Jos ajan kolarin inssissä niin joudunko vastuuseen?!
Yksi vanhempi mies sanoi minulle että jos ajan inssissä kolarin niin minä myös maksan kaikki?! Onko näin? Pitäisikö tässä joku vakuutus hommata vai mitä? Siis tietenkään en ajattele että jonkun kolarin ajan mutta siihenkin on pakko varautua kun on niin liukkaat tiet ja kokematon kuski ratissa ja vielä jännittyneenä...
Kommentit (10)
Miten te ette muka tiedä että inssissä ei oppilaalla ole vielä korttia. Jos tarkastaja joutuu puuttumaan ajoon mm. jarruttamalla jos oppilaan ajo ei ole riittävää niin hylsy tulee.
Autokoulussa opettaja on vastuussa ja testissä oppilas ei ole vielä vastuussa jos tulee kolari. Jos olisi vastuussa niin olisi kortti taskussa ja pelkääjänpaikalla ei olisi jarruja.
Minä ainakin lähdin inssistä läpässeenä kortin kanssa jonka jälkeen olisin ollu vastuussa kolaritilanteessa.
Eli mun vastaus on että insissä ajaessa ei ole oppilas vielä vastuussa.
oppilas on vastuussa. ennen inssiä ope.
korvaukset kuitenkin mennee autokoulun vakuutuksista.
Mutta kuka vastuun kantaisi, jollei kokelas. Inssin tehtävä kun on tarkastella, osaatko ajaa, eikä kantaa vastuuta tapahtumista.
10. kaikki on todelkin mahdollista.Autokoulussa eräs oppilas ajoi kolarin, vastuu jäi opettajalle joka ei painanut jarrua.Mutta riippuu varmaan tilanteestakin.
Ja varmaankin autokoulun autoissa on hyvät vakuutukset. Sitäpaitsi eihän sulla vielä silloin ole korttia, joten LUULISIN, että inssi on viime kädessä vastuussa, et sinä...