Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaurasta iho-oireita???

21.01.2006 |

Olen maistattanut 5 kk ikäisellä lapsellani ensin kauravelliä josta ei mielestäni tullut mitään oireita.

Sitten ostin lasten kaurapuurojauhetta ja sitä olen antanut nyt muutamana iltana ja nyt on iholla kuivia läiskiä. Katsoin tuoteselostetta ja siinä luki vehnäjauho? lisänä.

Eli voiko kyseiset läiskät olla jommasta kummasta?

Kiitos jos joku viitsii vastata!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähääkään epäilet allergioita, niin kannattaa kokeilla jokainen ruoka-aine kunnolla erikseen. Eli tee kaurapuuro itse kaurasta ja vedestä/maidosta - on varmaan ihan yhtä helppoa (ja luultavasti halvempaakin) kuin jostain valmiista jauheesta..?

Vierailija
2/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan kokeilla yksi ruoka-aine (vilja) kerrallaan. Ja näköjään pitää olla tarkkanakin. Vehnä on kaiketi se herkimmin iho-oireita aiheuttava.

Meillä poika on jo 1v3kk ja viljoja on kokeiltu hiljalleen. Vehnä ei sovi, vaan siitä nimenomaan tulee ihottumaa.

Kotimaiset viljat suositellaan testaamaan aakkosjärjestyksessä, eli kaura, ohra, ruis ja vehnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos epäilet mahdollisesti vehnän aiheuttavan oireita. Puhdasta kauraa on esim. Puuppolan Aito Kaura, löydät sitä ainakin suurimmista City-marketeista. Googlettamalla löydät enemmän tietoa!