime lauantaina vessa reissulla paperiin jäi pyyhkiessä ruskehtavaa limaa ja ajattelin heti että nyt ne alkaa kun pari päivää oli ollu semmosia kipujakin että menkat ois alkamassa. Yleensä kyllä vuodon alkaessa se on ihan kirkkaan punaista. Joku mainitsi kiinnittymisvuodosta. Elän toivossa että tärppi ois käynyt, mutta yritän kuitenkin olla innostumatta liikaa.
Testin teen ehkä viikonloppuna tai ensi viikolla. Tuo muutto vie nyt mun ajatukset muualle.
Pitääpä mennä antamaan välipalaa nuille pikkuisille!!
Jopas on täällä taas pino kasvanut. Meni tovi lukiessa kaikki, enkä tietenkään enää tässä kirjoittaessani muista mitä kukakin sanoi.... no, yritän nyt jotain muistaa....(rapsuttaa aivonystyröitään).
Ainaskin Petriina kerroit että te säästätte lapsukaisille " ajokorttia" varten, mikä on todella fiksu ajatus. Meillä tehdään myös niin, että lapsilisistä osa menee jokaisen lapsen tilille säästöön. Tosin meillä jo vanhimmalta loppui lapsilisä viime syyskesästä, jolloin hän täytti 17v. Toisaalta aika hullunkurista että se loppuu juuri silloin, kun kulutus on suurin; rahaa menee koulukirjoihin, vaatteisiin, harrastuksiin, elokuviin ym. ym.
Niin ja se ajokorttiasiakin on jo ensi kesänä ajankohtaista, se se vasta iso menoerä onkin!! No täytyy yrittää tsempata taas kesätöihin, että oppisi ymmärtämään, ettei se raha puussa kasva vaan sen eteen on tehtävä TÖITÄKIN.
Muumimammalla on ihana toi töppös ajatus !!!!! Taidampa lainata ideaa itsekkin.
Meillä isukki laittoi tänään vapaalla ollessaan ruuan. Luksusta päästä töistä suoraan valmiiseen pöytään. Tosin ärsytti kun kaksi muksuista valitti että " ikinä ei oo hyvää ruokaa" jäätelö olis vaan kelvannut. Ei tippunut jäätelöä ennenkuin lautaset olivat tyhjät. Mites teillä muilla lapset syö? kränäävätkö ruuasta?
Tällaista täältä tälläkertaa. Toivoo Minnilotta, Kp 6 ja lippu korkealla kohti hedelmällisiä aikoja :)
Peukutukset Riinalle, Helmiinille ja Leijonalle sekä muillekkin lähiaikoina piinaaville!
Ihan pakko oli tulla kertomaan miehen kanssa käydystä keskustelusta...
Taustaa sen verran, et mies houkuttelee mua et rakennettais talo maalle, mutten tahdo siihen nimenomaiseen kuntaan mihin hän..
Mies:Muistatko sen mun entisen työkaverin? Sen jolla oli kaks lasta.
Minä: Joo, mitä siitä?
Mies:Ne muutti maalle asumaan ja nyt nillä on ainakin seittemän lasta.. Joko muutetaan heti huomenna??
XD Tiesi mies mistä narusta nykästä!! Eipä tosin olla vielä ainakaan muttamassa..
Laitoin höperyyksissäni Madam mammalle viestiä ja häneltä tuli tänään takaisin viesti että saamme vielä yhden lapsen; pojan toukokuussa -07.
Huvittaa..... siis epätyypillinen liike tällaiselle skeptikolle kuin minä.
Onko teistä kukaan muu tuntenut ihan höpsistyvänsä näitten kaikenlaisten vauva ajatusten myötä????
Kohta päästään saunaan pesueen kanssa, isäntä ilmoitti olevansa taas kerran ylitöissä yön yli. Aina välillä hiukan nyppää tämä ns. yksinhuoltajan arki, kun toinen on aina menossa. Onneksi edes metsästyskausi loppuu tässä kevättalvella, että vähän helpottaa. Mutta niinkuin Alice kirjoitti, tietääpä että hommat hoituu, kun hoitelee ne kaikki itse. Terveisiä vaan Alice!
