***TAMMIMASUJEN maanantai***
Kommentit (28)
Onnea matkaan, Sol Angel! Ja muillekki, jotka ootte lähteny/lähdös vauvelia hakemaan!!
Ja onnittelut taas kaikille, jotka oman nyyttinne ootte ehtiny pyöräyttää!
Täällä sitä vielä oleillaan, ei toki enää kovin leppoisat tunnelmat. Eilen supisteli jo parhaimmillaan viiden minuutin välein, muttei kovin kipeitä ja ku yön sain taas parilla kusireissulla nukuttua, niin ei kai ne mitää vakavia;) Nyt juilii kyllä jo vähä toiseen tyyliin mahaa ja selkää, kaipa tämä tästä ennen pitkää!!
Mutta olin kyllä melko varma, että tämä hurjapää päättää syntyä kovimpiin paukkupakkasiin, mut nyt ei ookkaa enää ku viis astetta, onneksi, mä ku en oo mikää pakkasihminen, vaan odotan jo kesää! Ja tältä päivältä odotan, että sais asioikseen tehdä lumitöitä ja sitte vois mennä synnyttämään, mut en kehtaa vielä lähtee kolailemaan tuota satanutta kahta senttiä.
Ennen sitä vois ravata noita rappuja edestakasi tai hakee vaikka puita, mutta kokemuksesta tieedän, että sohvatirsat kohta kutsuu, ihan varoiks vaan, että jaksaa sitte synnyttää, jos vaikka... Täytyy taas lämmittää sauna illalla, viikonlopun aikana tuliki kolme ässää testattua, en tiiä sitte, oliko nopeutusta, mut yritetty on ainaki kovasti!! Vaikka taitaa se niin taivahan totta olla, että vauvat syntyy sitte ku niiden aika on syntyä, ihmisestä tuntuu vaan jotenki turvallisemmalta, ku kuvitellaan voivamme vaikuttaa ihan joka asiaan!!
Mut palaillaan!
Hemppa 39+6
Tsemppiä SolAngel! Etköhän jo pääse tositoimiin.
Minä taidan jäädä tänne ihan yksin :( Ei supistele eikä vauvalla tunnu olevan mikään kiire pois lämpimästä yksiöstään.
Olen niiiiiin kyllästynyt tähän olotilaan. Toisaalta pitäisi nauttia, kun vielä saa yöt kutakuinkin nukkua, kun esikoinenkin on nukkunut aamulla yli kahdeksaan. Mutta kun ei jaksasii enää odottaa...
Keskiviikkona olisi äitipolikäynti. Seuraavat vauvan kasvua, ettei pääse liian isoksi. Vähän elättelen toiveita, josko silloin suostuisivat käynnistelemään...
Sitä siis odotellessa...
Tihveröinen 39+5
Mun masuvauvalla ei kans tunnu olevan mikään kiire, välillä vähän supistelee, mut ei mitenkään ihmeemmin. Mua vähän kans jännittää tän vauvan koko, maha kasvaa yläkäyrillä ja tuntuu olevan niin täynnä tätä vauvaa. En kuitenkaan halunnut kokoarvioon, vaan luotan siihen että luonto hoitaa asukin pihalle. Ja esikoinen synty 40+3 ihan itsekseen, niin ajattelen koko ajan ettei tääkään mee kauheesti yli. Joskin alkaa pikkuhiljaa usko pettämään...
Aikas tsemppaaminen on, että pysyy mieliala edes kohtuullisena. Päivät on niin pitkiä, enkä oikein jaksa tehdä mitään. Ja liitoskivut ja pakkanen estävät kunnon kävelylenkit. Kaipaan kävelylle. Voi kun sitä toipus nopeesti synnytyksen jälkeen (eikä olis mitään megapakkasia) niin pääsis reippailemaan.
SolAngelille onnea matkaan ja onnea kaikille nyytin saaneille!
Täplä 39+6
Hyvin nukuttu yö taas takana, 9h unta yhdellä vessareissulla.
