vähän (erilainen(ko)) vauvakuume...
eli kaksi tyttöä on, reilu 2v ja reilu 4v. toisaalta hipittäisi vielä kolmatta (poika) mut todellakin tahtosin et se ois poika.... mut eihän sitä voi tietää kumpi tulee.. ties vaikka kolmas tyttö kun kaksi aikasempaakin on tyttöjä... noh jos tulisin raskaaksi ja ajan saatossa huomattas et sekin olisi tyttö, kyl varmasti rakastaisin sitä kuin muitakin mut silti olisi syvällä sisimmässäni suuri pettymys... ja neljättähän en alkais enää väsäämään pojan toivossa... en missään nimessä halua suurperhettä!!!! (mun mielestä neljän lapsen kohalla voipi jo puhua suurperheestä, ei ehkä kaikkien mielest mut mun mielest, joten ei takerruta tähän nyt)
mä oon jo pähkäilly tätä jo vuoden, ja vieläkin on et haluan lapsen, en halua, haluan lapsen, en halua.... voi kun pääsis selvyyteen..
jos tulee kolmas,haluaisin mahd.pienellä ikäerolla, ettei tulis tyyliin 10v ikäeroa... joten pitäs pian päättää.. ja vielä näin " nuorena" (alle 30) jaksas yö valvomiset..
tää on sekava kirjotus. tuntuu et jos saankin tytön ni miten " kestän" pettymyksen kun ei saatu poikaa edelleenkään...
ekaa kun ootin, toivoin tyttöä,ja tyttö tuli. toista kun ootin oli poika tunne mut ultrassa sanoivat et tyttö, silti oli poika tunne. mulle oli sama silloin onko se poika vai tyttö. nyt ois pojan vuoro, mut mun tuurilla ei kuitenkaan tuu.
onko täällä monen lapsen äitejä? jos kaks ekaa on samaa sukupuolta tuleeko kolmas/neljäskin suurella todennäköisyydellä samaa sukupuolta.... oih kun tää on vaikeeta....
haluaa ja ei halua.. kas siinä pulma.
Kommentit (42)
Meillä on 10/04 syntyneet kaksospojat. Saivat alkunsa hoidoilla (icsi )ja nyt kuumeillaan kolmatta. Tarkoitus olisi keväällä mennä kokeilemaan tärppäisikö vielä kerran kun meillä on pakasteessa vielä alkioita. Tietysti toivotaan tyttöä, mutta pojasta ollaan kyllä valtavan onnellisia kun tuo lapsen saaminen ei ole ollut mitään itsestään selvää. Luulen että jos toinen kaksosista olisi ollut tyttö niin meidän lapsiluku olisi jo täynnä. Mulla on tosin vähän sellainen tunne, että jos meidän pas onnistuu niin poika sieltä varmaan tulis. En tiedä miksi. Mutta olen kyllä muilta kaksosäideiltä kuullut, että on helpompi kun kaksoset ovat samaa sukupuolta. Ainakin meillä pojat touhuaa aina yhdessä omia juttujaan. Meillä on ollut aikamoista hulinaa tämä kaksosaika ja välillä tuntui ettei enää lapsia kiitos, mutta mies on kyllä sanonut, että jos varmasti tietäisi että tyttö tulee niin sais syntyä vaikka heti.
ihanaa kun on muitakin jotka pohdiskelee samoja juttuja..
juu vaihetaan vaan vauvoja #nauraa# (olitkohan nro 18 kirjoittaja.....)
Onko teillä, jotka toivovat eripari kolmosta, sellaisia oloja että miettii jo tulevaa että sitten kun on se tyttökin/poikakin, niin millaista sitten on? Ja " masentuukin" sitten huomatessaan ettei se välttämättä koskaan toteudu =( Kun olen itsessäni huomannut tuollaisia piirteitä hetkittäin. Pelottaa jos en saakkaan " toivomaani" sukupuolta, vaan samaa kuin aiemmat, että petynkö sitten lapseen? Toivottavasti en...