Kiva oli tänään kuunnella, kun eräs esikoisen äiti kauhisteli suurperheellisiä. Tietäisipä vaan, että täältä ollaan tulossa mikäli vaan tärppää. En ole myöskään näistä suunnitelmista kertoillut kun kahdelle tarkoin valitulle kaverille, joiden uskoin asian ymmärtävän. Tänään taas sain pikkuprinsessaa 2 kk ikäistä nuuskutella, ihanaa...
Joku, anteeksi vaan tämä harvapäisyyteni, kun en muista nickejä, kyseli milloin aion testailla. Aconin testit tuli tänään postissa, mutta yritän malttaa mieleni helmikuun alkuun. Eihän sinne loppujen lopuksi ole enää kuin pikku hetki. Tietysti testailen vaan siinä tapauksessa ettei täti tupsahda kylään. Näitä oireita, kuviteltuja tai todellisia tiedä heistä, riittää. Edelleen sellainen etova olo ja väsyttää ihan turkasen paljon. Tänään en sentään sortunut päiväuniin niinkuin eilen.
Joo, ei auta. Pakko komentaa lapset saunaan. Yritin ehdottaa, että lämmitettäisiin se vasta huomenna, mutta tuli sellaiset vastalauseet, että oli pakko lähteä puuvajasta hakemaan puita. Meillä lapset on vauvasta saakka olleet ihan mahdottomia saunojia. Pikkuisen nuorempana niiltä oli jo vaatteet siinä samassa riisuttu, kun ne tajusi, että tulet oli sytytetty.
Pitäkääpä näppissormet vireessä, näitä juttuja on oikeesti mukava lukea.
Täällä on vietetty tänään keskimmäisen neidin nimppareita (ei, ei ole Senja, vaan nimensä harvinainen johadannainen samasta kantanimestä Xenia) ja nyt mies viemässä kuopustakin (illanvirkuin lapsista) unten maille, joten mihis äiti vilahtaa, ellei nettiin?! Kotihommiakin olisi tietty vinot pinot tehtävänä (meilläkin jatkuva eriasteinen kaaos), mutta pakko väliin rentoutua..
Täällä loppui lopultakin ekat menkat keskenmenon jälkeen ja periaatteessa pian tärppipäivät käsillä (tosin veikkaan, ettei tässä kierrossa ovista, koska valkovuotoa ei juurikaan jne..), mutta päätettiin odottaa varmuudeksi vielä toiset menkat, että limakalvo varmasti ehtii vahvistua. Meillä neljästä raskaudesta kolme lähtenyt eka kierrosta liikkeelle, joten gynekologin mukaan todennäköisesti helposti lähtee mahdollinen viideskin raskaus käyntiin ja pelkään niin kovin uutta keskenmenoa, että haluan tehdä kaiken mahdollisen niin, ettei tarvitse itseään syytellä, jos jokin meneekin pieleen. (Eli en halua olla malttamaton, vaan odotellaan kehon ja mielen tasoittumista vielä.) Toivottavasti kuitenkin kaikki menisi seuraavalla kerralla hyvin.. (Sekavaa tekstiä, anteeksi, mutta yritän samalla selvittää ajatuksia itsellenikin.) Toisaalta tekisi kamalasti mieli jo yrittää, mutta sitten toisaalta.. Voi voi, on tämä vaikeaa.
Mutta nyt kotitöiden kimppuun, peukkuja niille, joilla oireita ja niille, myös, joilla tärpit käsillä! :0)
Hiukkasen kummasti venähti iltahommelit. Näin ei usein käy. Himoitsin koneelle jo pitkään, vaan kun muksut piti hoidella iltapalan kautta nukkumaan.
Isäntäkin innostui jutustelemaan kaikenlaista kalastamisesta painajasuniinsa asti.
No nyt kaikki tyytyväisinä unilla :)
Tänään saa kaikki hommat olla. Ei ne mihinkään karkaa. Nostellaan vaan aamulla jalkoja hiukkasen korkeammalle, ettei kaaduta romun paljouteen.
Ihanan paljon olitte kirjotellu. Kyllä on kiva lueskella. Nykyään täällä Neliapiloissa on niin vilkasta, ettei juurikaan ehdin muiden pinoja vilkuilla.
