~~ENSKAT viikolla 26~~
Kommentit (33)
Taitaa olla enskat kesälomilla, kun on hiljaisempaa palstalla.
Tervetuloa Pia-marialle enskoihin palstailemaan! Ja Pacolle myös tervetulotoivotukset tälle puolelle! :)
Hermionelle ja Tipulle kiitokset onnitteluista nimestä. Menee muuten aikaa, ennenkuin tottuu kutsumaan neitiä omalla nimellään. Kastajaisiin asti kun häntä kutsuttiin tytöksi, neidiksi, tirppanaksi, Ainoksi yms. rakkaalla lapsella on monta nimeä ;)
Aurelia on päässyt shoppailemaan, on varmasti vaihtelua päivään. Ajattelin itsekin piipahtaa miehen vapaapäivänä alemyynteihin..
Odottelijalle tsemppiä muuttohommiin!
Hermionen Eetullekin alkaa puuro maistua, hieno juttu! Toivottavasti ne alamahakivut alkaisi hellittää, kuulostaa ilkeeltä..
Meillä on mennyt edelleen ihan mukavasti. Nyt on taas päikkäreitäkin neiti nukkunut ihan hyvin, kun ei ole ollut kovin kuuma. Onkin saatu nukkumaan vaunuihin, niin ettei ole käyty lenkillä ennen sitä. Usein heräsikin vauhdin pysähdyttyä, joten taitaa tämä keino tepsiä hyvin (ainakin tällä hetkellä...). Yöt on vaihtelevia, mutta melko hyvin on nukuttu kuitenkin. Pari-kolme kertaa herää syömään. Ensimmäisen yleensä pitemmän pätkän nukkuu omassa sängyssään, mutta aamuyöstä syönniltä jää useinmiten meidän viereen. Silloin tahtoo herätä, kun siirtää omaan sänkyyn tai nukkuu muuten levottomasti... Juhannuksen aikaan taisi olla sitä tiheän imun aikaa, kun olisi ollut koko rinnalla ja öisinkin heräsi useammin. Silloin epäilinikin, että riittääköhän se maito, mutta taisi tilata itselleen lisää evästä tiheillä syönneillä, kun nyt taas tuntuu maitoa riittävän. Kokeilin yksi päivä pumpatakin ja sain 50 ml näin alkuun talteen.
Sitten asiaan joka on minua nyt viime aikoina saanut näkemään punaista: Onko teitä ketään neuvottu olemaan totuttamatta/opettamatta vauvaa johonkin tiettyy asiaan esim. ettei pidä liikaa sylissä, tottuu siihen. Tai nukuta vieressä, tottuu siihen..yms. Tai nukuteta/rauhoiteta kävellen, tottuu siihen.. yms. Kaverini oli hyvinkin vastaan sitä, että vauva nukkuu yöllä meidän vieressä, ei kuulemma vauva kuulu vanhempien sänkyyn... Itsekin olin alussa sitä mieltä, että vauvan kuuluu nukkua vain omassa sängyssään, mutta nyt olen oppinut nukkumaan myös vauva vierellä, eikä se meitä häiritse. Päinvastoin, saadaan nukkua paremmin koko sakki, kun vauvakin nukkuu hyvin. Minua vain raivostuttaa nuo tottumis-varoittelut. Toisaalta voi niissä olla perääkin, mutta onko se nyt niin vaarallista, jos vauva haluaa olla vanhempiensa lähellä. Ei kai n. 2 kk ikäisen vauvan tarvitse vielä olla kovin itsenäinen. Jos näistä tavoista ongelmia tulee, niin täytyy koittaa ne ratkaista sitten myöhemmin, jotenkin...Sitä edelleen tutustuu uuteen perheenjäseneen ja sen touhuihin ja vaatimuksiin ja koittaa niihin vastata parhaansa mukaan. Tai ehkä olen vaan herkällä ottamaan itseeni, pitäisi vaan antaa mennä ohi. Tälläinen pieni purkautuminen tästä. Voi olla, että joku on samaa mieltä noista tottumisjutuista, ja sekin on ihan ok.
Hyvää viikonloppua ensikoille pienokaisineen!
Weera ja Aino 7vkoa
Onneksi toi sää näyttää vähän kirkkaammalta, aattelin jo ruveta katteleen mihin sitä pitäisi muuttaa että kelit paranis. Mutta ehkä se kesä vielä tulee tännekin! Näin kesän lapsena alkaa ahdistaan kun on pitkä ja pimee talvi takana, eikä auringosta ja lämmöstä tietookaan!