Täällä ei tapahdu edelleenkään mitään synnytykseen viittaavaa, kyllä sitä jo odottaisi edes jotain merkkejä.. mut minkäs teet. No josko kesään mennessä syntyisi :)
Ihanaa et pakkanen on laskemaan päin, olen kaivannut ulos viime viikon lopusta lähtien, mut en ole mennyt jäädyttää itseäni pihalle. Nyt mittari näyttää enää -8c , joten vois kokeilla ulkoilua kohtapuoliin.
Tsemppiä kaikille, jotka pääsee lähtee hakee pikkuista ja onnea kaikille tuoreille vanhemmille!!!!!!!!!!!!
Paljon onnea tasapuolisesti kaikille niin vauvansa jo saaneille kuin lähestyvään synnytykseen valmistautuville!
Kovin on hiljaista tuolla vauvapuolella, joten pistäkää töpinäksi, että vanha saa seuraa. Tiedän, hoputus tuskin auttaa, eikä ainakaan henkisesti helpota. Kovin on pitkiä viimeiset päivät. Sisua, sinniä ja paljon rauhallista mieltä kaikille odottaville.
Kävin lauantaina ekaa kertaa saunassa synnytyksen jälkeen ja järkytyin mahan katoavuutta. Kerrankin tunsin itseni hoikaksi!
enyo ja onni (3vko+rapiat)
Paljon tsemppiä kaikille, joilla tuntuu synnytys jo olevan lähellä!!! Toivon niin kovasti, että itselläkin alkaisi jo tapahtua, mutta ei. Kaveri on erittäin tyytyväisenä mahassa eikä kauheesti ole ollut merkkejä syntymisestä. Eilen kävin aika reippaalla reilun tunnin kävelyllä (ihailemassa revontulia), mutta saldona oli vain muutama alavatsan kovettuminen :( No, tänään uusi lenkki ja vaikka pariin kertaan!
Henna 39+1
Täällä on myös yksi, jonka vaaveli ei tunnu pitävän kiirettä maailmaan tulollaan. Ei vieläkään mitään merkkejä siihen suuntaan, ei supisteluja eikä muutakaan. Vaan eipä sinne masuun kukaan ole jäänyt, joten malttia vaan itse kullekin samojen turhautumisfiilisten kanssa painiskeleville! Ja hirmuisesti onnea teille nyyttinsä jo hakeneille!!
t@mmikuinen ja tyyppi 40+5
Sol Angelille tsemppiä tulevaan,kyllä ne sut sisälle ottaa:)Kävin eilisen pinon lukemassa ja sulta oli tullu vedet eilen:))
Itellä supistuksia tulee ja menee.Ihan on jo napakoita,vaan viimeyölle ei ainakaan lähtö tullut.
Muutaman kerran heräsin aika kivaan polttoon jo,mutta supistuksia ei tullu kerralla ku yks ja sen jälkeen nukahdin aina oikein sikeään uneen.Että supparit tuntuu mahassa sekä selässä,kuulostaa jo aika hyvältä;)
Jospa viimeyön " hyvin" nukutut unet olis voimien keruuta tulevaan...(kolme edellistä valvomisen merkeissä)
Alapään luihin on tullu esikon odotuksen viimepäiviltä tuttu alapään hellyys(Maatessa,istuessa,seistessä ja kävellessä) ja sellanen jännä piston omainen tunne.Luut napsuu ja rutisee kipeesti joka liikkeestä ja tuntee ku vauveli on tuolla alhaalla.
Erilaista ku liitoskivut!
Jospa jo ensyönä;) Jännästi en osaa ajatella et lähtö tulis päivällä,noilta kahelta edelliseltä kun lähdetty on yötä vasten synnärille.
Vaan olishan se kiva ylläri jos lähtö tulis päiväaikaan.
Huomenna on viimeinen neuvola,kovasti toivon ettei sinne tarvis enää mennä ja kaikkein vähiten torstaina olevalle äitipolikäynnille!
No sieltä siis viimeistään helpotus,käynnistys siis torstain käynnin jälkeen jos lääkäri edellisen kanssa samaa mieltä!
Esikko lähti mummun kanssa hypäkälle,saan leväheltyä.Ihan kiva ku noita unirästejä on kerääntyny kolmelta peräkkäiseltä yöltä.Ei taida niitä vielä viimeyö korjata.
Voimia siis kaikille,niitä me tarvitaan ja koittakaa levätä nämä viimeiset päivät jos vain mahdollisuus on!