...meillä jo on, ja kyllä minäkin haaveilen tytöstä. Meillä on myös mietinnässä tämä kaksi vai kolme -aihe, mutta olen kyllä aivan varma, että jos meille vielä kolmas tulee, niin sekin on poika. Haaveilen tytöstä aina välillä, mutta olen kyllä huomannut itsestäni sen, että en haaveile kolmosesta tyttömahdollisuuden takia, vaan siksi, että kolmas LAPSI olisi ihana. Jos siis " teemme" vielä kolmannen, ei sillä ole väliä, onko hän tyttö vai poika.
2 ekaa on poikia kolmannesta salaa haaaveilin tyttöä ja tyttö tuli sille sitten haaveilin kaveria ja kas neljäskin oli tyttö :)
sitten viides ja kuudes olikin taas poikia.
Joku muuten kirjoitti että 2 tytön jälkeen on hassua pestäpojan peffaa ja minusta se oli juuri tosinpäin 2 pojan jälkeen oli omituista pestä tyttöä kun sieltä puuttui jotain :)
Nyt, kun haaveilen sesikasta niin taas toivoisin että tulisi pieni prinsessa :) vaikkain pienet pojatkin on aivan super hyper ihania :)
Ja tosiaan koskaanhan ei voi tietää mitä sieltä tulee.
Tosin vanha sananlasku sanoo: hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty ;)
Eilen siis ehkä juuri tämän ketjuviestin innoittamana vihdoin tilasin netistä Amazon.com:n kautta kaksi kirjaa koskien kuinka tehdä tyttö tai poika-vauva. Toisen kirjan nimi taisi olla " How to make a girl or a boy" toisen nimeä en muista mutta samaa sarjaa oli sekin. Kirjojen yhteishinta oli n. 30 dollaria, mikä oli ihan kohtuullista varsinkin nyt kun dollari on heikompi kuin euro. Kirjoja voin toki lainata sitten kun olen ne lukaissut ja voin myös kertoa täällä sitten olivatko rahojensa väärtejä vai eivät. Laita vaikka googleen hakusanaksi " How to make a baby girl/boy niin saat varmasti parjon linkkejä eri osoitteisiin, joissa tarjolla tietoa tai kirjoja.
mulla on taas ongelmana se että meillä on nyt kaksi ihanaa tytärtä ja mulle on aivan sama kumpaa sukupuolta seuraava on jos päädymme kolmatta yrittämään! Ongelma on se eten haluaisi kuulla ainuttakaan kommenttia´ai te yritiite vielä poikaa`! Tää asia ärsyttää niin paljon mua että taitaa kolmas lapsi jäädä hankkimatta tai jos hankitaan niin keksin jo varalle lauseen minkä aijon esittää vastineeksi! Jokaisella itsellään olkoon oikeus toivoa mitä haluaa mutta ei liene muiden asia!Jos saisin itse päättää ottaisin kolmannen tytön mutta myös pojan aivan yhtä mieluusti!alkuperäiselle sanoisin että sinun olisi ehkä hyvä ensin sopeuttaa itsesi ajatukseen että lapsesi olisivat kaikki samaa sukupuolta ennen kuin ryhdytte tositoimiin, ajattele, lapsille on taas siitä että ovat samaa sukupuolta paljonkin etua=)
Itseä on alkanut entistä enemmän mietityttää tuo 3.lapsi. Että mitä jos se onkin samaa sukupuolta kuin aiemmat niin mitä sitten, petynkö? Kun TODELLA paljon toivoisin että olisi eri sukupuolta kuin edelliset! Itsekästä tiedän, mutta en voi ajatuksilleni mitään =( Mitkä teidän muiden ajatukset ovat?
Siitä pettymyksestä.
Kun tuleekin kolmas samaa laatuaan.Muistan kun innoissani kolmannen kohdalla menin rakenneultraan,vauvaa katsomaan.Mies mukana.
Ekana selvitettiin sukupuoli ja kun ilmeni että kolmas tyttö tulossa alkoi mieheni katsella seiniin.
Minä loukkannuin ja tiuskin koko päivän asiasta.Hänen kommenttinsa oli että olihan se jo nähty.