Mutta siis Weera: on todellakin vielä tuoreessa muistissa noi samaiset löpinät vauvan totuttamisesta! Poika on nyt 6 kk ja tarinat senkun jatkuu. Tutut on jo oppinu ettei kannata jos ei halua raivostunutta äitiä niskaansa, mutta vähän vieraammat antaa kyllä tulla kaikenlaista. Yleensä höystävät tarinaansa kommenteilla "kyllä säkin vielä opit" tai "turha sitten valittaa kun on ite opettanu". En kyllä pidä itseäni huonona äitinä vaikka eka lapsi kyseessä onkin, joten noi kyllä sä vielä opit -lauseet on loukannu välillä pahastikin. Oon muuten aika vahva persoona, mutta "hormonihäiriöissään" sitä on väännetty useatkin itkut ilkeiden tätien takia. Anoppini hoki vaikka kuinka ja kauan että miten et oo jo antanu kiinteetä ruokaa ja kohta mummi syöttää sulle kyllä perunaa, vaikka lapsella oli ikää vissiin just 2 kk ja olin moneen otteeseen sanonu että kyllä se vielä kerkee ja ei se poika oo nälkään kuolemassa. Muuten siis erinomaiset välit anoppiin, hän oikein ihana ihminen.
Meillä vauva nukkui osan yötä kans vieressä ja sittemmin kun on kasvanu, on ihan itsestään alkanu nukkuun enemmän ja enemmän omassa sängyssään, nyt siis jo koko yön. Lapsen isä nukutti pojan aina kävellen rintareppuun, mutta sekin jäänyt pois itsestään. Oon vähän sitä mieltä että kun vauva on pieni, hän saa olla sylissä just niin paljon kun vaan haluaa. Tottakai tuntee olonsa paljon turvallisemmaksi, onhan kulkenut 9 kk äitinsä mukana 24/7. Luulenpa että noi tottumisasiat on paljoltikin totta, mutta vasta vähän myöhemmin. Olisikin hienoa, jos kaikki ihanat sukulaiset ja tutut hokaisivat saman asian ja "neuvoisivat" vasta vähän myöhemmin. Säästyisi tuore äitikin paljolta harmilta, on niissä hormoneissa muutenkin tekemistä. :) Nauti siis vauvastasi ja näytä pitkää kieltä neuvoille ja etenkin neuvojille. :)
Hoh, tulipa tarina! Ainiin Weera vielä: vähänkö häiritsee toi teidän nimiasia, kun et kerro :) Ja hermione: hienonnatko kaurahiutaleita, vai syökö Eetu "kökötkin"?
Pia
Eetu nukkuu edelleen eikä mulla uni tullut. Mitään isompaa en jaksa nyt alkaa tekemään etten herätä poikaa.
Pia, en oo hienontanut puuroa. Tein siitä kyllä tooosi löysää ja sitten hedelmä sosetta mukana. Mikrossa siis tein. Iltapuuro menee edelleen sitä vauvapuuroa, sitä kun Eetu syö aika ison satsin. Mutta jospa ton käytössä olevan vauvapuuron jälkeen ei tarviis enää uutta ostaa. Nyt on maisteltu niitä vauvajukurtteja, ollaan kyllä annettu tavallistakin jukurttia pikku maistiaisia jo jonkin aikaa. Hyvin tuntuu maistuvan. Tänään Eetu söi ihan yökkimättä 8kk purkkiruokaa, makaronia+jauhelihaa =) jospa se tästä!
Weera, tosi ikävältä kuulostaa noi neuvomiset. Mä oon aika vähän (onneks) saanut osakseni noita neuvoja yms. Oon kyllä välillä aika silmille hyppivä pirttihirmu niin ehkä kaverit ja siskot on suosiolla jättäneet neuvomiset vähille.. Anoppi on jättänyt ihan rauhaan ja jopa mun äiti mitä mä suuresti ihmettelen!! Mä menin eka visiitille mun kotiin kauhea saarna valmiina äitilleni että "älä perkele neuvo mua kokoajan kyllä mä osaan lapseni hoitaa" mutta äiti antoi mun olla ihan rauhassa ja hoitaa Eetua niinku itse halusin. Pointsit siitä vaan äitilleni! Jos vaan pystyt niin anna vaan samalla mitalla takaisin niile sun neuvojille!! sun lapsi se on ja sä varmasti osaat hänet parhaiten hoitaa/kasvattaa. Meilläkin muuten Eetu nukku perhepetissä ekat 3kk ja oppi sen jälkeen niin nätisti nukkumaan omaan sänkyyn. Ei mitään ongelmaa. tsemppiä vaan sulle paljon!!
