Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtava ilma, ulkoa just tultiin. Kotihommiakin on juhannuspyhien jälkeen ihan riittävästi. Yritän illalla jutskailla enemmän.

Ai niin Biancon Kallelle 8kk-onnittelut! Mulla helppo muistaa jostain syystä =)

hermione ja Eetu 9kk

Vierailija
2/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Kiian kanssa aamulla kaupungilla, eipä juuri tarttunut alennuksista mitään mukaan. Kiialle yksi paita, sekin kokoa 86cm, eli ei ihan vielä käyttöön. Nyt koitan saada kotihommia tehtyä ja noita Kelan papereita täytettyä. Aargh, kun ei millään jaksais perehtyä kaikkiin noihin papereihin ja hakuehtoihin.

Hermionen Eetulle 9kk onnittelut ja Biancon Kallelle 8kk onnea!

heltsy ja kiia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten eilen jaksanutkaan kirjoittaa, vaikka piti. Myöhästyneet merkkipäiväonnittelut siis Eetulle, Kallelle ja olikos Edwina/Lotallakin tasapäivä?

Sienna nukkui juhannusreissussa selvästi vähän huonommin kuin kotona, heräsi aamulla jopa ennen kuutta ja päikkäritkin jäi lyhyemmiksi. Nyt kotona on vetänyt kahtena päivänä päikkäreitä 2,5h aamupäivällä ja 2h iltapäivällä ja yöuniakin iltakasista lähemmäs aamuseitsemää. Kyllä oma sänky on aina oma. Itsekin olen ollut jostain syystä tosi väsynyt ja nukkunut useat päikkärit. Ai niin, onhan sitä toki tullut valvottua futista katsellessa (pahuksen Italia meni tippumaan), joten ehkä se selittää väsymyksen.

Mun puhelin hajosi lauantaina, ei onneksi mennyt ihan käyttökelvottomaksi kuitenkaan. Siitä irtosi kesken puhelun kaksi numeronäppäimen päällysosaa, eli nyt on suunnilleen sisälmykset puhelimesta näkyvissä. Se on työpaikan luuri, joten soitin tänään kollegalle ja pyysin tilaamaan mulle uuden, saan sen varmaan vielä loppuviikon aikana. Olihan toi jo melkein kolme vuotta vanha, mutta en ole moiseen ongelmaan törmännyt, että näppäimet irtoaisivat. Toinen niistä jäi mun poskeen kiinni puhuessa...

Sienna veivaa lattialla talouspaperirullan hylsyn kanssa. Sen uusin lempparilelu on puolen litran jaffapullo jossa on muutama keittämätön makarooni sisällä... Pienestä lapsen mieli on hyvä, vai miten se sanonta menikään.

Sain tässä viestin kaverilta, että se on laittamassa lusikat jakoon vaimon kanssa. Niillä on 3 alle kouluikäistä lasta. Toinen tällainen tapaus lähipiirissä kuluneen vuoden aikana. Nämä sentään kävivät terapiassa ja yrittivät ratkoa ongelmiaan, joten ihan yllätyksenä tämä ei tullut. Harmi silti.

Jep, kotityöt kutsuvat eikä niitä taida kukaan muu tehdä jos en itse vaivaudu. Mukavaa (joskin sateista) viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 9kk+

Tässä sateisen päivän piristykseksi kuva meidän vauhtihirmusta, ikää 8kk ja risat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=01b10cde-4137-11dd-aa49-…!

Vierailija
4/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas kesäkelit...ja pah. Juhannusreissu meni ihan mukavasti, vaikka satokin melkein koko ajan onneks meidän mökki on sen verran iso, että ei ala ahdistaan vaikka koko poppoo sinne änkee.

Hermione:

Mulle on ainakin toi ronkeli ihan tuttu sana. Mäkään en oo vissiin onnitellu Eetua uuden taidon löytymisestä. Jokos teillä menään kovaakin? Onko jo koko kämppä tutkittu? Ootko muuten koittanu houkutella lelulla Eetua nostaan kättä maasta, kun on konttaus asennossa?

