Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3D-ultrasta....

22.01.2006 |

Olemme menossa 3d ultraan parin viikon päästä ja kiinnostais tietää etukäteen että kuinka hyvin siellä sitten näkee? Siis onko teille kaikille selvinnyt sukupuoli? Mitenkä muu " näkyvyys" verrattuna tavalliseen ultraan? Kuinka kauan on ultrattu/ kuinka kauan saa katsella vauvelia? (riipuu kyllä varmaan paikasta) Mitä muuta siinä voi selvitä mitä tavallisessa ultrassa ei näe?

Millä viikollaolette käyneet?

Tässä nyt tällaista kysymys tulvaa ja kaikki muukin kiinostaa ; )

-tiitti + papunen 21+1

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyikin sivut jossa oli paljon ultra kuvia yms. www.pegnancy.about.com

Vierailija
2/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että se oli ensimmäinen konkretisoiva huippuhetki tässä raskaudessa.

Sieltä alkoi yhtäkkiä näkymään pieni liikkuvainen olento, oikein selvästi monitorilla.

Me katseltiin pikkuista, joka samalla reissulla selvisi tytöksi, noin 20 min. Riippuu ultrraajasta ja paikasta varmaankin..

Lääkäri tarkasti rakenteelliset osat vauvasta, sydämenlyönnit, kierrot, sisäelimet...laskettiin onko kaikki varpaat ja sormet tallella, en edes tiedä kaikkea. Minulle riitti, kun kertoi, että kaikki on kunnossa!

Oli tarkoitus kysellä enemmänkin kysymyksiä, mitkä aiemmin oli mieltä painaneet, mutta kaikki ajatukset ja murheet tuntuivat kovin kaukaisilta sillä hetkellä. Kokemus oli siis kaikinpuolin mahtava!

Elisa ja Nahkarokkari 31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oltiin käyty jo tavallisessa rakenneultrassa, joten menimme muuten vain, sukupuolenkin takia. Sukupuolta katsotaan kuitenkin tavallisen 2d avulla ja sillä lääkäri tuumailikin puol tuntia ja arvio oli tyttö, poika, tyttö, poika, että hyvin epäselväksi jäi. Kolmiuloitteisella ei saatu kunnon kuvia. Lääkäri sanoi, että keskivertoa huonompia, vaikka olosuhteet vedenmäärineen olivat hyvät. Kasvoista saatiin hieman selvää ja yksi selkeä jaloista. Jos niin selkeä olis sattunut jalkojen väliin, olis sukupuolikin ehkä näkynyt, mutta mistään muusta ei saatu selkeää kuvaa.

No, tarkasti kuitenkin rutiinilla myös uudelleen rakenneasiat (kuuluu tutkimukseen) ja ne oli ok.

Kesti n. tunnin ja paikkana Medisonar. Sieltä olen kuulluut vähän samanlaisia kokemuksia. Bruno Helsingissä vissiin aika pro noiden sukupuoliasioiden kanssa. Sinne meillä olis ollut kuitenkin liikaa matkaa. Ja hinnatkin olis ollut suht samat.

Vierailija
4/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan menossa about kahen viikon päästä. mennään Femedaan. onko kellään tietoo jos sukupuoli saadaan selville jos rvt silloin 23+4? kuinka kauan ne ultraa muuten Femedassa?

Mihin tiiti olette menossa?

my_selene ja Remppa rv22+1

Vierailija
5/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... viikolla 22+ jotain, heh, en nyt tarkalleen muista. Bruno oli kiva tyyppi ja sukupuolikin selvisi. Sanoi vielä että jos hän sanoi väärin, maksaa kaikki ostetut vaatteet ;-) Hän ei kuulemma ole ikinä arvioinut väärin, mutta itselläni kytee pieni epäilyksen siemen, josko olemme vaikka kuulleet väärin. Sieltä saa dvd:n mukaan.

Vierailija
6/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti haluan saada selvää et kaikki ok mut olis se aika pettymys lähteä sieltä saamatta tietää sukupuolta. ai niin..jos viitsit vielä vastata niin tehdäänkö sitä 3/4d-ultraa alakautta? olen saanu vähän sellaisen käsityksen..

Kiitos etukäteen..

my_selene ja Remppa rv22

Vierailija
7/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3d/4d ultra voidaan tehdä sekä alakautta että vatsan päältä, riippuen raskauden vaiheesta :) Ihan alkuraskaudessa ne ruukataan tekemään sisäkautta ja sitten myöhemmin vatsan päältä.

Sukupuolen varmaan saa selville ihan minkälaisella ultralla vaan, jos lääkäri on kokenut ja sikiön asento on otollinen. 3d/4d ultralla näkee erityisen hyvin esim. sydämen ja verenkiertoelinten rakenteet ja varmaan tietysti muutkin :)

Kun tässä raskaudessä kävimme Brunolla Femedassa n. rv 20, vauveli oli sellaisessa asennossa (peräpää istukkaa vasten), että itse maestronkin tarvitsi oikein tuuppia ja luurata tarkkaan - selvisihän se kuitenkin :) Olisin ollut pettynyt, ellei sukupuoli olisi selvinnyt, vaikka tietenkin on tärkeämpää tietää, että kaikki on hyvin.

Ultraus kesti n. 20 min ja Femedassa ultrauksesta saa samaan hintaan dvd:n mukaan (ei siis ole tarpeen itse viedä mukana).