Weera: Kovasti on tullut täälläkin mietittyä tuota neuvomisasiaa kuluneen viikon aikana. Oltiin nimittäin anoppilassa... Anoppi on aika epävarma vauvan kanssa yksin, ei esim. uskaltanut kylvettää kun kysyin, että haluaisiko kokeilla, jos näytän miten. Mutta sitten kun minä hoidan vauvaa, pörrää koko ajan ympärillä ja jakelee neuvoja ja kommentteja. Ei varmaan tarkoita oikeasti niin, että pitäisi minua huonona äitinä, mutta siltähän se monesti tuntuu... Esim. kun vaihdoin vaippaa, niin tuli katsomaan ja kysyi, että oletko laittanut rasvaa, kun edellisellä kerralla näytti olevan vähän punoitusta. Ja kun Justus itki kun yritin häntä nukuttaa, niin tuli katsomaan, että ei kai se yksin siellä sängyssä itke. Ihmetteli myös, kun ei juoteta pullotolkulla vettä, ja kun miehen veli vaimoineen tuli käymään, niin kysyi heiltä, että eikö niille teidän kummilapsillekaan ole annettu vettä. Tuo ärsytti ehkä eniten, ihan kuin ei olisi edes luottanut minun selitykseen siitä, mitkä nämä nykysuositukset ovat. Pikkujuttuja suurin osa, mutta parin päivän jälkeen alkoi jo kypsyttää, etenkin kun tuli koputtamatta 'meidän huoneeseen' vaikka ovi on kiinni.
pakko mennä, Justus vaatii ruokaa kovaan ääneen...
Väärä hälytys, ruoka ei kelvannut, mikä lie suututti.
Nyt kun luin tuon oman viestin uudelleen, niin aika pikkujuttujahan nuo anopin kommentit on, mutta kyllä ne harmittaa, kun vauva ja äitiys on kuitenkin se oman elämän tärkein juttu tällä hetkellä.
Pitää vielä Weeralle kommentoida nukutuksesta, että kyllä meilläkin poju jää aina joltain syötöltä viereen. Itse tykkään nukuttaa illalla omaan sänkyyn, että siitä tulisi sellainen tapa, ja meillä huomattiin käytännössä, että jossain vaiheessa poju alkoikin nukahtaa sinne paremmin kuin syliin. Ihan pienenä siis nukutettiin syliin ja siirrettiin siitä sänkyyn. Mutta toisaalta kyllä monissa perheissä on ihan onnistuneesti vaihdettu perhepedistä tai sylinukutuksesta omaan sänkyyn isompanakin. Ja syliä ei mun käsityksen mukaan voi pikkuinen saada koskaan liikaa, isän tai äitin lähellähän se on paras olla. Isoissa perheissä vauva varmaan oppii olemaan enemmän yksin, kun äiti joutuu hoitamaan myös muita lapsia, mutta miksi sitä pitäisi esikoiselle välttämättä opettaa, jos syytä ei ole. Itse ainakin koen olevani nyt äitiyslomalla vauvan takia ja jos kotityöt jää tekemättä, niin sitten jää.
Tulipa paasattua =)
Nyt unohtui kaikki muut kommentoinnit kyllä...
Ai niin, tervetuloa Pacolle ja Pia_Marialle mukaan! Muistankin sut Paco hyvin tuolta odotus-puolelta, onnittelut pikkuisesta :)
M&J kohta jo 4 kk
Ekaksi 2kk neuvolakuulumisia: Paino 5820g (syntyessä 4080g), pituus 60,5cm (50cm) ja pää 40,5cm (35,5cm). Kaikki oli ok. Kasvaa hyvin, just ja just keskikäyrän yläpuolella.