Heltsy:

Joo siis Neeahan on kävelly tukia pitkin jo 7,5 kk iästä lähtien. Enkö oo sitä täälä muistanu kertoo? Kävelee jo niin hyvin että onnaa liikkuvan tuenkin kanssa. Noi seisomis harjotukset mitä nyt tekee ja maasta nousut on siis ilman tukee. Eli sit kun sen oppii niin sit äitiä viedään, kun ei sit varmaan siihen tuettakävelyyn enää kauaa mee.

Siellä on pottailu alkanu hienosti. Hyvä hyvä. Kuinkakohan mä saan ton meidän elohiiren pysyyn ees 10 sekuntia siinä potalla.

Hieno kuva Kiiasta. Meillä on kans samanlaiset kengät.

Sara-maria:

Joo oon pakastanu heti lopun. Siis sen osan jota ei oo lämmitetty. Jos sitä lämmitettyä on jääny niin oon laittanu roskiin, mut oon yleensä lämmittäny eka tosi pienen annoksen ja sit lisää jos on kelvannu. Ja noi hedelmä soseethan säilyy 2-3 päivää avattuna jääkaapissakin. Ja vihanneskin ainakin seuraavaan päivään. Mut jos näyttää siltä ettei se purkki mee siinä ajassa niin pakkaseen vaan. Jääpalakenno on hyvä ja siihen pussi päälle. Sit kun on jäässä niin voi siirtää pakastusrasiaan.

Heinot uudet mitat teillä.

Dragondream:

Mä oon ihan suosista käyttäny viä niitä kärryjä joissa on se vauvakaukalo, vaikka Neea varmasti ihan hyvin istuiskin niissä toisissa. On vaan niin kova kiipeen, niin en uskalla laittaa sitä niihin.

Mä en osaa sanoo tohon osa-aika juttuun mitään. Mut ainakin sulla on oikeus tehä lyhennettyä työpäivää ja työnantajan on siihen pakko suostua.

Tipu:

Onnea Siennalle uusista taidoista. Kiva kuva Siennasta. Mikä muuten ton teidän tulevan kissan nimi on?

Bytterfly:

Leeville kans kääntymis onnittelut.

Tänään käytiin koko perhen voimin shoppaamassa Ideaparkissa. Ostin Neealle syksyä ja kevättä varten reiman haalarin. Sain mielestäni ihan edullisesti kun oli -30% eli pulitin 60 euroo siitä. Vilkasin muitakin merkkejä, mut vaikka niissä lähtöhinta oli halvempi niin alennuskin oli pienempi. Halvin haalari jonkä löysin oli 50 eur.

Nyt on mentavä muonitus puuhiin.

Buuffa ja Neea 9,5 kk

Vierailija
5/33 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu nukahti heti kun pääsi sänkyyn. Voi raukka kun taitaa tuo

liikkuminen viedä kaikki voimat. Kiitos kaikille onnitteluista!!

Buuffa kyselit meneekö Eetu kovaa, kyllä se aika vauhdilla pääsee jos

näkee jotain mielenkiintoista. Ei oo ihan koko kämppää ehtinyt tutkia

kun näitä neliöitä on melkein sata kahdessa kerroksessa mut pikkuhiljaa.

Mä en uskalla mennä enää edes vessaan silleen että se on kauempana ku

metrin päässä. Aamulla se sai mut lukittua vessaan silleen että laitto

oven kiinni ja meni makaamaan oven eteen (ulkopuolella siis). Onneks se

siitä älys liikkua sitten pois kun aikani työnsin vessan ovea. Yläkerran

vessassa oon pystynyt aina käymään silleen että se tossa touhuaa aulassa

mut nyt sekään ei onnistu kun se hoksas portaat. Täytyy huomenna hakea

varastosta siihen portti niin ei tarvii pelätä että se tippuu portaita

alas. Kyllä elämä muuttuu paljon kun toi napero pääsee itse liikkumaan..

Tossa konttausasennossa on tänään tapahtunut edistystä, Eetu heijaa

silleen että polvet liikkuu yhtäaikaa eteenpäin samalla kun toinen käsi

liikkuu. Tuntus ettei enää kauaa mene siihen että se kunnolla sen

hoksaa. Täytyy kokeilla tuota leluvinkkiä huomenna. Ja kyllä mä

muistelen että olisit kertonut Neean kävelyharjoituksista. Hienosti

kyllä tyttö kehittyy =)

Tipu, toivottavasti saat pian uuden puhelimen. Täytyypä meilläkin

kokeilla tuota makaroni pullon sisään-lelua =) eipä ne kovin kummoisia

juttuja tarvii olla. Mies tänään laitto osiks tossa olkkarin lattialla

olleen lelukaari-systeemin, ei oo poikaa aikoihin enää kiinnostanut.