Supistuksia tihenevään ja voimistuvaan tahtiin meille kaikille;)
Terveisin
Vell@ rv 38+6/40+3!
Täällä kanssa ollaan hyvin rauhakseen, ei mitään merkkiä tulevasta! Viikonloppuna kännykkä pirisi ihan kiitettävästi, kun kaikki tuntui soittelevan ja ihmettelevän, kun mitään ei kuulu! No hauskahan se on, että muutkin odottaa tätä meidän vauvaa syntyväksi. Alkaa vaan elo käydä niiiiin tylsäksi... vaikka pitäisi kai vaan yrittää nauttia näistä laiskottelupäivistä, vielä kun voi!
Nytpä alankin siivoamaan, jospa se saisi aikaan jotain tuntemuksia... Vaikka en kyllä usko, että noista ässistä on ainakaan mun kohdalla mitään tehoa. Vauveli tulee kun on tullakseen. Jotenkin vaan toivoisin, että se haluaisi tulla sieltä itsekseen tällä viikolla, eikä tarttisi alkaa käynnistellä.
Huomenna on varmaan viimonen neuvola, sen jälkeen sitte äitipolille. Näin se loppu vaan lähenee... =) Ihanaa viikkoa kaikille!
Malttamaton Piippa79 (rv 40+4)
Eli eilen saunan jälkeen multa tuli pari tippaa maitoa molemmista rinnoista!!! Aluksi ajattelin, että eihän tää nyt voi olla sitä itteensä, mutta kyllä se vaan oli valkeaa maitoa! Hih! Onko muillakin tipotellut näin ennen vauvan syntymää? Eli tässä aletaan olla aika valmiita... vain vauva puuttuu!!! =)
Piippa79 (rv 40+4)
Niinkuin sanoin, ne tuntui vanhasta kokemuksesta niin oikeilta. Nyt ei ole sitten yhtä ainoaa tuntemusta ollut..voi jestas!
No otan viimeisistä päivistä kaiken irti antaumuksella ja nautin täysin sydämin tästä isosta masusta. =)
Oikeastaan voisi odotuttaa vielä pari kolme päivää, sillä nuorimmaiselle nousi viime yönä kuume ja ihana räkätauti.
Ei ole kivaa jos heti tarttuu vaaviin ja sehän tietää sitten yleensä vastasyntyneelle sairaalassaoloa..(ja mitään muuta paikkaa en inhoa niin paljoa.)
Tänään myöskin viimeinen neuvolakäynti. Torstaina olisi varattuna se käynnistysaika, jos on jotain tapahtunut kohdunsuulla.
(viimeksi ei ollu tapahtunut yhtään mitään).
Musta olis ihanaa jos saisi vain käydä synnyttämässä sairaalassa ja pääsisi samana päivänä kotiin, tympäsee olla aina vähintään se 2vrk sairaalassa, kun ei siellä saa levättyä samalla tavalla kuin kotona. Ja toki isommillakin lapsilla on osuutta asiaan,,tuleehan niitä heti niin kamala ikävä.
Palataan taas! mamma2006 rv 40+4
Niin se uusi viikko taas koitti meille loppukuunjännäreille.
Positiivisesti ajatellen taas ollaan yksi yö lähempänä tulevaa synnytystä!
Ihanaa seurata kun jokapäivä aina jollekki tulee lähtö tai melkein. Siinä nämä omat pitkät päivät kuluu kun seuraa ja jänskää tuleeko lisää viestejä vai olikos sittenki väärähälytys.
Masuun ei taaskaan sen kummempia. Liikkeet laantuneet todella kovasti, joten senhän pitäs olla merkki synnytykse lähestymisestä.
No ei tässä enään ole kuin max 3vkoa. Se on lyhyt aika kun ajattelee et onhan tässä jo odoteltu 9kk.
Tänään aikoi anoppi ajella meille joksikin aikaa, jos vaikka kuulemma lähettäis synnyttämään, niin hän on poikien kanssa.
Mulla sillain positiivinen kokemus anopista, etää tulemme hyvin toimeen, kai osa syy on se ettei nähä liian usein, koska appivanhemmat asuu reilun 200km:n päässä.