Mutta illalla selvisi todellinen syy.Hän arvasi että nyt ei jää näihin kolmeen=DHän kuulemma varustautui jo hetkeen koska alan taas vauvaa pyytämään.
Vähän aiheen ohi mutta olipa pakko lisätä!!!!
L+3 tyttöä +2poikaa
Ja lapsiluku jää tähän.
Mutta olen monasti miettinyt tätä asiaa. Olen nimittäin aina ollut vakuuttunut, että minä saan kaksi tyttöä. Kun kuopus olikin poika, tuli tunne, että jäin jotain ilman. Tunne kesti ehkä kaksi-kolme päivää. En siis ollut pettynyt vauvan sukupuoleen, vaan tuli tunne, että jokin jäi nyt uupumaan. Vieläkin joskus mietin asiaa. Enempää en voisi poikaa rakastaa. Ihan yhtä tärkeä tuo pikkuinen hurmurini minulle on, kuin olisi tyttö ollut.
Melkein olen sitä mieltä, että näin on parempi. Ja varmasti jos poika olisikin ollut tyttö, olisin siinäkin tilanteessa ollut sitä mieltä, että näin on parempi ;-) Enhän minä muusta olotilasta tiedä.
Esikoisemme on poika ja hänen jälkeensä on syntynyt kolme tyttöä. Neljännestä toivottiin poikaa ihan sen takia, että esikoinen saisi veljen ja leikkikaverin, mutta minkäs sille voi, aivan ihana tyttö saatiin. Neljännen jälkeen alettiin vielä yrittää esikoiselle veljeä. Tuloksena on ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja kaksi tuulimunaa.
Nyt olen taas raskaana (rv8+5), lapsille ei olla asiasta vielä kerrottu. Pitkästä aikaa poika (7 v.) taas viime viikolla alkoi puhua pikkuveljestä. Itselläni on vaan " pelko" , että tämäkin tulokas olisi tyttö (jos nyt edes maailmaan saadaan), koska raskaus sai todennäköisesti alkunsa yhdynnästä, joka tapahtui pari kolme päivää ennen ovista.
Minä olen tietysti nyt jo niin tottunut noita tyttövauvoja hoitamaan, että tyttö tuntuisi tutummalta, mutta tietysti poikavauvaankin tottuisi taas tosi äkkiä. Ja esikoispoikammekin oli tosi suloinen vauva. Esikoisen puolesta tietysti hirvittää, että miten suuri pettymys se mahtaisi olla, jos taas syntyisi tyttö. Jos tämä raskaus nyt tästä jatkuu, niin täytyy pojan kanssa jutella enemmän siitä, että me emme isin kanssa voida vaikuttaa vauvan sukupuoleen (on siitä ollut kyllä puhetta jo aiemminkin). Ja täytyy puhua siitäkin, että on todella suuri lahja, jos sen vauvan saa elävänä tähän maailmaan.
Esikoisemme sai muuten alkunsa inssillä eli siittiöt oli paikalla juuri h-hetkellä. Eivät taida ruveta tekemään inssiä ihan vaan sen takia, että sais poikavauvan, vaikka pyytäisi... ;-)
neronja, pelko persiissä raskauden jatkumisen puolesta, vielä niin pitkä matka edessä
Meillä on kuopuksemme joka on siis tyttö saanut alkunsa ensimmäisenä vuodottamana päivänä kuukautisten jälkeen(ultran perusteella laskettua aikaa olisi jopa vielä siirretty aikaisemmaksi mutta sanoin ettei ole enää mahdollista) joten onneksi meillä ei ole tarvetta alkaa yrittämään vaan jompaa kumpaa sukupuolta! Kolme tyttöä tai kaksi tyttöä ja yksi poika molemmat vaihtoehdot kuulostavat ihan yhtä hyviltä =) Ei meinaan ole mitään logiikkaa tossa ovuloinnissani, onneksi tulen kuitenkin helposti raskaaksi tai ainakin olen tullut...
