Voiko keskenmeno aiheuttaa haamuplussan vielä
yksien kuukautisten jälkeen?
Eli mulla siis takana km marraskuussa (rv 7+3) ja joulukuussa (tasan neljän viikon päästä) tuli ihan normaalit kuukautiset. Nyt sitten aamulla tein hyvin heikosti positiivisen testin.
En jotenkin jaksa uskoa tällaiseen ihmeeseen, kun takana on vuosia ja vuosia lapsettomuushoitoja (myös tuo km sai alkunsa hoidoista) ja vain odottelimme, että tulisi taas hyvä ajankohta lähteä hoitoja jatkamaan. Ettäkö minä voisin tulla raskaaksi ihan noin vain? Ja jotenkin pelottaa sekin, että entä jos tuo on ihan oikea plussa, mutta kun se on noin heikko, niin jospa se onkin jotenkin " viallinen" raskaus. Marraskuun km-raskaus alkoi myös hyvin heikolla viivalla testissä.
Huh! Parin päivän päästä pitää testin ohjeiden mukaan tehdä uusi testi. (Kun en kaikkien näiden vuosien lääkitysten ja hoitojen jälkeen edes tiedä koska ovuloisin normaalisti, niin ei oikein tarkoin voi edes laskea mitään mahdollisuuksia.)
Kommentit (5)
...että olet tosiaa nyt raskaana. Keskenmenostasi on kuitenkin jo kaksi kuukautta, en usko että sen jäljiltä enää näyttäisi testi plussaa.. Varsinkin kun km sulla tullut varhaisilla viikoilla.
Testaile parin päivän päästä uudelleen! Eiköhän se viiva sieltä vahvistu. Viiva on haalea, koska hormonia erittyy vielä sen verran vähän..
Varovaisesti jo onnittelen! :) Tuuthan kertomaan kun olet testannut uudelleen.. :)
glemei
Minulle kävi niin.
Käy kuitenkin ultrassa varmuuden vuoksi, tilannettasi pitää seurata.
Kyseessä voi olla vanhan rippeet tai uuden alku.
silti vaikea uskoa pitkän lapsettomuuden jälkeen. Huh! Nyt saan sitten soittaa neuvolaan... ja pyytää mahdollisimman pian johonkin tarkistukseen tms..
Kiitos mukanaolosta ja vastauksista teille kaikille!
Minulla itselläni myös keskenmeno loka/marraskuussa ja lääkkellinen tyhjennys jonka jälkeen ultrattiin ja näytti hyvältä ja samalla veriarvot otettiin jotka olivat rajusti vielä koholla. Sitten vain odotettiin että olivat normaalit kuukautiset ja uudet veriarvot ja sitten vasta oli tippunut normaaliin tasoon. Sen jälkeen uusi yritys ja tunteet ovat että jotakin on massussa tapahtunut.
Onnea uusiin yrityksiin ja ei lannistuta.
olla mahdollinen jos yhdet normaalit kuukautiset ovat tulleet välissä. Monethan tulevat helposti raskaaksi keskenmenojen jälkeen. Minulla raskaushormooni on hävinnyt elimistöstä muuutamassa vkossa keskenmenon jälkeen tosin raskauteni ovat keskeytyneet alkuvaiheessa eli rv 6-8. Onnea matkaan!