Mutta kylläpä kiinnosti kun se oli osissa, heti piti päästä sitä

näpelöimään ja nuolemaan. Söpö kuva taas Siennasta =) ihanasti tukka

kasvaa! Siitä sun kaverista, ikäviä aina noi erot joissa on osallisena

pieniä lapsia =(

Edwinalle ja Lotalle myös vilkutuksia ja Lotalle 4kk onnittelut!

meitähän on nyt kolme joilla on merkkipäivä 22pvä =) hienoja mittoja

neuvolassa!

MamaJaJustus, harmi se teidän auto! toivottavasti asia selviää pian.

heltsylle ja Kiiallekin vilkutukset, saitkos heltsy kelan paperit täytettyä?

Mukavaa viikon alkua kaikille!!

hermione ja Eetu 9kk

Vierailija
6/33 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoa nostamassa vaan. Pyykkihommat menossa ja Eetu touhuaa lattialla. Ei suostunut syömään aamupalaa juuri ollenkaan , mikähän lie vaivaa? onneks maitoa kuitenkin juo entiseen malliin. No eihän se aina itsellekään eväs maistu samaan malliin.

Tulkaahaan kertomaan kuulumisia!

h+e

Vierailija
7/33 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko meni ristiäisten järjestelyissä ym. hommissa, joten jäi tämä palstailukin väliin. En kovin ehtinyt viime viikkoisia kuulumisiakaan tarkkaan lueskella, joten kommentoinnit jää nyt vähälle... Mukavasti oli porukka kirjoitellut myös juhannuksen aikaan.

Hermione: Onnea Eetun uudelle taidolle sekä 9 kk:n täyttymisestä! :)

Mama: Teillähän oli reissu mennyt tosi mukavasti, hieno juttu. Harmi, että juhannussuunnitelmat meni mönkään, toivottavasti saatte auton pian kuntoon. Tulikos muuten nyt sunnuntaina tekstiviestini sulle perille..?

Tipun treffikuulumisia odottelin mielenkiinnolle minäkin, ihan mukavastihan ne taisi mennä. Ja onnea Siennalle uudesta taidosta!

Juhannusta taisi moni enska viettää mökkeillen. Mekin oltiin serkun perheen kanssa mökkeilemässä. Ainokin oli kokolla mukana kantoliinassa. Yhdentoista aikaan nukahti yöunilleen, jonka jälkeen vielä jatkettiin porukalla kokolla istuskelua. Juhannuspäivänä sitten kotiuduttiin valmistelemaan sunnuntain kastajaisia. Ne meni tosi mukavasti. Koitettiin saada Ainoa nukkumaan päikkäreille aamupäivästä ennen toimitusta, että olisi sitten juhlassa virkeämpi. Mutta eihän se malttanut nukkua, aavisti varmaan että jotain erikoista on tulossa. Itse kastetoimitus meni kuitenkin hyvin, aluksi hieman itkeskeli ennen kuin löytyi hyvä asento, eli mahallaan oli isänsä käsivarrella ja katseli sieltä pappia silmiin... ;) Aino kun ei tykkää olla sylissä selällään, ei sitten yhtään. Nimi jää kyllä nyt teille arvoitukseksi, kun en valitettavasti taida sitä täällä julkaista... Täälläkin oli puhetta niistä alkumaljoista, mutta ei kuitenkaan niitä sitten kilistelty. Kyllä oli juhlantuntua ilman niitäkin. Onneksi sää suosi, niin vieraat pystyivät kahvittelemaan myös ulkona terassilla, kun sisällä alkoi jo lämpötila nousemaan. Kovasti juhlia odoteltiin, mutta onneksi ovat nyt takana päin. Olin illalla tosi väsynyt, että nukahdin syöttäessäni neitiä..

Koitan tällä viikolla hieman enemmän aktivoitua tähän palstailuunkin...