Weera: Meillä oli jotain pientä "koliikin" tapaista ekan 6 viikon ajan ja huomattiin ettei ruokaa kannata antaa tiettyyn kellonaikaan koska se vaan pahentaa masukipua (ei siis itkenyt nälkää silloin). Otettiin anopin kanssa (myös miehen veljen) aika hyvin yhteen kun hän syyttävään sävyyn kehotti antamaan pojulle ruokaa kun niin selkeästi oli nälkä. Autoilu illalla auttoi mahanpuruihin ja siitä saatiin kuulla (jälleen kerran samalta taholta) ettei pietä saa totuttaa siihen että iltanokoset otetaan autossa. Nyt ei sitten ollakkaan toviin vierailtu anoppilassa kun tuntuu että teemme "kaiken" väärin ja mulla menee herne nenään (myös muissa asioissa kun vaan vauvan hoidossa). Mitähän he tuumaisivat jos tietäisivät että poitsu nukkuu yöt meidän vieressä=). Uskon (ainakin vielä) että noi ekojen kuukausien tottumiset saadaan jotenkin unohdettua, meillä ei esim tarvii enää lähteä illalla autoilemaan. Nyt taas ongelmaksi on tullut se että jos poju inahtaa väärässä paikassa niin heti udellaan ollaanko jo viety tutkimuksiin maitoallergian takia ja miksi ei... (ei siis oikeasti mitään merkkejäkään tällaisesta) Kyllähän näitä nähtävästi riittää, koita vaan jaksaa ja sano takaisin ensin hyvällä ja jos ei toimi niin sitten pahalla.
Pia_Maria:onnittelut toisesta hampaasta! Minkä ikäisenä eka hammas on muilla tullut? Meillä kun syödään nyrkkiä (molempia samaan aikaan ja välillä samaan aikaan kun ruokaillaan) tosi ahkerasti ja välillä olen tuntevinani jotain hampaan tapaista ikenen sisällä joten eiköhän sieltä hammas tee tuloaan...
Vielä on jotenkin todella vaikeaa kommentoida muiden juttuja kun ei ole itse vielä kunnolla päässyt juonesta kiinni mutta eiköhän se siitä kun pääsee ahkerasti lueskelemaan teidän juttuja. koettakaa siis kestää:)
Täytyy mennä pesemään pyykkiä..
T: Paco
Täällä oli muutamia neuvolassa käyneitä, ihan hyviä mittoja taisi kaikilla olla. Hullua kun tässä tulee neljän kuukauden tauko neuvolassa käyntiin, tuntuu ihan kamalan pitkältä.
Jaksan kyllä ihmetellä Odottelijan Eemilin liikkumista, se on kyllä tosi aikaisessa! Siinä on äidillä perässä pysyminen. Meillä nyt sitten ryömiskellään ja nostellaan peppua, seisomaan nousemisesta ei ole vielä mitään merkkejä. Istumasta Sienna osaa nyt mennä hallitusti mahalleen, ennen kolahti aina leuka lattiaan.
Eetulle on alkanut kaurapuuro maistua, jee! Ja kohta sielläkin kontataan ihan täyttä häkää. Hermione, kiitos kysymästä, meillä on ihan rauhallinen viikonloppu tiedossa. Lauantaina illalla on kaverin kolmekymppiset, joissa käydään vaan kääntymässä Siennan kanssa, sieltä jengi suuntaa sitten baariin ja me kotiin nukkumaan... Samainen kaveri pitää vielä kahvikekkerit erikseen tiistaina, mennään silloinkin. Muuten ei olekaan mitään suunnitelmia.
Weera kyseli näistä "tottumiskommenteista", joita ympäristöstä satelee. Tuttua on meillekin. Kun Sienna oli noin 1,5kk, sillä oli parin viikon kausi jolloin ei saanut nukuttua selällään kun lonkkalasta (sillä oli lonkkaluksaatio) ja kovat mahavaivat haittasivat. En uskaltanut nukuttaa sitä sängyssä mahallaan, joten se nukkui mun mahan päällä vatsallaan ja itse puoli-istuvassa asennossa sängyssä. Tiesin hyvin, että näin ei nukuta kauaa, mutta siltikin sukulaiset ehtivät jo maalailla piruja seinille siitä, kuinka tyttö ei koskaan opi omaan sänkyyn... Just joo. Kun lonkkalastasta päästiin alle 2kk iässä, tyttö on nukkunut omassa sängyssä omassa huoneessaan joka yö...
Mun äitipuoli, joka muuten on aivan ihana Siennan kanssa, ärsyttää mua ihan loputtomiin kun kärttää sitä, että meidän pitäisi ottaa Sienna mukaan saunaan. Se on vaan sen joku päähänpisto kun sen oma isä on saunottanut sitä kun se on ollut vauva. Mä olen yrittänyt selittää, että silloin harvoin kun me saunotaan niin tehdään se vasta sitten, kun Sienna on nukkumassa, koska se on meille harvinaista omaa rentoutumisaikaa. Kyllä Sienna ehtii elämässään saunoa vielä ihan tarpeeksi.