Puhelin soi siis muillakin, kuin mulla. Kyllä ne muutkin ovat tulevasta synnytyksestä jännittyneitä ja kiva niin.
Palatakseni anoppiini, niin hänellä jännä tyyli ollut nyt pari viikkoa. Soittaa joka toinen päivä, mutta vuorotellen mulle ja miehelleni, sillain ei tunnut itestänikään pahalta nuo puhelumäärät kun ei ihan jokapäivä todeta että kaikki ennallaan.
Miehen kotiuduttua taidamme käydä kaksin jossain syömässä, kun kerta vielä kerran mahdollista. Anoppi poikien kanssa ja minä vielä yhtenä kappaleena.
Nyt ulkoilemaan, kun pakkasta enään alle -10astetta!!
Supistuksia ja kovia sellaisia odotellen!!!
Tiikuli ja masukki 39+2
Eikä merkkiäkään mistään synnytyshommista. Pitäis vissiin lähteä lapioimaan lunta pihalle tai jotain, että sais vauhtia tähän hommaan, saattais vaan huoltoyhtiön miehet olla ihmeissään koneidensa kanssa jos mä olisin siellä lapioimassa :)
Minusta myös liikkeet on vähentyneet viime aikoina, ei tosin niin paljon että vielä tarvitsisi huolissaan olla. Toivotaan että se tarkoittaa jotain edes.
On se ihme että sitä nyt kaipaisi niitä supistuksia, ja sitten kun ne toden teolla alkaa niin ei todellakaan enää haluaisi niitä, on ne sen verran kipeitä.
Onneksi meitä on vielä edes muutama täällä odottelemassa, ettei tarvitse ihan yksin kärvistellä :)
ronsu 39+1
Hei vaan taas! En kai ole ainoa tammikuisista näinkin pitkällä kun rv41+1 ja ilman minkäänlaisia " oireita" synnytyksestä? ....voi voi, täällä sitä kärvistellään tietty viimesenä. :(
Tänään olis neuvola ja huomenna pitää jo soitella äippäpolille aikaa yliaikaistarkistukseen. Vauvaa veikkailtiin suht isoksi jo aiemmin joten en oikein ymmärrä miks vasta nyt meen tutkimuksiin? Oiskohan pitäny itse sinne jo aiemmin soitella ja vinkua aikaa? Pöh, mut mulla on ollut muutenkin neuvolaterkkareiden kanssa se " ongelma" että joka kerta on eri tyyppi vastassa kun sinne menee... miten ne siinä sitten pystyy meitä vaavin kanssa edes kunnolla seurailemaankaan? :(
Rutinaa ja mutinaa... alkaa olla olotila sevverran ahdistavan pullea ja selkävaivainen ettei jaksais enää mitään. Toivon tosiaankin että viimestään huomenna alkas tapahtua, jos vaikka sanosivat polilla että käynnistetään... :)
No katellaan ja odotellaan.... eiköhän se siitä... jossain vaiheessa... Aijaijai mun selkäparkani... :((
Tsemppiä kaikille ja Onnea vauvan jo saaneille!!!
rv41+1...
Joo ja ei mitään supistuksia näkyvissäkään..
kuinkahan moni meistä menee helmikuun puolelle? ois se niin kiva et kaikki saatas vauvamme tän kuun puolella :)
Täytyy varmaan lasketun ajan kunniaks alkaa siivoileen..
Susku 40!!!
Hei,
minulla la meni jo. Ensisynnyttäjänä en tiedä miltä ne supistukset pitäisi tuntua, mutta vielä ei ole tuntunut miltää uudelta, joten odottelen vain. Kiva kun täällä kohtalotovereita, jotka jo yhtä tylsistyneitä.
Olen ommellut verhoja, petivaatteita ja kutonut vaippahousuja. Tekemistä kyllä riittää, mutta ei huvittaisi enään tehdä mitään hyödyllistä vaan lähteä synnyttämään! Pakastinkin on jo täynnä ruokaa, kun neuvolassa sanoivat, että kannattaa tehdä ruokaa sitten sitä aikaa varten, kun mies ei ole enään isyyslomalla ja itse ei jaksa/ehdi keittää ruokaa, mutta kuitenkin pitäisi olla energiaa imettää. Ruokaa on jo niin paljon, että ihmettelen, koska ne kaikki syön.