Hyvää viikon jatkoa kaikille! Toivottavasti ei koko viikkoa sada.

Weera ja Aino 6 vko

Vierailija
8/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki luuraa?

Weera, hyvä että kastajaiset meni hyvin ja onnea pikku-neidille nimestä!

MamaJaJustus, kiitos sähköpostista =)

Me ollaan lähdössä kaverin luo iltapäiväksi. Eetu ei nyt meinaa millään nukahtaa aamupäikkäreille, yliväsyneenä vaan itkee. hoh-hoijaa! nyt lensi tutti lattialle, täytyy kai mennä apuun.

h+e

Vierailija
9/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minä sitten kirjottelen aikani kuluks, kun kerran hiljasta on. Ahkerasti päivittäin oon kyllä teidän jutusteluja seuraillu ja monen monta hyvää vinkkiä löytäny, kiitos siis kaikille. Oon suht uus täälä keskustelupalstoilla, enkä oo vielä rohkaistunu kirjotteleen niin usein... Mutta jos nyt pääsisin vauhtiin.

Mulla on puoli vuotias poika (tänään juurikin tasan 6 kk) ja neuvolaan menossa parin tunnin päästä. Vähän jänskättää kuinka paino on noussu, kun on lääkärin mukaan varsin hoikka poika. Oli kyllä syntyessään ihan kunnon kokonen, mutta on sittemmin keskittyny enemmän tohon pituuskasvuun. Maanantaiaamuna huomasin että oli ensimmäinen hammas puhjennu alas ja nyt siihen on viereen puhkeemassa ihan näinä päivinä toinen. Jee!

Pia

Vierailija
10/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ilmoittautumaan ja omaa napaa vaa tiedossa..

Kotiuduttiin viikon sukuloimisreissulta jo maanantaina, mut sain jonku pöpön sieltä.

Kurkku kipeenä, ääni käheenä ja voimat poissa. Nyt olo jo parempi. Toivon vaan ettei Saagaan ole tarttunu.

Junamatkat meni hienosti molempiin suuntiin, vaikka neiti ei kyllä hirveästi malttanu nukkua siellä. Menomatkalla oli vaa kauhea vaunu/ratasryysis. Melki 20 vaunut oli siinä palveluvaunus (osa tietysti kasassa) ja sit tuli vielä kolme pyörätuolia kyytiin.

Ja sit ihme tapahtui juhannusattona. Saaga alkoi syömään soseita ku tähän asti ei ollut edes avannu suuta. Nyt sit syödään 2 kertaa noin puolipurkkia päivässä. Ruokalistalla on peruna, porkkana, maissi, päärynä ja ny uutena luumu. Maissinaksut on herkkua. Muutaman kerran on saanu hepulin ku on loppunu kesken :) Niin ja vettä juo tavallisesta mukista. Voisi juoda vettä vaikka kuinka...

Kiinteistä pitikin kysyä et missä vaiheessa ootte ruvennu antaa viljoja/puuroja ja entäs lihoja, mikä liha ensimmäisenä?

Nyt pitää mennä keksimään jotain syömistä josko oloki paranisi.

Vilkutuksia kaikille enskoille!

Susanna ja Saaga kohta jo 6kk kääks..

Vierailija
11/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän poika söi muistaakseni vajaan kaks viikkoo kasvissoseita kun annoin eka broileria ja sit possua. Hyvin kelpas. Annan lihaa vaan puoli purkkia kerrallaan kun kasvista menee koko purkki. Enkä anna joka päivä kun menee masu niin kovalle. Siis suunnilleen joka toinen päivä puoli purkkia lihaa, kalasta ei tykkää. Poika on nyt 6 kk ja aloitti 4-kuisena maissivellillä ja vähän vaille 5-kuisena kasvissoseilla. Silloin kun aloin antamaan kasvissoseita lopetti vellin syönnin pullosta (eikä ota nokkamukiakaan), joten silloin aloitin antamaan viljapuuroa aamuin illoin. Meillä ei oo kummankaan suvussa oikein mitään allergioita, joten aika rohkeasti uskalsin kokeilla kaikkea. Eikä tähän mennessä ole onneksi tullu reaktioita.

