" Normaalit" menkat keskenmenon jälkeen?
Heipä hei!
Nyt kaipaisin teiltä apuja, neuvoja ja vinkkejä ja kokemuksia...
Eli minulla alkoi viikko sitten tiistaina ekat keskenmenon jälkeiset menkat (tasan kuukausi keskenmenosta, joka tapahtui rv 14, hirvittävä, surullinen kokemus). Tiistaina tuhrua, keskiviikkona vuotoa ja torstaina erittäin runsasta vuotoa. (Torstaina oli myös gyne, joka totesi kaiken olevan kohdussa kunnossa.) Sunnuntaihin mennessä vuoto loppui, mutta sitten maanantaina jatkui hyvin vähäisenä tuhruna/tiputteluna ja jatkuu edelleen ihan minimaallisena. Lisäksi seassa on (sorry, ällö kuvaus) sellaisia pieniä ikäänkuin " limapätkiä" , rusehtavia. Eivät siis ole hyytymiä eivätkä kudostyyppistä. Onko tämä teistä ihan ok ja mitä nuo limat voivat olla?
Ja sitten vielä, kun lääkärit ja kaikki ohjelaput sanovat, että vauvaa voi alkaa yrittää yksien NORMAALIEN kuukautisten jälkeen, niin ovatko nämä nyt normaalit? (En tiedä, kestäisikö pääkään vielä uutta yritystä vielä, mutta siis periaattessa..) Kun omat " normaalini" kestävät max. viikon eikä ennen ole ollut tuhruja ennen eikä jälkeen menkkojen. Eikä noita limoja..
Kiitos ja halaus kaikille, jotka jaksatte vastata edes jotain, vaikka arvailuja. :0)
Kommentit (2)
Se minua tässä pelottaa, että mitä jos yritetään vauvaa " liian" aikaisin, että elimistö ei jotenkin olekaan ehtinyt palautua ja tulee jälleen keskenmenon..miten ihmeessä siitä selviää.. Mutta ilmeisesti kaikesta selviää. Onnea teille ja meille vielä uuteen yritykseen! (Meillä ennestään kolme lasta.)
..ja pahoitteluni keskenmenostasi! Mulla on ollut 2 km. raskausviikoil 12 ja 9. Ekat kuukautiset on tullu keskenmenojen jälkeen n.4:n viikon päästä. Mulla on vastaavanlaisia kokemuksia näistä " siimamaisista" rusehtavista ja epänormaalin runsaasta vuodosta. Neuvolas sanottiin, et se on normaalia ja sieltä tulee ulos vielä jäänteitä raskaudesta. Me yritettiin ekan keskenmenon jälkeen heti ekojen kuukautisten jälkeen ja heti tärppäsi. Ehdin jo iloitakin, mutta valitettavasti meni sekin kesken. Eli 2 perättäistä nyt takana , jotka tapahtu v.2004 lopulla ja v.2005 alussa. Nyt me on mietitty, et yritettäs vielä tänä vuonna. Meil on 2 tervettä lasta. Voimia sinulle ja onnea uuteen yritykseen!