Missäs muuten Hannnah luuraa?
Käytiin mun töissä syömässä kollegan kanssa ja hain samalla uuden puhelimeni sen vanhan rikkoutuneen tilalle. On aika hieno kuulemma. En näistä sen enempää ymmärrä, valitsin sen vaan summamutikassa Nokian nettisivuilta tyliin "toi näyttää kivalta". Pitää kai kaivella se vielä tänään paketista ja alkaa räpeltää. Olen tosi huono kaikkien vempainten kanssa joten vähän jännittää, saanko sen pelittämään ja kaiken tarpeellisen siirrettyä vanhasta luurista.
Aurinkoista viikonloppua kaikille jotka häivytte sitä johonkin viettämään. Mä olen varmaan täällä koneen ääressä viikonloppunakin.
Tipu & Sienna 9kk+
... missä kaikki ovat? Tulkaahan pitämään mulle seuraa!
Olin alitajuisesti vähän huolissani siitä, löytyykö meidän Pariisin hotellista ensi viikolla Siennalle vauvansänkyä, kun se on vaan joku 2 tähden hotelli jonka buukkasin summamutikassa netistä. Laitoin sinne eilen meiliä vielä ja varmistelin asiaa ja sain pikaisen vastauksen, että sänky löytyy. Nyt voidaan lähteä hyvillä mielin. Tai siis perjantaina, ei nyt.
Hain kirjastosta myös Kreikka-matkaoppaan ja tutkiskelen mahdollisia yöpymispaikkoja akselilla Thessaloniki-Kavala-Thassos. Hullua ja vähän ennenaikaista, kun ensin kuitenkin lähdetään sinne Ranskaan. No, eipä tässä ole muutakaan tekemistä. Sienna veti 12 tunnin yöunet, heräsi vasta aamukasilta ja sain sen vasta äsken päikkäreille. Nukahti sentään ihan kiltisti, vaikkei kai heti uni silmään tullutkaan. Pitäisiköhän itsekin mennä taas nukkumaan? Mä voisin nykyään nukkua vaikka koko ajan, vaikkei todellakaan ole mitään univelkaa.
Tulkaahan nyt juttelemaan ettei mun tarvitse täällä yksinäni höpistä.
Tipu & Sienna 9kk+
On vaan pää niin tyhjä ettei paljon tarinoita irtoo.
Viime yö oli kyllä taas kaikkee muuta kun mukava. En tiedä näkikö poika painajaisia vai mikä oli vialla, mutta itki hädissään omassa sängyssä ja rauhottu vasta vieressä. Siinäkin parahti vähän väliä itkuun, eikä siis suostunu enää takaisin omaan sänkyyn. Kuuteen mennessä en ollu nukkunu minuuttuakaan. Aamulla sain muutaman tunnin pätkittäistä unta kun poika leikki vieressä. Kaiken kukkuraks mies on kuorsaavaista sorttia ja veti viime yön oikein tosi urakalla. Just kun poika olis nukahtanu, havahtu siihen kun isänsä melus vieressä. Että onpa ihana lähtee tänään viettään synttäreitä valvotun yön jälkeen. Voin vaan kuvitella sitä väsymyksen määrää sunnuntaina kahden enemmän tai vähemmän valvotun yön jälkeen...
Tipulle oikein hyvää matkaa, jos en myöhemmin muista sanoo! Reissut on vaan aina niin mukavia ja piristäviä... Niin ja onpa teidän tytöllä kaunis nimi. :)
Pia
: ))
Joo, kyllä muuttaminen on "mukavaa"
TIPULLE ihanaa Ranskan matkaa!! Eemil on tullu isäänsä tossa liikkumisessa, se kun käveli jo 8,5kk... Mäkin 11kk, 9kk ekat askeleet. Mutta muuttopuuhat on aika haastavia ku pikku ukko on koko ajan jossain missä ei pitäis olla.