Pia

Vierailija
12/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä pikkuhiljaa yrittäisi siirtyä tänne vauvapuolelle kirjotteleen. Silloin tällöin olen käynyt vilkuilemassa täällä mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa... Aika hakusessa siis teidän juttuihin mutta toivottavasti pikapuoliin ehtisin lukea teidän kuulumisianne tarkemmin:)

Hieman reilu 2kk eletty vauva-arkea ja nyt tuntuu siltä että pikkuhiljaa alkaa saamaan päivälläkin jotain aikaiseksi eikä vaan sitä vauvan tuijotusta... Elikkäs poika syntyi 21.4 ja hieman vaikeamman kautta käsi poskella napanuoralenkin kera. Leikkelemään joutuivat aika pahasti mutta toipuminen on kuitenkin mennyt paremmin kuin odotin. Nyt alkaa kuitenkin elämä hymyilemään ja en ole niin riipuvainen miehen avusta. Kirjoittelemiseenkin toivottavasti nyt löytyisi enemmän aikaa.

Arki on lähtenyt rullaamaaan todella hyvin, poika on yleisesti ottaen kiltti ja alun iltahuudotkin ovat loppuneet.

Weera1 kiva kuulla että olit ajatellut mua.. Mäkin olen usein miettinyt miten teillä menee. Mukavaa että sielläkin sujuu kaikki hyvin.

Palailen taas kirjoittelemaan kun siihen tulee hyvä tilaisuus. Hauskaa kesää kaikille T: Paco ja Toni 2kk

Vierailija
13/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: kuulostaa tosiaan siltä, että teillä mennään kohta ja lujaa. Vitsi, että on kalliita noi haalarit, alennuksesta huolimatta. Ihan hirvittää se hinta. Kyselit kissan nimeä, se on Jona. Ei siis itse päästy vaikuttamaan kun se on jo iso kissa.

Hermione: joo, kivasti alkaa olla jo Siennalla tukkaa ja se kasvaa ihan tasaisesti, näyttää siltä kuin olisi leikattu muotoonsa. Aika ovela poika tuo Eetu kun sai sut lukittua vessaan!

Weera: onnittelut Ainolle kuitenkin nimestä vaikket sitä täällä kerrokaan (joka on mun mielestä ihan ok). Kiva, että juhlat menivät hyvin ja sääkin suosi.

Pialle tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Tulehan sitten kertomaan neuvolakuulumiset.

Susannalle pikaista paranemista! Hienoa, että Saagalle alkoi ruoka maistua. Mä aloitin lihat siinä 6kk iässä, kun 5kk iässä alkoi kiinteiden syöminen noin yleensä. Kanalla taisin aloittaa, mutta hyvin pian sen jälkeen tuli muut lihat, ihan muutamassa päivässä. Muistaakseni aika pian sen lihan aloituksen jälkeen aloin syöttää puuroja, alkuun niitä vauvapuuroja ja 8kk iässä ihan tavallisia. Kamala, kun ei enää muista milloin mitäkin tapahtui, pitäisi varmaan kirjoitella nämäkin itselle ylös.

Tervetuloa myös Paco kirjoittelemaan tällekin puolelle. Kiva kuulla, että teillä on alkuvaikeuksien (tai siis hankalan synnytyksen) jälkeen kaikki lähtenyt hyvin rullaamaan.

Meillä on tylsä päivä, Sienna nukkui liian lyhyet ekat päikkärit ja on ollut väsynyt koko päivän. Lisäksi ei ollut mitään ohjelmaa tälle päivälle, joten ollaan vaan notkuttu kotikulmilla. Sain tytön pidettyä hereillä varttia vaille kolmeen jolloin luovutin ja vein päikkäreille. Onneksi parina seuraavana päivänä on lounastreffejä kavereiden kanssa. Eilen illalla oli kylässä yksi kaveri, joka oli nähnyt Siennan edellisen kerran kun se oli jotain 3kk ja kyllä sillä oli ihmettelemistä kun tyttö oli kasvanut.

On tosiaan niin tylsää, ettei ole edes mitään kirjoitettavaa. Tulkaahan muut kertomaan jotain kivoja juttuja.