Leijona80 heipparallaa! Luulin jo sun menneen odotuspuolelle kun ei oo aikoihin mitään kuulunu. Muistelin että sulla on jo tosi jännät päivät käsillä :)
Tulehan moikkaamaan useammin, jooko :)
Minnilotta kyseli lasten syömisestä. Meillä kaikki aika surkeita syöjiä. Nyt vanhemmat syö aika hyvin, mutta tuo nuorin eläis tyytyväisenä pelkällä tisulla. Tänäänkään ei oo juuri kiinteetä syöny. Puolikkaan banaanin ja vähän ranskalaisia perunoita. Kyllä välillä rasittaa. Sitten se taas imee mut yöllä kuiviin. Nytkin illalla söi muutaman mustikan ja siinä kaikki. Rankka yö tiedossa. Näitä heikkoja syöntipäiviä on viikossa ehkä yksi. Muuten syö kohtalaisesti.
Ja mitä siihen höpsähtämiseen tulee, tääl on kans yks aika höpö. Katselin just eilen odotusvaatteita kaupassa, kun oli 50% aletangossa. Sinne jäivät. Koko ajan vilkuilin, ettei kukaan tuttu vaan näe. Ihania olivat. Tosi kauniita. Mulla on aina ollu samat rytkyt. Niistä jo tutut meinaa huomata koska ootan. Imetysliivitkin on vieläkin käytössä. Vanhimmat on jo 6 vuotta vanhat. Varmasti ostan uusia, jos vielä onnistaa.
Voi miten Riin@71 jaksat oottaa kuun vaihteeseen? Mulla nyt jo testi polttelee kaapissa. Täytyy munkin kyllä. Ei mene testejä sitten turhaan hukkaan, jos täti sittenkin löytää meille.
Tätistä puheen ollen...täällä ei mitään oireita. Eli luulempa mielikuvituksen jäleen tehneen temput. Nyt vaan odotelleen.
Mittumaarille voimia ajatusten selvittelyyn. Ei varmasti ole helppo voittaa pelkokuvaa. Toivottavasti kuitenkin vielä uskallatte ryhtyä vauva-yritykseen :)
Kestovaippa projekti etenee täällä tutustumalla kaikkiin mahdollisiin aiheeseen liittyviin asioihin. Yhtiä kaavojakin jo tänään hypistelin, mutta ne jäi ottamatta vielä mukaan. Lueskelen vielä hieman lisää aiheesta.
Nyt vuoro muille. Tulikin pitkä pätkä tekstiä. Nyt sitten toivon suuresti, ettei teksti häviä, kun painan OK.
Näin siinä käy, kun yrittää oikein nopesti kirjoittaa! Nyt siis sama referoiden:
Mä en saa kuopusta päikkäreille ollenkaan! Tuossa se vaan tepsuttelee ja päristelee huulillaan... taitaa olla kävelyn opettely niin jännää, ettei malta unille mennä!
Oliko se Petriina, joka kyseli mun asuinpaikasta? Me kasvatetaan katrastamme täällä Kanadassa, tulin tänne 8 vuotta sitten " elämäni rakkauden" takia. Hän on kanssa suomalainen, mutta muuttanut tänne jo lapsena.
Juu, joku mainitsi syömisistä... meillä on esikonen (pian 5v) sellainen ennakkoluuloinen lautasentarkastelija, joka saa sätkyn, jos vaikka löytää sipulin! Ja mitä iso edellä, niin kakkonen, 2½ v, perässä; " joo, pahhaa, en syä" .
Mä olen kokeillut eri menetelmiä; " syö lautanen tyhjäksi... maista ainakin 4 lusikallista... ole sitten syömättä, mutta mitään välipaloja ei tuu... jne jne " Eli en ole mitenkään johdonmukainen näissä kasvatusasioissa (joku kasvatusalan ihminen sais varmaan sätkyn! Ja minä vielä lastenhoitaja ammmatiltani -hyi häpeä!).
Nyt mä olen lähinnä päätynyt siihen, että kunhan maistaa, niin hyvä, ja mitään isoa numeroa en ruuasta viitti tehdä...pikkujuttu sadan vuoden päästä. Yritän kuitenkin keksiä erilaisia ruokia, että lapset tottuis kaikenlaiseen...
