Välit poikki vanhempiin / vanhempaan?
Mikä olisi niin " hyvä" syy, että katkaisisit välit?
Minä inhoan isääni. Tai oikeastaan en enää inhoa, hän on täysin yhdentekevä.
Vanhempani erosivat ollessani 2v. Kävin isälläni silloin tällöin. Ihan lapsena pari etelänmatkaakin.
Koko elämäni isäni ja hänen puolisonsa ovat vähätelleet minua ja verranneet puolison tyttärentyttäreen (joka on minua 6v. nuorempi). Aluksi olin tämän tytön lapsenvahtina, nukuttajana, seuralaisena. Sittemmin siis vertailukohteena. Tämä tyttö on aina ollut hoikempi, kauniinpi, fiksumpi, ahkerampi, parempi ylioppilas jne.
Isäni ei oikeastaan ole kiinnostunut mistään elämäni " kohokohdista" . Ei kiinnostanut rippijuhlat, vanhojen tanssit. Nyt hän on jäämässä pois ylioppilasjuhlistani (aikuislukio).
Hän piipahti hätäisesti vaimonsa kanssa lapseni nimiäisissä (" kun ei pappiakaan..." ), lähetti lapseni 1v. onnittelukortin väärällä nimellä (ei mikään yhden kirjaimen erehdys).
Soittaa kertoakseen kuinka köyhä on ja kuinka valtion verot kohtelevat eläkeläistä huonosti. Samaan hengenvetoon kertoo varaamastaan etelänmatkasta ja kuinka vaihtoi uudempaan automalliin (n. 3 vuoden välein).
Minua ei yksinkertaisesti tahtoisi kiinnostaa pitää yhteyttä täysin yhdentekevään ukkoon.
Onko kenelläkään samoin?
Ap, minusta tuo on riittävä syy pitää välit poikki.