Vierasvaraa en ole leiponut, kun kaikki tutut sanoivat tulevansa vauvaa ja uutta asuntoamme katsomaan vasta parin kolmen viikon päästä kotiutumisesta. Pelottaa ihan, ettei kukaan tuu käymään, kun kaikki haluaa olla niin kohteliaita, etteivät heti tunge kylään. Onko kenelläkään kokemusta vieraiden määrästä? Pitääkö niitä ihan käskemällä kieltää heti tulemasta vai ovatko tulleet sopivaan tahtiin?
Mies haluaisi jo päästä isyyslomalla, kun ei huvittaisi enään olla töissä:) Vauva vaan ei synny, mutta potkii kyllä eli kaikki hyvin.
Mitkä ne kolme ässää on? Veikkaan siivous, seksi ja sauna? Kaikkia on jo kokeiltu.
Mäkin sitten eksyin tänne keskusteluihin viime tingassa (rv 39+1) Esikoista odotellen ja toivoisin jo jotain tapahtuvan niinkuin näemmä myös moni muu :)
Kuulin serkultani, joka synnytti vuosi sitten, että näistä keskusteluringeistä saattaa olla hyötyä niin tulinpa sitten katsastaman tilanteen.
Mulla kans ollu sellasta menkkakivun tapasta muttei mitään kovin merkittävää. Ei oikein tiedä mitä odottaisi. Kävin tossa äsken lukemassa noita synnytysjuttuja ja ei se tainnu olla kauheen hyvä idea sillä nyt rupes jännittää....aikasemmin en ole juuri stressannu.
Pitää vaan pysyä positiivisella mielellä :) Kohta on ihana vauveli talossa! Voimia kaikille muille samassa tilanteessa oleville ja mukavaa maanantain jatkoa! :)
Kyllä meinaa aika käydä pitkäksi kun vauvelia odottaa ja mitään ei kuulu eikä tapahdu. Öisin ei saa kunnolla nukuttua kun lonkkia särkee ja vessassa pitää ravata. Ei merkkiäkään synnytyksen alkamisesta. Kai se kuitenkin päivä päivältä lähestyy ja tulee niin kuin salama kirkkaalta taivaalta. Niin ainakin mun isä sanoo et se tulee aina kun sitä vähiten odottaa ja yllätyksenä vaikka jo 9 kk odotettu.
Tänään siivosin koko kämpän ja vaihdoin petivaatteita. Pakko koittaa jotain tehdä ettei tuu vaan istuttua koneella. Tietty päättötyötä pitäis kirjotella mutta se ei oiikeen innosta. Alaselkää särkee ja jomottaa kiitettävästi. Huomenna neuvola, saa nähdä mitä masuun kuuluu. Liikkeitä tuntuu kainakin tosi vähän. Pitää oikeen keskittyä tunnustelemaan niitä.
Onnea kaikille jo vaavin saaneille ja sitä hakemaan lähteville!
Reitsu 39+2/40+3
Huomenia!
Kohta lähdetään labraan ja polille. Jännittää ihan hulluna, että joko pitää jäädä... itse luulisin niin, ja tietysti toivon myös :). Olis ihanaa, jos ei tarvis enää kotiin ilman vaavia.
Vettä on loahdellut säännöllisesti pitkin yötä, ja nyt aamupuolella mukana on tullut sitä limatulppaakin. Vaan supistuksia ei näy, ei kuulu. Ainoastaan normaalin menkkakivun tuntuista jomotusta on alamasulla ja vähän selässäkin. Muuten olo on oikein hyvä, paitsi että janottaa koko ajan. Ihme kyllä oon nukkunutkin ihan kohtuullisesti sekä määrässä (5h) että laadussa vaikka välillä oon tietty heräillut. Yöllä tosin harmitti ihan sikana, kun hoksasin, että kämppä jää aika sekaiseksi, kun en mä nyt kyllä enää tiskaamaan ala! Mies saa hoitaa...
Juu, pitäkäähän peukkuja - samoin minä toivotan tsemppiä kaikille!
Kuulumisiin,
:) SolAngel & Rontti-Aarre 39+4, vielä masussa