Siis mitä mitä??
Laskin ovislaskurilla tämän kuun ovulaatiopäivän. Ovishan on 14 vrk ennen seuraavia menkkoja, eikö? Mulla on kierto keskimäärin 29 päivää (28-30) ja niin laskurikin ilmoitti.
Laskuri näytti, että ovikseni olisi ollut eilen (harmistuin pirusti, kun luulin sen olevan aiemmin ja hommailtiin viimeksi keskiviikkona) ja että seuraavien kuukautisten oletettu alkamispäivä olisi 4.2
Siis hetkinen!!? Silloinhan kierron pituudeksi tulee 31 päivää (vaikka laskuri itsekin ilmoitti, että kp keskimäärin 29)
Jos lasken itse kalenterista kp: n 29 kohdalta taaksepäin sen 14 vrk, niin ovulaatio olisi kyllä ollut jo torstaina....
Kumpi tässä nyt on sekaisin, minä vai laskuri??
Kommentit (14)
Vierailija:
Eli jos kuukautiset alkavat tänään, kahden viikon kuluttua keskimäärin on ovulaatio.
Ovulaatiosta 14vrk alkaa kuukautiset. Alkukierto voi heitellä, mutta loppukierto ei juuri koskaan!
No varmaan siksi, että haluan raskautua!
ap
Vierailija:
Vierailija:
Eli jos kuukautiset alkavat tänään, kahden viikon kuluttua keskimäärin on ovulaatio.Ovulaatiosta 14vrk alkaa kuukautiset. Alkukierto voi heitellä, mutta loppukierto ei juuri koskaan!
Vierailija:
Eli jos kuukautiset alkavat tänään, kahden viikon kuluttua keskimäärin on ovulaatio.
http://metku.net/~phttp://metku.net/~pesu/hedelmoitys.htmlesu/hedelmoit…
Ovulaatiolla tarkoitetaan munasolun irtoamista munasarjasta. Se tapahtuu keskimäärin 14 vuorokautta ennen kuukautisten alkamista. Vaikka kierto olisi säännöllinen, saattaa munasolun irtoamishetkissä olla suuriakin eroja kiertojen välillä.
http://www.vauva-lehti.fi/odotusjasynnytys/artikkeli_ovulaatio.asp?f=28…;
ovulaatio on noin 14vrk kuukautisten ALKAMISESTA.
Seksiä kannattaa harrastaa joka toinen päivä kierron niinä hetkinä kun on ovulaatio. Ei miehellä riitä hyviä siittiöitä joka päiväiseen räjäyttelyyn=)
Itse tulin raskaaksi n. viikko vähän yli jälkeen menkkojen alun. No Stress! Oletteko kuullut, että moni pari joka on lopettanut hoidon, ja " luopuneet toivosta" ovat pian tulleet raskaaksi. Kärsivällisyyttä, mieli pirteänä.
Vierailija:
ovulaatio on noin 14vrk kuukautisten ALKAMISESTA.Seksiä kannattaa harrastaa joka toinen päivä kierron niinä hetkinä kun on ovulaatio. Ei miehellä riitä hyviä siittiöitä joka päiväiseen räjäyttelyyn=)
Itse tulin raskaaksi n. viikko vähän yli jälkeen menkkojen alun. No Stress! Oletteko kuullut, että moni pari joka on lopettanut hoidon, ja " luopuneet toivosta" ovat pian tulleet raskaaksi. Kärsivällisyyttä, mieli pirteänä.
niin sittenhän on sekä kuukautisista ovikseen että oviksesta kuukutisiin tuo 14vrk.
Minulla niin, että alkukierto on 12-16 vuorokautta ja oviksesta menkkoihin on sitten 12-14 vuorokautta.
Mutta kyllä se kuitenkin niin on, että oviksesta kuukautisiin on se 14 vrk, eli luteaalivaihe, mutta sekin vaihtelee eri ihmisillä, joillain se on 12 vrk, joillain 16 vrk - nuo ovat kuitenkin ihan normaaleja kaikki.
Ap: kyllähän ne siittiöt hengissä säilyvät muutamia vuorokausia! Enkä itse ainakaan uskoisi mitään nettilaskureita; käytän ovistestejä ja mittaan lämpöä ja seuraan muutenkin kehon merkkejä. Kyllä kahden vuoden yrityksen aikana on oppinut itseään kuuntelemaan.
Eli ei missattu mitään, kun hommailttin siis keskiviikkona viimeksi?
ap
Todistetuksi sitten kun näen tutkimuksen lähdeviitteenä! niin meille on koulussa opetettu. What ever. ei se o ikinä justiinsa, joten se on sama asia onko se ennen vai jälkeen.
Monet teistä täällä näyttävät unohtavan että ovulaatioajankohta on yksilöllistä ja saattaa yksilölläkin vaihdella jonkin verran eri kierroilla.
Varmin tapa saada tietää ovulaatioajankohta on tehdä testi - tai jos tunnistaa oireistaan, niin sitten niiden perusteella. Ei se laskeminen aina takaa, että se ovulaatio sattuu juuri niin kuin " kirjassa sanotaan" .
Meikäläisellä esimerkiksi on tyypillisesti myöhäiset ovulaatiot, siis hyvin lähellä kuukautisia... Näinkin voi olla
vaikka ovis ei sattuisi yhdyntäpäivälle, siittiöt elävät muutaman vuorokauden, eli toivoa ihan hyvin on.
ovulaatio,käytä ovulaatiotestejä tai tarkkaile kehosi antamia merkkejä.