Tipu & Sienna 9kk+

Vierailija
14/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea täytti eilen 3kk ja samalla oli myös neuvola. Pituus 61,8cm ja paino 5,7kg. Eli hyvin on tyttö kasvanut, kun aina ollut tuollainen siro tyttö! :)

Mua alkanut vaan mietityttään, että riittääkö mulla maito enää kun iltaisin neiti alkanut syömään kummastakin tissistä samalla syöttäkeralla ja sen seurauksena tissit vissiin ei ehdi täyttyä, kun iltaisin täällä syödään 1-2h välein. niin pitänyt muutamana iltana turvautua lisämaitoon(mun omaa maitoa pakkasesta annettu)... mutta pitää seurata tilannetta.

Meidän yhden syötön kerrat yössä on nyt historiaa ja neiti on alkanut syödä 2kertaa öisin, mikä tuntuu tosi väsyttävältä. kun muutamana yönä silloin aikaisemmin nukku koko yön ilman syöttöä... Kun tosiaan sairastettiin koko porukka mahatauti, niin sen seurauksena yösyötöt lisääntyi... :( ja nyt ei sit saada millään takaisin sitä 1krt syöntiä öisin.

Juhannus meni täällä mökkeilessä ja hyvin reissut onnistui vaikka sääskiä oli ihan hirveästi! Neiti nukkuin aina automatkat ja mökkeillä oli kiva sitten seurustella muiden kanssa. :)

Mä olin viikko sitten ystäväni kanssa kaupungilla shoppailemassa ilman Mineaa ja kylläpä nautin olosta siellä, kun sai ihan rauhassa shoppailla! :) teki kyllä terää!

Nyt tosiaan vaan kesää odotellaa, että pääsis neitinkin kanssa kunnolla ulkoilemaan vähissä vaatteissa! :)

Muiden kommetteja nyt ei sitten tule, kun mä tälläinen satunnainen kävijä täällä, niin ei tahdo oikein pysyä aina perässä tässä pinossa. ;)

mutta hyvää kesän alkua kaikille ja toivotaan, että se kunnon kesäkin tulisi vihdoin! :) B-) :x

Vierailija
15/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurelia: muistan mäkin miettineeni ihan samaa ton maidontuotannon suhteen, mutta jatkoin vaan sitkeästi imettämistä aina kun poika tuntu sitä tarvitsevan. Söi myös molemmista tisseistä ja iltaisin tosi tiuhaan. Meillä ainakin se syöminen siitä kyllä pian tasottui. Viisaat on sanoneet että näin vauva tavallaan tilaa itselleen enemmän maitoa. Meidän poika söi vielä kaksi viikkoa sitten kaksi kertaa yöllä tissistä ja ikää tuli tänään 6 kk. Että ei siitäkään kannata stressata, varsinkin jos vauveli muuten nukkuu hyvin. :)

Meidän neuvolareissu meni ihan kohtalaisesti. Poika suuttui neuvolantädille jostain mitä täti kokeili ja huusi naama punaisena sitten loput 20 min. Painoa ei sitten ollu tullu niin paljoo kun toivoin. Edellisestä punnituksesta reilu 300 g ja ollaan kuitenkin sen jälkeen alettu syömään kiinteitä hyvällä ruokahalulla. Mitat nyt siis 69,8cm ja 6940g. Neljän viikon päästä taas puntariin.

Minäkään en valitettavasti oikein osaa vielä kommentoida muiden touhuja, mutta koitan opetella muistamaan teidät pian!

Pia

Vierailija
16/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa pitkään tässä koneella nyt olla.

Uusille tervetuloa eli Pia-maria ja Paco. Mukavaa kun tulee uutta porukkaa =)

Kiinteistä.. Sama vika kuin Tipulla eli en tahdo enää muistaa. Kiinteät aloitettiin kunnolla 5,5kk iässä, puuroa ekan kerran joskus reilun 6kk iässä ja lihaa sitten varmaan lähemmäs 7kk ikää (kai). Kanaa meilläkin syötiin ekaks, sitten aika pian muitakin lihoja.

nyt lepäämään...

Vierailija
17/33 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä muistan että meillä aloitettiin puurot ennenkuin lihat. Ei kai sillä niin merkitystä missä järjestyksessä se tapahtuu =)

Aureliallekin vilkutuksia, kiva kun käyt välillä moikkaamassa!