PIA_MARIALLA oli ollu kurja yö. toivottavasti kuitenki löytyy virtaa synttärijuhlintaan.
weeran tyttöselle onnittelut nimen johdosta. ja se tosiaan on ihan ok ettet sitä halua täällä kertoa.
eemil on mulla tässä kainalossa, muuten on sähköjohtojen kimpussa... siks kaikki tulee nyt pienellä.
meillä eka kuorma lähti äsken, mun pitäis täällä nyt yrittää siivota ja laittaa loput kamat kasaan. jos tälle illalle vielä päästäis uuteen kotiin.
eemil reagoi selvästi tähän häsikseen, ei nukahda ku syliin ja viime yönä huuteli vähän väliä, valvoki 1,5h. varmaan ens yö uudessa paikassa menee vielä hulinaks, luulisin. mut toivottavasti sit palattais normaaliin.
mut nyt pitää jatkaa hommia, tekemistä riittää.
vilkutukset kaikille.
odottelija ja eemil
Me käytiin päivällä kaupungilla ja muutenkin on touhua riittänyt koko päiväksi. Tässä ootan että Eetu nukahtaa ja sit sohvalle katsoon viime torstain sarjat. Eilen oli vieraita ja valvottiin puolille öin, ja Eetu heräs aamulla 5.15. OU nou, vitsit kun väsytti. No onneks nukuttiin sitten jo puol kasin jälkeen päikkyjä ja puolilta päivin toiset. Että jaksaa taas tänään valvoa, viikolla mä en todellakaan jaksa valvoa mut näin viikonloppusin aina yritän.
Tipun Sienna vetää ihan kadehdittavat yöunet.. Meillä on normi yö 10h joskus harvoin nukkuu 11h. Mukava varmasti tehdä matkasuunnitelmia =)
Odottelijalle mukavaa muuttoa ja toivottavasti Eemil alkaa kunnolla nukkumaan uudessa kodissa!
Pia-marian poitsulle myös parempaa yötä toivottelen!
Eetu jatkaa edelleen hyvää tahtia syömisten suhteen. Kaurapuuro menee aamuisin ja nyt uppoaa hyvin ne 8kk purkkiruat. Toivottavasti tästä ei enää tule takapakkia!
Lauantai-illan jatkoa kaikille!
h+e
... olen taas hylännyt teidät tänne.... tais jo useempi viikko vierähtää siitä kun oon viimeks mitään kirjotellu. Isäntä lomailee, joten aika vähän ollaan oltu kotosalla, ei me missään kauempana olla käyty, mutta päivä siellä ja toinen täällä... Tänäänkin oltiin serkkupojan rippijuhlissa. (Juurihan senkin ristiäisiä vietettiin ja nyt jo ripille pääsee, kummallista...)
Ella on oppinut tässä oikeastaan viikon sisään käyttämään tuota kroppaansa aika näppärästi. Pääsee nyt makuulta itse istumaan ja koittaa nousta seisomaan vähän väliä, milloin mistäkin tukea ottaen. Joten työllistää nyt jo hiukan enemmän kun koko ajan pitää vahtia enemmän liikkeitä.
Ja sitten iltaisin olen ajatunut tuonne Facebook-sivuille. Kaveri sai vihdoin pari viikkoa sitten mut houkuteltua kirjautuun sinne ja koukkuunhan sitä jäätiin heti kerrasta. Siellä sit kaiket illat vaan bongailen vanhoja kavereita..
Mutta nyt täytyy lähteä ruoanlaittohommiin.
hannnah ja Ella (kohta jo) 10 kk
Odottelijalle mukavaa ja hyvin sujuvaa muuttoa!!
Pia-marian pojalle onnitteluja hampaasta!
Täällä syötiin aamulla taas tavallista kaurapuuroa, hyvin Eetulle uppos. Paremmin vielä kun eilen. Me käytiin eilen kaupungilla syömässa yhden nettitutun kans, mukavaa vaihtelua tähän arkeen. Tänään olis vieraita tulossa kylään, oon tässä yrittänyt siivota ja laitella paikkoja kuntoon. Mua on nyt vaivannut ihmeelliset alamahakivut jo monta päivää =( tosi kurjaa!
Eetu on yhä useammin konttausasennossa, osaa jo liikuttaa yhden kerran kättä ja jalkaa eteenpäin, sitten kaatuu. Vaikea selittää, mutta edistystä on tapahtunut.
Mites Tipun ja Siennan viikonlopun suunnitelmiin kuuluu?
Heltsy on tainnut olla palstatauolla koko viikon kun ei ole mitään kuulunut..?
Taidan mennä pötköttämään kun Eetukin nukkuu.
hermione ja Eetu 9kk