Ai niin, munhan piti siis referoida! Ja yllästys yllätys, kun mamma istuu koneelle, niin johan alkaa pienelle tulla uni-itkut!
palataan! Chicky
Riin@ ja Alice, mullakin mies työreissulla ja talo hiljaisena. Kunhan vain olen tehnyt " ovet lukkoon" - kierroksen niin saan mielenrauhan. Joskus yöllä muistelee, tulikohan kellarin ovi varmasti kiinni ja sitten miettii jonkun olemattoman hiipparin eteiseen.... Hyi, miten jo pelottaa. Lähen kellariin...
Mittumaarille toivoon vauvanteon odotteluun voimia. Vauvakuume ja keskenmeno takanapäin on varmaankin todella vaativa yhdistelmä. Mun mielestä on hyvä, että on joku kanava johon purkaa ajatuksiaan. Miksei siis tämä palsta. Itselläni ei ole " kuin" tuttavia. Kukaan ei ymmärrä vauvahaaveitani, lastensaaminen on heille tilastollinen seikka, minkäänlaista tunnetta ei ole mukana... tyyliin- tehdään vaikka 2-3 lasta tai - kaveri esikoiselle. No, paha mennä moittimaan, mutta mielestäni lasta pitää myös itse haluta. Hoitaminen on raskasta jos lapsia väkisin väännetään tähän maailmaan. Kerranhan nuo sitten lähtevät maailmalle. Kyllä tähän vauvahöpinään jää koukkuun ja höynähtää todenteolla, minnilotta, mutta minkäs teet?
Meillä ollaan oltu terveinä koko syksy- ei kiitos flunssaa tänne taloon. Yleensä keväällä kaikki väki kaatuu petin pohjalle ja mulle luvattiin kevääksi pätkä töitä ja kesäksi kans... Jippiiiiiii, kesätöitä yli kolmekymppiselle. Onko teillä vakipaikat odottamassa sitten joskus vauva-aikojen jälkeen? Mä olen ikäni tehny kesätöitä, eikä loppua näy. Mut tää sopii mulle tällä hetkellä...toivottavasti ura urkenee sitten kun lapset on isompia.
Asiasta viidenteen.... Tila-auto on ollut haaveissa jo kauan. Rellu tai Fordi (joka ei kuulemma ole auto ollenkaan, sori ei mun mielipide) Jonkun mies, Ädä? olikin jo auton saanut! Meillä auton vaihto ei olis kamala ongelma, sillä miehen harrastusta jos vähentäis SAISIN PERHEELLENI kunnon auton, minä kun sillä kuljen viikottain. Vuoden aikana ukko ei ole ollut varmaan kymmentä kertaa meidän mukana ja se väittää, että meidän farmari on riittävä. No, kelpaa tuu, mut kun mäkin tahdon noita kunnon koneita joilla viilettää ilman huolen häivää.
Taidan mennä laittamaan lasten possuun rahaa kun noin yllytitte. Esikoiselle on rahasto ja muille oon laittanu pennosia harvakseltaan sivuun...liian kauan sitten.
Helmiini, mukava jos innostut kestovaippailijaksi. Se on todella vaivatonta ja siihen jää koukkuun. Siskoanikin olen yrittänyt houkutella, mut ei nappaa.... eihän kaikkia innosta! Ne onkin lähdössä ulkomaille kohtapuolin... mä tahdon vain lappiin hiihtämään ja viettämään huolentonta viikoloppua. Milloinkahan lähtis. Kalajolle ollaan menossa helmikuun puolessa välissä moottorikelkkakisoihin koko revohkan kera. Kivaa, erilaista vaihteeksi!
Mut joo, kaikesta tästä teksitä siis huomaa, ettei mulla sos. verkosto oikein rullaa tällähetkellä. MUTTA HEI, teillehän voi aina kirjottaa!
Hyvää yötä.... lumityöt kutsuu huomisaamuna, jippiiiiiii!
En vielä malttanut mennä nukkumaan. Ihmehän se jo olisi, jos näin aikaisin unille kömpisin.
Mulla ei oo töitä tiedossa, kun joskus kotoa työmaailmaan suuntaan. Siksi juuri mietiskelen kuumeisesti, miten voisin lapseni hoidella kotona kouluikään asti.