Vierailija
18/33 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla hehkuttamaan että Eetu söi nyt aamulla tavallista (hienontamatonta) kaurapuuroa sekä nokkamukista maitoa päälle =) jospa se toi kaurapuuro alkais pikkuhiljaa maistumaan...

eipä muuta, aurinkoinen päivä tulossa.

h+e

Vierailija
19/33 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan anoppilassa vielä juhannuksen jäljiltä.

huomenna kotiin ja sunnuntaina muutto... Siitä seuraaki sitten netti katkos. : ( yritän kuitenki välillä päästä edes lueskelemaan..

HERMIONEN Eetu oli ovelasti lukinnu äitin vessaan. : ) Kyllä joo liikkuvan lapsen kanssa elo on ihan erilaista. Kiva et oli puuro maistunu.

TIPUN ex treffit oli menny ihan kivasti. Toivottavasti tänään ei ole ihan niin tylsää kun eilen oli ollu.

SUSANNALLE pikaista paranemista. Tuntuu kovasti olevan flunssaa liikkeellä. Meilläki kenties junamatka edessä heinäkuussa, vähän jännittää miten onnistun yksinäni kaikki kamat roudaamaan. Ku olis vaunut, kassi (t), turvakaukalo. Mut kaipa sitä selviää, jos junailuun päädyn. Kiva et Saagalle on alkanu kiinteet maistumaan.

Kiinteistä: Meillä aloteltiin 4kk 3vko ikäsenä pikkuhiljaa maistelemaan peruna, porkkana, maissi... nyt listalla on edellisten lisäks kukkakaali, parsakaali, päärynä, persikka, luumu ja riisipuuro.

Riisipuuro ei alkuun meinannu maistua mut nyt seki menee. Puuro tuli mukaan noin 5,5kk iässä.

Ens viikolla ajattelin alottaa lihat.

Nyt syödään yks kasvissose ja illalla puuro+ hedelmäsose tahdilla, ens viikosta lisään myös kolmannen ruokailu kerran.

Ja tissimammaa lisäks. Vesi ei oikein maistu, vaikka joka kerta ruan päälle sitä tarjoan.

Kommentoinnit jää nyt aikalailla vähiin, täällä on aikamoinen härdelli ku on Eemilin serkut 2v ja 7v vanhempineen, appivanhemmat, me. Ei paljon ole rauhallista hetkeä. : )

Mutta meillä Eemil konttailee aikalailla, sillai et konttaa pikku pätkän, lepuuttaa mahallaan ja jatkaa konttaamista. Ryömiminen on jääny vähemmälle. Vaikka niin kyllä vielä pääsee nopeempaa. Tukea vasten nousee polvilleen tai seisomaan, semmoseen 90 asteen kulmaan. 3 kertaa on vääntäytyny istumaan. Mut sen harjottelu on vähän jääny.

Niin ja on serkuiltansa oppinu huutamaan. : ) Oikein komentaa.

Vilkutukset kaikille!!! Mieli tekis kommentoida vaikka mitä mutta nyt ei jouda. : (

Ihanaa kesää, palailen aina kun jossain pääsen koneelle ja viimeistään sit ku oma saadaan taas toimintaan.

Helteitä, tai edes lämmintä ja aurinkoa odotellessa... Täällä tänään sateista ja +12 astetta.

Odottelija ja Eemil 5kk 3vko, tasan tänään. : )

Vierailija
20/33 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hammas puhjennut viime yön aikana. Jipii! Kohta päästään hammaspesulle, jahka vähän vielä kasvavat.

Pojasta on tullut muutaman päivän sisällä ihan mahdoton apinoimaan, matkii ihan kaikkea mitä ympärillä tapahtuu. Mua on pari päivää yskittäny koko ajan ja on aika huvittava kun yrittää yskiä kans. Ja sit kattelin eilen jotain kasvatusohjelmaa, missä lapset kiukutteli oikein urakalla niin loppuillan poika yritti karjua samanlailla... Täytyy siis näköjään valikoida tarkkaan mitä sitä telkasta kattelee.

Nyt tuo äiskän pikkuapina heräileekin jo päikkäreiltä ja lähdetään mummolan kautta synttärikekkereihin.

Pia