Vierailija
8/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... tehdään noilla viikoilla kun olet niin vatsan päältä. Itse olen tyytyväinen siihen että menin, pakko myöntää että sukupuoliasia kiinnosti, mutta tottakai tärkeintä on että lapsi on terve. Saatin muutama tosi hyvä naamakuva vauvasta :-)

Vierailija
9/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mua kiinnostaisi mennä vielä kerran ultraan ja tietty se sukupuolikin vähän kiinnostaisi... Tuo Bruno on saanut kovasti kehuja tällä palstalla. Mitä maksaa Brunon tekemä ultra? Oletteko sanoneet suoraan, että haluatte tietää sukupuolen vai sanooko hän sen automaattisesti? Saako Kelalata mitään takaisin? Onkio rv 20 hyvä aika mennä vaiko myöhemmin, millaisia kokemuksia teillä on?

Anna 19+4

Vierailija
10/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELA maksaa osan, itse maksettavaksi jää n.130¿. Luulen että sanoimme jotain sukupuolesta ja Bruno sanoi itse että hän kertoo sen aina, jos vain mahdollista. Tekee myös niin että jos ei näy sukupuolta, ottaa toisen asiakkaan välillä ja yrittää uudestaan tarkistella kumpi vatsassa luuraa.

Vierailija
11/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaxwellS - 24.01. 11:58 (6/11)

Kävimme Femedassa....

... viikolla 22+ jotain, heh, en nyt tarkalleen muista. Bruno oli kiva tyyppi ja sukupuolikin selvisi. Sanoi vielä että jos hän sanoi väärin, maksaa kaikki ostetut vaatteet ;-)

Bruno sanoi ihan samaa meille, että maksaa kaikki ostetut vaatteet!!! Toivotaan tosiaan, ettei hän ole erehtynyt..on muuten jonkin verran vaaleanpunavoittoinen tuo vaate- ja tavaramäärä, nimikin on tytölle=)

Bruno käy kerran kuussa täällä Kuopiossa Cantissa, aikaa varatessani minulta kysyttiin kenelle haluan. Mukaan sieltä sain valmiiksi Kelalle esitäytetyt lomakkeet, jotka sitten postitin. Kela korvasi 160 ¿ n.55¿ muistaakseni.

Elisa ja Typykkä 31+5

Vierailija
12/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja just tänään soitettiin sieltä että lääkäri on poissa silloin kuin meillä olis ollu aika, joten aikaistettiin viikolla. Silloin rv 22+5 nyt rupes jo jännittämään sehän on jo ensiviikolla :) Saakohan medisonarista dvd:n tai videon mukaan, onko tietoo? Pitääkö olla oma tyhjä levy vai saako sieltä? Niin ja sitten selvis puhelimessa että se on 4d tutkimus, onko se paljonkin parempi kuin 3d? Sukupuoltahan mekin sinne mennään urkkimaan, vaikka onkin ihan sama onko hän tyttö vai poika.

Vierailija
13/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tietty olis kiva juttu, kun se sukupuoli jäi hämäräksi, samoin se 4d kuva. Voi olla, että meillä oli vain huono tuuri. Olin vaan lukenut niin hyviä juttuja Brunosta ja luulin käyntiä samanlaiseksi. No, ei ihan ollut.

Vierailija
14/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon olen minäkin hyvää Brunosta kuullut että toiveet on kyllä aika korkealla ultran suhteen, mutta jos se ei olekkaan sitten lähelläkään sitä Medisonarissa :(

No mennään kuitenkin kokeilemaan, uteliaisuus vie voiton järjestä ; )

Voin sitten kertoa viikonpäästä että oliko meilläkin se ultra huono vai oliko se vaan sattumaa teidän kohdalla.

Vierailija
15/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin mieheni kanssa Felicitaksessa ja ultraus kesti 30min. ja lisäksi alku ja loppukeskustelut eli yht joku tunti meillä meni. Tapio Kurki oli loistava ja asiantunteva lääkäri. Käytiin vkol 28, on kuulema paras hetki ultrata. Sukupuoli selvisi heti 3d ja 2d ultralla. Mukaan saatiin dvd ja 5kpl 3d ultrakuvia joissa näkyy sukupuolikin erittäin selvästi. Parasta oli kun kävin 5pvää ennen 3d ultraa hyvinkäällä jossa vauvaa katsottiin ja sanottiin että kaikki on hyvin.. Ni sitten 3d ultrassa huomattiin että istukka oli kalkkeutunut ja jouduin jatkossa kontrolli ultrissa käymään. Joten erittäin tyytyväinen olin. Ja sukupuoli piti paikkaansa, tyttö tuli :)

t.Nia ja Noora 2kk

Vierailija
16/17 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin Brunolla rv 26+3. Eka ultrasi " tavallista" 2d:tä, sitten 3/4d:tä. Myös sukupuoli katsottiin 3/4d ultralla (3d on se kolmiulotteinen ultra ja 4d on se, että liikkeetkin näkyy...ainakin käsittääkseni). Ultrattiin n.10min, joka saatiin dvd:lle. Kuvia saatiin monta, mutta ei niissä ole kun muutama hyvä kasvokuva. Oli se upea kokemus, kasvoista näin jo sukupuolen, jalkoväli sen vahvisti :)

Hinta oli yli 180 euroa, mutta kun kelakorttia vilautti, antoivat heti korvauksen, joten pulitettavaa jäi n.133¿.

Alma 36+3

Vierailija
17/17 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikolla 21+3 ja kovasti jännittää nähdä miltä meidän papu näyttää.

Kelakortin kun ottaa mukaan saa kelakorvauksen automaattisesti ja hinnaksi jää 140euroa. Aikaa piti varata 20-30min.

Itse mietin saako molemmat vhs:n ja dvd:n vai pitääkö valita kumman haluaa?