Oletko jo saanut/lukenut nuo tilaamasi kirjat? Kerrotko lyhyesti mitä kerrottiin =)
Kirjoista olisin kiinnostunut, että mitä ne piti sisällään? Jos sais lyhyen referaatin miten tyttöjä tehdään ;)
meillä kaksi poikaa3v7kk ja 2v!kolmas lapsemme olikin yllätys tyttö!mummot odottivat jo aikoinaan miehestäni tyttöä, olivat ostaneet anopille nuket ja kaikki, mut poika oli!miehelläni kaksi veljeä kaikilla kaksi poikaa!mummot olivat jo heittäneet toivonsa!kunnes meille putkahtikin tyttö!ihanaa kun saa pukea vaalanpunaista ja rimpsua ja röyhelöä!
Lueskelin vanhoja viestejä ja tämä nappasi omalle kohdalle =) Eli 3 poikaa jo on, ja yhteen lapseen on vielä " lupa" mieheltä. Saisinkohan sen tytön poikieni seuraksi?
Tässä ketjussa oli monia muitakin samassa tilanteessa olevia, jotka toivoi eri sukupuolta seuraavasta lapsesta. Oletteko jo ottaneet sen ratkaisevan askeleen eteenpäin? Itse vielä pähkäilen itseni kanssa!
Millainenhan todennäköisyys olisi saada poika tai tyttö nyt?
Oletteko löytäneet hyviä linkkejä netistä tai artikkeleita missä näitä asioita pohdittiin?
nyt kuume iski taas pahempana kuin koskaan. kai se on alettava tehtaileen vaik tulis kolmas samaa sukupuolta... mut oliko jotain vinkkejä miten poika vauvoja " tehdään" ?? tai siis ei niit tehä niitä saadaan, mut voisko jotenkin edesauttaa tilannetta et ois suurempi mahd.saada poika??
miten ois premmat mahd.poikaan....
kolmannesta haaveilen,ja sais tulla vaikka heti,,vuoden oon ainakin pähkäilly et haluanko vai en.siis kolmatta.
mies ei oo sanonu ei:tä, on luullakseni sil kannalla et tulee jos on tullakseen. ei olla kuitenkaan ees yrittämällä yritetty.
Kaksi poikaa on ja tulevasta ei väliä. Ensimmäisen kerran itseasiassa kun törmäsin tähän sukupuoli-ilmiöön, olin lentää selälleni kun 7 vuotta ensimmäistään (poika) tehneet ilmoittivat toista odottaessaan, että " toivottavasti tämä on nyt se tyttö" .
Nooh, mutta minkäpä kukaan meistä aatoksilleen ja tunteilleen voi - onneksi olemme erilaisia! Pointtini oli lähinnä referoida Tieteen kuvalehden edellisestä numerosta (2/2006) tekovinkkejä:
" Tavoitteena poika:
* yhdyntä ajoitetaan ovulaation lähelle
* emätintä neutraloidaan soodalla
* valitaan yhdyntäasento, jossa siemensyöksy tapahtuu syvällä
* pyritään siihen, että kumpikin saa orgasmin
* yhdyntätiheys pidetään melko harvana
* mies pidättäytyy myös itsetyydytyksestä, jotta siemensyöksyjä olisi vähän
* mies juo kupillisen kahvia ennen yhdyntää
* nainen kiinnittää ruokavaliossaan huomiota runsaaseen natriumin ja kaliumin saantiin
Tavoitteena tyttö:
* yhdynnästä on ovulaatioon kolme päivää
* emätintä happamoitetaan etikalla
* annetaan simensyöksyn tapahtua lähellä emättimen suuta
* suositaan lähetyssaarnaaja-asentoa, jossa nainen on alla
* vältetään naisen orgasmia
* mies pyrkii saamaan paljon siemensyöksyjä joko yhdynnässä tai itsetyydytyksen avulla
* mies käy kylvyssä, suihkussa tai saunassa ennen yhdyntää
* nainen kiinnittää ruokavaliossaan huomiota runsaaseen kalsiumin ja magnesiumin saantiin"
Että sellasta :)