Nyt kun ollaan näin kuumeilijoita, niin tila-autokuumekin varmaan sopii mukaan. Mä oon meidän perheessä se joka seuraa aktiivisemmin automaailman asioita. Isäntä tosin tietää konepellin alla enemmän. Ollaan vähän joka merkkiä tutkailtu. Meidän lemppareita on tällä hetkellä Toyota Previa, Pontiac Transport ja Volkswagen Transport. Oon surkee noissa nimissä, mutta kai ne noin kirjotettiin. Tänään viimeksi puhuttiin autoista. Kamalasti ei sais maksaa. No koko ajan sitä mieleistä etsitän. Kohta on etsitty 3 vuotta.
Taidan tehdä sittenkin poikkeuksen ja lähteä nukkumaan vähän aikasemmin. Kauniita unia kaikille :)
Kylläpäs olette ollut ahkeria! Eihän näitä meinaa keretä lukea. Tuli kiireinen työviikko, iltavuoroja perjantaille asti + su. Eli käyn lukaisemassa mitä teille kuuluu ja palailen kun ehdin!
+++ säteitä KAIKILLE neliapiloille!!!
äitikki kp9
minäkin kirjottelin madam mammalle mulle luvattiin tämmöstä:
Korttieni mukaan saat vielä 6 lasta: pojan elokuussa v. 2007, tytön heinäkuussa v. 2009, tytön helmikuussa v. 2013, tytön tammikuussa v. 2015, tytön marraskuussa v. 2018 ja tytön syyskuussa v. 2020.
Terv. Madam Mamma
viimeinen lapsi syntyy sit ku mä oon jo 39-v.
yhdeksän lasta ja vain yksi poika..
meitä voi sit varmaan kutsua suur-perheeksi ;)
nyt taas koti-hommien kimppuun..
äippäli& tytöt
Minulle tulikin kotipäivä, kun kuopus eilen kuumeessa. Tänään kyllä tuntuu olevan ihan vireessä ja kuumetta ei aamulla ollutkaan. Tarhasta jäi siis kotiin. Käy aamupäivisin hakemassa " virikkeitä" ja kaksikielisyyden takiakin hyvä.
Mun laatuaika siis tänään siivousta, jumpalle piti mennä... No ehkä nyt " taas" käytän kotijumppa-dvd:tä, niinkuin usein tapahtuu hah, hah!!!
Meillä on kans toi autojuttu jo hoidossa. Meidän kakkosauto (tosi rämä, vanha ja pikkunen) hajos vihdoin totaalisesti ja jo vuoden olin pohjustanut tila-autoa. Itseasiassa ei ollu kuumekaan korkeella silloin. No, meillä kun on jo takaluukku (farmarinkin) täynnä koiria, niin tavarat on ollu jaloissa + sylissä jo muutenkin... Eli Chrysler grand voyager auttaa meitä nykyään, enkä pois anna!!!! On muuten vaikeet noi nimet kun kirjottaa pitää.
Joo jos harhoista puhutaan, on vähän ollu eilen rinnat kipeenä (mulle ei menkkojen aikaan norm.). Keltarauhaskuuri voi sen kuulemma tehdä, mutta voihan se olla muutakin... Pari päivää kuuria enää jäljellä ja sit parin päivän päästä täti kylään. Sellasia mulla tiedossa, kai...
Nyt muka iltapäiväkaffeen varjolla... meillä on siis kello vasta vähän vaille neljä iltapäivällä; miehen pitäisi pian tulla kotiin töistä, ja huusholli on hujan hajan, kun koko päivän joko höpöttänyt puhelimessa, tai päivystänyt täällä. Huoh tätä kotiaidin rankkaa arkea!
Ei vaan, joskus on ihan kiva ottaa rennommin, että jaksaa sitten touhuillakin enemmän.
Säästötileistä, meillä ei valitettavasti ole tilejä lapsille, mutta anoppi onneksi laittaa lapsille kerran vuodessa säästöön rahaa. Meillä eletään kutakuinkin kädestä suuhun, ei tässä suuremmin säästellä. Siksikin varmaan niin monet ihmettelee, että miten meillä on " varaa" edes haaveilla neljästä lapsesta. Mutta eihän sitä noin voi ajatella... että onko varaa... Meidän äiti vaan lohdutteli joskus sanomalla, että " lapsi tuo leivän tullessaan" !
Nyt muka hommiin äkkiä....